بازدید 16830
با وجود هشدارها و نگرانی‌های پیشین؛

هنوز هم قرآن‌های پرغلط چینی وارد کشور می‌شوند!

گویا هشدارهای پیشین مسئولین سازمان دارالقران کریم درباره آکنده از غلط بودن این قرآن‌ها کارگر نیفتاده و همچنان ورود و سفارش قرآن کریم به کشورهای خارجی، از جمله چین ادامه دارد؛ قرآن‌هایی که هرچند قیمت پایینی دارند، غلط‌های بسیاری هم در متن عربی و هم در ترجمه فارسی آنان هست.
کد خبر: ۱۸۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲ 01 September 2011
سرویس فرهنگی ـ هنوز مدتی از خبر ورود سجاده، مهر و تسبیح چینی به کشور نمی‌گذرد که خبرهای منتشره جدید، از ورود قرآن‌های چینی به کشور حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، گویا هشدارهای پیشین مسئولین سازمان دارالقران کریم درباره آکنده از غلط بودن این قرآن‌ها کارگر نیفتاده و همچنان ورود و سفارش قرآن کریم به کشورهای خارجی از جمله چین ادامه دارد؛ قرآن‌هایی که هرچند قیمت پایینی دارند، غلط‌های بسیاری هم در متن عربی و هم در ترجمه فارسی آنان هست.

بنا بر این گزارش، اگر در سالیان نه چندان دور قرآن مجید در مجلدهای ساده اما با کتابت زیبا و دارای مجوز از سازمان‌های ذیصلاح عمدتا به صورت هدیه در اختیار مردم و مساجد قرار می‌گرفت، چندی است با وفور قرآن‌هایی گران قیمت در کشور، نه تنها هدیه کردن این کتاب آسمانی به تدریج فراموش شده، بلکه مردم را به ناچار، به خرید قرآن‌های ارزان قیمت سوق داده است، تا جایی که برخی از فرصت طلبان نیز برای سوء استفاده از این شرایط، تهیه قرآن را به ناشران ارزان قیمتی در چین سفارش می‌دهند و گویا هیچ نگرانی هم از وجود غلط و اشتباهات زیاد در نسخه‌های چینی کلام خدا وجود ندارد.

با توجه به آنچه گفته شد، ظاهرا در مقابل ورود قرآن‌هایی که در چین منتشر می‌شوند، دیگر هشدار و اخطار مفید فایده نیست و مسئولان باید مسئولانه‌تر در مقابل ورود چنین مجلدهایی از قرآن با تصویب قوانین محکم ایستادگی کنند و نظارت شدیدی بر این مسأله داشته باشند به ویژه درباره قرآن‌هایی که در کشورهای غیر مسلمان چاپ و منتشر می‌شوند.

از طرفی هم مسئولان امر باید از عمومی‌ شدن انتشار قرآن‌های گرانقیمت در کشور جلوگیری کنند، چرا که هرچند انتشار قرآن‌های نفیس در کشور لازم و مفید است و عده ای هم طالب چنین نسخه‌هایی از قرآن کریم هستند، اما عمومی ‌شدن این مجلد‌های قرآن کریم که قیمت بالایی نیز دارند، مردم را به سمت خریداری قرآن‌های ارزان قیمتی که در کشورهایی چون چین منتشر می‌شوند، می‌کشاند.

افزون بر این، رسم هدیه دادن قرآن کریم به مردم در مناسبت‌های گوناگون همچون ازدواج جوانان، مراسم فارغ التحصیلی و ورود دانشجویان جدید الورود، به مناسبت اعیاد و مناسبت‌های خاص و... می‌تواند خطر خریداری این گونه مجلدهای قرآن کریم را در کنار راهکاری قانونی که مانع ورود قرآن‌های تأیید نشده می‌شوند، کاهش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۹
سلام لطف کند دارالقران غلطهای آن را برای نمنه بنویسد کتابت قران الان در دنیا چیز جا افتاده ایست و از نظر علوم قرانی نحوه کتابت زیاد مهم نیست حتی می شود با خط چینی نوشت و اعجاز قران ناظر به رسم الخط نیست. از سویی حالا شما چرا وقتی برای چاپ قران 3 چار سال ناشر را علاف مکنید راهش همین واردات است
باعث تاسف است که قران هم در چین توسط مردمی کافر و بی دین تولید می شود و به کشور ما وارد می شود. اگر اوضاع به این وضع پیش برود معلوم نیست که در آینده نزدیک برای آنکه رویای آقای رئس جمهور محترم به واقعیت بپیوند 70-80 میلیون چینی را هم وارد ایران کنند تا جمعیت کشور به رقم مورد نظر برسد!
تف به شرف کسی که برای پول با دین خدا و اعتقاد مردم نیز بخواهد بازی کند
کشورهای غیر مسلمان یا کمونیست بی دین ؟
خیر چینی ها به ما که نمی رسد
راهش اين نيست كه جلوي ورود گرفته بشه. بايد به صورت رايگان بهشون مشاوره و كمك رساند (منظور به توليد كننده‌هاي چينيه). چرا كه نه! اين كار علاوه براينكه نشان مي‌ده كه ما خودمان از فروش قرآن دنبال سود مادّي نيستيم، در گسترش اسلام هم مفيد خواهد
هر دم از این باغ بری میرسد-تازه تر از تازه تری میرسد
ای خدا.......قرآن هم چینی؟ پونز چینی، میخ چینی، منگنه چینی، قرآن چینی! پس فردا........خورشت سوسک چینی، خوراک مار چینی. بابا شورشو دیگه درآوردین
باسلام-چینی ها با تولید اجناس ارزان قیمت و بی کیفیت خود ،به تمام فعالیتهای تجاری و زوایای زندگی مردم وارد شده اند الا به مسئله مذهب و دین مان اسلام که با ورود به این مقوله اساسی ،در صورت عدم مقابله با این موضوع ، منتظر دخالتهای کشور چین در موارد دیگر نظیر چاپ احادیث و غیره هم باشیم. واقعا جای تاسف دارد
خوب حداقل این جور قرآن ها را معرفی کنید تا نخریم
خاک بر سر من که قران باید از چین واردبشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
خاک بر سر مسئولین وزارت ارشاد. چرا شما دوست عزیز
قران کتاب بدون تحریف مسلمانان را دنیا کفر برایمان چاپ میکنند چرا ویل للذین یشترون بایات الله ثمنا قلیلا
چطور می شه این قرآن ها رو شناسایی کرد؟ لطفا یک نفر توضیح بده
راهش اینه که به ناشرای چینی فهرست غلطاشون رو بگن تا اونا هم اصلاحش کنن. اینجوری حتی قرآن های نفیس رو هم با قیمت ارزون می تونن تولید کنن و به اقتصادشونم یه کمکی می شه.
من از خود میپرسم که وزارت ارشاد جمهوری اسلامی مشغول چه کاری میباشد؟
واقعا كه جهان اسلام به كجا رسيده كه بايد كافر كتاب مقدس قرانو چاپ كنه .
این نشانه کوتاهی روحانیون و مسئولان است
کسی که متوجه غلط املایی قرآن نشود و فقط برای روی طاقچه از آن استفاده کند برایش چه فرقی می کند.
آقايون اينقدر درگير انتخابات و سياسي كاري شدن كه ديگه از همه چي غافل شدن حتي كلام خدا!اما بدونن كه فرداي قيامت جواب بدي پس خواهند داد
يادمه امام خميني تو يكي از سخنراني هاش به مسولان ميگفت كه كاري نكنيد كه فرداي قيامت شما تو صف جهنمي ها باشين و مردم بهشت بد همين مردم به شما بگن كه شما كه توي دنيا دم از همه چي مي زديد الان اينجا چكار مي كنيد؟واقعا جاي تاسف داره يعني ما اينقدر خوار و ضعيف شديم كه ميديم قرآنمونا كمونيست ها برامون چاپ كنن يعني اينم جز صلاح هاي مملكته؟بد مي گيد چرا جوونا بي دين شدن و نسبت به مسائل اعتقادي كم توجه انگار خودتون هم بدتون نمياد
بي عرضگي گمرك است ولاغير
آيا گمرك نمي تواند جلوي واردات اين قرآنهارا بگيرد؟ ايا گمرك نمي تواند جلوي واردات كالاها و توليدات بي كيفيت چيني را بگيرد؟ اصلا وظيفه گمرك چيست؟ فقط پول عوارش را گرفتن؟ گمركي كه نتواند جلوي واردات را بگيرد و بر واردات نظارت كند بهتر است درش گل گرفته شود و رييسش غاز چران؟
آقایون هر کشوری دنبال منافع خودشه، برای چینی ها سود اقتصادی مهمه، اهمیتی به کتاب خدا و اینجور چیزها نمیدن. دنبال سود هستند عاشق چشم و ابروی ما نیستند!
نه داداش من، بید دید سود کدوم آقا زاده تو واردات این قرآن های پرغلطه؟ چون اگه من و توی عامه اینکارو کرده بودیم که تا حالا بعنوان مفسد فی الارض و مفسد فی السماء 16 بار اعدام شده بودیم.
اما این کیه که با این همه تذکر بازهم کسی نمیتونه جلوشو بگیره.
اللهم عجل لولیک الفرج
خدایا مسولین ما خیلی بی خیال شده اند خودت نجاتمون بده .
راستی همین اخیرا بود که احمدی نژاد هم از این قرآنهای چینی هدیه داده بود و مورد انتقاد رسانه ها هم قرار گرفت.
چینیها قرآن را چاپ می کنند آن را که نمی نویسند اصل نوشته قرآن ازطرف چه کسی بدست آنها میرسد؟
اگر مسئولان واقعا!احساس مسئولیت داشته باشند، راه حلش بسیار ساده است،قانونی تصویب بشه که واردات قرآن باید با مجوز دارالقرآن باشه. در حال حاضر واردات خیلی ازکالاها نیاز به دریافت تاییدیه از سازمانهایی مانند استاندارد،بهداشت،جهاد کشاورزی و .. دارد. البته این راه حل در صورتی درست جواب می ده که بتونند مافیای قاچاق کالا را مهار کنند.
اصلا مسئول کیه؟؟؟
عزیزان آخه مگه چینی ها کتابت می کنند. این خبر اگر هم راست باشه قرآنهایی است که در داخل کشور نوشته شده و در چین فقط چاپ شده. علاوه بر اون گمرک که برای وارد کردن یک سی دی پایان نامه دانشگاهی شما صد جور نامه و مجوز ارشاد و اینطور چیزها رو می خواد چطور برای این همه قرآن مجوز ورود صادر کرده؟
چند روز پیش فردی یک قرآن که در قطع مستطیلی که طول آن زیاد و عرض کم دارد و بسیار سبک و دارای چاپ عالی بود نشان داد که در چین چاپ شده بود و صفحه آخر آن تایید سازمان دارالقرآن داشت. قیمت آن 2500 تومان بود که نمونه های مشابه آن که در بیروت چاپ می شود در نمایشگاه 6000 تومان بود
مسلمانان می باید نسبت به احکام دین خود در باره ی قران کریم ، که در آیه 79 سوره شریفه ی الواقعه در همین کتاب آسمانی نیز آمده است آنقدر آگاه وحساس باشند که با یک اقدامی دستجمعی قاطع از جانب سازمان کنفرانس اسلامی نگذارند یک کشور غیر مسلمان به تحریف وچاپ کتاب مقدس آنان اقدام نماید .
مسولین عزیز لطف کنن مشکل ازدواج دختران و پسران را هم با واردات شوهر چینی حل کنند . شاید با واردات شوهر چینی برای مدتی محدود حس رقابت پسران ایرانی تحریک و مشکل از هر دو طرف برای همیشه حل شود !!!!
از قدیم رسم بوده که کتاب شریف خدا را احترام کنند و به دلیل جلالت مکان این کتاب عظیم از الفاظی مانند خریدن و فروختن و قیمت آن چقدر است، استفاده نکنند زیرا هر مسلمانی می داند که قرآن قیمت ندارد. لذا مانند همیشه باید شعائر الهی تعظیم شده و مؤدبانه بگویند قرآن را هدیه کنیم (بجای بخریم) یا هدیۀ این قرآن چند است (بجای قیمت آن چند است). انشاءالله هم که خبر صحت نداشته باشد و الا قرآنی که کفار چاپ کنند باید عمدا یا سهوا خطا داشته باشد. آدم که مقدساتش را دست کافر نمی دهد.
کفش چینی،پارچه چینی،ابزارچینی،مهندسان چینی،میوه چینی،سیر چینی و این اواخر هم قرآن چینی.
اگر اوضاع به همین منوال یاشد پس از مدتی شاهد عروس و داماد چینی،پرچم ملی چینی،سرود ملی چینی و بالاخره رئیس جمهور چینی خواهیم بود.
سر آخر هم همگی با هم خواهیم خواند :
چو چین نباشد تن من مباد!!!
چینیا هم شورشو در اوردن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل