بازدید 22016
انتقاد نمایندگان از رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه، گرفتار عملکرد کند دولت

هر چند دولت اعتباراتی برای کمک به احیای دریاچه ارومیه تصویب کرده است، متأسفانه به دلیل عملکرد کند دولت و تعلل‌های طولانی مدت مدیران اجرایی استانی و هیأت دولت، کمک‌ها به این دریاچه در حد حرف باقی مانده و خطر خشکسالی هر روز بیشتر این دریاچه را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۱۹۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳ 29 September 2011
سرويس مجلس «تابناك» ـ زندگی و مرگ دریاچه ارومیه، موضوعی ملی است و تأثیرات فرامنطقه‌ای به بار خواهد داشت؛ این موضوعی ملی است، چرا که خشک شدن آن خسارتی ملی به بار خواهد آورد.

سلمان خداداد با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: متأسفانه ده سال است دریاچه ارومیه با مشکل خشکسالی روبه‌روست. البته کارهایی انجام شده و نمایندگان نیز به فراخور موضوع، تذکراتی داده‌اند که سرانجام منجر به این شد که دولت از سدسازی بیشتر روی رودخانه‌هایی که آبریز دریاچه هستند، جلوگیری کرده و برای تأمین آب دریاچه نیز برنامه ریزی کند.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در سال 88 به همراه نمایندگان منطقه از وزیر نیرو پرسیدیم و وزیر نیرو قول داد، مطالعاتی را درباره دریاچه ارومیه انجام دهد، منتهی این روند بسیار کند انجام شده است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه متأسفانه در مسائلی مانند دریاچه ارومیه، مسئولان برداشت منطقه‌ای دارند، اظهار داشت: سرانجام مسئولان به اهمیت موضوع پی برده‌اند، اما این کار در صورتی مثمر ثمر خواهد بود که به سرعت پیگیری شود. طرح تأمین آب دریاچه بررسی شده و منابعی که دولت به این امر اختصاص داده، پشتوانه مالی این طرح است. انشاءالله انتقال آب به سرعت عملیاتی شود و سدها نیز حق‌آبه دریاچه را تأمین کنند، چرا که می‌تواند کمکی برای زنده کردن دریاچه ارومیه باشد.

خداداد با بیان اینکه تنها کاری که از دست نمایندگان برمی‌آید، تذکر و سوال از مسئولان است، گفت: اجرا در دست دولت است. دولت تاکنون کند عمل کرده است و با این روند، سال پایان خواهد یافت و عملا شاهد کاری نخواهیم بود. دولت باید کارهای اجرایی خود را آغاز کند. انتظار ما این است بتوانیم دولت را برای انجام این کار کمک کنیم تا تسریع شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار