بازدید 25038

گلایه های آیت الله نمازی در نمازجمعه کاشان

کد خبر: ۱۶۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۴ 03 June 2011
آیت الله نمازی در نماز جمعه این هفته کاشان گلایه هایی را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «سفیر ولایت» بخشی از سخنان وی به به شرح ذیل می باشد:

موضوع پاياني عرض بنده در اين خطبه به اين شرح است که در هفته گذشته به دليل اينکه پايان سال تحصيلي حوزه علميه بود در درس خارج فقه مطالبي را جهت آگاهي آقايان اهل علم و دوستان محفل درس از حوادث جاري کشور به خصوص مسئله جريان انحرافي که به وجود آمده و انحراف اعتقادي که تفکر اينها اين است که در زمان غيبت نيازي به واسطه ميان مردم و امام زمان نداريم و مي­توانيم خود ارتباط برقرار کنيم و نيازي به ولي فقيه نيست. تفکر آنها اين است که اگر بشود ولايت فقيه و روحانيت را حذف کنند و اگر نتوانستند منزوي کنند. اين بخشي از انحرافات است.

بخش ديگر انحرافات، انحراف مالي و اقتصادي است. ما اين مطالب را براي دوستان درس تحليل کرديم تا مطلع باشند و مردم را آگاه سازند که اگر در آينده بحثي مطرح شد هوشيار باشند.

يکي دو نکته ديگر هم بيان کرديم که بعد از درس عده­ اي تقاضا کردند که اگر امکان دارد اين بحثها پياده شده و به سايت داده شود.

ما هم موافقت کرديم. منتهي بخشي از مطالب که جنبه طبقه بندي داشت را حذف نموديم. و سايتهاي بيگانه و رسانه­هاي غربي روي آن بسيار مانور دادند. حدود بيست هزار مراجعه در بيست و چهار ساعت به سايت وجود داشت.

چون تماسهاي بسياري گرفته شد تا توضيح داده شود بيان مي­کنم که متأسفانه دو اطلاعيه راجع به اين مطالب داده شد. يکي اطلاعيه روابط عمومي سپاه و ديگري دفتر مقام معظم رهبري بود.

در اطلاعيه روابط عمومي سپاه نسبت به يک جمله تعبير کرده بودند که تکذيب مي­شود. البته در اطلاعيه دفتر مقام معظم رهبري با کرامت و احترام بيان کرده بودند اگر از دفتر باشد رسانه­ ها منعکس کنند و إلا بازتاب ندهند.

بنده از جهت آگاهي عرض مي­کنم بنده در طول سي و سه سال انقلاب و قبل از آن تلاشهاي بسياري داشته­ام ولي گاهي مسائلي حادث مي­شود که برخي ناآگاهانه برخورد مي­کنند.

بنده از هر دو اطلاعيه گلايه دارم. هم اطلاعيه روابط عمومي سپاه و هم دفتر مقام معظم رهبري منتهي در اطلاعيه سپاه تعبير نادرستي استفاده شده بود.

بنده به اين آقايان مي­گويم که مواظب باشيد شما فقيه نيستيد و تنها مقلد مي­باشيد. واژه تکذيب يعني دروغ، دروغ را نسبت به يک فقيه مي­دهيد و اين بار حقوقي و فقهي دارد.

تکذيب گناه کبيره است اگر مطابق با واقع نباشد و کسي که گفته است از نظر شرعي هشتاد ضربه شلاق دارد. اسلام به اين سادگي نيست که هر کس هر چيز را بگويد. اصلاح خطا، اين نيست که شما نسبت کذب دهيد.

حضرت علي عليه السلام در نهج البلاغه مي­ فرمايند خوب نيست که انسان از خود صحبت کند،"تزکية المرء نفسه قبيحة" اما چه کند که گاهي در تاريخ مظلوم واقع مي­شود.

حضرت علي عليه السلام فرمودند: سلوني قبل از تفقدوني، هر چه مي­خواهيد اينجا هست. هيچ پرنده­اي نمي­تواند از قله رفيع علم علي بن ابيطالب صعود کند. برخي جاها انسان ناگزير است که مطلبي را بيان کند اما کسي که تنها يک پاسدار است در حريم يک فقيه وارد مي ­شود؟!.

کسي که پنجاه سال در اسلام زحمت کشيده است. قبل از آنکه شما بياييد بنده در دوران دفاع مقدس که هشت سال بود، من نه سال در جبهه­ ها بودم. بنده در سال 58 حاکم شرع در کردستان بودم، بحراني ترين منطقه کشور که حتي روزها، کمله­ ها و دمکراتها جاده­ها را مي­ بستند و مردم را اسارت به عراق مي­ بردند که بنده تمام اين امور را سرکوب کردم. امنيت را در استان کرمانشاه حاکم کردم و هميشه هم در جبهه­ ها بودم.

خدا شهيد صياد شيرازي را رحمت کند آن موقع از طرف شوراي انقلاب مي­ آمدند و به اتفاق مرزها را بازديد مي­کرديم. شش ماه قبل از جنگ بنده به شوراي عالي دفاع که بني صدر رئيس جمهور بود، در جلسه هشدار داده و گفتم اطلاعات من اين است که در آينده نزديک صدام به ايران حمله خواهد کرد. برخي گفتند صدام غلط مي­کند که بعد هم غلط کرد. در دوران دفاع مقدس هم در تمام دوران کنار رزمندگان بودم.

در دوران دولت اصلاحات که در دانشگاه­ها عوامل منحرف تئوري ولايت فقيه را دانشگاه تهران زير سوال برده و حزب الله را بمباران کردند هيچ يک از مسئولين قدرت پاسخ به شبهات را نداشتند اما بنده در سپاه دوازده جلسه سخنراني شبهات را پاسخ دادم که بعدها به صورت يک کتاب منتشر شد. دوره­هاي طرح بصيرت سرداران هم همينگونه بود که مقام معظم رهبري به فرماندهان دستور دادند که از فلاني در دوره­هاي طرح بصيرت استفاده کنيد.

شما کجا بوديد؟ اينگونه وارد حريم يک فقيه و خدمتگزار که هميشه در خط مقدم بوده است وارد مي­شويد؟ در قضيه فتنه سال 88 همه شاهد بوديد. آيا اين صحيح است؟ بنده گلايه دارم و شکايت اين آقايان را انشاءالله بعد از سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) خدمت مقام معظم رهبري خواهم کرد. گلايه دفتر را هم خدمت آقا عرض خواهم کرد.

هرچند برخي آقايان تماس گرفته و گفتند منظور شما نبوديد و قضيه چيز ديگري بوده است ولي مردم آنچه منعکس شده را مي­ بينند. کاري به نيت شما ندارند. اميدوارم اين مطلب براي آقاياني که از شهرهاي مختلف قم، اصفهان، تهران تماس گرفتند، مشخص شده باشد. انشاءالله در آينده گزارش مسئله و گلايه را محضر مقام معظم رهبري خواهم داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس