بازدید 53487

افشای پشت پرده مسابقات موسیقی «یوروویژن»

از سویی، با پیروزی جمهوری آذربایجان در مسابقات «یوروویژن»، این کشور در سال 2012 میزبان برگزاری این مسابقات در باکو خواهد بود که بخش اعظم شرکت کنندگان آن همجنس بازان هستند/ «الدار قاسم اف» ترانه های گوناگونی را به زبان عبری خوانده که همگی آنها در راستای حمایت از موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی بوده است.
کد خبر: ۱۶۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۴ 23 May 2011
سرویس بین الملل ـ منابع محلی آذری اعلام کردند: «الدار قاسم اف» از سال 2007 تاکنون بارها به مرکز فرهنگی رژیم صهیونیستی در باکو رفت و آمد داشته و به زبان عبری ترانه های سیاسی رژیم صهیونیستی را تمرین می کرده است.

به گزارش «تابناک»، سایت یهودیان روسیه ـ ایزروس ـ نوشت: «الدار قاسم اف» ترانه های گوناگونی را به زبان عبری خوانده که همگی آنها در راستای حمایت از موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی بوده است.

بنا بر این گزارش، نخستین ترانه عبری که الدار قاسم اف خوانده است، «شیرله شالون» نام دارد که در سال های 1969 و در زمان تجاوز رژیم صهیونیستی به مصر توسط «یاکوروتبلیت» از شاعران افراطی صهیونیسم سروده شده و محتوای آن به بهانه یادبود کشته شدگان صهیونیست در جنگ با مصر، حاکی از نفرت به مسلمانان است.

به نوشته ایزروس، «ریما بارکان»، رایزن فرهنگی سابق رژیم صهیونیستی در باکو با تأکید بر اینکه اسرائیل، الدار قاسم اف را فراموش نمی کند، گفته است: الدار قاسم اف در نهم فوریه سال 2010 در هنگام سفر «آویگدور لیبرمن»، وزیر امورخارجه رژیم صهیوینستی به باکو، ترانه عبری «میل خامت خاخاتاشا» را اجرا کرده که این ترانه نیز در زمان جنگ رژیم صهیونیستی با اعراب ساخته شده است.

ترانه «میل خامت خاخاتاشا» توسط برخی از سران رژیم صهیونیستی، از جمله چهارم نوامبر 1995 توسط اسحاق رابین و شیمون پرز در تل آویو نیز خوانده شده است.

از سویی با پیروزی جمهوری آذربایجان در مسابقات «یورویژن»، این کشور در سال 2012 میزبان برگزاری این مسابقات در باکو خواهد بود که بخش اعظم شرکت کنندگان آن همجنس بازان هستند.

این در شرایطی است که گفته می شود، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز در سفر آتی خود به جمهوری آذربایجان، به بهانه کمک به باکو برای برگزاری مسابقات یورویژن سال 2012، خواهد کوشید مجوز حضور در بخش های بیشتری از مراکز ارتباطی و مخابراتی جمهوری آذربایجان را بگیرد.

در عین حال، تبلیغات گسترده رسمی در جمهوری آذربایجان به بهانه پیروزی در «یوروویژن» باعث ناخرسندی محافل آذری و خوشحالی برخی ارامنه شده است.

برخی از شخصیت ها و محافل آذری، با اشاره به برداشته شدن پرچم یک کشور دیگر توسط «الدار قاسم اف» و «نگار جمال» در چهاردهم می و در هنگام پیروزی در مسابقات «یوروویژن» در شهر دوسلدورف آلمان، حجم گسترده تبلیغات کاذب در این باره را مغایر با روحیه آمادگی برای بازپس گیری قره باغ عنوان کرده اند.

در این راستا، سردار «جلال اوغلو»، رئیس حزب دمکرات آذربایجان «یوروویژن» را جشن لواط کاران (به زبان آذری GEYLƏRİN PARADIDIR) خواند و افزود: در دنیای اسلام واکنش به این مسابقه منفی است.

وی با اشاره به جایگاه واقعی و پایین جمهوری آذربایجان در بین 43 کشور شرکت کننده در «یوروویژن» افزود: پیروزی در این مسابقات، بر پایه ماهیت هنر صورت نمی گیرد، جمهوری آذربایجان برای پیروزی در این مسابقه، دو میلیون یورو هزینه کرده که البته هزینه واقعی و غیر رسمی، ده ـ پانزده برابر بیشتر از این رقم بوده است.

سردار جلال اوغلو، با تأکید بر اینکه پیروزی جمهوری آذربایجان در «یوروویژن» منجر به اصلاحات در این کشور نخواهد شد، افزود: برعکس در پوشش برگزاری مسابقات یوروویژن سال 2012 در باکو، بخش بیشتری از ثروت های مردم غارت خواهد شد.

روزنامه «هایکاکان ژاماناک»، چاپ ایروان نیز با اشاره به هیاهوی جمهوری آذربایجان درباره مسابقه یوروویژن اعلام کرد: تا نزدیک دو سال آینده، نه تنها احتمال جنگ در قره باغ نخواهد بود بلکه حتی بیانیه های تهدیدآمیز باکو در جنگ نیز متوقف خواهد شد.

نشریه اشپیگل آلمان نیز در مطلبی با نام «آیا یوروویژن چهره جمهوری آذربایجان را بهبود خواهد بخشید»، با اشاره به نقض حقوق بشر و دمکراسی، حبس مخالفان و فقر گسترده در جمهوری آذربایجان، از انتخاب باکو برای برگزاری مسابقات یوروویژن 2012 انتقاد کرد و نوشت: دولت باکو می کوشد از این راه، بر نقض دمکراسی در این کشور سرپوش بگذارد.

نشریه اشپیگل همچنین با اشاره به حل نشدن مناقشه قره باغ و موضع منفی مردم و مسلمانان جمهوری آذربایجان به لواط کاران و همجنس گرایان ـ که عمده شرکت کنندگان یوروویژن هستند ـ نوشت: انتخاب باکو برای برگزاری مسابقات یوروویژن 2012 نادرست است.

برخی از ناظران سیاسی نیز با اشاره به نحوه انتخاب خوانندگان برتر در مسابقات یوروویژن بر این باورند که پیروزی باکو در این مسابقات، طرح مشترک لابی صهیونیستی و ارمنی بوده که طی آن، از یک سو هدف تقویت ترویج بی بند و باری و تضعیف ارزش های اسلامی و از سوی دیگر، کاهش احتمال از سرگیری جنگ در قره باغ دنبال می شود.

این در حالی است که الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان، روز چهارشنبه فرمان ایجاد کمیته برگزاری مسابقه یوروویژن در آذربایجان در سال 2012 را صادر کرد و بنا بر این فرمان، «مهربان علی اوا»، رییس بنیاد حیدر علی اف، ریاست این کمیته را بر عهده خواهد داشت و چندین نفر از وزیران و روسای سازمان ها نیز عضو آن شدند.

گفتنی است، در مسابقات یوروویژن، نیمی از امتیازها بنا بر پیامک هایی است که بینندگان و در اصل گروه های سازمان یافته در سراسر دنیا به خواننده دلخواه خود می فرستند، با این شرط که هیچ کشوری، نمی توانست به خواننده خود پیامک بفرستد و نیم دیگر امتیازها بر حسب رأی پنج داور این مسابقه محاسبه می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر