بازدید 10386

دیدار ستاد بزگداشت امام(ره) با احمدی نژاد

رييس جمهوري با تأكيد براينكه 'امام راحل چراغ راه ما براي آينده است' تصريح كرد: دليل ديگر راز ماندگاري امام خميني(ره) متعالي بودن وي و به نمايش گذاشتن حقيقت انساني از سوي ايشان بوده است.
کد خبر: ۱۶۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۶ 02 June 2011
رييس جمهوري اسلامي ايران دليل ماندگاري امام راحل در ميان انديشه و افكار همه ملتهاي جهان را عبور ايشان از نژادها، مرزها، رنگ و زبانها دانست.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، محمود احمدي نژاد شامگاه پنجشنبه در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) و مهمانان خارجي اين آيين در محل نهاد رياست جمهوري اين مطلب را بيان كرد.

وي با بيان اينكه پس از 22 سال، امروز حضرت امام درخشانتر از گذشته شده است، اظهار داشت: اكنون همه ملتهاي جهان امام راحل را متعلق به خود مي دانند و با ايشان احساس آشنايي مي كنند.

رييس جمهوري با تأكيد براينكه 'امام راحل چراغ راه ما براي آينده است' تصريح كرد: دليل ديگر راز ماندگاري امام خميني(ره) متعالي بودن وي و به نمايش گذاشتن حقيقت انساني از سوي ايشان بوده است.

احمدي نژاد افزود: امام راحل، انساني كامل، متعالي و فردي بود كه به قله هاي كمال انساني رسيد.

وي در ادامه با بيان اينكه موضوع هستي چيزي جز انسان نيست و در همه عالم موضوعي مهمتر از انسان وجود ندارد، افزود: اگر انسان نبود، ظرفي براي معرفي خدا وجود نداشت.

وي با بيان اينكه انسان بالاترين و عزيزترين مخلوق جهان است، تحقق انسان بودن را در گرو دو موضوع دانست و گفت: نخستين موضوع، بيداري انسان است.

رييس جمهوري با تشريح اينكه بيداري انساني، در واقع راه يافتن انسان به حقيقت و شناخت انساني است، تصريح كرد: همچنين عدالت در سايه توحيد، دومين شرط لازم در اين زمينه محسوب مي شود.

وي افزود: اگر عدالت نباشد در آن صورت حقيقت انساني شناخته نخواهد شد؛ در واقع همه ارزشها و استعدادهاي الهي انسان در سايه عدالت شكوفا مي‌شود.

احمدي نژاد، عدالت در سايه توحيد را را سكوي نخست براي استقرار حقيقت انساني برشمرد و گفت: محال است كه عدالت در سايه شرك بتواند منجر به حقيقت انساني شود زيرا شرك، خود بزرگترين ظلم و بي‌عدالتي است.

وي با بيان اينكه همه پيامبران براي اصلاح مديريت حاكم بر جهان آمدند، يادآور شد: تا وقتي مديريت حاكم بر جهان اصلاح نشود، در آن صورت عدالتي محقق نخواهد شد.

رييس جمهوري در ادامه با بيان اينكه عامل اصلي عقب ماندگي انسانها و جامعه بشري،‌ ظلم و فقر و تحقيرها، مديريت ناصالح كنوني حاكم بر جهان است، افزود: يك مديريت ظالم و ناصالح،‌ حقيقت انساني را نابود مي‌كند.

وي تصريح كرد: امروز موضوع اصلي ما ،‌مديريت بر جهان است؛ چرا كه همه مشكلات ما ناشي از نوع مديريت كنوني بر جهان است.

احمدي نژاد با اشاره به وضع كنوني اقتصاد جهاني و مشكلاتي كه براي اكثر مردمان جهان ايجاد شده، گفت: مديريت ناصالح كنوني بر جهان سبب شده تا ثروتها نزد بخش اندكي از مردم انباشته و بر گروه زيادي از مردم جهان عقب‌ماندگي حاكم شود.

رييس جمهوري، ثروت انباشته شده در اروپا و آمريكا را نتيجه دسترنج مردمان اين كشورها ندانست و گفت: تمام اين ثروتها در نتيجه تحميل فقر بر كشورهاي ديگر است؛ هرچند كه ملتهاي اروپا و آمريكا نيز خود در ظلم و بي‌عدالتي حاكمان فاسد خود اسير شده‌اند.

وي تصريح كرد: امروز همه برده‌داران و استعمارگران سابق با چهره مدرن و شعارهاي انساني به ميدان آمده‌اند اما هدف آنها كه همان 'غارت ثروت ساير ملتهاست' تغيير نكرده است.

احمدي نژاد با اشاره به بودجه‌هاي نظامي برخي كشورهاي اروپايي و آمريكا اظهار داشت: اگر بودجه نظامي تنها چند كشور در جهان توزيع شود، در آن صورت فقر و فقيري در جهان باقي‌ نمي‌ماند.

رييس جمهوري سپس به وضع سياسي حاكم بر جهان اشاره كرد و گفت: نظام ظالمانه اي در جهان ايجاد شده و مرجعي به نام شوراي امنيت را حاكم كرده‌اند؛ در حالي كه هر جايي ظلم و حاكم ديكتاتوري وجود دارد، پاي يكي از اعضاي اين شورا در ميان است.

** نقشه جديد آمريكا براي كشاندن دامنه تجاوز به پاكستان

وي در ادامه به سياست‌هاي استعمارگران نوين در جهان براي چپاول ثروت ساير ملتها اشاره كرد و گفت: مجموعه پشت پرده حاكم بر آمريكا براي نجات خود با پايه‌گذاري رژيم صهيونيستي كه پايگاه استعمارگران است و با بازي 11 سپتامبر به منطقه خاورميانه حمله كرد.

احمدي نژاد افزود: استكبار با حمله به عراق و افغانستان، خود به اين مسأله معترف شد كه بيش از يك ميليون نفر در نتيجه اين تجاوز كشته شده است.

وي، برنامه و اهداف آينده استكبار براي حمله نظامي ديگر در منطقه را يادآور شد و گفت: امروز نقشه آنها اين است كه دامنه تجاوزات خود را به پاكستان بكشانند.

رييس جمهوري خاطرنشان ساخت كه در آينده نزديك درباره اين سياست و نقشه جديد، مطالبي را اعلام خواهد كرد.

وي با بيان اينكه استكبار، جهان را به سه دسته عقب افتاده، ميانه و پيشرفته تقسيم‌بندي كرده است، افزود: آنها با اين اقدام براي خود حق سياسي و اقتصادي قايل شده‌اند.

احمدي نژاد با اشاره به وضع كنوني زندگي در بسياري از كشورها گفت: مستكبران همه سنتها، ارزشها و اصول زندگي را در گسترده‌ترين شكل مورد هجوم خود قرار داده‌اند و اين، چيزي جز مديريت ناصالح حاكم بر جهان نيست.

وي، رسيدن جامعه بشري به نقطه مطلوب و تحقق واقعي عدالت را در نتيجه اصلاح مديريت حاكم بر جهان دانست و گفت: سه عامل 'بيداري انسانها در همه جاي عالم'، 'جهاني شدن انسان از طريق خارج شدن از مرزها و رنگها و نژاد' و 'تلاش براي ايجاد نظم عادلانه و مديريت جديد بر جهان' از ضروريات اجرايي شدن مديريت جديد بر جهان است.

رييس جمهوري، نخستين شرط حكومت انسان صالح در جهان را خارج شدن از قيد رنگ و زبان و نژاد دانست وگفت:‌ بايد جهاني فكر كرد. ما بايد دلسوز همه انسانها در هرجاي دنيا باشيم.

وي تصريح كرد كه بايد به فكر همه محرومان و مظلومان جهان بود؛ زيرا اين درس امام راحل و راه پيامبران است.

احمدي‌نژاد افزود:‌ تا زماني كه نگاه ما جهاني نباشد و به دنبال اصلاح آن نباشيم در آن صورت در منطقه و كشور خود نيز اصلاحات رخ نمي‌دهد.

وي در ادامه با بيان اينكه براي مديريت صالح در جهان گزينه‌هاي متعددي وجود ندارد،‌ تصريح كرد:‌ جز يك گزينه براي اصلاح جهان نيست و آن هم موعودي است كه همه انبياء‌ الهي آن را وعده داده‌اند.

رييس جمهوري با اشاره به تلاش‌هاي استكبارگران براي حاكم كردن نظم واحد خود بر جهان گفت: آنها به دنبال آن هستند تا سيطره خود را بر همه دنيا گسترش دهند.

وي با تأكيد بر اينكه 'در نقطه مقابل تلاش استكباران، ما نيازمند حكومت جهاني هستم،' افزود: در غير اين صورت استكبار تك تك ملتها و دولتها را متلاشي خواهد كرد.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: به فضل الهي نظام سلطه و سرمايه‌داري افسار گسيخته به پايان راه خود رسيده است؛ همانگونه كه ماركسيسم به پايان رسيد و در تاريخ دفن شد.

وي با اشاره به تلاش‌هاي جديد صورت گرفته از سوي نظام استكبار در منطقه و جهان گفت: آنها در همه عرصه‌ها از جمله تئوري اداره جهان به بن بست رسيده‌اند و تحركاتي كه اين روزها به نام طرفداري از انسانها به راه‌ انداخته‌اند، آنها را نجات نخواهد داد.

رييس جمهوري، بيان دفاع از دموكراسي و شعار آزادي از سوي استكبار براي ساير ملتها را يك نقاب و دروغ بزرگ دانست و افزود: آنها آمده‌اند تا به شكل ديگري، همچنان به غارت و چپاول ثروت ساير ملتها بپردازند.

** رژيم صهيونيستي ستون فقرات نظام استكبار است

وي با بيان اينكه امروز مبارزه با رژيم صهيونيستي مبارزه با ستون فقرات نظام استكباري و ضد بشري است، افزود: اين نظام، تجسم و نماد و پايگاه سرمايه‌داري ضد بشري است.

احمدي نژاد به سخن امام (ره) درباره رژيم صهيونيستي مبني بر اينكه 'رژيم صهيونيستي يك غده سرطاني در منطقه است'، تصريح كرد: محو اين رژيم براي نجات كل جامعه بشري و حاكميت عدالت در جهان است.

به گفته وي، حاكم شدن عدالت در جهان با محو اين رژيم محقق خواهد شد.

رييس جمهوري با بيان اينكه ملت ايران 32 سال است در برابر همه فشارها و تحريم‌ها ايستاده است، افزود: ما همه اين بداخلاقي‌ها را تحمل مي‌كنيم اما دست از اين شعار مقدس بر نخواهيم داشت.

وي، با تأكيد بر اينكه اگر رژيم صهيونيستي كه نقطه وحدت سرمايه‌داران و مستكبران است درهم بشكند، در آن صورت نظام طاغوتي درهم شكسته خواهد شد، خاطرنشان كرد:‌ براي پيگيري يك مبارزه بزرگ و تاريخ ساز، دست در دست هم دهيم تا به لطف خدا سرنوشت نهايي بشر زده شود.

احمدي‌نژاد تصريح كرد كه ملت ايران در كنار رهبري عزيز در كنار همه ملتها و آزاديخواهان و عدالت طلبان جهان ايستاده و تا آخر خط خواهد ماند و از تهديدهاي مستكبران ذره‌اي هراس به دل خود راه نخواهد داد.

احمدي نژاد با يادآوري آثار اقدامات و فعاليت‌هاي امام راحل تصريح كرد:‌ امام (ره) آمد تا راه نوراني را براي بشريت، باز و قلب‌هاي ما را به هم نزديك كند و حقيقت ما را به هم بشناساند.
وي خاطرنشان كرد:‌ در سالگرد ارتحال امام راحل مهمترين موضوع مورد بحث،‌ مسؤوليت و مأموريتهاي امروز همه ماست.

به گزارش خبرنگار ايرنا، تعدادي از ميهمانان خارجي از كشورهاي تونس، لبنان، فلسطين، روماني، افغانستان، تركيه و ... كه براي گراميداشت نام و ياد بنيانگذار جمهوري اسلامي و شركت در مراسم ارتحال امام (ره) به كشورمان سفر كرده‌اند در ابتداي مراسم به بيان ويژگي‌ها و شخصيت امام راحل و آثار فعاليت‌ و اقدامات و انديشه‌هاي ايشان بر ساير ملتها بويژه انقلاب‌ها و نهضت‌هاي كنوني در برخي كشورهاي شمال آفريقا و حاشيه خليج فارس و حتي اروپا پرداختند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار