بازدید 30245
نقش منفعلانه سفارت ما در دهلی؛

چه کسی مسئول وضعیت نامناسب دانشجویان ایرانی در هند است؟

«تارا» 22 ساله بر این باور است که افزايش ورودي دانشگاه هاي ايران و نظارت دستگاه هاي مربوطه‌ و همچنين اطلاع رساني گسترده، مي تواند جوانان ایرانی را از مشکلات موجود در اين کشور آگاه‌ کند، چرا که‌ به‌ گفته‌ اين دانشجو، «جوانان تنها در دانشگاه هاي هندوستان پول صرف مي‌کنند و از نظر علمي اصلا وضعيت مطلوبي نخواهند داشت». «حسين»، دانشجوی ترم آخر کارشناسي ارشد «بازرگانی» می گوید: برخورد پليس با افراد خارجي بسيار بد و شکننده‌ است و...
کد خبر: ۱۶۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۳۶ 22 May 2011
تاريخ ورود دانشجويان ايراني به کشور هندوستان به سال ها پیش از آغاز انقلاب اسلامي بازمي گردد؛ اما با آغاز انقلاب و گذشت چند سال اخير، شمار دانشجويان ايراني مقيم شهرهاي هندوستان، به‌ مراتب افزايش چشمگيري يافته‌ است، به گونه ای که یکی از جدیدترین آمارها، این میزان را بالغ بر ده هزار دانشجو برمی شمارد، ولی بواقع آیا وضعیت تحصیل و زندگی دانشجویان ایرانی در شبه قاره هند در شأن یک ایرانی است؟

به‌ گزارش خبرنگار «تابناک»، هنوز مشخص نيست که‌ ورود نسبتا زياد دانشجويان ايراني به‌ دانشگاه هاي هند، به چه سبب و با چه‌ هدفي روند نامتعارف و رو به‌ رشدي را به خود دیده است، در حالي که‌ به‌ گفته‌ دانشجويان ايراني، سطح کيفي بیشتر دانشگاه هاي هندوستان بسيار ضعيف تر از دانشگاه هاي ايران و در سطح اساتيد، کتب و شرايط امتحاني نيز ايران بسيار برتر از هندوستان است.

در همین زمینه، «فرشته‌ ارباب» از خبرنگاران آزاد به «تابناک» گفت: متأسفانه‌، بسياري از دانشجويان ايراني مقيم هندوستان با ورود به‌ اين کشور، جذب آداب و فرهنگ و سنن غير اسلامي اين کشور شده‌ و پس از مدتي روي بازگشت به‌ وطن و ديدار خانواده های خود را ندارند و از اين روی، اجبار در پی اقامت همیشگی در اين کشور و يا مهاجرت به‌ ديگر کشورها برمی آیند که در همین راه، شاهد حقارت ها و مشکلات عدیده ای می شوند.

او در ادامه افزود: وضعیت نامناسب معیشتی و مهاجرت بی برنامه برخی دانشجویان، سبب شده آنها برای گذران زندگی خود در این کشور به مشاغلی روی آورند که حتی اقشار پایین اجتماعی هند نیز از انجام آن سر باز می زنند.

وی به نقل از «محمود» 28، ساله‌ دانشجوي سال آخر رشته‌ داروسازي دانشگاه‌ «پونا» می گوید: متأسفانه،‌ هم اکنون انحرافات دانشجويان ايراني مقيم هندوستان شايد بيش از 70 درصد باشد که‌ بخشي از آن، به‌ دليل بی توجهی‌ سفارت و مقامات جمهوري اسلامي ايران در هند است.

به‌ گفته‌ «محمود»، شماري از دانشجويان به‌ دليل بي بندوباري هاي اجتماعي و اخلاقي در باتلاق اين کشور غير اسلامي فرو رفته‌اند‌ و بسياري از آنها نيز به‌ انواع مواد مخدر و مشروبات الکلي معتاد شده‌اند.

وي در پاسخ به‌ اين پرسش که‌ چرا با وجود چنين وضعيتي به‌ اين کشو آمده‌ و هنوز حاضر به‌ ترک آن نيستند، گفت: دليل من براي ورود به‌ هندوستان اين بود که‌ من لياقت خواندن اين رشته در کشور خودم را داشتم؛ اما از طرفي، ظرفيت ورودي در دانشگاه هاي ايران محدود بود و از سوی ديگر، سد کنکور براي من معضل بزرگي به شمار می رفت.

بسياري از دانشجويان نيز پيش از سفر به ‌اين کشور، از طريق دوستان و سايت هاي اينترنتي از وضعيت بد و سطح پایين دانشگاه هاي اين کشور آگاهند، ولی به‌ اميد «سکوي پرتاب بودن دانشگاه هاي هند به‌ سمت کشورهاي اروپايي»، حاضر به‌ پذيرش اين ريسک بزرگ حتي به‌ قيمت آينده‌ خود، هستند.

«تارا» 22 ساله، دانشجوي سال دوم «تجارت» نیز بر این باور است که افزايش ورودي دانشگاه هاي ايران و نظارت دستگاه هاي مربوطه‌ ايران و همچنين اطلاع رساني گسترده، مي تواند جوانان ایرانی را از مشکلات موجود در اين کشور آگاه‌ کند، چرا که‌ به‌ گفته‌ اين دانشجو، «جوانان تنها در دانشگاه هاي هندستان پول صرف مي‌کنند و از نظر علمي اصلا وضعيت مطلوبي نخواهند داشت.»

از ديگر مشکلات اين دانشجويان، برخورد بد نيروهاي امنيتي و اداره‌ پليس هند با افراد خارجي به ویژه ایرانی است، زيرا اين نيروها براي انجام کارهاي قانوني نيز از دانشجويان باج و رشوه‌ دريافت خواهند کرد.

«حسين» دانشجوی ترم آخر کارشناسي ارشد «بازرگانی» در اين باره به‌ خبرنگار ما می گوید: برخورد پليس با افراد خارجي بسيار بد و شکننده‌ است، آنها رفتار نامناسبي با ما دارند. متأسفانه، به تازگی رفتارهای نامناسب با ایرانیان به ویژه دانشجویان ایرانی افزایش یافته و با تهدید آنها به اتهام حمل مواد مخدر، آشکارا از این دانشجویان باجگیری می کنند.

در همین باره، بسیاری از دانشجويان ايراني مقيم هندوستان در پیام های متعدد به «تابناک»، از مقامات ایرانی و به ویژه سفارت ايران در هند خواسته اند، به‌ وضعيت آنها رسيدگي و مشکلات آنها در گفت وگو با مقامات هندي بررسي و مرتفع شود، زيرا آنها در آن کشور هيچ مکاني، جز نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران ندارند.

همچنین چندی پیش، «عباسپور»، رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي، با تأكيد بر اين ‌كه دانشجويان ايراني كه در بیرون از كشور تحصيل مي‌كنند، دچار معضلات فرهنگي بسیاري مي‌شوند، اظهار كرد: دانشجويان ايراني در دانشگاه‌هاي سطح پايين هند تحصيل مي‌كنند و در بسياري از دانشگاه‌هاي خارج از كشور نمره و مدرك تحصيلي با پول خريد و فروش مي‌شود.

اما «محمد حسین کریم»، رایزن علمی ایران در هند و شبه قاره، با بیان اینکه ده هزار دانشجوی ایرانی در مقاطع گوناگون در هند و شبه قاره تحصیل می کنند، امکانات موجود را برای حمایت از دانشجویان ایرانی در شبه قاره مناسب ندانسته و می گوید: یک رایزن علمی با بودجه ای کمتر از 150 میلیون تومان، چگونه می تواند اهداف دانشجویی و فرهنگی نظام را در بیرون کشور برآورده کند؟

وي می افزاید: حضور بيش از اندازه دانشجويان ايراني، باعث بروز مشكلاتي مانند بي‌احترامي، سختگيري در پذيرش، اجبار دانشجويان ايراني در انتخاب استادان راهنما با كيفيت علمي پايين، تقاضاهاي نامناسب و همچنين برخورد نامطلوب اداره اقامت و جنجال آفريني جنجال آفريني رسانه‌هاي ضدايراني شده است.

گفتنی است، هر چند در سال های اخیر، تلاش های خوبی برای حمایت از دانشجویان ایرانی در خارج از کشور شده، وضعیت موجود با وضعیت مطلوب فاصله بسیاری دارد.

از سوی دیگر، با توجه به این که در سال های اخیر، ظرفیت های بیشتری به تحصیلات تکمیلی اختصاص داده شده، ولی همزمان با افزایش تقاضا برای تحصیل در خارج از کشور روبه رو بوده ایم؛ بنابراین، آنچه مسلم است، این که دولت نمی تواند محدودیت های غیر منطقی و غیر حقوقی برای جلوگیری از مهاجرت دانشجویان ایرانی ایجاد کند؛ اما گویا، این ظرفیت وجود داشته باشد که با اطلاع رسانی بیشتر، از مهاجرت دانشجویان به کشورهای با استانداردهای پایین علمی و زندگی جلوگیری کند.

البته نباید از این موضوع غفلت کرد که حمایت قاطعانه از دانشجویان ایرای در دیگر کشورها از سوی سفارتخانه ها و نمایندگی های رسمی کشورمان و رایزنی های مستمر ایشان با مقامات کشورهای میزبان، می تواند در بالا بردن شأن و اعتبار دانشجویان ایرانی مفید فایده باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۵۶
دلت خوشه. سفارت خانه ها فقط به فکر سیاسیون هستند. نه مردم عادی که خودشان هم جزیی از انها می باشند.
دانشجويافارغ التحصيل هراداره كه بره ميگن سابقه كاري كو؟بابا سن بازنشستگي ادارات رو بيار پايين همه چي حله.كنكور و...طرزشون قديميه آبيديت بايد بشن
خودشان مسئولند جاقحطی بوده رفته اندآنجا برای تحصیل؟!
این موضوع فقط در هند نیست -ملزی هم هست.
خیلی از خوانواده ها به خاطر چشم و هم چشمی بچه های خود را به منجلاب می کشند. جوانان 18-19 ساله بدون نظارت والدین ، کشور غریب .
پاسخ ها
علی
| India |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
بنده خودم در هند تحصیل میکنم. مسولان محترم مثل همیشه سعی دارند که صورت مساله را پاک نمایند غافل از اینکه الکل، سیگار و مواد مخدر در خوابگاههای دانشگاههای ایران بیداد میکند (بنده شش سال در خوابگاههای دانشگاههای درجه یک ایران زندگی کردم) در صورتیکه در هند به هیچ وجه این مسائل دیده نمیشود و یا در صورتیکه وجود داشته باشد خیلی خیلی کمتر از ایران است. و نکته بعدی اعتبار دانشگاههای هند است که به مراتب از دانشگاههای ایرانی (در سطح بین الملل) بالاتر است. اخیرا جریانی راه افتاده که میخوان به فدا کردن دانشجویان مشغول به تحصیل در هند، جلو ورود بیشتر دانشجویان رو بگیرند که این دور از انصاف است. البته بنده مخالف تحصیل در مقطع لیسانس در هند هستم ولی خدا رو خوش نمیاد که بخاطر تعلل مسولین در ارائه تحصیلات تکمیلی این همه دانشجو رو که با هزینه شخصی دارن تحصیل میکنن رو قربانی کنید. از خدا بترسید
چطور پس تایید می شوند
پاسخ ها
student
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
سطح بعضی از دانشگاه ها ی هند بسیار بالاست و در تمام کشورهای دنیا(حتی امریکا) قابل قبول است.ولی متاسفانه ایران این دانشگاه ها را قبول ندارد. مطالب ای مقاله اغراق و فرافکنی است.
الان گه قبول شدن در دانشگاههاي ايران ( خصوصا آزاد و ...) خيلي راحت شده، خوب اين افراد چرا براي تحصيل به كشورهاي ديگه ميرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
چند سال کنکور ارشد شرکت می کنم رتبم همیشه یک رقمی ولی قبول نمی شوم شما بگو چکار کنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
من کسی هستم که کنکور ارشد دانشگاه آزاد شرکت کردم به نظر شما شهریه 1400000 اگه قرار باشه من بدم چرا نباید خارج از ایران که رتبه دانشگاهی بالا و هزینه تحصیل کمتر از ایران و داره تحصیل کنم
درود
عنوان مشکات به معنی طرح فرضیه وجودیس . پس راه حل دارد و مسیر این راهکار گفتار نیست .پس به انچه وظیفه دینی و ملیست عمل کنید .دولت به جای پرداخت میلیونخا دلار به لبنان و فلسطین و......
به رایزن علمی کمک کند -.واعتبار خود را نزد جهانیان به حد لازم برساند-با سفارت هند جهت صدور ویزای تحصیلی دکتری (که گاها یک سال زمان میبرد) عملا راه کار اریه دهد -از خود دانشجویان کمک فکری بکیرد.
مهم اینک انچه اداب غیر اخلاقی عنوان شده ما ایرانیان با خود به ارمغان اوردیم .اینجا پر است از ارامش و اخلاق و بی ازاری -ان مصاحبه کنندگان و مصاحبه شوندگان کمی اغراق نمودند.من دانشجود دکتری ...مسایل برخوردی تا حدی درست است .(در ایران هم بسیار شدیدتر میبینیم حتا برای ایرانیان) په رس به خارجیان .هموطنان مهربانم شایسته تر انست که به عنوان دانشجوی ایرانی در هر کشوری خودمان انچه بودیم باشیم .واگرنه با 2سال فرهنگ تغییر نمیکند . اشکال از ماست . واگرنه اینجا محیط اخلاقیش با بی دینیشان کاملا انسانی و با اخلاق و حرمت نگه دارند .البته طرح این مسایل بیشتر سیاسی کاریست نه علمی.
سلام بنده فارغ التحصيل دوره دكتري تخصصي از يكي از دانشگاههاي ممتاز كشاورزي هند هستم. 5 سال قبل موفق به اتمام دوره دكتري از هند با درجه ممتاز شدم و اكنون هم عضو هيئت علمي هستم. در همان سالهائي كه ما هم در كشور هند بوديم كم و بيش مشكلاتي وجود داشت كه البته سر نخ اغلب اين مشكلات و كرفتاري هائي كه براي دانشجويان ايراني پيدا مي شد عوامل سودجوي داخل ايران بودند. به طور مشخص دلالان اعزام دانشجو با هزينه شخصي هستند كه متاسفانه پول زيادي از خانواده ها مي گيرند و از دانشگاههاي درجه 2 براي دانشجو پذيرش مي گيرند و با دادن وعده و وعيد و كسب اعتماد خانواده ها فرزندان آنها را اعزام مي كنند و در انجا هيچ حمايتي از دانشجو براي ثبت نام در دانشگاه- تهيه خوابگاه يا منزل مناسب- كمك در گرفتن اقامت نمي كنند و لذا دانشجويان خصوصا انهائي كه از نظر سني هنوز پختگي لازم را ندارند با مشكلاتي مواجه مي گردند. البته در كنار همه اين موارد من مي خواهم عرض كنم كه خانواده ها سعي كنند تا فرزندان خود را براي مقطع ليسانس به خارج از كشور نفرستند زيرا در حال حاضر امكان تحصيل در اين سطح در ايران فراهم شده است. ادامه تحصيل در خارج و خصوصا هند را براي مقطع فوق ليسانس و دكتري مناسب مي دانم و در اين سطح دانشجو پختگي لازم براي مديريت تحصيل و .... را دارد و كمتر با مشكل مواجه مي شود.
در پايان بايد عرض كنم كه اينطور هم نيست كه كيفيت اموزشي در همه دانشگاههاي هند پائين است. بسياري از دانشگاههاي هند در سطح ممتاز و بين المللي هستند كه در وب سايت وزارت علوم هم ليست دانشگاههاي ممتاز و خوب زده شده . لازم است دانشجويان با اطلاعات كافي دانشگاهي را انتخاب كنند كه در سطح خوب و يا ممتاز باشد.
بنده خودم از تحصيل در هند كاملا راضي هستم و بيشتر موفقيتهاي علمي و فرهنگي و اجتماعي خودم را مديون زندگي در انجا هستم. هند سر زمين عجائب و هفتاد و دو ملت با جاذبه هاي بسياز جالب طبيعي و تاريخي است و مردم هند مردماني ارام و ازاد انديش و بسيار دوست داشتني هستند.
البته نظارت وزارت علوم و وزارت خارجه بر دانشجويان ايراني و حمايت از انها به هنگام بروز مشكل بسيار ضعيف است و بنده لازم مي دانم تا براي دفاع از دانشجويان عزيز كه در خارج از كشور و هند هستند هزينه بيشتري انجام گردد.
اميدوارم اين مطالب بنده براي دوستان مفيد باشد. در همينجا اماده پاسخگوئي به سوال در مورد اين متن هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
سلام آقای دکتر .
با احترام و عرض ادب .
من هم تازه از هند اومدم . و باید خاطر نشان کنم که گرچه با برخی از عرایض حضرت عالی موافقم ولی موضوع اینه که راها شدن دانشجویان ایرانی و بی صاحب بودن بچه های این مملکت موضوع بحث تابناک هستش بماند از اینکه حداقل چیزی که من دیدم صراحت مسئولان آموزشی دانشگاه هند از همان لیستی که شما عرض کردید به راحتی از ادم پول می خواهند تا شما را در لیست قرار دهند اما باید قبول کنیم که هند در حال صنعتی شدن و ارتباط با جهان خارج است و همین موضوع باعث شده روز به روز از هندی که شما به عنوان هفتاد دوملت یاد کردید رنگ بوی وجود نداشته باشد . الغرض رهاشدگی دانشجویان ایرانی برخورد زشت و نامناسب پلیس با ایرانی ها عدم آشنایی بچه های ایرانی به زبان انگلیسی رشد بیش از بیش از ایرانی ها در شهر های خاص مثلا همون پونا حیدر آباد میسور بنگلور و... موجب شده حتی کسبه و مردم عادی هم در نحوه ی برخورد خود با ایرانی ها رفتار نامناسبی داشته باشند به هر امید آن است که وزرات خارج علوم و سایر نهاد های مرتبط نگاه جدی و دلسوزانه تری به بچه های ایرانی در خارج از ایران داشته باشند . سرمایه عظیمی که به راحتی هدر می روند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
چه عجب نکات مثبت هم دیدم انشالله برای ارشد میرم هند چون بسیار تعریف کردن و هزینه های پایین زندگی
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
بايد عرض كنم كه اينطور هم نيست كه كيفيت اموزشي در همه دانشگاههاي هند پائين است. بسياري از دانشگاههاي هند در سطح ممتاز و بين المللي هستند كه در وب سايت وزارت علوم هم ليست دانشگاههاي ممتاز و خوب زده شده . لازم است دانشجويان با اطلاعات كافي دانشگاهي را انتخاب كنند كه در سطح خوب و يا ممتاز باشد
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
من ۴ سال در هند زندگی‌ کردم ... نظرات آقا رضا رو اصلا تایید نمیکنم ... به هیچ وجه اینجور که میگید نیست ... مردم هند از نظر اجتمایی‌ شاید نزدیک به ۵۰-۱۰۰ سال از ایرانی‌ها عقب تر هستند ، و فساد اخلاقی‌ و اعتیاد در بعضی‌ از نوقت هند بیداد می‌کند ... ضمنا به شدت نسبت به مسلمان‌ها کینه دارند و از ایرانی‌‌ها هم خوششان نمی‌‌آید ، و هنوز کینه حملات نادر شاه را به دل‌ دارند ... به هیچ وجه زندگی‌ و تحصیل در هند رو به هیچ کس توصیه نمیکنم .... مالزی خیلی‌ خیلی‌ بهتر از هند است ... گزارش تابناک به واقعیت نزدیک تر است ... البته این را هم اضافه می‌کنم که بعضی‌ از دانشگاه‌های هند از نظر علمی‌ و رتبه جهانی‌ بسیار برتر از دانشگاه‌های ایران هستند ، ولیکن اکثر دانشجویان ایرانی‌ در هند ، در دانشگاه‌های ضعیف و با کیفیت تحصیلی‌ پایین تحصیل میکنند
اونی که مسئوله فعلا به فکره اینه که دانشجویان اختلاط نداشته باشن، سرش شلوغه،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
کاملا موافق حرفتم ما اندر خم ........
"حضور بيش از حد دانشجويان ايراني باعث بروز مشكلاتي مانند بي‌احترامي، سختگيري در پذيرش، اجبار دانشجويان ايراني در انتخاب استادان راهنما با كيفيت علمي پايين، تقاضاهاي نامناسب و همچنين برخورد نامطلوب اداره اقامت و جنجال آفريني جنجال آفريني رسانه‌هاي ضدايراني شده است." به عنوان یک دانشجوی شاغل یه تحصیل در مالزی همین مطالب را در مورد مالزی هم تایید میکنم
مگه نمي شه ظرفيت تحصيلات تكميلي ايران را بالا بر تا جوانان ايران مجبور نشوند پول كشور را به دانشگاههاي درجه چندم جهان ببرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
جدا از ظرفیت هزینه تحصیل در این کشورها از دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی و شبانه کمتر است
ناشناس
| India |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
شما اول بروید رتبه دانشگا ههای هند را در جهان ببینید بعد بگویید بی کیفیت هستند !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
الان زمان ثبت نام دانشگاه بين المللي شيراز هست تا مرداد هم مهلت داره يه سر به وب سايت اين دانشگاه بزنيد وشهريه هاش رو ببينيد .علاوه بر اون هزينه رفت وآمد واسكان نيز هست .وقتي مقايسه ميكنيم ميبينيم هند ومالزي ارزانتر تمام ميشود.بعد نويسنده محترم ميگه نميدان علت چيست.بنظر بنده آدم اگه بتونه خودش رو وزندگيش رو مديريت بكنه خيلي هم خوب هستش.اين يك تجربه بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
همه کار می شه کرد اگه بخوان!!!
دانشگاه های هند حداقل از بعضی از دانشگاه های ایران برتره مثل پونا
اول شما مسئولان این وضع برای دانشجوبان داخل کشور رو پیدا کنین بعد برسین به خارج از کشور. کجای دنیا دیدین 11 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد تو یک اتاق زندگی کنن؟ نه کجا این رو دیدین که در تهران و در خوابگاه رسمی یکی از دانشگاه های بزرگ و اسمی کشور این وجود داره؟
وضع دانشجو داخل کشور چندان تعریفی نداره اقایون لطفا قبل از بقیه به خودمون برسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
الان در مالزی در یک دانشگاهی که از لیست وزارت علوم خارج شده ما دانشجویان ارشد هرکدام اتاق و امکانات خاص آزمایشگاهی داریم. تعجب می کنم چطور شما یازده نفر در یک اتاق هستید
به عنوان یک فارغ التحصیل از دانشگاههای هند باید عرض کنم اگرچه با این مطلب که وظیفه حمایت از دانشجویان ایرانی به عهده سفارت است و آنها هیچ اقدامی در این زمینه نمی کنند کاملا موافق هستم، ولی بیشتر بخش های این گزارش را نادرست و خلاف واقعیت می دانم. مردم هند به لحاظ فرهنگی تشابه زیادی به ما دارند در مورد و حفظ آداب و سنن خود بسیار برتر از ما ایرانی ها هستند و متاسفانه حضور بیش از حد دانشجویان ایرانی در برخی شهر های هند باعث افزایش بی بندو باری و بد آموزی در دانشجویان هندی شده است. در مورد مواد مخدر هم باید عرض کنم که شیوع آن در بین جوانان هندی بسیار نادر است و متاسفانه این ایرانی ها هستند که در این زمینه هندی ها را تهدید می کنند. اگر دانشجویان ایرانی که در هند تحصیل می کنند اغلب تمایلی به بازگشت ندارند به خاطر آرامش فراوان موجود در آن کشور و خون گرمی مردم آن دیار است. مردم هند به ایرانی ها بسیار احترام می گذارند درست بر خلاف آنچه که بر سر هموطنانمان در سایر کشور های غربی و شرقی می آید است. درست است که در برخی دانشگاه های هند می توان با پول خیلی از مشکلات را حل کرد ولی باید بگویم مگر در کشور خودمان یا کشورهای غربی این اتفاق نمی افتد. از سوی دیگر هندی هایی که در حال حاضر مشاغل مهم و تخصصی را در دنیا به دست دارند در همین دانشگاههای هند درس خوانده اند ولذا همانطور که در دانشگاههای ایران نخبه گان فراوانی پرورش می یابند و در همان دانشگاه هم کسانی هستند که فقط برای گرفتن مدرک حضور می یابند همین اتفاق هم در هند می افتد و این موضوع فقط به خود دانشجویان بستگی دارد. ضمن اینکه شما در هر دانشگاه هند که تحصیل کنید مدرک شما در تمامی دانشگاههای جهان پذیرفته می شود.. موضوع بدرفتاری پلیس به ویژه در بخش ویزا با ایرانیان، مطلبی درست است که لازم است مقامات سیاسی کشورمان به آن توجه کنند.
برخورد نامناسب با ايرانيان محدود به هند نمي شود و در بيشتر نقاط دنيا اين وضعيت وجود دارد. در اين ميان ديپلماسي غلط مسئولين كشور و مقامات وزارت خارجه موجب بروز اين وضعيت شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
daghighan hamnin tor ast
این آقای کریم با سابقه ای که از قبل دارن بهتر از این نمی شه ازشون انتظار داشت. اگه بودجه مربوط صد برابر هم بشه بعید است تغییر مثبتی ایجاد شود.
به هند مي روند چون مدرك آن براي بسياري از كشورهاي جهان اعتبار دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
من هم برای ارشد می رم چون ارزش داره چون اعتبار داره چون........ انشالله موفق باشی
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
hamintore
این گونه دانشجویان سزاوار هرگونه خفت وخواری هستند تادیگر حاضر به ترک کشور خود نگردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
حاجی، ترمز وسطه
قاطی کردیا...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
ببین اگه خارج شن بر گردن خدمت به ایران کنن بازم بده ؟
دیدتووو درست کن
بیچاره ها چون رفتن خارج از کشور تا درس بخوانند دیگه ایرانی نیستند بابا اونها هم بچه های ما هستن - نداشتن برند انگلیس رفتن هند به قصد و نیت درس رفتن - گناه که نکردن!!!!!!!!
گر در ايران كسي مسئول اين كار هست؟
الان دیگه همه کشور به سامانه تابناک دنبال به سامان کردن اوضاع ایرانی ها در خارج از کشور است . دلت خوشه ها تابناک نظرات خواننده چاپ نکن
شما خودتون توي خبر ها نوشتين كه تويه غذا دانشجو ها سوسك پيدا شده انوقت رفتن سراغ دانشجوهاي خارج از كشور ؟!!!!!!!
شما خودتون توي خبر ها نوشتين كه تويه غذا دانشجو ها سوسك پيدا شده انوقت رفتن سراغ دانشجوهاي خارج از كشور ؟!!!!!!!
همان موقع كه در مصاحبه تلويزيوني ايشان گفتند در كشور هاي خارجي همه ما را تحويل مي گيرند اگر پي گيري مي كرديم الان به اين وضع شايد دچار نمي شديم
خودتون رو گول نزنید جوانان ایرانی به خاطر فرار از محدودیت های موجود در جامعه خودمان و به قصد رسیدن به ازادی از ایران مهاجرت می کنند از وضعشان هم راضی هستند . شما اگر دلتان برای جوانان ایرانی می سوزد نگاهی به فرمایشات جناب دانشجو در مورد جلوگیری از اختلاط دانشجویان و تاسیس دانشگاههای تک جنسیتی بیندازید . خجالت هم خوب چیزیه !
اگر بودجه رايزن فرهنگي ما در هند كم است مي تواند از شوراي عالي ايرانيان بگيرد ميليارها تومان براي مسائل ساده بودجه دارند
حالا رایزنی علمی و سرپرستی دانشجویان ایرانی در هند یک تکذیبه می دهد و کار تمام می شود...همین...این مشکلاتی است که اکثر دانشجویان ایرانی در خارج از کشور دارند..
من مهندسی کامپیوتر خوندم و متاهل نیز هستم علاقه و استعداد زیادی هم در این رشته دارم. برای ادامه تحصیل در ایران دانشگاه های آزاد در تهران حداکثر 30 نفر پذیرش می کند (البته با ترمی 3-4 میلیون) و دانشگاه های سراسری حداکثر 20 نفر و تعداد شرکت کننده ها چیزی حدود 50- 60 هزار نفر هستند. یعنی پذیرش در حدود یک دهم درصد!!! آیا دانشگاهی که فقط 3 نفر پذیرش دارد نمی تواند ظرفیت خود را براحتی به 30 نفر تبدیل کند؟!!؟!
حال برای قبول شدن در چنین شرایطی باید 1 سال تمام زندگی ام را تعطیل کنم و درس بخوانم شاید که قبول شوم.... آیا این مسخره نیست؟
چه کسی مسئول وضعیت نامناسب دانشجویان ایرانی در هند است؟ همان كسي كه مسئول وضعيت نابسامان دانشجوياني ايراني در داخل ايران است
اول شما به ما بگویید چه کسی مسئول وضعیت نامناسب دانشجویان ایرانی در ایران است؟ هندش پیشکش
سلام
بنظرمن همه جا خوب و بد وجود داره . اینکه خانواده ها این ریسک رو میپذیرن که بجه هاشونو بفرستن کشور های دیگه برای تخصیل یکی اینکه دانشجو همزمان هم زبان فوی پیدا میکنه هم داره درس میخونه و هند نسیت به بقیه کشور ها از لحاظ هزیمنه مقرون به صرفه تر هستش.
در ثانی خیلی هم خوبه دانشجو ها در صورتی که امکاناتش باشه برن کشورهای دیگه . چون هم مهارت بیشتری برای زندگی کردن از همه لحاظ پیدا میکنن . هم آگاهانه محل زندگیشونو انتخاب میکنن.همه جای دنیا هم خوب داره هم بد. بهتره بچه هامون بجای اینکه قایم کنیم بهشون یاد بدیم چطور در هرکجا از دنیا هم که باشه سالم زندگی کنه. این بهتره تا اینکه در همه جارو بروشون ببیندیم.
بحث این نیست که دانشگاههای اونا بهتر یا بدتر از ماست،بحث اینه که خود ماچکار میکنیم،دانشگاههای داخل ایران هم وضعی بهتر از اونا نداره،فرهنگ یا بی فرهنگی ماست که میتونه همه اینا رو درست کنه،در مالزی هم همین وضعه،برید ببینید ایرانیایی که در هریتیج زندگی میکنن به چه راههایی کشیده شدن خصوصا خانمهای ایرانی،از واقعیت نمیشه فرار کرد،مایه مباهات ما ایرانیا اگه این چیزاست که ما خیلی عقب مونده ایم!
بابا توروخدا به ایرانیای اونجا چیکار دارین؟
مگه هر کی چون شناسنامش برا ایرانه دیگه هی ما باید بزنیم تو سرش؟
کارمون به جایی رسیده که دیگه هندی ها برامون کلاس میذارن و تحقیرمون میکنن
بر خلاف آنجه در این گزارش ذکر شده سطح علمی بسیاری از دانشگاه های هند بالا است و تعدادی از دانشگاه های هند در رتبه بندی های جهانی رتبه های ممتاز می گیرند. هند دارای فرهنگی شرقی و جوانان آن بسیار ساده زیست - پر تلاش و دارای حجب و حیای خاص کشور های شرقی هستند. هند دارای مردمی آرام و خونسرد و قانع و ساده زیست است. متاسفانه تعدادی از دانشجویان جوان ایرانی در کشور هند با وجود شرایط خوب برای تحصیل رو به بی بند و باری و مصرف مواد مخدر و سیگار می آورند. مصرف سیگار و مواد مخدر در بین جوانان و دانشجویان هندی بسیار کم است و بندرت سیگار می کشند. این دانشجویان و دلا لان ایرانی بوده اند که با دادن رشوه به پلیس هند آن ها را بد عادت کرده اند. از بین دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در هند فقط دانشجویان ایرانی هستند که در اداره پلیس و سایر جاها رشوه می دهند. مدارک تحصیلی بسیاری از دانشگاه های هند قابل قبول است و از اعتبار بین المللی برخوردار است. سود جویی عده ای از دلا لان باعث شده که بعضی از دانشجویان ایرانی به این وضعییت گرفتار شوند.
با دلار 1000 تومانی تحصیل در هر جای دنیا از ایران ارزونتر در میاد ....
سلام بنده در هند دانشجوی دکتری بودم که به علت وضعیت بسیار بد بهداشتی ترک تحصیل کردم و به ایران برگشتم. سئوال من از وزارت علوم این است که چرا پول مملکت را در کشوری که از نظر علمی قوی نیست هزینه می کنند؟
من خودم شاهد بودم که 80 درصد تمرکز دانشجویان روی بهداشت و مواظبت از خود بود و فقط وقت کمی روی درس صرف میکردند. و خیلی زود تحصیلات را تمام میکردند تا از وضعیت آنجا خلاص شوند.
من برای سایت تابناک اظهار تاسف می کنم که مصاحبه با دو نفر را به اسم همه ایرانیان تفسیر می کند و آن را به عنوان یک خبر رسمی در سایت خود قرار می دهد . لطفا به اطراف محل زندگی و کار خودتان یک نگاهی بیاندازید و اعتبار ایران و ایرانیان پاک را زیر سئوال نبرید .
با سلام

كشوري كه رتبه سوم سيستم آموشي دنيا دارد، هرچند كه ايران نتواند بپذيرد و با روابط بسيار بد سياسي بخواهد هند را خراب كند، هرگز نخواهد نتوانست.

هند از لحاظ اعتبار در سطحي بسيار بسيار بالاتر ا ز ايران قرار دارد و استادهاي هندي اصلا ايران را از لحاظ آكادميك قبول ندارند.

با اينگونه اخبارهاي نادرست، ايران هرگز نخواهد توانست چهره محبوب و با قدمت هند را خراب كند.

هند از لحاظ توليد علم در جايگاه 11 دنياست و ايران 23. چه شده كه بخود اجازه مي دهيم، براحتي با غول آموزشي دنيا مقابله كنيم.

مشكلات دانشجويان هند، تنها مربوط به 10 درصد اين افراد است و غالب افراد كم سن و سال و مقطع ليسانس يا پايين تر درگير دلال و پليس و غيرو مي شوند.

پس از از درجه اعتبار ساقط كردن كشورهاي تازه استقلال يافته و پس از آن مالزي، حال نوبت هندوستان است و كمي بعد نوبت اروپا و نهايتا آمريكا.

به كدامين سو و تا كي.
تا كي ايراني جماعت با ادعاهاي عجيب و غريب خود مي خواهد طرف مقابل خود را خراب كند.

تابناك بايد رسما از دانشجويان سخت كوش و فرهيخته هندوستان عذرخواهي نمايد.
بر خلاف آنجه در این گزارش ذکر شده سطح علمی بسیاری از دانشگاه های هند بالا است و تعدادی از دانشگاه های هند در رتبه بندی های جهانی رتبه های ممتاز می گیرند. هند دارای فرهنگی شرقی و جوانان آن بسیار ساده زیست - پر تلاش و دارای حجب و حیای خاص کشور های شرقی هستند. هند دارای مردمی آرام و خونسرد و قانع و ساده زیست است. متاسفانه تعدادی از دانشجویان جوان ایرانی در کشور هند با وجود شرایط خوب برای تحصیل رو به بی بند و باری و مصرف مواد مخدر و سیگار می آورند. مصرف سیگار و مواد مخدر در بین جوانان و دانشجویان هندی بسیار کم است و بندرت سیگار می کشند. این دانشجویان و دلا لان ایرانی بوده اند که با دادن رشوه به پلیس هند آن ها را بد عادت کرده اند. از بین دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در هند فقط دانشجویان ایرانی هستند که در اداره پلیس و سایر جاها رشوه می دهند. مدارک تحصیلی بسیاری از دانشگاه های هند قابل قبول است و از اعتبار بین المللی برخوردار است. سود جویی عده ای از دلا لان باعث شده که بعضی از دانشجویان ایرانی به این وضعییت گرفتار شوند.
هر کس گفته بروند هند درس بخوانند جوابگوی وضعیتشان هم باشد
ه‌ گزارش خبرنگار «تابناک»، هنوز مشخص نيست که‌ ورود نسبتا زياد دانشجويان ايراني به‌ دانشگاه هاي هند، به چه سبب و با چه‌ هدفي روند نامتعارف و رو به‌ رشدي را به خود دیده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام
من ارشدم را در هند گرفتم و هم اکنون هم در حال گرفتن دکترای خود در هند هستم.....
بیشتر قسمت های این گذارش خلاف واقع و کذب است....بهتر است استغفار کنید تا شاید خدا از دروغ های که می گویید بگذرد.
هیچ کس! مگر قرار است کسی مسئول باشد؟
فارغ التحصیل یک دانشگاه خارجی باش. دیگه مهم نیست کدوم دانشگاه و کدوم کشور . این یعنی ارزش.
خدمت شما عرض شود هر جا که ایرانی زیاد شود این مشکل بوجود می آید. خلاصه کلام من بعنوان دانشجو ایرانی در هند فقط میبینم که بد رفتاری و بداخلاقی را ما داریم.هندی ها بسیار با آرامش و در کمال آسایش کار میکنند.ما وعرب ها اینجا معروف به تولید کننده استرس هستیم.همه ایرانی ها برای هم می زنند و چشم دیدن همدیگر را ندارند. اما رفتار پلیس را ما یاد می دهیم تا کاری انجام نشده بچه پولدار ها اسکناس را به پلیس نشان داده اند.پلیس هم که از پول بدش نمی آید.خلاصه کلام ما ایرانی ها هندرا بخصوص پونا را آباد کردیم اما جای احترامی برای ما نمانده چون هر جا که میرسیم یک راهی برای تخلف و سرکلاه گذاشتن پیدا می کنیم.همه جا پر از دلال هندی است. ناگفته نماند رایزن علمی و فرهنگی هیچ کاری برای دانشجویان نمیکند جز اینکه امتیاز دانشگاه بنارس را بالا ببرد و دانشگاه پونا را پایین بیاورد هیچ کار دیگر نمی کند.سر سوزنی من از این آقایان همراهی ندیدم.
اگر دولت ورود به تحصیلات تکمیلی ایران را راحت تر میکرد این حجم سرمایه در ایران بود.متاسفانه فقط بلیم دانشگاه خودمان را در ردیف دانشگاه خوب بزاریم و دیگر دانشگاه ها را حذف کنیم
بنده دانشجوی دوره دکتری هند بوده و با نظر رضا کاملا موافقم و اشکال اصلی را در خودمان مبینم نه هندیها.
گزارشي كه منتشر شده گزارشي يك سويه است. مطالبي كه ذكر شد دور از واقعيت نيست اما مختص به تمامي هند نمي‌باشد. اكثر اين موضوعات مربوط به شهر پونا در جنوبي‌ترين نقطه هند مي‌باشد كه شهر كوچكي‌است كه متاسفانه دلالان ايراني با آن دانشگاه‌ها كه اكثرا هم مورد تاييد وزارت علوم نيستند لينك دارند. هزينه زندگي و دانشگاه هم در شهر پونا هم بسيار پايين است. جالب است بدانيد در پونا انواع و اقسام مراكز لهو و لعب نه توسط هندي‌ها بلكه توسط ايراني‌ها و با پول تجار ايراني و بازار هدف ايراني‌هاي راه‌اندازي شده است. خود هندي‌ها تا حدي با آداب و رسوم خود پاي‌بند هستند. هند دانشگاه‌هاي معتبر زيادي دارد كه هم مورد تاييد وزارت علوم هستند و هم داراي رتبه جهاني. نكته تاسف برانگيز اي است كه بسياري ازدانشجويان تا به دانشگاه‌هايي چون شهر پونا مي‌رسند تازه مي‌فهمند مورد تاييد وزارت علوم هم نيست. الته خيلي‌ها هم بعلت سكوي پرتاب بودن و اخذ مهاجرت با كمترين هزينه به به هند مي‌روند( به عنوان دانشجو براي گرفتن ويزا). همه اينها باعث شده دربرخي جاها وضعيت بدي حاكم شود. خلاصه اينكه اينطور بيان مطلب تابناك جفا در حق دوستاني است كه سالهايي از زندگي خود را با تحمل سختي‌هاي زندگي و تحصيلي سنگين در هند سپري كره‌اند. فقط براي مثال در ايران دانشجوي فوق ليسانس دو روز در هفته نهايتا به كلاس مي‌رود اما در هند در 6 روز كامل در هفته كلاس براي مقطع ارشد برقرارا مي‌شود. البته سطح علمي دانشگاه‌هاي ما از سطح بسياري از دانشگاه‌هاي هند بالاتراست
سلام ممكنه خيلي از كسانيكه در هند درس مي خوانند خوششون نياد ولي من تمام كساني كه در هند ديدم و مشغول به تحصيل بودند نتوانسته بودن حتي در دانشگاهها درجه 3 ايران قبول بشوند تنها مي آمدند هند چون خيلي راحت در مقطع دكتري بذيرش مي گرفتند بدون كنكور و تافل زبان
بگذارید یک چیز را با صراحت عرض کنم:
مشکل اساسی از جانب (برخی از) خود دانشجوهای ایرانی است!!!
اگه ما هم جای هند باشیم و مکررا ببینیم طرف با ویزای تحصیلی اومده اما بیشتر شبیه به توریست هست اینگونه، که چه بسا بسیار بد تر برخورد میکنیم!!!
مقامات ایرانی چیکار کنن؟؟؟
مثلا بگن آقای پلیس هند شرمنده که دانشجوهای ما برخلاف ارزشهای فرهنگی هند و ایران؛ بی بند و بار هستند؟؟؟ لطفا کاملا آزادشون بذارید..؟؟
چیکار کنن؟؟؟؟؟
والا اون چیزی که من دیدم خصوصا تو دهلی این بود که هم اساتید دانشگاه و هم سایر هندی ها به "دانشجوهای با شخصیت و با فرهنگ" ایرانی احترام عمیقی قائل هستند، اما به بعضی ها که چیزی از فرهنگ و شخصیت حالیشون نیست طبیعتا اهمیت و احترام قائل نمیشن!
من هم دانشجوی دکترا در دهلی هستم . سفارت کانادا و سفارت فرانسه در دامشگاه ما دفتر دارند و فارغ التحصیلان هندی در صورت تمایل ، می تواند در کمتر از یک ماه در دانشگاه های مطرح این دو کشور پذیرش بگیرند و این نشان دهنده سطح غلمی دانشگاه است.
مردم هند بسیار با اخلاقند. عموما، مشروب نمی خورند ، معتاد نیستند و اعمال منافی غفت عمومی را علنا انجام نمی دهند. اما متاسفانه برخی ایرانی اعمالی انجام می دهند که بسیار زننده است و حتی با عرف عمومی جامعه هندی نیز ناسازگار است. برخی هم با ویزای دانشجویی به دلالی و فروش مواد مخدر و ....... مشغولند . این بد نامی به حدی است که گاهی انسان از هم زبان بودن با این افراد شرمنده می شود. اقامت غیر قانونی ، رفتار زننده برخی ها موجب شده پلیس هند همه را به یک چشم ببیند و رفتار مناسبی نداشته باشد.
برارشته داروسازی توایران بایدسالی 12ملیون پرداخت کردولی هند4میلیون.ضمناخیلی مهربون هستن.این برخی ازایرانیهاهستن به راههای خلاف روی میارن واونابراماافسوس میخورن.یکی ازهموطنون درقبال واریز1ملیون تومان به حسابش 200تومان بایدبراش بدی تا800هزاربقیه رابه دست دانشجویت برسانه.این است هموطن؟
bayad begham ke daneshjoyay irani moghim philippens ham ba hamchin bimehry az taraf sefarat va safiremon barkhordar hastand
با سلام
توجه به هموطنان مقیم ورفع نیازهای قانونی وحمایت آنان به عهده نمایندگی ها است ولی باید توجه داشت که رفتارهای درست که باعث سربلندی ما می باشد وظیفه شهروندان است که متاسفانه در خارج از ایران وبه عنوان نمونه کشور هند خارج از شان هر ایرانی سربلند است بطوریکه گاهی اوقات منجر به اخراج ودرج خبر در روزنامه های آن کشور می شود. گاهی رفتارهائی از هم میهنان عزیز سز می زنه که قطعا مورد تایید هیچکس نیست وبی بندوباری های بوجود آمده مزید بر این علت است
این هم یه خبر دیگه در رابطه با هند و دانشجوی مظلوم ایرانی‌ که در سایت تابناک در خروجی قرار گرفته است. نمیدانم تا کی‌ باید شاهد بی‌ اخلاقی این خبرنگار‌های به اصطلاح آزاد و سکوت مسئولین باشیم. اگر هند واقعا این همه بد است خوب درش را بببندید و اگر هم این حرف‌ها واقعیت ندارد یک موضع گیری صریح و محکم هم از طرف دانشجویان و هم از طرف مسئولین لازم می‌باشد. مرتبه قبل که آقای بای گزارش یک سویه و نا عادلانهٔ خود را از طریق اخبار ۲۰:۳۰ منتشر کرد اگر دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در برابر حرکت ناشایست این شخص صریح و محکم موضع گیری کرده بودند شاید دیگه تابناک به خودش جرأت این کار را نمیداد. در مرتبه قبل از بین اتحادیه و انجمن‌های اسلامی هند فقط انجمن اسلامی پونا یک بیانیه صادر کرد و از مابقی هیچ خبری نشد. تا کی‌ باید این خبرگزاری‌ها زحمت همه دانشجویان را به زیر سوال ببرند. این مرتبه اگر جلوی این بی‌ اخلاقی‌‌ها به طور جدی گرفته نشود پس فردا باید شاهد خبر بد تر از این در روزنامه‌ها و سایت‌های دیگری باشیم. فعلا که هم از لحاظ علمی‌ و هم اخلاقی‌ دانشجویان هند را زیر سوال برده اند. مرتبه دیگه شاید از لحاظ دینی، سیاسی و ناموسی هم مشکل دارمون کنند. این مشکلات شاید کم و بیش در هند باشد ولی‌ آیا در ایران وجود ندارد. آیا همه دانشجویان ایرانی‌ دانشگاههای ایران خیلی‌ با اخلاق هستند؟ خیلی‌ درس خوان هستند؟ خرید و فروش سوالات امتحانی و پایان نامه آیا در ایران انجام نمی‌شود؟ سولات امتحان دستیاری در ایران ۲ یا ۳ مرتبه پیش فروش نشد؟ آیا میشود با استناد به این حرفها گفت که تحصیل در ایران نباید انجام بشه و هیچ دانشگاهی در ایران کیفیت ندارد.این به دور از هر گونه انصاف است که با مسائل و پیشرفت علمی‌ بعضی‌ از کشور‌ها برخورد سیاسی شود. چرا بعضی‌ از افراد و گروه‌ها به خود اجازه میدهند که با مسایل علمی‌ و پژوهشی برخورد دوگانه و مغرضانه بنمایند؟
در پایان از مسئولین محترم دولتی جمهوری اسلامی ایران و جناب سفیر و رایزن علمی‌ انتظار داریم که به این اتهمات غیر منصفانه و غیر علمی‌ رسیدگی و برخورد نمایند تا حق دانشجویان درس خوان و مظلوم بیشتر از این ضایع نشود.
من دانشجوی دوره دکتری در هند هستم و با خانواده ا م در هند زندگی میکنم
به نظر می اید گزارش کمی مغرضانه و غیر منصفانه است و البته غیر کارشناسی چون هر چند مسائلی مانند برخورد پلیس و بعضی موضوعات اخلاقی مطروحه در گزارش میتواند صحیح باشد اما همه میدانیم این مسائل در سنین جوانی کم و بیش رخ میدهد ودر کشور عزیز خودمان متاسفانه بسیار بالا تر از این است فقط در کشورهای خارجی کمی اشکار تر است از طرفی دانشگاهای هند عموما جهانی هستند و در سظح ممتاز یا خوب که البته مورد گواهی وزارت علوم هستند میتوانید به سایت وزارت خانه مراجعه کنید
وانگهی همانطور که دوستمون بالا فرمودند مگر این مسائل در کشورهای غربی کمتر است .کم به ایرانیها اهانت میکنند تحقیر میکنند چقدر ایرانیها و دانشجویان به کارهای دون شان البته برای گزران زندگی و هزینه بسیار بالای دانشجویی مپردازند .بنا بر این اینجور چیزها در همه کشورها است فقط خبر نگارها باید منصف باشند و اگاهی داشته باشند و در دام سیاست بازان گرفتار نشوند وبیشتر از این ابروی دانشجوی ایرانی وایرانی را ملکوک نکنند و حیثیت ایران را در دنیا پایین نیاورند . بله قبول داریم پول هنگفت در کشور های خارجی هزینه میشود ولی مگر کسی دلش میخواهد پولش را به کام خارجیها بریزد مشکل اصلی را باید در جای دیگری جست تا جوانها حد اقل در سطح ارشد و دکتری مجبور نباشند این همه مرارت را برای تحصیل ولو در کشوری به جان بخرند .چطور میشود وارد دانشگاه شد در حالی که پذیرش در سطح ارشد حدود ده درصد و دکتری در هر رشته سالانه کمتر از عدد انگشتان است با این حجم وسیع متقاضی.
یقینا اگر شرایط تحصیل برای دانشجویان ایرانی در کشور مهیا شود هر گز اکثریت قریب به اتفاق خانوادها فرزندانشان را با دنیایی از نگرانی به خارج نمیفرستند .مگر تعدادی شاذ و نادر که چندان مهم نیست و رویه معمول همه کشورهاست.
لطفا بار دیگر مثل ان گزارش کذایی اخیر که از بیست و سی پخش شد و متاسفانه نه مسئولین سفارت وکنسولگریها اقدام محسوسی کردند ونه انجمن اسلامیها ابروی دانشجویان ایرانی را در هند نبرید و با گزارش دیگری اعاده حیثیت کنید .اگر دوستان موافق مطلب اخری هستند موافقت خود را اعلام کنند .با پوزش از اطاله مطلب.
این گزارش به واقعیت نزدیک نیست و هند در مقایسه با کشورهای آسیایی بهترین گزینه برای تحصیل هست اگه در بعضی از شهرها و دانشگاه ها مشکلاتی هست نمیتوان به کل کشور و دانشگاهها تعمیم داد.
سلام
من دانشجوی دکتری هند هستم به نظرمن بهتراست ارشد را ایران گرفت.دکتری را هند .البته با تحقیق کامل از دوستان راستگو ...زبان مهم است در ایران کامل بخوانید.....
در مورد این مقاله و این نظرات فقط یک جمله می‌گویم، نتیجه‌گیری‌اش با خوانندگان:

رتبه‌ی ۲۰۰ هزار و خورده‌ای کنکور سراسری رشته‌ی ریاضی‌فیزیکِ ایران الآن دارد در هند دکترای داروسازی می‌خواند!

دیگر قضاوت با شما...
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی