بازدید 12275

چرا مالکی به ملک عبدالله تسلیت نگفت؟

"عدی عواد" یکی از نمایندگان پارلمانی فراکسیون "الاحرار" وابسته به جریان صدر عدم مشارکت "نوری المالکی" نخست‌وزیر این کشور در مراسم تشییع ولیعهد سعودی را مورد تقدیر قرار داد.
کد خبر: ۲۰۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴ 30 October 2011
یکی از نمایندگان جریان صدر اعلام کرد که دلیل عدم شرکت نخست‌وزیر عراق در مراسم تشییع ولیعهد سعودی و عدم تسلیت به خاندان پادشاهی، سیاست‌های خصمانه ریاض در قبال بغداد بوده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجوار"، "عدی عواد" یکی از نمایندگان پارلمانی فراکسیون "الاحرار" وابسته به جریان صدر عدم مشارکت "نوری المالکی" نخست‌وزیر این کشور در مراسم تشییع ولیعهد سعودی را مورد تقدیر قرار داد.

وی اظهار داشت: من معتقدم، مواضع دولت سعودی در قبال دولت عراق، حمایتش از حملات تروریستی در این کشور و نیز برنامه ریزی برای تغییر دولت کنونی عراق دلیل اصلی عدم مشارکت مالکی در این مراسم بوده است. عربستان طی چند مدت گذشته هیچ تلاشی برای بهبود روابط با دولت عراق انجام نداده است، این در حالی است که طرف‌های سیاسی مختلف تلاش زیادی برای بهبود این روابط انجام داده‌اند و تاکنون هیچ مقام سعودی سفری رسمی به بغداد نکرده است.

در پی مرگ ولیعهد سعودی، "جلال طالبانی" رئیس جمهور، "اسامة النجیفی" رئیس پارلمان عراق در مراسم تشییع او شرکت کردند و مالکی معاون خود "صالح المطلک" را برای این امر فرستاد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار