بازدید 77085
تعطیلات در ۲۱۰ نقطه از جهان و ایران

ایران، تعطیل ترین کشور جهان می شود؟

این اظهارات رئیس جمهور درباره میزان تعطیلی و احتمال افزایش تعطیلی برای رسیدگی مردم به امورات خانواده در حالی است که بنا بر آمارها، بر خلاف دیگر کشورهای دنیا، ایران از آمار تعطیلی رسمی بیشتری برخوردار است که در صورت تعطیلی پنجشنبه ها، ایران رتبه نخست تعطیل ترین کشور جهان را از آن خود خواهد کرد.
کد خبر: ۱۸۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴ 02 August 2011
سرویس اجتماعی ـ چندی پیش، رئیس جمهور از برنامه برای افزایش تعطیلی در کشور خبر داده و اعلام نمود: «در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، گروهي تعيين شد تا درباره وضعيت تعطيلي در كشور ما در مقايسه با ساير كشورها تحقيق كند. بنا بر تحقيقي كه ارايه شد، كمترين تعطيلي متعلق به كشوري در خليج عدن بود و پس از آن، كمترين تعطيلي متعلق به كشور ما با 75 روز تعطيلي است. بقيه كشورها بالاي صد روز تعطيلي دارند. بايد اين نگاه را اصلاح كنيم كه فكر مي‌كند تعطيلي بطالت وقت است. بايد همه‌ افراد بتوانند يك روز در خدمت خانواده باشند.

وي افزود: مي‌گفتند كه دولت نهم و دهم زياد تعطيل مي‌كند. مگر كار كردن به ساعت طولاني است؟ همان روز كه اين گزارش به شوراي عالي انقلاب فرهنگي آمد، به ساير دستگاه‌ها نيز فرستاده شد. در آن روز، يكي از افراد پيشنهاد داد كه تعطيلي نوروز را از چهار روز كم كنيم و به جاي آن، يك روز به تعطيلي عيد فطر بیفزایيم كه يكي ديگر از افراد در آن نشست اعتراض كرد و گفت: مردم يك ماه رمضان را عبادت مي‌كنند و ما كاري مي‌كنيم كه آنها عيد فطر را به مسافرت بروند و همه تلاش خود را از بين ببرند. چرا برخي گمان مي‌كنند كه مسافرت كاري لغو و بيهوده است؟ من در آن جلسه گفتم كه برخي افراد بخش زيادي از سال را در مسافرتند و برايشان اسباب سفر فراهم است و بيت‌المال در اختيار آنهاست و نمی دانند كه مردم چگونه به مسافرت مي‌روند. برخي نگاه‌هاي بسته و بي‌اعتماد به انسان دارند».

این اظهارات رئیس جمهور درباره میزان تعطیلی و احتمال افزایش تعطیلی برای رسیدگی مردم به امورات خانواده در حالی است که بنا بر آمارها، بر خلاف دیگر کشورهای دنیا، ایران از آمار تعطیلی رسمی بیشتری برخوردار است که البته در صورت تعطیلی پنجشنبه ها، ایران رتبه نخست تعطیل ترین کشور جهان را از آن خود خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، در حالی که عمده کشورهای جهان بین ۹ تا ۱۱ روز از سال را تعطیلند، در تقویم رسمی کشورمان ایران، سالانه ۲۵ روز تعطیل رسمی (شامل پانزده روز مناسبت‌های مذهبی و ده روز مناسبت‌های ملی) داریم که باید به این رقم، نزدیک ۵۲ جمعه را بیفزاییم. بدین ترتیب، با احتساب روزهای پنجشنبه و مرخصی استحقاقی کارمندان و کارگران، کار و تولید و خدمت‌رسانی تقریبا در ۱۵۰ روز از سال متوقف می‌شود! که این مهم با افزودن تعطیلی پنجشنبه ها افزونتر نیز خواهد شد.

حال با این همه تعطیلات در کشور، تعطیلات منطقه و بین تعطیلات و… نیز همه ساله ادامه دارد و در این میان، فرصت‌های بی شماری از دست می‌رود.

البته ناگفته نماند که تعطیلات به دلیل شرایط بحرانی جوی (نظیر بارش برف سنگین، بحران سرما و نبود سوخت کافی، آلودگی هوا و.. ) اجتناب ناپذیر است. از آنجا که جغرافیای ایران، که از جمله نقاط جهان منحصر به فرد است و سه اقلیم کوهستانی، بیابانی و جلگه‌ای را از نگاه زمین شناسی در خود جای داده است، به اضافه نحوه توزیع جمعیت در برخی شهرهای آن، از جمله تهران، چنین تعطیلات ناگهانی را اجتناب ناپذیر کرده است.

* تعطیلات در جهان

بررسی تعطیلات سالانه در نقاط گوناگون جهان، نشان می‌دهد که هم تعطیلات زیاد (بالاتر از هجدده روز) و هم تعطیلات کم (کمتر از شش روز) سهم بسیار کمی در تقویم سالانه کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است. بیشتر کشورهای پیشرفته جهان، ترجیح می‌دهند راهی میانه را برگزینند، به گونه ای که ده قدرت اقتصادی برتر جهان یعنی ایالات متحده آمریکا، ژاپن، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، برزیل، اسپانیا و کانادا به ترتیب: ده، پانزده، هفت، نه، دوازده، هشت، سیزده، ده، نه و یازده روز تعطیلات رسمی در تقویم خود دارند.

عامترین تعطیلات در تقویم‌های رسمی ۱۱ روزه و ۹ روزه است که روی هم نزدیک ۲۶ درصد کشورهای جهان را از آن خود می کنند.

در زیر کشورهای جهان را بر پایه روزهای تعطیل رسمی در تقویم سالانه می‌بینید:

۲۵ روز: در این گروه تنها ایران است.

۲۴ روز: سریلانکا در جنوب شرق آسیا.

۲۰ روز: نپال در شمال آسیا.

۱۹ روز: پورتوریکو و لبنان.

۱۸ روز: سن مارینو، جزایر ویرجین (ایالات متحده امریکا) و کلمبیا.

۱۷ روز: جزایر فارو و کامبوج.

۱۵ روز: بورکینا فاسو، تانزانیا، آنگولا، هائیتی، فنلاند، ژاپن، لیختن اشتاین، سنت مارتین و اسلواکی.

۱۴ روز: بلغارستان، کامرون، شیلی، کرواسی، جزایرگوادلوپ، موریس، جزیره مالت، آنتیل هلند، جزایرماریانا، پرتغال، سنگال، سوریه، توگو، توباگو، اروگوئه، آندورا و قبرس.

۱۳ روز: چک، کره شمالی، دانمارک، اکوادور، اریتره، پلینزی فرانسه، یونان، ایسلند، اندونزی، ایتالیا، لتونی، لیبریا، لیتوانی، مالاوی، مارتینیک، مراکش، مکزیک، نیو کالدونیا، نروژ، ساموآ، سیشل، سوئد، اوگاندا، وانواتو و اتریش.

۱۲ روز: بلاروس، بلژیک، دومینیکن، فرانسه، گویان فرانسه، مجارستان، کنیا، عراق، لائو، لوکزامبورگ، مالدیو، جزایرمارشال، موناکو، مونتسرات، نیجر، نیجریه، پاناما، پرو، لهستان، سنت وینسنت، آفریقای جنوبی، تونس، ترکمنستان، تووالو، والیس و فوتونا و آرژانتین.

۱۱ روز: آذربایجان، بنگلادش، باربادوس، بلیز، بوسنی، بوروندی، کانادا، کیپ ورد، گینه استوایی، استونی، گرینلند، گرنادا، گواتمالا، هندوراس، کیریباتی، لسوتو، مقدونیه، مالزی، مالی، نیکاراگوئه، پاراگوئه، کره جنوبی، فیلیپین، سنت کیتس، اسلوونی، زامبیا، سوازیلند و تایلند.

۱۰ روز: تاجیکستان، سنگاپور، امریکا، ازبکستان، یمن، آلبانی، ساموآ، باهاما، برمودا، بوتسوانا، برزیل، مصر، گابن، غنا، گوام، گینه، ایرلند، قرقیزستان، لیبی، هلند، نیوزیلند، پاکستان و پالائو.

۹ روز: موزامبیک، نامیبیا، نیوئه، گینه پاپوآ، سیرالئون، سومالی، اسپانیا، سودان، سورینام، تایوان، تونگا، اوکراین، استرالیا، جزایرویرجین (بریتانیا)، جزایرکیمن، چاد، جزایرکوک، دومینیکا، آلمان، گرنزی، گینه بیسائو، گویان، جزیره مای، جامائیکا، قزاقستان، ماداگاسکار، موریتانی و مایوت.

۸ روز: افغانستان، باربودا، ارمنستان، آروبا، بحرین، بولیوی، برونئی، جیبوتی، کویت، مونته نگرو، میانمار، پیتکارین، سائو تومه و بریتانیا.

۷ روز: الجزایر، چین، کنگو، کوبا، السالوادور، جزایرفالکلند، اردن، مغولستان، عمان، روسیه، سنت لوسیا، جزایرسلیمان، توکلائو وامارات متحده عربی.

۶ روز: آفریقای مرکزی، اتیوپی، فیجی، رومانی، صربستان، ویتنام، زیمبابوه و نائورو.

۵ روز: قطر

۴ روز: سوییس

۳ روز: عربستان، گامیبیا و هندوستان.

۲ روز: رواندا و بوتان.

۱ روز: کومور در جنوب شرقی قاره آفریقا.


هشت کشور با کمترین تعطیلات


کومور: در جنوب شرقی آفریقا، تنها یک روز تعطیلی رسمی دارد و آن روز «استقلال» است.

بوتان: در جنوب آسیا دو روز تعطیلات رسمی در تقویم خود دارد؛ هشتم اگوست روز استقلال و  هفدهم دسامبر روز ملی.

رواندا: در مرکز آفریقا. در این کشور روزهای: اول ژوئیه روز استقلال و چهارم ژوئیه روز آزادی به طور رسمی تعطیل است.

عربستان: در جنوب غرب آسیاست. در این کشور دو عید قربان و فطر، همچنین ۲۳ سپتامبر روز ملی به طور رسمی تعطیل است.

گامبیا: در غرب آفریقا قرار دارد و سه روز در آن تعطیل رسمی است. روزهای هجدهم فوریه روز استقلال، ۲۴ آوریل روز جمهوری و پانزدهم اوت ۱۵ فرض مریم مقدس.

هند: در جنوب قاره آسیا قرار دارد. در این کشور، دوم اکتبر، روز تولد ماهاتما گاندی، ۲۶ ژانویه روز جمهوری و پانزدهم اوت، روز استقلال به طور عمومی تعطیل است.

سوئیس: کشور کوچکی در اروپای غربی که صاحب بزرگترین خدمات بانکی در جهان است. در این کشور، چهار روز رسمی تعطیل است. روزهای: اول ژانویه، سال نو، سیزده می، عروج مسیح، اول اوت، روز ملی و ۲۵ دسامبر، کریسمس.

قطر: کشور کوچک عربی در جنوب خلیج فارس. در این کشور، پنج روز در سال به طور رسمی تعطیل است. این تعطیلات عبارت است از: سوم سپتامبر، هجدهم نوامبر روز ملی، هفتم دسامبر برابر با نخستین روز سال نوی اسلامی و اعیاد اسلامی فطر و قربان.


هشت کشور با بیشترین تعطیلات


ایران: کشورمان ایران با ۲۵ روز تعطیلات عمومی در سال، صاحب رتبه نخست در جهان از لحاظ تعطیلات رسمی است.

سریلانکا: همسایه هندوستان با ۲۴ روز تعطیلات رسمی، دومین کشور پر تعطیلات در دنیا به شمار می‌رود. تعطیلات این کشور، مخلوطی است از مناسبت‌های ملی، مسیحی، اسلامی و مذاهب شرق آسیا. نظیر شب بزرگداشت خداوند شیوا، عید فطر، روز کریسمس، روز کارگر و… .

نپال: همسایه شمالی هندوستان نیز از همسایه جنوبی عقب نمانده و با بیست روز تعطیلات رسمی صاحب رتبه سوم تعطیلات در جهان است؛ نظیر سریلانکا، شب خداوند شیوا و مناسبت‌هایی از این دست به همراه روزهای ملی بیست روز تعطیلات در این کشور را تشکیل می دهد.

پورتوریکو: حدودا در آمریکای مرکزی بوده و با نوزده روز تعطیلات در جهان صاحب مقام است! در این کشور برای کریسمس عملا سه روز تعطیل است و روز کارگر و مناسبت‌های ملی و.. تعطیلات آن را تشکیل می دهد.

لبنان: این کشور در غرب خاورمیانه، علاوه بر تعطیلات ملی، تعطیلات مسیحی و اسلامی، تعطیلات خاص مذهب تشیع را نیز در تقویم خود جای داده و به همین سبب، سالانه نوزده روز در لبنان تعطیل است.

سن مارینو: این کشور کوچک در نزدیکی ایتالیا، با هجده روز تعطیلی، صاحب بیشترین تعطیلات در اروپاست. البته این یکی از آن کشورهای تازه تأسیس جهان نیست. قانون اساسی سن مارینو که در ۱۶۰۰ میلادی تدوین شده است و هنوز نیز به اجرا درمی‌آید، قدیمی ترین قانون اساسی جهان به شمار می‌رود. تعطیلات در این کشور مخلوطی است از مناسبت‌های ملی، مسیحی و خاص کارگری و صنفی.

جزایر ویرجین آمریکا: دقیقا دو برابر جزایر ویرجین بریتانیا در جزایر ویرجین آمریکا تعطیلات وجود دارد. تعطیلات ملی، مذهبی، همچنین برخی روزهای خاص با گرایش عامیانه نظیر روز دعا برای توفان، هجده روز از ۳۶۵ روز سال را در این منطقه از جهان تعطیل کرده است.

کلمبیا: شمال غربی ترین کشور آمریکای جنوبی است. همسایه ونزوئلا با هجده روز تعطیلات از صاحبان رتبه در قاره آمریکا به شمار می‌رود. هجده روز تعطیلی عمومی کلمبیا را به ترتیب: مناسبت‌های مذهبی، ملی و صنفی ـ کارگری تشکیل می دهند.



منابع و توضیحات

* همه اطلاعات مربوط به تعطیلات موجود در این صفحات، از سایت‌های www. holidayyear. com، www. timeanddate. com و صفحات جنرال کشورها در سایت www. wikipedia. orgبرگرفته شده و از آنجا که برخی از مناسبت‌ها و تقویم‌ها به صورت منطقه‌ای در جهان به ثبت رسیدند، درصدی از خطا در این آمارها متصور است؛ برای نمونه، تعطیلات در ایران در سایت هالی دی یر بسیار کمتر از تعداد واقعی (سیزده روز) ثبت شده است، در همین حال، این تعطیلات در سایت ویکی پدیا به صورت دقیق ثبت شدند، که طبیعتا آمار ویکی پدیا در اینجا مورد استناد قرار گرفته است. البته در دیگر نقاط دنیا که از تقویم میلادی استفاده می‌کنند، آمارها تقریبا ۱۰۰ درصد می تواند مورد استناد قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۰۹
این رو در نظر بگیرید که در تقریبا در همه جای دنیا 2 روز تعطیلی آخر هفته دارند نه یک روز . با این حساب تعطیلی ایران زیاد به نظر نمی رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
دقیقا می خواستم همین را بگویم. در ضمن 11 روز عید کریستمس و 15 روز هم تعطیلات تابستانی دارند. مجبور هم نیستند بخاطر چندرغاز تا 7 شب اضافه کار بایستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
در ايران، پنج‌شنبه روز نيمه تعطيله و بعيده شما بتونيد يك كار اداري رو كامل انجام بديد.
نعمت الله قاضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
فکر نکم
ناشناس
| United States |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
من نمیدونم بعضیها چرا فقط قصد مخالفت دارن !

آقا اونا شنبه و یکشنبه تعطیل هستن ؛ ما فقط جمعه ! اگر اینو حساب کنی تازه هفته ای یک جمعه هم طلبکاریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
اره تعطیلی ایران زیاد نیست اما تعطیلی ما نامنظم هست علاوه بر اون در غزب شنبه و یک شنبه تعطیل هست و ایران در این روز معامله درستی ندارد
حالا به این تعطیلات کم شدن ساعات کار و فوت های تعطیل بردار و غیره را هم اضافه کنید بعد میگوئیم چرا چین و ژاپن دارند پیش می روند وایران ازتولید غقب است...شاید کسی فکری کنه به اضافه برف وباران وهوا وزلزله وسیل وشن وباد گرد و خاک و......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
دوست عزیز
حضور بیش از حد در محل کار باعث پیشرفت نمیشود.همین الان سرانه کار مفید در ایران بسیار بسیار کمتر از این ساعات حضور در محل کار است که ریشه آن در عامل مهم ضعف مدیریت و همچنین عدم علاقه به محیط کار و عدم شایسته سالاری قابل جستجو میباشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
اینهایی که منفی دادند عمدتا مفت خورهای اداری هستند که از اینترنت رایگان استفاده می کنند
من شغل آزادی چکار کنم که کارهای اداری کند پیش میره؟
بخاطر همين تعطيلات مملكت تعطيل هست
پاسخ ها
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
با سلام
آقای ناشناس اینجور کیلویی صحبت کردن مملکت را به تعطیلی کشیده است . اولا کار کردن به کیفیت است و نظارت بر امور که از وظایف مدیران است . دوم تعطلات رسمی و تقویمی در ایران زیاد است و نه روزهای کاری . مثلا همین کشور کویت که در جدول 8 روز تعطیلی دارد . دو روز در هفته و تعطیلات غیر تقویمی دیگر هم وجود دارد .
به نظر من اين اطلاعات نادرست است چرا كه فقط در كشور قبرس در هفته دو روز تعطيل است و ساعات كار در اين كشور نصف كشور ما و حتي نيمي از منابع مارا هم ندارند پس با انصاف باشيد . البته با برنامه باشد عاليست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
در ایران هم پنج شنبه ها تق و لقه،یعنی غیر رسمی تعطیله.
اطلاعات خوبي رو ارائه مي داد اما با احتساب تعطيلي شنبه و يكشنبه در بسياري از كشورها 52 روز به تعطيلات اونا اضافه ميشه و ايران ديگه پرتعطيلي ترين كشور نيست. البته بگذريم از اينكه تو خيلي از ادارات و مراكز اموزشي پنج شنبه ها تعطيله
البته باید در نظر بگیرید که اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی دوروز آخر هفته تعطیلا ولی تو ایران فقط یک روز در هفته تعطیله.
با سلام
این نکته حائز اهمیت است که در کشورهای مسلمان و به ویژه عربستان تعطیلات عید فطر معمولا بیش از 1 روز نوشته شده در تقویم است مثلا در عربستان تعطیلی عید فطر پارسال 8 روز و در ترکیه 4 روز بود.
جهت اطلاع نگارنده محترم که تعطیلی عربستان را فقط 3 روز اعلام کرده اینکه تعطیلی فقط عید فطر در این کشور 10 روز است و البته در مورد عید قربان نیز قطعا خیلی بیش از یک روز است .
منظور آقای رئیس جمهور تعطیلی جمعه و روزهای تعطیلی رسمی بود در مقابل تعطیلی دوروز در هفته کشورهای اروپایی ما تعطیلی کمتری داریم.واقعا چرا تعطیلات رسمی را کمتر نمی کنند و به جای آن پنج شنبه ها را تعطیل کنند...
با سلام، باید نگاه کنیم که کلاً با 5شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی روی هم رفته چند روز تعطیلی داریم و بعد با بقیه کشورها مقایسه کنیم.
اطلاعات شما كاملا نادرست است به اين صورت كه در تمام جهان دو روز آخر هفته تعطيل است و روز جمعه نيز ساعت كار به 5 ساعت مي رسد اما در ايران يك روز تعطيل داريم لذا پيشنهاد آقاي احمدي نژاد تعطيلي دو روز آخر هفته است كه مي توان تعطيلات عمومي مانند رحلت يا ولادت امامان را از تعطيلات حذف نمود چون عزاداري و جشن روزهاي فوق حتما نياز به تعطيلي ندارد لذا تعطيلي عمومي به كمتر از 18 روز رساند
خب عزیزی که حساب کردی ما 25 تا تعطیل رسمی بعلاوه 52 تا جمعه میشه 77 روز بقیه کشورها فقط دو روز در هفته تعطیل میشه 104 روز، 15 روز هم تعطیل رسمی میشه 119 روز
بعلاوه ساعتکاری در اکثر کشورها 40 ساعت در هفته است در کشور ما 44 ساعت
پس کیفیت کار رو با کمیت مقایسه نکنید آنها کیفیت کارشون بالاس
جالب بود مرسی. تیتر باحالی هم داشت!!.

جمعیت ترکیه 120 میلیون نبود؟ اینجا زده 72 میلیون.؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
خیر همون 72 درسته
ناشناس
| - |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
نه 75 میلیون نفر هستند تقریبا با ایران یکی هست ولی جالب اینجاست که زمین ایران دو برابر زمین ترکیه است
البته قابل ذکر است که در کشورهای اروپایی این 10 الی 15 روز تعطیلی در سال، به صورت مفید می باشد، به این معنی که اگر روز تعطیلی رسمی با روزهای شنبه و یکشنبه، برخورد داشت، به جای آن روز دوشنبه را تعطیل می کنند، حال آن که در ایران نیمی از تعطیلات ملی و مذهبی با یکدیگر برخورد داشته و یا اینکه با روز جمعه برخورد دارند،
از آن گذشته، تعطیلات مذهبی ما غالبا مربوط به ایام سوگواری هستند و در ایام سوگواری آنچه واضح است نمی توان...
در ضمن تعداد تعطیلات رسمی در کشور ایرلند 13 روز است و نه 10 روز، لطفا تحقیقاتتان را کامل کنید

http://www.timeanddate.com
چند نکته:
1- تعداد تعطیلی ایران غیر از جمعه ها در سال جاری 22 تا است نه 25.
2- در بقیه کشور ها کارمندان پنج شنبه تعطیل هستند که همین تعطیلی می شود 52 روز.
3- همه جا مثل ایران مرخصی می روند. اینکه تعطیلی ایران را 150 روز عنوان می کنید از مرض است یا غرض؟
3- دعوای شما سر تعطیلی عید نوروز است یا عید غدیر. اگر سر عید نوروز دعوا دارید به کوری چشم دشمن ایرانی عید نوروز یک عید مقدس است.
با مراجعه به سایت mycalender ملاحظه خواهید نمود که امار ارائه شده صحیح نمیباشد لطفا منبع آمار ارائه گردد
شما چرا اين را حساب نميكني كه در تمام آمريكا و اروپا شنبه و يكشنبه تعطيله كه خودش ميشه سالي 108 روز از سال
نا بر این گزارش، در حالی که عمده کشورهای جهان بین ۹ تا ۱۱ روز از سال را تعطیلند، در تقویم رسمی کشورمان ایران، سالانه ۲۵ روز تعطیل رسمی (شامل پانزده روز مناسبت‌های مذهبی و ده روز مناسبت‌های ملی) داریم که باید به این رقم، نزدیک ۵۲ جمعه را بیفزاییم. بدین ترتیب، با احتساب روزهای پنجشنبه و مرخصی استحقاقی کارمندان و کارگران، کار و تولید و خدمت‌رسانی تقریبا در ۱۵۰ روز از سال متوقف می‌شود! که این مهم با افزودن تعطیلی پنجشنبه ها افزونتر نیز خواهد شد.
25+52=75
75+30=105
قابل توجه نگارنده این مقاله : اگر کارمنداز 30 روز در سال مرخصی استحقاقی خودش هم استفاده کنه که عموما خیلی کمتر استفاده کنه تازه میشه 105 روز مجید جان نه 150 روز مجید جان !!! شما که انقده حسابگری اول ریاضیاتتو قوی کن بعدشم توخارج 2 روز در هفته یعنی 104 روز در سال تعطیلی دارن اگه 30 روزم اونا استحقاقی داشته باشن که میشه واویلا
خالا لطفا بگید ما چجوری تعطیلیمون زیاده؟ اونم با این حقوقی که به کارمند میدن . بنده با مدرک لیسانس کامپیوتر وبا پست کارشناس حقوق و اضافه کار و همه دریافتیهام 550000 تومانه در ماه .خدا میدونه که در روز انقده با کامپیوتر کار می کنم و انقده با مردم سرو کله میزنم که آخر ساعت اداری نه صدام در میاد و نه چشمم میبینه . خدا خودش میدونه که اغراق نمی کنم . به این ماه عزیز اگه کلامی دروغ گفته باشم . تابی جون نظرمو لطفا بذار تا مردم نگن کارمندا کار نمی کنن . هر کی هم خواست میتونه 1 روز بیاد جای من کار کنه تا ببینه ما چقدر کار می کنیم و مظلومیم . محل کار تمام ادارت ثبت احوال کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
دوست بسیار گرامی
بنده نیز مانند شما کارمند هستم و خودم هم یکی از کسانی هستم که میگویم در کشور ما کار انجام نمیشود نه به این معنی که خودم و یا امثال شما کار نمیکنید بلکه برآیند کاری مملکت بسیار پایین است البته برخی نیز بیش از حد کار میکنند و درآمد کم دارند و برخی ...
و البته این ضعف میریت است که روابط را بر ضوابط مقدم میکند.
اصلا چكار به منشا تعطيلي داريد و ذهن را گمراه ميكنيد در ايران فقط 52 جمعه تعطيل داريم و 25 روز ساير تعطيلات ولي در اكثر كشورهاي دنيا دوروز شنبه و يكشنبه يعني 104 روز تعطيل آخر هفته به اضافه حدود 10-15 روز ساير تعطيلات در مجموع حدود 120روز تعططيلي دارند نويسنده بالا روز مرخصي كارمندان را و پنجشنبه ها را با نظر خود قاطي تعطيلات كرده در هر صورت مقايسه 77 روز كل تعطيلات ايران با حدود 120روز در كل دنيا نشان دهنده كم بودن تعطيلات در ايران است.
حالا هنوز هیچی نشده آتیش بیار معرکه شدی تابناک!
فعلا که گفته داره روش ارزیابی میشه، بزار کارشون رو بکنن بابا جان
با سلام
درعربستان تعطيلات عيدفطر بيشاز يكروزمي باشد!!!!!!!!!!
آمارها اشتباه مي باشند.
یقینا اشتباه است چون در عربستان به مناسبت عید قربان و عید فطر یک هفته تعطیلی دارند
تهران پنج شنبه ها تعطيل مي باشد واين تبعيض است و.......
در عوض شما به این نکته توجه نمیکنید که در سایر کشور ها به جای 1 روز تعطیل آخر هفته جمعه ،2 روز شنبه و یکشنبه تعطیل میباشد.به حساب دیگر 52 روز (به ازای هر هفته 1 روز ) که با کسر 15 روز بیشتر بودن ایران باز هم 37 روز بیشتر از ایران تعطیلی دارند که این خود عامل عدم نیاز به تعطیلی های رسمی بیشتر در این کشور ها میباشد.
بی سواد ها! عید فطر در عربستان به تنها یی 5 روز تعطیل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
10 روز عزيزم
شما تعطیلی آخر هفته (شنبه و یکشنبه) در کشورهای دیگر را در نظر نگرفته اید. در حالی که تعطیلات آخر هفته ما یک روز است. اگر حساب کنید می بینید که تعطیلی دو روز آخر هفته در این کشورها باعث می شود که عملا تعداد روزهای تعطیل آنها بیشتر از ما شود.
با سلام،شما هندوستان را در ضمه کشورهای کم تعطیل قرار داده اید ولی هندوستان چند تقویم دارد. یک تقویم کشوری و دوم تقویمهای ایالتی که حداقل 3 روز برای روز آتش بازی(دیوالی) تعطیل میباشند البته بجز شنبه دوم هر ماه که دولت تعطیل میباشد. با توجه به تجربه چهار ساله زندگی در آن کشور خدمتتان عرض میکنم.
خود شما اعلام كرده بوديد كه عربستان 16 روز بخاطر عيد فطر تعطيل است ... ولي حالا كه به نفعتون نيست تعطيلات عيد فطر در عربستان رو يك روز حساب مي كنيد !!!!!!
عزیز من اونجا ها تعطیلا آخر هفته دو روزه!!
شنبه و یکشنبه
اما ایران یه روزه
مرخصی هم تو همه دنیا وجود داره
ساعات کار قانونی هم تو کل دنیا 8 ساعت در روز
اگر مشکلی در ایران است کمی بهروریه نه زیادی تعطیلات
در کشور ما در سال جاری 19 روز تعطیلی +52 جمعه داریم جمعا 71 روز نه 150 روز.مرخصی و حوادث طبیعی و بیماری جزو مرخصی محسوب نمی شود .در خیلی از کشور ها 104 روز تعطیلات آخر هفته دارند+تعطیلات رسمی آنها ولی 5 روز هفته را کامل کار می کنند که جبران کم کاری آن دوروز بشود.
مشکل اصلی کشور ما چیز دیگری است و آن عدم نظارت دولت بر کمیت و کیفیت کار کارمند در موئسسات دولتی اعم از اداره کارگاه بیمارستان و.....می باشد البنه عده

ای که خدا و وجدان را مد نظر دارند کارشان را درست انجام میدهند ولی یک اداره مثل ماشین می باشد که تمام قطعات به هم وابسته اند و یک دست صدا ندارد.
عید نوروز رسما 4 روز تعطیل است ولی اگر سرو کارتان به مثلا بیمارستان بیفتد که البته بیماری خبر نمی کند از 25 اسفند تا 15 فروردین شما پزشک مورد نظر را پیدا نمی کنید .ادارات هم جوابگوی شما تا 15 فروردین نیستند.آیا کشورهای متوسط دیگر هم به همین وضع هستند. بهتر است ادامه ندهم چون فشار خون دارم و اصلا برایم استرس و یادآوری این موارد درست نیست.
خوب ایران پنجشنبه ها تعطیل نیست و فقط 52 جمعه تعطیلی دارد و اکثر کشور های دنیا شنبه و یکشنبه تعطیل هستند ( همان کشورهای اروپا
در اکثر کشورها 2روز اخر هفته ها تعطیل است که با احتساب 52 هفته می شود 104 روز در ضمن کارمندان و کارگران نیز حداقل یکماه مرخصی دارندپس تعطیلات در ایران خیلی بیشتر از آنها نیست
هندوستان 3 روز؟ خیلی بیشتر است.
ضمنآ اکثر کشورها اگر تعطیل رسمی با تعطیلات آخر هفته مصادف شود اولبن روز کاری بعد را تعطیل می کنند.
به تحلیل احمدی نزاد که تعطیلی 5شنبه کشورهای دیگه رو به حساب آورده بود اشاره ای نکرده بودید...
سلام
ببخشید چرا نمگید بعضی از کشور ها بخصوص همین کشورهای عربی 2روز در هفته تعطیل هست که اون موقع تعطیلی اونها بییشتر میشه
حتی در اورپا هم کشورها 2روز در هفته تعطیل هستند و حتی برای عیدخودشان چند روز تعطیل هستند و ......
با سلام
من با تعطیلی زیاد مخالفم ولی تحلیل شما کاملا مغرضانه است:
-شما مرخصی استحقاقی کارمند ها رو جزئ آمار تعطیلی ها حساب کردید ولی اینکار رو در مورد کشورهای دیگه نکردید که باعث تخدیش کار است.
- در کشورهای دیگه عمدتا امریکا و اروپا 2 روز تعطیلی در هفته دارن و تعطیلات رسمی اونها غیر از شنبه و یکشنبه زیاد نیست . یعنی اونها غیر از 10-15 روز تعطیل مناسبت دار 52 روز بیشتر از ما تعطیل هستند.ما در کل 25+52 روز تعطیلی داریم که خیلی از اون 25 روز با جمعه ها تلاقی می کنه ولی اونها 104 تا تعطیلی قطعی دارن +15 روز که شاید چند روزی هم تلاقی کنه.
پس آمار تعطیلی ایران اصلا با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست.
چرا درمورد دو روز تعطیلی آخرهفته اکثر کشورهای جهان چیزی نمی گویید مثلا مالزی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است روز جمعه هم به علت شرکت مردم در نماز جمعه نیمه تعطیل است . اگرمی خواهید حساب کنید آن طرف قضیه را هم ببینید .
با توجه به اينكه ايران كمترين بهره وري كا را هم دارد بنابريان تعطيلي بيش از حد يك خيانت به كشور است
تعطيلات در كشورهاي ديگر سازمان يافته است به عنوان مثال تعطيلات تابستاني و زمستاني دارند كه ميشود براي مسافرت استفاده كرد ولي تعطيلات ايران 15 روز براي عزاداري و مابقي هم مناسبتهاي تلخ ملي مثل 14 و 15 خرداد و غيره است. پنج شنبه ها هم كه نصف روز است اكثرا" كار نمي كنند اگر به روز كاري 48 دقيقه اضافه كنند طبق وزارت كار 8:48 دقيقه كار ميشود طي شنبه تا چهارشنبه و پنجشنبه ها هم مي توانيم برنامه ريزي كنيم و بيشتر با خانواده باشيم. و از حجم ترافيك و مشكلات اينچنيني هم رهايي يابيم. چرا شما ها مثل توكلي نماينده مجلس كه با خودش هم مخالفه اين همه مخالف درست شدن اوضاع هستيد.؟!
شايد 52 شنبه اي كه كشورهاي ديگر تعطيلند به حساب ميآورديد اين نتيجه را نميگرفتيد
از روی قصد و غرض صحبت نکنید . من با کشور مالزی آشنا هستم و آنها روزهای شنبه و یک شنبه را کاملا تعطیل هستند و در این روزها پاسخ گوی ما نیستند . چرا بدون اطلاعات صحبت میکنید
من نمی دونم خودتون رو زدین به اون راه یا واقعا بی اطلاع هستین که اکثر کشور های پیشرفته 2 روز در هفته تعطیلی دارن و به عبارتی 100 روز در سال رو در تعطیلات سپری میکنن و این در حالی هست که ما ایرانی ها 50 روز به عنوان تعطیلات هفتگی و 25 روز بعنوان تعطیلات تقویمی و رسمی داریم که میشه 75 روز . یعنی بدون احتساب تعطیلات رسمی کشور های پیشرفته، باز هم ما کمتر از اوا تعطیلی داریم.
امیدواره چون این نظر ، متن نوشته شما رو نقض میکنه نخواهین سانسور کنین
خوب عزیزان تعطیلات رسمی رو شما 15 روز بردارید تا بشه 10 روز و به میانگین برسیم بعدش 60 روز بابت پنج شنبه ها تعطیل کنید. اینطوری ما هم به میانگین جهانی می رسیم .
این آمار مربوط به تعطیلات مناسبتی است و این را نباید فراموش کرد در ایران در آخر هفته فقط یک روز تعطیل است ولی در اروپا دو روز.
تعطیلات رسمی دو نوع اند:
1) تعطیلات هفتگی (مثلا جمعه در ایران و شنبه و یکشنبه در اروپا)
2) تعطیلات مناسبتی (13 فروردین، 22 بهمن، ...)
تعطیلات مناسبتی در ایران خیلی بالاست ولی تعطیلات رسمی نه! در ایران یک روز هفته تعطیل است در حالیکه در بسیاری از کشورها دو روز در هفته.
تحلیل جامع داشته باشید.
همه این آمارها سفسطه ای بیش نیست.
میخواین چی رو ثابت کنین؟
اغلب این کشورهایی که شما گفتین در هفته 2 روز تعطیل رسمس دارند ولی در ایران ما 1 روز تعطیل هستیم.
پس چرا اینطور بی منطق مقایسه می کنید؟!
تا كور شود آنكه نتواند ببيند
تابی جون اینقدر تبلیغات منفی نکن برای اینکه واقعا اینقدر وجدانت عذاب نکشه بذار دولت تعطیل کنه بعد اگه دیدی واقعا وجدانت در عذابه شما برو سرکار برای ما هم خوبه چون روز تعطیل لااقل میشینیم خبرهای دست اول تو را می خونیم
سال 365روزاست تقريبا 48جمعه داريم اين 25 روز هم روش مي شود 73روز يعني 292روزما درطول سال فعاليت داريم ،باوركنيداگردر سال 292روزصادقانه كاركنيم و وجدان كاري داشته باشيم از خيلي از كشورهاي داراي 6روزتعطيلي هم جلومي زنيم .مهم وجدان كاري واحساس مسؤليت است.25 روز تعطيلي زياد نيست اگرهركس در روزهاي كاري كارخودرا به نحواحسن انجام دهد،اين تعطيلي ها به چشم نمي آيد.مشكل بيشتر زيركار در رفتن در روزهاي كاري و تنبلي و فقط به فكرحقوق پايان ماه است نه اين تعطيلي ها.
با سلام و احترام
صرف نظر از اینکه تعطیلات 5 شنبه خوب است یا بد بنظر آمار ذکر شده بیشتر توجیح است تا تحقیق .
1 - برخی از این کشورها تعداد روزهای تعطیلشان بسیار بیشتر از ارقام ذکر شده میباشد مثلا تعطیلات هند را شما 3 روز درج کرده اید در عین حالی که به علت تعدد مذاهب و فرق در هند تعداد روزهای تعطیل بسیار بیشتر از این است ( حدود 50 روز ) مثلا در این کشور روز عاشورای حسینی بعلت حضور 20 میلیون شیعه در این کشور تعطیل رسمی است .
2- به غیر از اندکی از کشورهای اسلامی که فقط یک روز تعطیل ( جمعه ) دارند اغلب کشورها یا شنبه و یک شنبه تعطیل است و یا در کشورهای اسلامی جمعه و شنبه . که اگر تعطیلی آخر هفته آنها را که دو روز است را حساب کنیم میشود 104 روز بعلاوه تعطیلات رسمی آن کشور . که قطعا ما در رده اول نخواهیم بود .
ببخشید تعطیلات عید فطر عربستان را حساب نمی کنید؟
برای نمونه تعطیلات رسمی در ترکیه 14 روز است که 8 روز زدید. این هم لینک مربوطه:
http://www.kadinlaricin.net/tatil/2011-resmi-tatil-gunleri.htm
آمار شما اشتباه است. در اكثر كشورهاي خارجي بدليل اينكه 2 روز در هفته تعطيل هستند يعني شنبه ها و يكشنبه ها ، تعطيلاتشان هم از ايران بيشتر است.
اكثر كشورهاي دنيا دو روز آخر هفته تعطيل هستند در حاليكه ما فقط يك روز جمعه تعطيل هستيم...
تعطیلات عید فطر در عربستان فکر نکنم 1 روز باشه چون حتی کشورهای لائیکی چون ترکیه و تاجیکستان هم 3 روز این عید بزرگ را تعطیل میکنند
به صورت کاملا نادر حق با احمدی نژاد است چون در آمارهای مورد اشاره شما به تعطیلی شنبه در دیگر کشورها اشاره نشده است که این خود به تنهایی 52 روز می باشد ولی به عنوان تعطیلات آخر هفته محاسبه می شود نه تعطیلات رسمی !!! بازی با آمار در ایران سابقه طولانی دارد
چین 7 روز تعطیل داره؟؟!! شوخی میکنی؟؟ من یادم میاد یه فستیوال بهاره که همون سال نو باشه 2 هفته تعطیل بودن!!یه هفنه برای فسنیوال پاییزه 3 روز برای روز ملی و 3 روز هم برای روز کارگر و... همینطور برو بالا!!!! دل خوشی داری بابا!!
البته این امار شما ، امار تعطیلا ت رسمی می باشد ولی در خیلی از کشورها تعطیلات اخر هفته دو روز می باشد .
یعنی تعطیلات عید فطر و عید قربان عربستان تنها سه روزه؟
با جستجو در اینترنت این رقم خیلی بالاتره
تعطیلات را کلا می شمارند. مذهبی و ملی و جمعه همه با هم. مجموع ساعات کار به اضافه مرخصی استحقاقی در آمریکا دویست الی دویست و ده روز است. یعنی تعطیلی می شود صد و پنجاه و پنج الی صد و شصت و پنج. حالا با ایران مقایسه کنید.
سلام در کشور ها دیگر 2 روز در هفته تعطیل هستند و این یعنی تعطیلات بیشتر
در مورد عربستان اشتباه مي كنيد خيلي بيش از اينها تعطيلي دارند
این به خاطر اینه که اونا همیشه 5 شنبه ها تعطیل هستند. یعنی دو روز در هفته، پس اگر با دو روز در هفته حساب کنید ما از همه کمتر تعطیلی داریم.
هر چند من اعتقاد دارم ما روز هایی هم که میایم سر کار کلا تعطیلیم.
اينکه می گویند تعطیلات در ایران بیشتر از سایر کشورها میباشد؟

آیا این ادعا را قبول دارید؟
آیا تاکنون کنجکاو شده اید تا خودتان تعطیلات رسمی در ایران را با کشورهای اروپایی و آمریکایی مقایسه کنید تا به صحت و سقم این ادعا پی ببرید؟

یا اینکه چون همه می گویند تعطیلات در ایران بیشتر از سایر کشورهاست ، شما هم قبول می کنید.
خوب، اشکالی ندارد بیایید با هم حساب کنیم:

تعطیلات در اروپا و آمریکا :

52 روز شنبه + 52 روز یکشنبه = 104 روز
104 + حدودا 20 روز تعطیلات رسمی ملی و مذهبی از قبیل روز استقلال، عید کریسمس، عید سال نو(ژانویه)، عید شکرگزاری و ...... مساوی میشود با 124 روز یعنی بیش از 3/1 سال .


تعطیلات در ایران :

52 روز جمعه
25 روز تعطیلات رسمی ملی و مذهبی از قبیل عید غدیر، عید قربان، عید نوروز، عاشورا، تاسوعا، عید فطر، 22 بهمن و .......
جمعا 74 روز ( البته با فرض اینکه هیچ کدام از تعطیلات رسمی با جمعه مصادف نگردند )

خوب حالا چه می گویید؟
تعطیلات در ایران بیشتر است یا در کشورهای اروپایی و آمریکایی ؟
( 124 روز تعطیل رسمی که در تقویم با رنگ قرمز مشخص شده اند در کشورهای اروپایی و آمریکایی و 74 روز در ایران !!!!!! )

فکر می کنید دلیل و علت اینکه آنقدر می گویند در ایران تعطیلات زیاد است چیست؟
يك دلیل و علت به ذهن می رسد:

این مسئله وقتی جالبتر میشود که بدانیم در کشورهای اروپایی و آمریکایی مردم فقط 5 روز در هفته روز کاری دارند آنهم روزی 6 ساعت یعنی در هفته 30 ساعت کار می کنند.
ولی در ایران 6 روز در هفته روز کاری است آنهم روزی حداقل 8 تا 9 ساعت یعنی هفته ای حدود 48 تا 54 ساعت کار.
اروپا هفته ای 30 ساعت
ایران هفته ای 48 تا 54 ساعت

علت این است که در اروپا و آمریکا مردم درست و مفید کار می کنند ، حتی اگر فقط 5 روز در هفته و روزی هم 6 ساعت کار کنند، چون از 6 ساعت کار بیش از 5 ساعتش کار مفید است .
ولی در ایران مردم درست و مفید کار نمیکنند ، روزی 8 تا 9 ساعت کار می کنند و 6 روز هم در هفته ولی فقط نیم ساعت در روز کار مفید انجام می دهند که این مسئله برمیگردد به مدیریت ضعیف و ...
من خودم كارمند دولتم

واقعن فكر مي كنيد ما 5 شنبه ها تعطيليم؟
با سلام
طبق نوشته های پیشین شما عربستان فقط برای عید فطر16روز تعطیل است چطور شما تعطیلات این کشور را3 روز نوشتید؟
اکثر این کشورها 2 روز تعطیلات آخرهفته دارند ولی ما یک روزتعطیل هستیم واین یعنی اینکه انها 52 روزبیشترتعطیلات دارند.
ببین اقای تابناک تا حالا هر خبری زدی چیزی نگفتیم!
این یکیو انصاف گیر ندید کی گفته تعطیلی بده؟ خیلیم خوب و عالیه بزارید ملت خوش باشند دیگه
بهتره بجای 5شنبه ها:شنبه و یکشنبه تعطیل رسمی بشه و جمعه ها هم نیمه تعطیل. چون وقتی همه دنیا در حال کار و دادو ستد هستند ما خوابیم و وقتی ما می خواهیم کار کنیم همه دنیا تعطیله
در بيشتر جهان شنبه و يكشنبه تعطيل است ما كه در هفته فقط جمعه تعطيليم خودتون را به اون راه نزنيد احمدي نژاد هم در مورد مدارس گفت
لطفا تحلیل درستی انجام دهید. در کشورهای اروپایی و امریکا و کانادا و استرالیا وخیلی جاهای دیگر، در هر هفته شنبه و یکشنبه تعطیل است یعنی مثلا در فرانسه 13+52 روز متناظر با ایران تعطیلی دارند و یا در استرالیا و اسپانیا 9+52 روز تعطیل هستند. بعبارتی در ایران که پنجشنبه ها تعطیل نیست، تعداد روزهای تعطیل حتی از نصف تعطیلات کشورهای دیگر کمتر است و من بسیار متعجبم که چطور این تحلیل ساده را در نظر نمیگیرند و از زیادی تعطیلات سخن میگویند؟
فونتی که بکار برده اید، اعداد چهار و شش را بجای حروف فارسی با حروف عربی نوشته است.
بسمه تعالی
با سلام
در عربستان امسال 10 روز تعطیلات عید فطر اعلام شده است و فکر می‌کنم در سالهای قبل هم حداقل 5 روز تعطیلی اعلام می‌شد، بدین ترتیب قطعا تعطیلات واقعی عربستان 3 روز نیست. ممکن است در تقویم رسمی این کشور فقط 3 روز تعطیلی وجود داشته باشد، اما هر سال به صورت یک رسم نانوشته و غیر رسمی، در مناسبتهای مختلف تعطیلات زیادی اعلام شود.
ضمنا در بسیاری از کشورهای غربی 2 تا 2.5 روز از هفته تعطیل است و این تعطیلی طبق قانون کار آنجاست و جزو تعطیلات رسمی محسوب نمی‌شود.
تعصیلات غیر مترقبه هم در همه جا هست.
1. سال گذشته در عربستان فقط 10 روز در ماه رمضان و شوال تعطیل بود.
2. تعطیلات کشورها بدون احتساب تعطیلی شنبه و یک شنبه است. اگر تعطیلی شنبه ها را اضافه کنیم آمار بطور کلی عوض میشود.
3. در ایران مشکل ما زیادی تعطیلات نسیت بلکه عدم راندمان در وقت کار است.
تعطيلات كه فقط تعطيلات رسمي نيست اقايان لطف مي كردند و كليه تعطيلات را با همديگر مقايسه مي كردند تا نتيجه مشخص شود چه كشور تعطيل ترين كشور دنياست
اکثر کشورهای پیشرفته هر هفته 2روز و سالانه 6 هفته مرخصی دارند که حدود 145روزمیشود و با احتساب متوسط10 روز تعطیلی رسمی_155 روز تعطیلی دارند و ایران حدود 110 روز تعطیلی دارد .
وا اسفا بر ما
آقا آمارتون غلطه. تو همین فرانسه ماهی 4 - 5 روز تعطیله تازه شنبه و یکشنبه هم که جفتش تعطیله تازه این بجز تعطیلات کریسمسه
واقعا شما به 3 روز تعطیلی در عربستان اعتقاد دارین ؟؟ !! پس حتما اون ایران بوده که حدود 2 هفته تعطیلی داشته و حتما اعراب همش سر کار هستن ؟؟

واقعا عجب اماری
گويا اين اقا فراموش كرده اند كه بايد جيب پر پول باشد تا بتوان در پيش خانواده بود وبه خانواده رسيد وبي پول پيش خانواده بودن جز دعوا ومرافعه چيزي بهمراه نخواهد داشت .
فکر نکنم تعطیلی 5 شنبه ارتباطی به ایم آمار داشته باشد . می شود 5 شنبه ها را تعطیل کرد در عوض تعطیلات مناسبتی را کمتر کرد تا کشور نظم بیشتری پیدا کند چون در بیشتر کشور ها تعطیلات مناسبتی کمتر است اما تعطیلات آخر هفته 2 روز است .
اگه كل سال رو هم تعطيل كنند هيچ فرقي نميكنه چون توليد و خدماتي وجود نداره كه تعطيلات بخواد اخلالي درش به وجود بياره
لطفا تعطیلات پایان هفته (شنبه و یکشنبه) کشورها رو هم حساب کنید!!!!!
تابناک به گفته آمار خودت آمریکا 10 روز تعطیل رسمس دارد با احتساب 104 روز تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه هفتگی آنها و یک ماه مرخصی استحقاقی جمعا 144 روز ، حلا ایران با 52 روز تعطیلی هفتگی و 25 روز تعطیلی رسمی و یک ماه مرخصی استحقاقی جمعا میشود 107 روز میبینی که 34 روز کم داریم حالا میگی بهره وری کارکنان و کارگران آنها بیشتر از ما ایرانی ها میباشد این چه ربطی به تعطیلات دارد فرهنگ کارکردن و تغییر بهره وری را یاد بده نه کم و زیاد کردن تعطیلی را
پر تعطیل کشورها فعلا چین و هنگ کنگ هستند با این حال این دو کشور از لحاظ اقتصادی جز قویترین کشورها هستند
لطفا در گزارش به جای ایران ، تهران بنویسید چون شهرهای دیگر کشور شهر ناتنی به حساب میآیند و پنجشنبه ها تعطیل نیستند
البته ناگفته نماند كه كلي جوون بيكار داريم كه براي خودشون كل سال رو تعطيل هستن!!
رابطه اقتصادی ایران با جهان خارج همین حالا در هفته سه روز است. این 3 روز را هم تعطیل کنید و الکی شعار بهره وری بدهید. به آمار موثق بازدهی روزانه یک روز کاری در ایران توجه کنیدو با کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته مقایسه کنید. ببینید میزان بهره وری در کشور ما به افتضاح کشیده شده است.
فراموش نکنیم که کار مفید در ایران فقط ۲۵ در صد است
تو همون دو تا سایت هم که بریم می فهمیم اطلالات بالا غلطه
پس تعطيلات پنجشنبه تهران را هم كنسل كنيد
به نظرمن همه تعطیلی بین هفته رابه پنج شنبه آورده وپنج شنبه ها راتعطیل کنندزیادفرق نمی کند وبرای کارمندان خوب می شود
تابی جون ما کارمندای شهرستانی هم دوست داریم مثل کارمندای تهرانی پنج شنبه ها رو تعطیل باشیم و ساعت کاری پنج شنبه رو تقسیم کنند توی مابقی روزهای هفته ؟ این توقع زیادی هست؟تهرونی ها خونشون از ما رنگیتری تر است؟
اکثر کشور ها شنبه و یکشنبه تعطیل هستن و ما پنجشنبه و جمعه که در مجموع یعنی ما چهار روز در هفته با کشورهای دیگر روابط نداریم. شاید بهتر باشه ما هم شنبه و یکشنبه را تعطیل کنیم !!
واقعاً عجيبه. چه جوري حساب و كتاب مي كنن كه كه ايران مي شه اول!. بابا اين همه اروپاييها و آمريكايي ها، آخر هفته مي رن به كشورها اطراف (او جمله معروف فيلم هاي خارجي كه مي گه ؛ تعطيلات آخر هفته كجا مي ري؟).يعني صبح مي رن و بعدازظهر برمي گردند. اين جوري كه فقط تا بازارچه‌ي محله مي شه رفت!
نويسنده محترم مي فرمايد: "که باید به این رقم، نزدیک ۵۲ جمعه را بیفزاییم". بابا همه جا يك روز تعطيلي در هفته دارن چه بسا دو روز در هفته . ندارند؟ تو رو خدا تا كي بايد يك جمله قديمي كه ما بيشترين تعطيلي رو داريم بدون تفكر و محاسبه تكرار كرد.
ما ايرانيها فقط مي تونيم حرفهاي تكراري ، باز هم بيشتر تكرار كنيم واين روند همين جوري ادامه داره...
عربستان فقط 10 15 روز عید فطر تعطیله!!! پس اون کجا محاسبه شده؟
لطفا امار گزینشی ندید و کم کارهای رئیس جمهور رو زیر سوال ببرید
شما که مخالف تعطیلی پنجشنبه ها میباشید چرا تا بحال در مورد تعطیلی پنجشنبه ها در تهران اعتراضی نکرده ای از طرف دیگر نظام پرداخت دستمزد در ایران قابل مقایسه با دنیا نیست . حقوق کارمند رو افزایش نمیدن حد اقل تعطیلات رو بیشتر کنند این طرح از موارد معدود طرحهای رییس جمهور است که اکثر ملت قبول دارند.
اگر دو روز تعطیلی در هفته حساب شود،به نعداد تعطیلات بالا 52 روز اضافه می شود.
حالا نیست کاری انجام میشه! بهتر که تعطیل باشه رسما
تابناک جان چرا می گی تعطیلی ما زیاده؟! همه جی دنیا دو روز در هفته تعطیل اند و ما یک روز برادر.
چرا شما تعطيلات رسمي كه به جمعه مي افتد را حساب نمي كنيد در سال 4 و 5 مورد اينطوري داريم
به نظر من بيشتر از فرهنگي،عقل و شعور تعطيل هستيم. چون يك ملت فرصت طلب، راحت طلب هستيم كه بدون زحمت و تلاش با حق بازي مي خواهيم همه چيز دنيا را داشته باشيم.
متاسفم برای تابناک
این تحلیل بدون فکر تابناک نشان میدهد که همه تحلیلهایش بدون فکر و بی اساس است
دوست عزیز شما کارمندان را با خودتان مقایسه نکنید که هر وقت دلتان هوس میکند مرخصی میگیرید و به مسافرت میروید بروید ببینید کارمندان چند روز از مرخصی های استحقاقیشان را موفق میشوند مرخصی بگیرند؟
با چند مرخصیشان موافقت میشود ؟
بروید ببینید کارمندانی را که چهار سال است هنوز یک عدد مسافرت بیش از 1 روز نتوانسته اند بروند
دوست عزیز تعطیلی ها با احتساب همه تعطیلیها حساب میشوند از جمله تعطیلیهای آخر هفته
به نظر میرسد شما استاد سفسطه باشید
با این کامنت گذاری های معلوم شد چقدر به کار کردن علاقه دارند
بابا تعطیلات بی حساب کتاب پدر بازار و بخش خصوصی رو در پاورده
قابل ذكر است كاركرد كاركنان به صورت 44 ساعت در هفته است ودر صورتي كه پنج شنبه ها هم تعطيل شود به ميزان ساعت كاري هر روز اضافه مي شود و44 ساعت در هفته تغييري نمي كند پس تعطيلي روز پنج شنبه به منزله كم شدن كار نيست لطفا كمي واقع بين باشيد .
تهرانی ها که پنج شنبه ها تعطیلند
شما بیاین ببینید کار مفید تو اداره جات چقدره؟حال به فرض اومدین تعطیلات رو هم کم کردین،فکر میکنید در صد کار مفید میره بالا؟الان تو ماه رمضون ببینید چقدر بازده کاری بالاست،واسه اینه که قشنگ استراحت میکنیم و با انرژی میایم سر کار.از رئیس جمهور بابت این یه کار مفیدش که بخاطر اون 6سال جلوی مجلس ایستاد و از رو برد اونا رو ممنونیم.
به سوزند تمامیت خواهان از جنس تابناک که دوران حاکمیت افکار تنگ نظرانه و منافقانه به سر رسیده است
منطقی است که واقع بینانه بحث کنیم و عادلانه و منصفانه قضاوت نماییم.چرا؟بسیار واضح است.
در کشور ما تعطیلات به دو صورت است:
1. تعطیلات پایتخت نشینان
2.تعطیلات مابقی استانها
در مورد اول؛ تعطیلات 2 روز در هفته(پنجشنبه و جمعه)می باشد،پس می شود 104 روز + تعطیلات رسمی مذهبی و ملی (مجموعا قریب به 130 روز در سال )حال آنکه قریب به یکسال است ساعت کاری کارکنان دستگاههای اداری در تهران نسبت به سایر استانها روزانه 15 دقیقه کمتر شده است(در تهران :شروع کار 8 صبح و پایان کار 14:30 در بقیه نقاط کشور :شروع کار 7:30 و پایان کار 14:15)نکته جالب اینکه کاهش ساعات کاری ؛ آنهم فقط در تهران با "انجام دورکاری" توجیه شده است!!!
اما تعطیلات در سایر نقاط ایران؛ همان 52 روز است به اضافه تعطیلات رسمی مذهبی و ملی (مجموعآ قریب به 77روز در سال)
نتیجه:
1.عدم رعایت عدالت بین پایتخت نشینان با سایر نقاط ایران
2.تمایل شدید پایتخت نشینان به مهاجرت و خروج از پایتخت؟؟؟!!!
و ...
با تشکر
تابناك طبق شواهد نقدت غير كارشناسانه بود. اگر اين نظر رو چاپ كردي لطفاً جوابيه تمان نظرات بالا مخصوصاً علي آقا رو مرقوم بفرمايين.!!!
تابناك از آمار واقعي استفاده كن . چرا با كلمات بازي مي كنيد.
خیلی ساده میشود مشکل را حل کرد، پنجشنبه هارا تعطیل کنیم و تعطیلات مناسبتی را کم کنیم اونوقت اثر مثبتش را ببینید.
معلومه که شما مخالف احمدی نژاد هستین میخاهید حتی با آمار اشتباه و نادرست اونو بکوبی داداش
عربستان فقط عید فطر 16 روز تعطیل می باشند . خبر با کد 115024 مورخ 89/5/28 سایت خودتان این موضوع را اعلام کرد.
قابل توجه نگارنده عزیز.در ممالک غربی مثل کانادا آخرین تعطیلات آخر هفته به سه روز افزایش پیدا میکنه که بهش لانگ هالیدی میگن.خیلی از مسائل رو نباید به حساب تعطیلی گذاشت.تعطیلات رو باید مدیریت کرد.
برادر من این آمار مشکل داره.من خودم 7 سال هند بودم . همش تعطیلا کل سال. بله اون چند روزی که شما نوشتید تعطیلی ملی است.اما اونجا چون ایالتی اداره میشه هر ایالت تعطیلات خودشو داره بعلاوه تعطیلات مذهبی که مثل دیوالی 3-4 هفته دانشگاه تعطیل میشد برای جشن. (شبیه به محرم ما تکیه میزنن و دسته راه می افته ) پس سیاسی کاری در نیار تابی جان.تو سایت خودتون خوندم که نوشته بودید ایران کمترین تعطیلات جهان رو داره !!!!!!!
مثل اينكه نويسنده تعطيلات آخر هفته را كه 52 روز شنبه و 52 روز يكشنبه مي شود را حساب نكرده اونوقت ايران كمتر است بهتر است تعطيلات رسمي را كم كنيم و آخر هفته ها را تعطيل كنيم
تابي جون شما راندمان پائين را با تعطيلات اشتباه گرفته ايد.
در لبنان ادارات رسمی فقط روز یکشنبه تعطیل هستند و روزهای تعطیلی هم مناسبت های مسلمانان نیست. فقط عاشورا تعطیل است. ینده که یکسال است دارم کار میکنم دو سه بار بیشتر تعطیلی نداشته ام
همینطوری برای خودتون تفسیر ارائه میکنید
قرارداد کاری تو کشوری مثل فرانسه 220 روز کاری در هر سال در نظر میگیرند.
شامل 104 روز تعطیلات آخر هفته + 30 روز مرخصی استحقاقی + 15 روز تعطیلات رسمی
ببینید ما چند روز تعطیل هستیم؟؟؟؟؟
قابل توجه نویسنده محترم
اولا آخر هفته دو روز تعطیلی در اروپا و امریکاست و ثانیا تقریبا آگوست را بصورت کامل یا یکی دوهفته تعطیلند(بستگی به سازمانش داره که مقدار تعطیلات تابستانی رو تعیین کنه).
از 25 روز تعطیلی ایران تازه چند روزش با جمعه همزمان میشه
یادتون باشه که تعطیلی آخر هفته در تمامی کشورها 2 روز است در ایران یک روز تعطیلات تابستانه و زمستانه دارند که ما اصلا نداریم تعطیلی کریسمس دو هفته هیت و تعطیلی عید پاک هم چند روز است اول برید حساب و کتاب کنید بعد تیتر بزنید
اگر تعطیلات آخر هفته را جمع بزنید خواهید دید که ایران از این جهت در اواسط لیست قرار می گیرد در بسیاری از کشورهای پیشرفته شنبه و یکشنبه تعطیل می باشد.
چراحالی گیردادین به تعطیلات رسمی اون چیزی که مهمه تعطیلیه حالا چه رسمی باشه چه اخرهفته بااین حساب ایران 77روزتعطیلی داره واغلب کشورهای جهان بااحتساب دوتعطیلی اخرهفته بالای 100تا
با این روش نه بازدهی کارمندها بهتر میشه نه فشاری میتونن به مملکت بیارن زیرا مگر این کارمندها چقدر بازدهی دارند.
متاسفانه درکشورهای اسلامی تعطیلات معمولا بیست روز است چرااین حساب نکردی اما در ایران تعطیلی نداریم
خيلي مغرضيد تابنكي ها
خواهش مي كنم آقاي نگارنده كمي اطلاعات خودشو ببره بالا و بعد با انصاف قضاوت كنه نه از روي كينه جويي با دولت
خیلی بی منطق و غرض ورزانه بود این مطلبتون.
شما وقتی از کسی بدتون بیاد همه حرفاشو رد می کنید. وجدان هم چیز خوبیه والا
اگر ادارات کارشون مفید باشه با وجود 150 روز تعطیلی هم میتونن پیشرفت کنند ولی اگه خودمون بخوایم به همدیگه ضربه بزنیم هر روز کاری صدمه ای جبران نشدنی به خودمون میزنیم.
به خودمون بیایم و سعی کنیم کارمون رو به نحو احسن انجام بدیم و به آخر و عاقبت کارهامون بیشتر فکر کنیم
تیتر شما اشتباه است. همین الانش هم تعطیل ترین هستیم
اگر نصف هفته رو تعطيل كنيم ولي تو اون نصفه كاري مثل ژاپنيها و كره اي ها كار كنيم ، زودتر و بيشتر و بهتر پيشرفت ميكنيم .
الآن خودرو سازيهاي ما رو ببين 3 شيفت كار ميكنن ، ولي چي ميدن بيرون و چقدر پيشرفت كرديم .
حالا كره اي ها رو هم ببين چه غوغايي كردن .
كيفي كار كردن خيلي مهمه .
به نظر نگارنده محترم آیا اگر تعطیلات آخر هفته ما هم مثل بقیه کشور ها باشد مردم برای مسافرتهای خود بهتر برنامه ریزی نمیکنند و درنتیجه یک روز تعطیل باعث ترافیک وحشتناک در جاده های ما نمی شود ؟
من شخصا بدم نمیاد از دو روز تعطیلی در هفته .. اما پیشنهادم اینه که با توجه به مناسبات جهانی به جای پنجشنبه دوستان روی تعطیلی شنبه ها کار کنن!
تعطيلي در عربستان سه روز نيست بلكه فقط 16 روز به مناسبت عيد فطر است. از 25 رمضان تا 9 شوال
حالا مثلا تعطیلات زیاد بشه چیکار میخوایم بکنیم ؟
نه که خیلی تفریحات داریم ...
در عربستان پارسال عيد فطر سه روز تعطيل اعلام شد شما منابع گزارشتان از كجاست ؟
البته اگر روزهای تعطیل آخر هفته را در نظر بگیرید جریان فرق دارد...
مي توانيم تعطیلات 16 روزه عید نوروز را کمتر کنیم . اگر واقعا احساساتی نباشیم باید درست قضاوت کنیم 16 روز تعطیلی نوروز زیاد است با این روش تعداد تعطیلات را کمتر کنیم
با سلام

مديريت محترم سايت تابناك

كليه كشورهاي اروپايي در هفته دو روز تعطيل هستند كه در مجموع سالانه 102 روز تعطيلي دارند در صورتي كه در كشور ايران با احتساب كليه ايام تعطيل به 75 روز نميرسد خواهشمندم از منابع معتبر تري استفاده نماييد و شعور بينندگان سايت را زير سوال نبريد در ضمن اقدامات دولت را وارونه نفرماييد
کارگرها در ایران تعطیلی ندارن همش سرکارن بخصوص کارگرهای دور فلکه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی