بازدید 34258

جدال فردوسی پور و یک نماینده در 90

کد خبر: ۱۶۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۰ 07 June 2011
«مرکزی دیلی» نوشت: همانطور که حدس زده می شد ، حضور آقای سید احمد لطفی بعنوان نماینده مدافع انتقال تیم نفت تهران به اراک در برنامه نود ، دارای حواشی و نکته های جالبی بود که بصورت خلاصه به آنها اشاره می نماییم:

• فردوسی پور در اول بخش گفتگوی ویژه برنامه نود اعلام کرد ، طی تماس با رجایی دیگر نماینده شهر اراک ایشان اعلام کرده اند که قصد ورود به این موضوع را ندارند و اشاره ای هم به در دسترس نبودن سایر نمایندگان استان مثل اسلامی و … کردند و اینکه موبایل احمدی بیغش هم خاموش است.

• در ابتدا فردوسی پور خطاب به لطفی گفت که مقدم شما و همراهانتان را گرامی می داریم که ظاهرا با توجه به تعدد غیر معمول همراهان نماینده اراک در استدیو پخش ، این مورد را بصورت کاملا هدفمند اشاره نمود.

• با وجود شرکت حدودا دو میلیون و دویست هزار نفر در نظر سنجی پیامکی برنامه ، ۹۱ درصد به عدم انتقال رای دادند.البته در جایی دیگر از برنامه فردوسی پور آراء را به تفکیک پیش شماره اعلام کرد که از مجموع پیش شماره های ۹۱۸که مربوط به استان مرکزی می باشد ۸۲ درصد با انتقال تیم ها از شهری به شهری دیگر مخالفت کرده بودند. ( البته این تعداد آمار به آمار پر بازدیدترین پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی بسیار نزدیک است و این هشدار قبلا هم داده شده که توسط رسانه های منسوب به وی، مرکزی دیلی به آمار سازی دروغ متهم شده بود )

• لطفی در توجیه اینکه چرا مردم شهر و استان خودتان با نظر شما مخالف اند ( استناد به پیامک های برنامه ) طی اظهاراتی توهین آمیز نسبت به شهروندان اراکی گفت بیشتر مردم شهر اراک کارگر هستند و بعد از اینکه شام می خورند و نماز می خوانند ، می خوابند چون صبح زود باید سر کار بروند و در بخش دیگری از سخنانش گفت که بخشی از ورزشکاران استان موبایل ندارند و بخشی دیگر هم تا این وقت شب بیدار نیستند که نمی توانند از من حمایت کنند!

• در بخش نامه ها ، فردوسی پور نامه یک شهروند اراکی با مدرک دکترای عمران را خواند که به مشکلات متعدد این شهر اشاره می کرد و بصورت واضح اعلام کرد مشکل اصلی شهر اراک بیکاری و تعطیلی صنایع و … است نه داشتن یک تیم لیگ برتری.

• در گزارش هایی که از نمایندگان مجلس درباره این انتقال نقل شد اکثریت قریب به یقین این نمایندگان مخالف انتقال بودند و بصورت مستند و مستدل به عملکرد غیر قانونی دولت در این زمینه نیز اشاره گردید و حتی در بخشهایی که ابزارهای پاسخ خواهی از وزیر ورزش هم در قالب استیضاح وی اشاره شد.

• در یکی از آیتمهای برنامه به گزارش تهیه شده در سیمای آفتاب استناد شد که مردم ورزش دوست استان و علاقمندان اراکی هم با این انتقال مخالف بودند و مشکلات ورزشکاران نخبه استان بصورت کاملا شفاف بیان شد این در حالی بود که لطفی اعلام کرده بود ورزش استان از زیرساختهای لازم برخوردار است و هیچ مشکلی در این زمینه نیست.

• لطفی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت که استان مرکزی و شهر اراک صنعت نفت قوی دارد و در حال تلاش هستیم که وزارت نفت را هم به این شهر ببریم که در بخشهای بعدی برخی از نمایندگان به این ادعای ایشان اعتراض نمودند که اعتراضاتشان از طرف نماینده اراک بی پاسخ ماند و در جایی دیگر نماینده اهواز که میمان تلفنی برنامه بودند گفتند اگر آقای لطفی نیم ساعت بیشتر در این برنامه باشد هیات دولت را هم به اراک خواهد برد.

• در بخشی دیگر از برنامه نماینده آبادان که بصورت تلفنی با برنامه ارتباط برقرار کرده بود به شکل طنز ادعا کرد چون شهر حوزه انتخابیه ایشان محرومیت بیشتری از اراک دارد و در ضمن جنگ فداکاری زیادی هم داشته اند باید سه تیم لیگ برتری داشته باشیم که البته بعدا هم اعلام کرد این را بصورت طنز اعلام کرده.

• کواکبیان هم که طی دو مرحله با برنامه تماس گرفت در بخش اول صحبتهایش گفت که با توجه به نظر سنجی که برنامه نود برگزار کرده و همچنین آمار پیامکهای ورزش دوستان دولت باید نظر خود را درباره این انتقال همین امشب عوض کند و به احترام رای مردم حرفش را پس بگیرد پرا که معتقدیم میزان رای مردم است.

• در بخشهایی از برنامه بصورت کاملا واضح یوسف نژاد اشاره کرد که برای کسب محبوبیت مردمی راههای دیگری هم هست و البته فردوسی پور هم در چند بخش به این مورد اشاره کرد که لطفی فقط با بیان اینکه دنبال محبوبیت نیستم این ادعاها را رد کرد و توضیح دیگری ارائه نکرد.

• بحث وقتی داغ تر و حساس تر شد که اخوان بعنوان یکی از نمایندگان استان وارد گفتگوی تلفنی شد و بدون اشاره به حضور لطفی در استودیو به توانایی منطقی و استدلالی یوسف نژاد اشاره کرد و گفت که وی آبروی مجلس را در این برنامه خریده.وی در ادامه گفت مجلس جای سیاست گذاری است نه جای سیاست بازی! ( روی عبارت سیاسی بازی چند بار تاکید شد ) و در ادامه خواستار شد که دولت این بودجه را به استان بدهد تا خودمان تیم همیاری را پرورش دهیم.وی در ادامه با انتقاد از ادعای آوردن وزارت نفت به استان گفت استان ما بیش تر از اینکه نفتی باشد یک استان صنعتی است و اگر هم قرار است وزارت خانه ای منتقل شود وزارت صنایع باید به اراک بیاید.وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت من و سایر افراد اندیشمند و نخبه استان مرکزی نمی خواهیم سیاسی بازی کنیم و اغراض سیاسی و شخصی هم نداریم. وی در جوای سوال صریح فردوسی پور حاضر نشد بصورت شفاف به این مورد خاص اشاره کند ولی بصورت کلی در پایان اشاره کرد که با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس برخی این کارها را برای جلب آرای مردم انجام می دهند.

• لطفی که از صحبتهای اخوان بشدت آشفته و برافروخته شده بود با اشاره مستقیم به اخوان در جواب اینکه چرا به رای مردم اهمیت نمی دهید گفت ما به رای مردم اهمیت می دهیم ولی سیاست بازی را آنهایی می کنند که نه نظر رهبری و نه نظر شورای نگهبان و نه نظر مردم برای آنها مهم نیست و هر جا کارشان گیر باشد مردم را سپر بلا قرار می دهند. کواکبیان در تماس مجدد با برنامه روی خط آمد و خطاب به لطفی گفت قبول نیست چون شما الان کم آورده اید دارید بحث را سیاسی می کنید و خطاب به لطفی گفت چرا به رای و نظر مردم اهمیت نمی دهید که فردوسی پور هم در حالیکه از این عکس العمل جا خورده بود زیر لب گفت منظورشان شما نبودید.

• در بخشی از گفتگو لطفی به تفاوت تیم نفت و پاس اشاره کرد و چندین بار تاکید کرد تیم نفت پیشینه خاصی ندارد و خیلی کار مهمی نکرده که به لیگ برتر آمده که در تماس تلفنی مدیر عامل این باشگاه به وی اعتراض جدی کرد و گفت من در حمایت از پرسنل زحمتکش نقت می گویم که شما نباید بدون مطالعه و اطلاع حرف بزنید.می خواهید تیم نفت را به اراک ببرید خب ببرید ولی آبروی سنعت نفت و پرسنلش را نبرید.

• جالب اینجا بود که فردوسی پور و یوسف نژاد هرچه تلاش کردند نتوانستند منظور خود را برای نماینده اراک تبیین نمایند و علیرغم اینکه نماینده دیگر مجلس که در برنامه حاضر بود از نقل حدیث ، ضرب المثل ، تاریخچه فوتبال ایران و جهان ، نص صریح قانون و نقل مشکلات مشابه استفاده کرد و هر چه فردوسی پور تمام توان خود را در پخش گزارش ، کلیپ ، مصاحبه و استناد به پیامکها بکار برد هنوز هم لطفی حرف خود را تکرار می کرد بطوریکه فردوسی پور در اواخر برنامه از ضرب المثل نرود میخ آهنی در سنگ استفاده کرد و در جایی دیگر هم گفت شما که حرف هیچکس را قبول ندارید و اگر نمی شود جلوی کار غلط شما را با نصیحت و مصاحبه و گزارش و کارشناسی گرفت جایی هم باید از زور استفاده کرد که دیگر به نحوه استفاده از زور اشاره نشد.

• در یکی از بگو مگو های آخر برنامه لطفی صراحتا اعلام کرد تصمیم انتقال نفت عملی شده و هیچ کاریش نمی شود کرد شما هم در این میان فقط نظرتان را می گویید و کاره ای نیستید که فردوسی پور هم در مقابل گفت پس می توان استنتاج کرد که نه مردم مهم هستند و نه نظرات آنها و نه کارشناسان و نه هیچ چیز دیگر چرا که شما تصمیم دارید این تیم را به اراک ببرید و می برید…

• در بخشی از صحبتها به توان و لابی گری سیاسیون و نمایندگان استان ها اشاره شد ولی به توان و لابی سیاسی لطفی و یا حمایت احتمالی علی آبادی از انتقال این تیم به اراک اشاره ای نگردید که بنوعی یکی از موارد نادر احتیاط فردوسی پور در اجرای این برنامه بود.

• متاسفانه لطفی با عنایت به اینکه هیچ استدلال کارشناسی و منطقی در مقابل حرفها و استدلالهای منطقی فردوسی پور و میهمان دیگر برنامه ارائه نکرد و از طرفی مباحث تکراری و بی منطق خود را مبنی بر مصوب بودن این انتقال در هیات دولت تکرار می کرد وجهه ای غیر منطقی و اهل زد و بند از اهالی اراک و استان مرکزی در مقابل دیدگان ۷۰ میلیون ایرانی به نمایش گذاشت که رفتار و گفتار وی در رسانه ملی باید مورد بررسی و تامل بیشتر شهروندان اراکی قرار گیرد.

• از سکوت و لبخندهای عصبی لطفی کاملا مشخص بود که وی آمادگی چنین هجمه ای را بصورت کاملا مهندسی شده از طرف فردوسی پور نداشته و در بخشهایی از برنامه هم مدام در بین کاغذها بدنبال موارد قابل ارائه می گشت که بنظر می رسد بی تجربگی و ساده انگاری مشاورین وی در تهیه موارد قابل ارائه در مقابل حمله های احتمالی فردوسی پور علت عمده ناکامی حضور تلویزیونی وی در رسانه ملی بود که البته عم اشراف و همچنین ناتوانی در بیان فنی و تخصصی موضوعات هم به شدت این ناکامی افزود در حالیکه فردوسی پور و دیگر میهمان برنامه از خانواده ورزش بودند و اشراف کاملی نسبت به اینگونه مباحث داشتند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی