بازدید 3955

کرمانشاه، چهار ماه بدون شهردار!

شوراي شهر به جاي انتخاب شهردار در 90 روز مهلت قانوني، ظرف چند ساعت اين اقدام را انجام داد تا هرچه سريعتر شهردار کرمانشاه تعيين شود، اما وزارت کشور به عنوان نهاد قانوني هنوز هيچ پاسخي نداده است.
کد خبر: ۲۰۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴ 30 October 2011
تا به امروز، چهار ماه است که از استعفاي شهردار کرمانشاه و انتخاب "آرش رضايي" به عنوان شهردار منتخب شوراي شهر مي‌گذرد، اما هنوز کرمانشاه شهر بدون شهردار است.

"حجت اله موسوي اجاق"، رييس شوراي شهر کرمانشاه در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين‌که شوراي شهر به همه وظايف قانوني خود در اين خصوص عمل کرده است، توضيح داد: شوراي شهر به جاي انتخاب شهردار در 90 روز مهلت قانوني، ظرف چند ساعت اين اقدام را انجام داد تا هرچه سريعتر شهردار کرمانشاه تعيين شود، اما وزارت کشور به عنوان نهاد قانوني هنوز هيچ پاسخي نداده است.

وي با بيان اين‌که در اين ماجرا هيچ قصور و کوتاهي از طرف شوراي شهر رخ نداده است، تصريح كرد: ما هم مانند همه مردم، منتظر پاسخ وزارت کشور هستيم. ما فراتر از وظايف خود پيگيري‌هايي نيز انجام داده‌ايم، اما پاسخ وزارت کشور اين بوده که کار در حال انجام است.

رييس شوراي شهر کرمانشاه با بيان اين‌که ما در چارچوب قانوني عمل کرده‌ايم، گفت: شوراي شهر هيچ کاري نمي‌تواند انجام دهد تا هنگامي که قانون، اجرا شود و وزارت کشور پاسخ دهد.

وي با انتقاد از صدا و سيما که فرصت مناسبي در اختيار شوراي شهر قرار نمي‌دهد تا اين موضوع را با مردم در ميان بگذارد، ادامه داد: مردم بايد بدانند که قصور و کوتاهي از طرف ما رخ نداده و ما هم مانند آنان، منتظر پاسخ وزارت کشور هستيم.

موسوي اجاق يادآور شد: در صورت ابلاغ وزارت کشور به شورا، در اولين جلسه، اين موضوع مطرح مي‌شود.

به گزارش ايسنا، پس از استعفاي منوچهر فخري، شهردار وقت کرمانشاه، اعضاي شوراي شهر، "آرش رضايي" را به عنوان شهردار انتخاب کردند. پس از مدتي فرمانداري در نامه‌اي به شورا از تاييد نشدن صلاحيت شهردار منتخب توسط مراجع ذيصلاح خبر داد، اما شوراي شهر با استناد به قانون شوراها، تنها وزارت کشور را مرجع ابلاغ تاييد يا عدم تاييد صلاحيت شهردار منتخب مي‌داند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی