بازدید 16837
روز اول هفته دوازدهم لیگ برتر

غرش پرسپوليس، برد تراکتور و صدرنشینی نفت

پرسپوليس يك برد ارزشمند در رشت به دست آورد تا کمی از بحران خارج شود. در آغاز هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور، پرسپوليس مقابل داماش به پیروزی سه بر دو رسید تا کمی از بحران بیرون رود. وحید هاشمیان در دقیقه پانزدهم، هادی نوروزی در دقیقه ۴۸ و محمد نوری در دقیقه ۸۸ برای پرسپولیس گلزنی کردند و محمد غلامی در دقیقه ۲۲ و افشین چاووشی در دقیقه ۶۰ گل‌های داماش را به ثمر رساندند. تراكتورسازي برد و به استقلال رسید! تراكتورسازي تبريز در شيراز دو بر يك فجر سپاسي شيراز را شكست داد و به استقلال رسید! و تیم نفت با برتری مقابل شاهین به صدر رسید.
کد خبر: ۲۰۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۱ 30 October 2011
سرویس ورزشی ـ در حالی که تا ظهر ديروز به نظر مي‌رسيد بازي حساس و حيثيتي داماش گيلان و پرسپوليس به دليل بارش شديد باران انجام نخواهد شد و حواشي پيش‌بيني شده براي اين بازي به آينده‌اي نامشخص موكول مي‌شود، با وجود بارندگي سيل‌آسا، تيم داوري سوت آغاز را به صدا درآوردند تا بازي افتتاحيه هفته دوازدهم در رشت برگزار شود.

بر خلاف انتظار، تيم ميزبان حاكم ميدان نبود و پرسپوليس پا ‌به ‌پاي اين تيم بازي كرد و حتي در لحظاتي هم برتر بود. پرسپوليسي‌ها اتفاقا زننده نخستين گل مسابقه هم بودند و اشتباه مسلم دروازه‌بان داماش، اين فرصت را به وحيد هاشميان داد تا ياد «بالگرد» را در ذهن طرفداران فوتبال زنده كند. هاشميان براي لحظه‌اي روي سر دفاع و دست دروازه‌بان حريف پرواز كرد و گل نخست را به ثمر رساند. اين گل تلاش داماش را در برابر هواداران چتر به دست رشتي بيشتر كرد و هشت دقيقه بعد، محمد غلامي كار را به تساوي كشاند.

پس از اين گل، بازي رو به تعادل رفت و اندكي احتياط، چاشني كار شد. پرسپوليس كه پس از چند هفته، علي كريمي را در تركيب خود داشت، منتظر جرقه‌اي از هافبك مهاجم خلاق خود بود اما بازگشت كريمي چندان با جادوي هميشگي او همراه نبود.

تعويض مؤثر

در نيمه دوم حميد استيلي ترجيح داد از هادي نوروزي به جاي كريمي استفاده كند و از قضا اين ترفند پاسخ داد و هادي نوروزي دومين گل پرسپوليس را به ثمر رساند و باز هم سرخ‌‌ها را پيش انداخت.

يك اشتباه از مدافعان داماش فرصت بسيار خوبي را در اختيار غلام‌رضا رضايي گذارد و او نيز با سانتر دقيق هادي نوروزي را به گل رساند.

داماش اما در حضور مديرعامل سابق پرسپوليسي‌اش حاضر به تسليم شدن نبود و در فاصله نسبتا كوتاهي، گل تساوي را با پاي افشين چاووشي به ثمر رساند.

در دقايق پاياني مسابقه چنين به نظر مي‌رسيد كه دو تيم به تساوي در روز باراني رضايت داده‌اند اما يك اشتباه از جانب مهدي مهدوي‌كيا باعث شد محمد نوري براي سومين بار پرسپوليس را از ميزبان پيش بيندازد. بعد هم آنقدر فرصت براي جبران داماش باقي نماند و پرسپوليس به يكي از مهم‌ترين پيروزي‌هايش در چند سال اخير دست پيدا كرد.

بازي كه پایان یافت، هواداران نسبتا اندك سرخ‌ها در ورزشگاه سردار جنگل فرصت چنداني براي تشويق حميد استيلي پيدا نكردند. مازيار زارع كه از آغاز مسابقه، شعار‌هاي هواداران تيم رشتي را تحمل كرده بود، با افشين چاووشي، دست به يقه شد تا براي لحظاتي جو ورزشگاه متشنج شود.

حواشي بازي نيز به همين ماجرا ختم شد و در پایان، ديداري كه به شدت براي استيلي خطرناك به نظر مي‌رسيد، ممكن است ضامن بقاي او باشد.

پيش از اين به نظر مي‌رسيد قرار است مهدوي‌كيا، حكم اخراج استيلي را امضا كند اما اشتباه ناخواسته او در دقايق پاياني، در واقع استيلي را ابقا كرد. در تعطيلات سه هفته‌اي كه تا دور بعدي ليگ در پيش است، پرسپوليس و استيلي روزهاي جذابي خواهند داشت.

اردو در امارات و بازي با الوصل تيم مارادونا، شايد روحيه او و شاگردانش را از اين هم بهتر كند.
در ديگر سو، نتيجه اين بازي نشان داد كه پرسپوليس و قاسم‌پور همچنان بر مبناي تاريخ با هم مصاف دادند. مربي موفق داماش مثل دوره‌هاي گذشته در برابر سرخ‌هاي تهران ناكام بود.
در عين حال، امير عابديني نيز ديگر مغبون اين پيكار بود. او پيش از بازي گفته بود كه اي‌كاش با پرسپوليس بحران‌زده روبه‌رو نمي‌شد، ولی ظاهرا پرسپوليس در برابر تيم‌هاي گيلاني هميشه با روحيه است.

با این برد پرسپولیس شانزده امتیازی شد و به رده هفتم جدول راه یافت و داماش گیلان پانزده امتیازی باقی ‌ماند.

تيم آخر جدول در خانه كهكشاني‌ها

تیم استقلال صدرنشين رقابت‌هاي ليگ برتر امروز در ورزشگاه آزادي ميزبان مس سرچشمه قعرنشين است. استقلالي‌ها كه در هفته يازدهم به يك پيروزي ارزشمند مقابل ذوب‌آهن در اصفهان دست پيدا كرده‌اند و در رقابت‌هاي جام حذفي هم با نتيجه پرگل پنج بر يك از سد شيرين‌فراز گذشته‌اند، هم‌اکنون در بهترين شرايط روحي قرار دارند تا با برتري مقابل شاگردان اصغر شرفي، صدرنشيني خود را تحكيم كنند.

پرويز مظلومي بر این باور است، نبايد مس‌سرچشمه را دست‌كم گرفت: «ما با تيم جوان و با انگيزه‌اي بازي داريم و براي اصغر شرفي، مربي اين تيم احترام خاصي قايل هستم. در اين بازي، محكوم برد هستيم و تقاضاي من از بینندگان، اين است كه مانند گذشته سختي را به جان بخرند و ما را تنها نگذارند. آنها يار دوازدهم ما هستند و بايد به ما كمك كنند».

او درباره شرايط جوي هم گفت: «بارندگي باعث شد كه تمرين‌هاي خوبي را انجام ندهيم. بايد با اين شرايط كنار بياييم و به دنبال اين هستيم كه صدرنشيني خود را در جدول ليگ برتر حفظ كنيم».

فردا چهار ديدار ديگر هم برگزار مي‌شود. سايپاي بحران‌زده، ميزبان فولاد خوزستان است. صنعت ‌نفت آبادان با تيم آماده صبا بازي دارد. سپاهان اصفهان در فولادشهر به مصاف ملوان بندرانزلي بحران‌زده مي‌رود و شهرداري تبريز پذيراي ذوب‌آهن است. احتمال اينكه نتايج بازي‌هاي ديروز، باعث تغييرات در كادر فني يكي، دو تيم شود، كم نيست. تراكتورسازي هم موفق شد، يك برد ارزشمند كسب كند و دو بر يك ميهمان خود فجرشيراز را شكست دهد.

نتايج بازي‌هاي ديروز

*داماش گيلان 2 ـ  پرسپوليس 3/ * فجرسپاسي شيراز يك ـ  تراكتورسازي تبريز 2 / * نفت تهران2  ـ  شاهين بوشهر یک

برنامه امروز یکشنبه

* استقلال تهران ـ مس‌سرچشمه، ساعت 17:45، تهران/ * سايپاي البرز  ـ  فولادخوزستان، ساعت 16:40، كرج/ * صنعت نفت آبادان  ـ  صباي قم، ساعت 16:45، آبادان/ * سپاهان اصفهان  ـ  ملوان بندرانزلي، ساعت 17:40، فولادشهر اصفهان/ * شهرداري تبريز  ـ  ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15:40، تبريز

برنامه فردا دوشنبه

* مس كرمان  ـ  راه‌آهن شهرري، ساعت 16:15، ورزشگاه شهيد باهنر كرمان
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
غرش پرسپولیس با شیث و نصرتی
میتونستید با اون حرکت بسیار زشتی که مستقیم میلیونها نفر دیدند غرش مرش رو یک مقداری ملایم تر می کردید، ما باختیم خیلی وقته که باختیم و با فقط سه تا گل برنده نمی شویم
غرش پرسپوليس !!! گه فردا باز باخت چی میگین ؟ ر...
اصلا اشتباه مهدوی کیا با پرسپولیس عمدی نبود وی بااخلاقترین بازیکن تاریخ ایران است
اين هم خوش خدمتي آقاي مهدوي كيا به پرسپوليس. ..
مهدوي‌كيا حكم اخراج استيلي را امضا كند اما اشتباه ناخواسته !!!!!!!!!!!!!?????????او در دقايق پاياني در واقع استيلي را ابقا كرد
تراکتور ميهمان فجر سپاسی بود نه فجر سپاسی میهمان تراکتور. لطفا اصلاح کنيد.
مدیر پایگاه تشکر از دقت شما
محمد نوری در دقیقه ۸۸

چه غرشی!
حركات و فحشهای زشت تماشاگران داماش را هم بگویید که خجالت داره.....
اگر حركات زشت پرسپوليسي ها در يك باشگاه كوچك اروپا اتفاق افتاده بود در بوق و كرنا مي دميديد كه اخلاق از بين رفته اما حالا دارين سرپوش مگذارينش آفرين...
سلام
فقط میخواستم بگم برای فوتبال ایران متاسفم که بازیکنانی مثل ...داره که باعث میشند حاشیه ، درگیری ، و حرکات زشت وارد فوتبال ایران بشه ، ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار