بازدید 229264

عبور از احمدی نژاد، تضعیف نظام‌ و رهبری‌ نیست

بهمن اخوان با بیان اینکه امروز همان آقایان متوجه اشتباه خود شده اند و حرفی برای گفتن ندارند، اظهار داشت: عبور از احمدی نژاد، زیر سوال بردن نظام و رهبری نیست و انتقاد از دولت، نه تنها تضعیف نظام و رهبری نیست، بلکه این نمادی از آزادی و مردمسالاری است و سبب تقویت دولت و نظام می‌شود.
کد خبر: ۱۷۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲ 19 June 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ سال هاست که دلسوزان این نظام اعلام می‌کنند که انتقاد از دولت، تضعیف رهبری نیست، ولی متأسفانه در همین مدت حامیان دیروز و منتقدان امروز دولت، بارها با شیوه عملکردشان، دوستداران و حامیان نظام و ولایت را مورد توهین قرار دادند.

بهمن اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس مجلس «تابناک» با بیان این مطلب، اظهار داشت: به عنوان یک اصولگرای منتقد، بارها اعلام کرده‌ام که همواره پشتیبان رهبری بوده و هستم، اما متأسفانه، برخی از حامیان افراطی، انتقاد از دولت را با رهبری گره می زدند

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز همان آقایان متوجه اشتباه خود شده اند و حرفی برای گفتن ندارند، گفت: عبور از احمدی نژاد، زیر سوال بردن نظام و رهبری نیست و انتقاد از دولت، نه تنها تضعیف نظام و رهبری نیست بلکه نمادی از آزادی و مردمسالاری است و سبب تقویت دولت و نظام می‌شود.

اخوان با بیان اینکه، این نظام حاصل خون شهدا و تلاش های مردم است، گفت: ما کشوری دمکراسی خواه هستیم و انتقاد در نظام‌های مردمسالار، بدیهی و توصیه شده است؛ همان گونه که در اصول اولیه سیاست، انتقادات رسانه‌ها و ناظرین منتخب مردم بر عملکرد مجریان، سبب کشف آسیب‌ها و جلوگیری از عمیق شدن خسارت های مادی و معنوی می‌شود، امروز هم برای حامیان سینه چاک آقای احمدی نژاد، اثبات شده که سخنان و انتقادات ما در راستای حفظ نظام و تقویت این انقلاب بوده است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی همواره از دولت های پس از انقلاب حمایت کرده است و در مجلس هشتم، حمایت هایی که از دولت انجام گرفت، انصافا بی‌سابقه بود؛ اما نمی‌شود چشم بر نقاط ضعف بست و آنها را گوشزد نکرد و یا از مجریان در برابر آنچه انجام داده‌اند، بازخواست نکرد، زیرا این نظارت، در کنار تعامل عادلانه، وظیفه شرعی و قانونی تک‌تک نمایندگان است و به باور من، این نظارت‌ها و انتقادات است که باعث حفظ و تقویت نظام است.

این نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه دولت اشکالاتی داشته و بی قانونی هایی انجام داده و مجلس نیز بارها تذکراتی داده است، گفت: این در شأن نظام نیست که وزارتخانه های دولت در چنین وضعی باشند و با سرپرست و بدون وزیر اداره شوند. انتخاب سرپرست برای یک وزارتخانه در شرایط اضطرار است، نه اینکه دولت هر چند وقت یک‌ بار، یک وزارتخانه را چندین ماه با مدیریت، متزلزل اداره کند. باید به فکر مردم و حل مشکلات آنها باشیم. این انصاف نیست که مردم خوب ما در این وزارتخانه ها سرگردان باشند؛ بنابراین، باید سریع تکلیف وزارتخانه ها مشخص شود.

وی با اشاره به اهمیت اقتصادی فوق العاده وزارت نفت برای کشور، اظهار داشت: متأسفانه، برخی تصمیمات دولت کارشناسی نیست. مثلا در وزارت نفت، بهتر بود که پس از اجلاس اوپک آقای رئیس جمهور، وزیر اسبق نفت را برکنار می‌کردند، تا موضع ایران با حضور کسی غیر از وزیر مورد تأیید مجلس، سبب افت جایگاه ایران در این اجلاس نشود.

اخوان در ادامه اظهار داشت: اکنون که بسیاری از مدافعان و حامیان سینه چاک دولت دهم، خود نیز به جمع منتقدین دولت پیوسته‌اند، می بینیم همان سخنانی را که منتقدین پیش از این می‌گفتند، آنها نیز اعلام می کنند. هر چند در آن زمان به ما انگ ضدیت با نظام و ولایت فقیه می زدند، ولی خرسندیم از اینکه اگر در گذشته انتقادی کرده ایم، امروز ثابت شده که حرکت ما در راستای تضعیف نظام و رهبری و خلاف مصالح مردم نبوده است و خدا را شکر می کنیم که آقایانی که زمانی در حمایت از دولت زیاده روی می کردند، به سخنان ما رسیده اند.

این عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به این که هم اکنون فضا برای منتقدین دولت، بسیار مناسب‌تر از سال های گذشته است، گفت: در اوضاع کنونی، منتقدین بهتر می توانند، در مجلس اظهار نظر کنند، در حالی اگر در گذشته، منتقدی در مجلس اظهار نظر می کرد، حامیان دولت مخالفت می کردند، ولی امروز فضای مجلس بهتر شده و آقایانی که افراط می کردند، به این نتیجه رسیده اند که ما یک خط قرمز داریم و آن حفظ نظام و رهبری است و با این شرایط، بهتر می توان به نتیجه رسید.

اخوان با اشاره به فرمایش های رهبری در جمع نمایندگان، گفت: سخنان ایشان همیشه برای همگان الهام بخش بوده و حمایت ایشان از قانون و جایگاه مجلس شورای اسلامی، همواره قوت قلبی برای مجلس و مجلس نشینان بوده است. ایشان در جمع نمایندگان ضمن تأکید بر اینکه مصوبات مجلس که به تأیید شورای نگهبان می‌رسد، قانون است؛ فرمودند: قانون از حمایت ایشان برخوردار است. پس تک‌تک نمایندگان، باید این فرمایش ها را سرلوحه کار خود قرار داده و پایبند به قوانین کشوری و وظایف قانونی خود باشیم.

این نماینده در ادامه اظهار داشت: نظارت بر اجرای دقیق قانون، حمایت از رهبری، حفاظت از کیان مجلس و حقوق شهروندان و دفاع از ارزش های انقلاب اسلمی و امام راحل(ره)، که همانا مردمسالاری دینی است، از جمله وظایفی است که نمایندگان باید بدون تعارف و سهل انگاری، همه تلاش خود را به کار بندند.

اخوان در پایان افزود: برای تقویت کشور و بالا بردن وضعیت زندگی و رفاه شهروندان، مجلس و نمایندگان، باید از کارهای خوب دولت حمایت کنند، اما این اختیار به مجلس داده شده است که جلوی کارهای غیر کارشناسی دولت را هم بگیرد و بر سر حقوق این ملت با هیچ احدی مصالحه نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۰
رسایی،کوچک زاده و.......کجایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
خورده اند و برده اند و همچون رئيس جمهور امروز صلاح خود را در سكوت مي بينند
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
جلوی تصمیمات غیرکارشناسی مجلس را کی باید بگیرد؟ مثل ادغام نسنجیده سه وزارتخانه؟
عبور از رئيس جمهور حفظ نظام ، اسلام وايران است.
معجزه هزاره سوم.............
بهتراز این نمیشه دولت اداره کرد؟؟//؟؟؟؟؟
حق را بشناس اهلش را می شناسی.
حضرت امیر علیه السلام
مجلسیها، مردم، و ... پس چرا مسامحه میکنید؟
یک سوال وآن اینکه آیا این هجمه به ریس دولتی که مقام معظم رهبری ایشان را تنفیذ کردند باعث گستاخ شدن آمریکا اسرائیل ومتحدانشان نشده است؟آیاآن اقتدار گذشته که باعث وحشت اینها از حمله به ایران بود دچار تزلزل با این هجمه ها بسمت دولت نشده؟ایا کسانی که هر روز از تریبونهای مختلف دولت را تضعیف میکنند وبه حاشیه میبرند به نتیجه کارهایشان در ابعاد ملی فکر کرده اند؟
ببخشید یارانه دموکراسی هم برداشته شد؟ الان توی ایران دموکراسی کیلو چنده عزیز!
کم اهمیت واقع شدنمجلس تقصیر خود نمایندگان است. وقتی برای بقای یک مدیر نالایق در یک دستگاه اجرائی بیش از 50 نماینده طومار امضاء می کنند معلومه که نماینده ها از حد دلخواه رهبری فاصله جدی دارند.
فکر نمی کنید این حرف ها یه کم زوده !!!
اگر سکوت کنیدو با دولت برخور نکنید ( استیضاح) معنی بدی داره ... معنیش رو همه میدونیم و نیازی به گفتن نیست .... منتظریم ...
اين را بدانيد امام خامنه اي با درايت و تدبيري كه دارند هيچ وقت زير سوال نمي روند.
مسالحه نکند.؟؟
عاليجناب شمايي كه انتقاد از احمدي نژاد توسط طرفداران ايشان را افتخاري براي خود مي پنداري چرا كه فكر مي كني شما خيلي جلوتر از آنها هستي بايد به عرض عالي برسانم كه اينها از اولشم با احمدي نژاد خوب نبودند و در ضمن نوع انتقاد از احمدي نژاد با انتقام گيري از ايشان تفاوت از زمين است تا آسمان.
وكلا آنهاييكه حمايت مي كردند وآب از لب ولوچه آنهاجاري بود كجايند
مشكل ما در افراط و تفريط است . گاهي تا حد يك قديس از يك فرد حمايت مي كنيم و با كمترين اشتباه با بدترين نحو با او برخورد مي نماييم. دو سال تا پايان دولت مانده است و بهتر است كه با رئيس جمهوري مدارا شود. هرچند كه احمدي نژاد و اطرافيانش تا توانستند عليه گذشتگان گفته اند و تاريخ انقلاب را زير سووال برده اند اما اين رويه درستي نيست.
در جواب این بابایی که گفته رسایی کوچک زاده کجایید باید بگم: خیلی بی انصاف و کم بصیرتی. آخه اینها که همیشه از مشکلات دولت انتقاد هم داشته و دارند و مثل دوم خردادی های مجلس 6 نبودن که نگاه به بهزاد نبوی میکردند ببینن اگه رای مثبت میده اونها هم رای مثبت بدهند!
مثلا این نشریه 9 دی که توسط برادر مطهری توقیف میشه مال همین آقایونه. در ضمن ما با رئیس جمهور روی 90 درصد از مواضعش مشکلی نداریم همانطور که رهبری مشکل نداشته و ندارد.
پس سوگند به قانون اساسی چه شد؟
از وق تی رییس جمهور محترم اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام کرد حمله به ایشان برای برخی از نماز واجب تر است .
درود بر احمدی نژاد دزد گیر عنوان مقاله رو بذار :
عبور از احمدی نژاد تقویت دزد ها و رانت خوارها
حرف حق جواب نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار