بازدید 5123

33 درصد از درآمد عربستان در اختيار وهابيت

براساس گزارش ستاد خبري ششمين جشنواره ملي طليعه ظهور، وي با اشاره به حمايت گسترده کشور عربستان از فرقه ضاله وهابيت، گفت: 33 درصد کل درآمد عربستان در اختيار فرقه ضاله وهابيت است
کد خبر: ۱۷۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۶ 14 July 2011
رئيس موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر(عج) هجمه وهابيت به فرهنگ مهدويت را در طول تاريخ بي‌سابقه دانست و افزود: در حال حاضر حدود چهار هزار سايت اينترنتي عليه فرهنگ مهدويت فعاليت مي‌كنند.

به گزارش ايسنا جت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد حسيني‌قزويني چهارشنبه شب در سلسله نشست‌هاي مهدويت که در شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: امروز موضوع مهدويت در سطح جهاني به عنوان موضوع اساسي مطرح است و پژوهشگران، دانشمندان و سياستمداران توجه ويژه‌اي نسبت به اين مسئله دارند.

وي با بيان اينکه بحث مهدويت ويژه شيعيان نيست، افزود: اين فرهنگ نه تنها فرامذهبي بلکه فراديني است و هر ديني از اديان ابراهيمي و هر پيامبري از نسل ابراهيم به پيروانش بشارت آمدن ولي عصر(عج) را داده است.

رئيس موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر(عج) اضافه کرد: هيچ آئين و ديني پيدا نمي‌شود که در آن موضوع مصلح کل مطرح نباشد و نه تنها اديان ابراهيمي بلکه در تاريخ کشورهاي بزرگ و تاريخ‌سازان جهان مانند ايران باستان، چين و هند نيز يکي از اساسي‌ترين فرهنگ‌ها، بشارت آمدن منجي است.

به گفته وي همه اديان در انتظار آمدن فردي به امر الهي، اسلامگر جهاني، مصلح کل که بساط ستم و ستم‌خواهي را برخواهد چيد و عدل و عدالت را جايگزين آن خواهد کرد، هستند.

حسيني‌قزويني با بيان اينکه موعودگرايي در نيم قرن اخير با يک رويکرد ويژه‌اي در عرصه سياست جهاني مطرح شده است، افزود: حتي برخي مرتازان هندي نيز پيش‌بيني کرده‌اند که در آينده‌اي نه چندان دور فردي در خاورميانه از کشور عربستان ظهور خواهد کرد که مجهز به مدرن‌ترين تجهيزات نظامي روز دنياست و ابرقدرت‌هاي شرق و غرب را در هم خواهد کوبيد.

وي با اشاره به اينکه همين پيش‌گويي‌ها امروز ابرقدرت‌ها را بر آن داشت تا در خاورميانه حضور فعال نظامي و سياسي داشته باشند، گفت: انگيزه اصلي حضور استکبار در منطقه ترس و وحشتي است که از ظهور مهدويت در خاورميانه دارد.

وي افزود: همانطور که فرعون به خاطر ترس از دست‌دادن حکومت خود هزاران کودک را قتل عام کرد، غافل از آنکه حضرت موسي(ع) در خانه و آغوش خودش بزرگ شد، استکبار نيز نمي‌تواند کوچک‌ترين تاثيري در ظهور منجي داشته باشد.

رئيس بخش حديث دانشگاه بين‌المللي آل‌البيت(ع) گفت: امروز قضيه‌اي که از مهدويت مطرح است متفاوت از مهدويت چند سال پيش است، امروز مهدويت به عنوان فرايند اجتماعي و سياسي در عرصه جهاني مطرح است.

حسيني‌قزويني افزود: به طوري که بوش رئيس جمهور آمريکا نيز در اواخر دوران رياست جمهوري خود دستور تشکيل هيئتي از دانشمندان مسلمان و مسيحي براي پژوهش در عرصه مهدويت را داد که البته تا به امروز هيچ گزارشي از اين هيئت پژوهشي ارائه نشده و نخواهد شد.

وي تاکيد کرد: امروز نگاه ما به مهدويت نه تنها بايد يک نگاه فرامذهبي و فراديني باشد، بلکه بايد تمام موضوعات سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اعتقادي جامعه را دربرگيرد.

حسيني‌قزويني با بيان اينکه امروز دو خطر جدي پيش روي مهدويت است، افزود: فرقه‌هاي ضاله با تمام توان شبهاتي را طراحي و در رسانه‌هاي صوتي و تصويري و سايبري منتشر مي‌کنند تا بتوانند مردم به ويژه جوانان را نسبت به مهدويت بدبين کنند.

وي استکبار جهاني به رهبري آمريکا را نخستين خطر پيش روي مهدويت برشمرد و تصريح کرد: طبق سخن متفکران غربي امروز تنها تمدني که سياستمداران آمريکايي بر روي آن تمرکز مي‌کنند، تمدن اسلامي است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آمريکا از تمدن اسلامي به رهبري کشورهاي عربي احساس خطر زيادي نمي‌کند، زيرا با تهديد و يا با تدبير مي‌تواند اين تمدن‌ها را زير سلطه پرچم خود ببرد.

وي اضافه کرد: متفکران غربي معتقدند که تنها تمدن و فرهنگي که خطر جدي براي آمريکاست و بايد فکري براي آن انديشيد، فرهنگ و تمدن اسلامي به رهبري جمهوري اسلامي با رويکرد فرهنگ 12 امام است.

به گفته وي مادامي که پرچم سرخ که نشان‌دهنده شهادت‌طلبي و پرچم سبز نشان‌دهنده انتظار در دست شيعيان است، آمريکا حسرت سروري خواهد داشت.

رئيس موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر(عج) افزود: فرهنگ شهادت‌طلبي، جوانان را براي يک زندگي و رسيدن به جامعه‌اي ايده‌آل تشويق و در وجود آنها استکبارستيزي و آمريکاستيزي را تقويت مي‌کند.

وي تصريح کرد: استکبار در ادامه تلاش خود براي به انحراف کشاندن جوانان کشور، ملاهاي دنياپرست و آخوندهاي خرافه‌پرست را براي انتشار انحرافات ميان اين گروه تشويق و ترغيب مي‌کند.

وي اشاعه فرهنگ انتظار در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: منجي جهان روزي خواهد آمد و بساط ستمگري و استبداد را بهم خواهد زد و حکومت عدل الهي ايجاد خواهد کرد.

حسيني‌قزويني افزود: يکي از نتايج فرهنگ انتظار اين است که جوانان به دولت آمريکا و استکبار جهاني به عنوان يک حکومتي که به دست منجي سرنگون مي‌شود نگاه مي‌کنند.

وي با اشاره به تلاش بيهوده استکبار براي جدايي مسلمانان از مهدويت گفت: آنها با انواع حيله، توطئه، شبيخون‍زدن‌ها و اجيرکردن افکار مسموم و آلوده درصدد اجراي طرح‌هاي انحرافي خود هستند.

رئيس موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر(عج) اضافه کرد: برخي اپوزيسيون‌ها و ورشکستگان سياسي با تشويق آمريکا مخالفت صريح خود را با فرهنگ مهدويت اعلام مي‌کنند.

وي ادامه داد: "اکبر گنجي" يکي از اين افراد است که با وجود سوابق فرهنگي و اطلاعاتي و خدماتي که در ايران داشته و روزي سنگ مذهب را به سينه مي‌زد، امروز به گونه‌اي از مهدويت صحبت مي‌کند و مهدويت را مبحثي دروغ مي‌پندارد و آن را زيرسئوال مي‌برد که چنين حرف‌ها را حتي از دشمنان هم نشنيده بوديم که از او شنيديم.

وي با بيان اينکه احساس خطري از سوي استکبار پيرامون مهدويت نداريم، افزود: چهره استکبار به خوبي در نزد مسلمانان شناخته شده و آنها جايي در جامعه شيعي ندارند و هر جبهه‌اي که در برابر مهدويت قرار بگيرند، جوانان نسبت به فرهنگ مهدويت محکم‌تر مي‌شوند.

به گفته حسيني‌قزويني امروز فرهنگ اهل بيت(ع) در دل و جان مردم نفوذ کرده است و اين مسئله براي وهابيت قابل تحمل نيست.

وي تصريح كرد: وهابيت به عنوان ابزار دست استکبار جهاني، دومين خطر پيش روي فرهنگ مهدويت است و امروز وهابيت ارتباط تنگاتنگ با صهيونيزم دارد و همواره از جانب آنها حمايت مي‌شود.

اين استاد حوزه علميه افزود: چهره واقعي وهابيت رو شده است و دنيا متوجه شده است که دست وهابيون در دست صهيونيسم بين‌الملل است.

رئيس موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر(عج) با بيان اينکه در عصر حاضر اقدامات وهابيت عليه شيعه در طول تاريخ بي‌سابقه است، افزود: وهابيت شبانه‌روز عليه شيعه و مهدويت سم‌پاشي مي‌کند، به طوري که بيش از چهار هزار سايت در فضاي سايبري و 300 ماهواره براي شبهه‌افکني در خصوص مهدويت در اختيار وهابيت است.

وي اظهار داشت: وهابيت از نقطه‌نظر نقد و دفاع علمي از فرقه و روش خود به اندازه‌اي ضعيف است که کارشناسان و حتي جوانان ايراني به راحتي اين گروه را در فضاي اينترنت و رسانه به چالش مي‌کشند و وهابيون تنها به طرح ميليون‌ها تهمت و سخنان ضددين و سنت عليه شيعه و مهدويت بسنده مي‌کنند.

به گفته وي وهابيت از نظر سرمايه علمي در رتبه زيرصفر قرار دارد و اگر جوان دانشجو، الفباي فرهنگ شيعه را به خوبي فراگيرد، از عهده بالاترين مقام علمي و مذهبي وهابيت برمي‌آيد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: هيچ برنامه‌اي از رسانه‌هاي جهان پخش نمي‌شود مگر اينکه در آنها اعتراض و نقدي نسبت به موضوع مهدويت باشد.

براساس گزارش ستاد خبري ششمين جشنواره ملي طليعه ظهور، وي با اشاره به حمايت گسترده کشور عربستان از فرقه ضاله وهابيت، گفت: 33 درصد کل درآمد عربستان در اختيار فرقه ضاله وهابيت است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار