بازدید 5339

بنزن موجود در هوا چند برابر استاندارد است!

پزشکی قانونی باید سالانه آماری از مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا ارایه دهد مسئولان ذی صلاح در این امر از افزایش تعداد مراجعه کنندگان به اورژانس و بیمارستان ها در زمان تشدید آلودگی هوا خبر می دهند و اعلام می کنند بیماری های ریوی و سرطان های ناشی از آلودگی هوا افزایش چشمگیری یافته است.
کد خبر: ۲۰۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲ 30 October 2011
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: بنزن موجود در هوا چند برابر استاندارد است که خود افزایش دهنده بیماریهای سرطانی است در واقع سرطان زا بودن بنزن صد درصد محرز شده است و شبهه ای در این مورد وجود ندارد.

محسنی بندپی در گفت و گو با پانا گفت: پزشکی قانونی باید سالانه آماری از مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا ارایه دهد مسئولان ذی صلاح در این امر از افزایش تعداد مراجعه کنندگان به اورژانس و بیمارستان ها در زمان تشدید آلودگی هوا خبر می دهند و اعلام می کنند بیماری های ریوی و سرطان های ناشی از آلودگی هوا افزایش چشمگیری یافته است.

 وی ادامه داد: بر اساس آماری که از سوی اداره کل سلامت وزارت بهداشت اعلام شد، سالانه 4 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند اما عمق فاجعه بیش از اینهاست.

باید بپذیریم که درست است که سرب را حذف کردیم اما بنزن موجود در هوا چند برابر استاندارد است که خود افزایش دهنده بیماریهای سرطانی است در واقع سرطان زا بودن بنزن صد درصد محرز شده است و شبهه ای در این مورد وجود ندارد. همانگونه که وزیر بهداشت نیز اعلام کرد سونامی بیماری های سرطانی را در پیش داریم در واقع میزان ابتلا به سرطان نیز در جامعه ما رو به افزایش است.

این نماینده مجلس ادامه داد:متاسفانه با وجود اینکه امید به زندگی در سایر کشورها رو به افزایش اما در کشور ما رو به کاهش است. آلودگی هوا مهمترین اثر سوء خود را بر سلامتی افراد می گذارد وقتی می گوییم که کودکان ما در خطرند به دلیل تحرک و جنبش و جوش بیشتر است اگرچه آماری نداریم که چه تعداد از مرگ و میرهای سالانه ناشی از آلودگی هوا به کودکان تعلق دارد.

 وی گفت :آثاری که از آلودگی هوا به کودکان وارد می شود در دراز مدت خود را نشان می دهد سرطان پروسه خاص خود دارد و پایین رفتن سن ابتلا به سرطان در کشورمان موید این مطلب است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار