بازدید 8067
مسابقات جام جهاني زير بیست سال 2011 كلمبيا:

برزيل براي پنجمين بار قهرمان جهان شد

بامداد امروز (يكشنبه) در فينال رقابت‌هاي جام جهاني زير بیست سال كه به ميزباني كلمبيا برگزار شد، تيم فوتبال برزيل با نتيجه سه بر دو از سد پرتغال گذشت و به عنوان قهرماني دست يافت. اين پنجمين قهرماني طلايي‌پوشان در اين مسابقات است. در واقع، این ديدار بين دو كشور مستعمره (برزیل) و استعمارگر سابق (پرتغال) برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶ 21 August 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ برزيل در ديدار نهايي با نتيجه سه بر دو پرتغال را شكست داد. در این دیدار، برزیلی‌ها توسط اسکار در دقیقه پنج از حریف پیش افتاد، ولی در دقیقه 9، الکس بازی را به تساوی کشاند تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در نیمه دوم اما این بار نوبت به پرتغال رسید تا با گل نلسون اولیویرا در دقیقه 59 مقابل برزیل پیش بیفتد، ولی طلایی پوشان که هدفی جز به دست آوردن عنوان قهرمانی جهان نداشتند، در دقیقه 78 توسط اسکار بازی را به تساوی کشاند تا بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود.

در وقت‌های تلف شده نیز اسکار یک بار دیگر برای برزیل درخشید و در دقیقه 111 با به ثمر رساندن گل سوم برزیل ضمن هت‌تریک در دیدار فینال، عنوان قهرمانی جهان را نیز برای برزیل به ارمغان آورد تا طلایی‌پوشان آمریکای جنوبی با به دست آوردن پنجمین قهرمانی همچنان پس از آرژانتین، دومین تیم پرافتخار جوانان جهان باقی بمانند.

در ديدار رده‌بندي هم مكزيك با پيروزي سه بر يك برابر فرانسه به مقام سوم اين دوره از رقابت‌ها دست يافت.
تيم برزيل دو سال پيش نيز توانسته بود به عنوان نايب قهرماني در جام جهاني زير بیست سال دست يابد.
قهرماني برزيل به نوعي انتقام فينال رقابت‌هاي 1991 بود كه در آن پرتغال موفق شد، برزيل را در ضربات پنالتي شكست دهد.

در این مسابقات تیم‌های کره‌شمالی، استرالیا، کره‌جنوبی، عربستان از قاره آسیا، فرانسه، اسپانیا، کرواسی، انگلستان، پرتغال و اتریش از قاره اروپا، آرژانتین، برزیل، اروگوئه و اکوادور از آمریکای جنوبی، نیجریه، کامرون، مصر و مالی از قاره آفریقا، نیوزلند از قاره اقیانوسیه، مکزیک، کاستاریکا، گواتمالا و پاناما از آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب و کلمبیا به عنوان میزبان حضور داشتند.

غیبت تیم جوانان غنا قهرمان و مجارستان تیم سوم دوره گذشته جام جهانی جوانان از اتفاقات مهم جام هجدهم بود.

تیم فوتبال جوانان ایران باز هم در مسابقات فوتبال جام جهانی این رده سنی غایب بود. این تیم با هدایت علی دوستی‌مهر نتوانست در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا نتایج خوبی را به دست آورد و با دو شکست برابر کره جنوبی و استرالیا و یک پیروزی برابر یمن از راهیابی به مرحله حذفی این رقابت‌ها باز ماند.

آرژانتین با شش قهرمانی، برزیل با پنج قهرمانی، پرتغال با دو قهرمانی و آلمان، غنا، اسپانیا، یوگسلاوی و شوروی با یک قهرمانی، قهرمانان دوره گذشته این جام هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی