بازدید 4375
امیدوار رضایی:

مشکلاتی بزرگتر از فارسی‌نویسی نسخه‌های پزشکی داریم

مشکلات بهداشت و سلامت به اندازه‌ای گسترده و جدی هستند و دغدغه‌های مردم نیز در این حوزه به اندازه ای است که دیگر مجالی برای این‌گونه بحث‌ها نمی‌ماند./طرح چنین موضوع‌هایی مانند فارسی کردن نتایج آزمایش‌های پزشکی، نباید دغدغه و از اولویت‌های وزیر بهداشت باشد، بلکه اجرای قانون برنامه پنجم توسعه باید مدنظر قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۷۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۱ 14 June 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر بهداشت به جای طرح مسائل کم اهمیتی مانند فارسی کردن نتایج آزمایش‌های پزشکی به مسائل مهمی مانند اجرای سیاست‌های قانون برنامه پنجم توسعه بپردازد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت، امیدوار رضایی‌میرقائد درباره طرح اخیری که با پیشنهاد معاون اول رئیس جمهور و تأکید وزیر بهداشت و درمان مبنی بر فارسی شدن نتایج آزمایش‌های پزشکی قرار است اجرا شود، اظهار کرد: به باور من، مشکلات بهداشت و سلامت به اندازه‌ای گسترده و جدی هستند و دغدغه‌های مردم نیز در این حوزه به قدری است که دیگر مجالی برای این‌گونه بحث‌ها نمی‌ماند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و هفتگل و اندیکا در مجلس، توزیع نامناسب امکانات پزشکی و بهداشتی در مناطق محروم، وضعیت اورژانس‌ها، اختلاف‌های میان وزارت بهداشت و رفاه و اجرا نشدن سیاست‌های برنامه پنجم توسعه از مشکلات جدی در حوزه بهداشت و درمان کشور برشمرد و افزود: طرح چنین موضوع‌هایی مانند فارسی کردن نتایج آزمایش‌های پزشکی، نباید دغدغه و از اولویت‌های وزیر بهداشت باشد، بلکه اجرای قانون برنامه پنجم توسعه باید مدنظر قرار بگیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس، در ادامه تصریح کرد: وزیر بهداشت باید سیاست‌های برنامه پنجم توسعه را اجرایی و گزارش آن را به مجلس ارایه کند تا هم کمیسیون بهداشت و هم مجلس در اجرای هر بهتر این قانون و حل معضلات سلامت کشور، به وزارت بهداشت کمک کند.

رضایی‌میرقائد با تأکید بر اینکه نظام سلامت کشور تا پیش از تصویب و تدوین قانون برنامه پنجم توسعه نظام بیماری بود، گفت: این موضوع را هم دولت و هم وزیر بهداشت و درمان پذیرفته‌اند، چرا که در بحث دانشگاه‌ها و هم در بحث تأمین بودجه در حوزه سلامت نسخه بسیار عالمانه‌ای در قانون برنامه پنجم توسعه نوشته شده که نیاز است تمام دقایق و ساعت‌های دولت و وزارت بهداشت در راستای اجرای درست این قانون صرف شود.

مرضیه وحیددستجردی، وزیر بهداشت و درمان از فارسی شدن نتایج آزمایش‌های پزشکی خبر داد و گفت: مسئولان مرتبط در وزارت بهداشت، مشغول بررسی اجرایی کردن پیشنهاد معاون اول رییس جمهوری، مبنی بر فارسی نویسی پاسخ آزمایش‌های تشخیص طبی هستند و به زودی این کار انجام می‌شود.

چندی پیش، محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری، پیشنهادی مبنی بر طرح فارسی کردن برگه‌های نتایج آزمایش‌های تشخیص طبی داده و اعلام کرده بود که طرح فارسی کردن برگه‌های جواب آزمایشگاه‌های پزشکی برای آسان خواندن آزمایش از سوی بیماران و مردم باید اجرا شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری