بازدید 39366

حق زنی به نام «آمنه» و تناقض سازمان های مثلا حقوق بشری!

خوشبختانه «آمنه بهرامی» زنده است و می تواند رو در روی مدعیان حقوق بشر بایستد و از احساس و نیازش برای احقاق حقوق خود سخن بگوید و تناقضات این سازمان ها را به آنان نشان دهد؛ سازمان هایی که به ویژه در احکام مواردی که منجر به قصاص نفس می شود، چون مقتول دیگر وجود ندارد که از حقش و نیازش برای انجام عدالت سخن بگوید...
کد خبر: ۱۶۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲ 16 May 2011
در روزهای گذشته، گزارش های خبری بسیاری درباره یک تصمیم قضایی در ایران با عناوینی چون چشم در برابر چشم، حکم غیر انسانی و... در مطبوعات و سایت های خبری بین المللی منتشر شد.

به گزارش «تابناک»، همه این خبرها به حکم یک دادگاه در تهران بازمی گشت که بنا بر آن، فردی به نام «مجید موحدی» که چند سال گذشته با ریختن اسید بر صورت یک زن به نام «آمنه بهرامی» صورت و چشمان وی را از بین برده بود، اینک باید بر پایه عدالت قصاص شود و دو چشمان خویش را از دست بدهد.

بنا بر این گزارش، اما انتشار این حکم دادگاه کافی بود که رسانه های غربی و همچنین سازمان هایی که نام سازمان های حقوق بشری را برای خود برگزیده اند با تبلیغاتی گسترده، هجمه ای تبلیغاتی را علیه جمهوری اسلامی ایران و سیستم قضایی کشور ایجاد کنند.

در این نوبت، اما آنچه مورد حمله قرار گرفته بود، در واقع، نه سیستم قضایی که تصمیم یک زن برای احقاق حق خود بود و اتفاقا به جای اینکه نهادهای قضایی ایران وارد چالش با غرب شوند، شخص «آمنه بهرامی» یک تنه در برابر همه فشارهای رسانه های غربی و سازمان های موسوم به حقوق بشری ایستادگی کرد.

در این باره، بر پایه گزارشی که مجله تایم آمریکا منتشر کرده، آمنه بهرامی در مصاحبه ای گفته است: «این سازمان های حقوق بشری تاکنون کجا بوده اند؟ آیا من حقی نداشته ام؟ چه کسی باید از من دفاع می کرد؟ نه تنها من که همه خانواده ام در این چند سال با هم از عذاب این محنت سوخته ایم».

آمنه بهرامی همچنین به سازمان های حقوق بشری پیشنهاد کرده است که اگر خیلی نگران وضعیت حقوق بشر هستند، به حق او هم توجهی کنند و با پرداخت دو میلیون یورو هزینه درمان وی، ادعای خود درباره حقوق بشر را ثابت کنند تا وی هم از قصاص مجید موحدی بگذرد؛ پیشنهادی که هر چند خود آمنه بهرامی معتقد است، بسیار ناچیز و کم است، اما همین هم سازمان های حقوق بشری را با تناقض روبه ور کرده؛ تناقضی که ریشه در شعارزدگی و سیاسی بودن این سازمان ها و کشورهای طرفدار آنها دارد؛ آنان که همواره از حقوق بشر و از جمله حقوق زنان با مقاصد سیاسی بهره می گیرند، اینک پاسخی برای آمنه بهرامی و رنج و محنت های خانواده وی ندارند، ولی همچنان به دنبال بهره برداری سیاسی از مواردی اینچنینی برای حمله به جمهوری اسلامی هستند.

در پایان باید گفت، خوشبختانه «آمنه بهرامی» زنده است و می تواند رو در روی مدعیان حقوق بشر بایستد و از احساس و نیازش برای احقاق حقوق خود سخن بگوید و تناقضات این سازمان ها را به آنان نشان دهد؛ سازمان هایی که به ویژه در احکام مواردی که منجر به قصاص نفس می شود چون مقتول دیگر وجود ندارد که از حقش و نیازش برای انجام عدالت سخن بگوید، با نیات سیاسی بر سیستم قضایی اسلام فشار می آورند.

اما اینک «آمنه» ـ که از خوب حادثه اتفاقا زن هم هست ـ جلوی آنان ایستاده و از نیازش برای اجرای عدالت می گوید؛ از سال ها خانه نشینی، انزوا و نابینایی می گوید و سازمان هایی که با نام حقوق بشر فعالیت می کنند، بر خلاف تمایلات سیاسی صرف خود در برابر موضوعی قرار گرفته اند که از شانس بد آنان سیاسی نیست، بلکه حق یک زن و یک انسان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴۳
اگه قصاص در کار نبود خبر بدید . ما هم با خیلی ها یه خورده حسابهایی داریم .
پاسخ ها
پژمان
| Malaysia |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
از نظر عقلانی و آینده نگری دو تصمیم در دو وضع متفاوت به نظر می توان اتخاذ کرد:
1- قصاص فرد ضروریست: زمانی که آن شخص خود دیگر مهم نیست بلکه تفکر و عمل اوست که کژی را در آینده در جامعه باب می کند. مثله خفاش شب که به 9 بار اعدام محکوم شد. درسته با اولین از دنیا رفت اما 8 بار دیگر زننده بودن این کار را بر همگان روشن نمود.
2- قصاص ضروری به عمل نمی رسد و بخشش زیبا جلوه میکند: وقتی که عمل زشتی در جامعه در آینده از این بخشش انتشار پیدا نکند. مثله سوزن چرخ خیاطی که در پا فرو رفته باشه. نه تنها قصاص زشت و مسخره به نظر می رسه ، جامعه با همچین قصاصی متحمل استرس بیشتر و شاهد افرادی میشود که فقط به خود می اندیشند. البته تناقضاتی هم هست مثلا ً اگر کسی بد رانندگی میکنه و برای شما احتمالا ً خطر آفرین، شما ادبش نکنید(با اینکه جامعه در خطر قرار داره) چرا که اون شخص رو فقط پلیس یا قوه قضاییه میتونه ادبش کنه پس راه بدید بره و فکر کنه خیلی زرنگه. با اینکار شما خودتون رو در رده خیلی بالاتر از اون راننده بی خرد قرار دادید و جون و مالتون هم سالم باقی میمونه.
من قاضی نیستم نظر شخصی خودم را میگم . از نظر احساسی شاید اگر جای ایشان بودیم به کمتر رضایت نمیدادم اما اگر احساس را بگذاریم کنار و منطقی به موضوع نگاه کنیم فکر نکنم این نوع قصاص بهترین تنبیه برای مجرم باشد . راه های دیگری برای این چنین جرایمی وجود ندارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
اره مثلا طرف چندسالی زندانی بشه بعد هم ازاد بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
بیایید تصور کنیم که این آقا قصاص نشود، فکر نمی کنید در ایت صورت خیلی افراد دیگر هم به خودشون حق خواهند داد که با زندگی دیگران بازی کنند؟فکر نمی کنید در صورتی که برخورد جدی با این آقا صورت نگیرد آمار اسید پاشی باز هم بیشتر شود؟فکر نمی کنید این خانم نه تنها برای همه عمرش نابینا شده بلکه درد وحشتناکی رو هم تحمل کرده؟و واقعاض خودتون رو یک لحظه بذارید جای این خانم و تطور کنید چه طور در یک لحظه از همه لذت های زندگی محرومش کرده اند، و بعد فکر کنید اصلاً چه طور می شه مجازاتی برای این آقا پیدا کرد که متاسب عمل وحشتناکش باشه؟نه واقعاً نمی شه همچین مجازاتی پیدا کرد
صادق
| - |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
نه وجود ندارد
مهدي داداشي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
دوست ناشناس شما از راهاي ديگر يك راه معرفي كن فقط قبل از معرفي خودت رو جاي اون خانم قرار بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
من همان ناشناس هستم که این نظر را گذاشت : نمیشود چشم متحم رو به آمنه پیوند زد ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
اعدام کمترینه تا درس عبرت باشه برای مجرمینی از این دست .
حق با امنه مظلوم است
برو بمیر تابناک ...
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
احمقانه تر از اين كامنت تا الان نديده بودم!!!!!!؟؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
واقعا كامنت بي ربط و احمقانه اي بود
مجيد بايد حتما قصاص شود چون امنه روتا اخرعمري بدبخت كرده ضمنا شرع اسلام قصاص را صددرصد مي دونه
بابا آخه به کسی ربطی نداره.
این حق مسلما مال آمنه هست.
حال خواست استفاده می کنه، نخواست نمی کنه.
مشکل اینجاست که این سینه دران حقوق بشر خودشون به همچین مشکلی بر نخوردن که اون موقع ازشون سوال کنی که حالا چی میگین.
نشستن بیرون گود و می فرماین لنگ کن.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
یه عده زدن دوتا برج تو امریکا خراب کردن اونوقت آمریکا اومد به تلافی کل افغانستان و عراق رو گرفت. اونوقت یکی زده عمدا یکی رو ناکار کرده اون فرد حق نداره همون کارو با مجرم انجام بده؟!؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
تازه همه هم می دونستن که زدن برج ها کار کیه.
خيلي گشتم آيه اي ؛ حديثي ؛ شعري ؛ يا گفته اي از بزرگي پيدا كنم ؛ تا در آن نشانه اي از تلافي يك كار زشت ؛ در آن باشد . پس به اين نتيجه رسيدم كه قاموس ما بر پايه ي ؛ مهرباني ؛ رافت ؛ و گذشت بنا نهاده شده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
ترحم بر پلنگ تیز دندان ...........؟؟
قصاص یعنی درس عبرت، یعنی عامل بازدارنده برای جرمهایی که هنوز اتفاق نیافتاده اند.
علی عبادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
آمنه اگر گذشت کنه به آمنه های دیگه ظلم کرده.
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
بله، درست می فرمایید. ولی قصاص طبق همین دین خدا حق ایشونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
مطمیند که با دقت قرآن رو خوندید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
ترحم بر پلنگ تیز دندان/ستمکاری بود بر گوسفندان (سعدی)
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
بيا من رو صورتت اسيد مي پاشم بعد تو منو ببخش باشه؟
محمد عبداللهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
خداوند می فرماید "لکم فی القصاص حیات" یعنی برای شما در قصاص زندگی قرار داده ایم که اشاره به نقش بازدارندگی قصاص داره . یعنی اگر دستگاه قضایی خوب فرهنگ سازی بکنه و از طرفی هم به طور جدی قصاص را دنبال کنه باید آمار جرم و جنایت کم بشه . البته ناگفته نماند که در ادامه آیه هم می فرماید "اگر بگذرید به رحمت خدا نزدیکتر می شوید"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
خانم محترم اگر خودت به جای آمنه بودی همین نظر رو داشتی. یه لحظه خودتو بذار به جای اون، فکرش هم برات سخته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
خدا نکنه خودت گرفتار شی؟
آیا حکم قصاص اصل صریح قرآن نیست؟
می توانی خودت راجای او بگذاری؟
چه می شه بجای مجید تو نامزد شوی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
آيه اش اينه :((و لكم في القصاص حيات))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
قرآن كريم: وَ لَكُمْ فِى الْقِصاصِ حَيوةٌ يا اُو لِى الأَْلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقونَ:

قصاص، براى شما، مايه حيات (و امنيّت) است، اى صاحبان عقل! اميد آن كه تقوا پيشه كنيد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
تو کاری که با عمد و نیت قبلی انجام شده اصلا گذشت درست نیست چون نه تنها خودش بلکه دیگران رو هم به کار غلط تشویق می کنه و جامعه رو فساد برمی داره، ولی در مورد کاری که سهوی و غیرارادی باشه می شه در مورد گذشت صحبت کرد که باز خود اونم به آدمش برمی گرده و میزان گذشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
رافت به کی؟ آخه کمی فکر کنید. رافت الکی نشانه تمدن نیست ها ...
ما هر كاري بكنيم آنها اشكال ميگيرند. پس نبايد توجه كرد آيا اين دختر حق زندگي معمولي نداشته؟ چرا اجراي اين حكم اينقدر طول كشيده؟ اگه اين حكم اجرا نشه ممكنه بعضيها ديگه بهانه نداشته باشند ولي بدانيد احساسات جريحه دار شده مردم كشور ترميم نخواهد شد.
حقوق بشر؟ مگه اين دختر بيچاره و خانواده اش بشر نيستند؟ اينها حق زندگي ندارند؟ اون كسيكه به عمد به خود اجازه انجام چنين كاري را ميده و با زندگي مردم بازي ميكنه و امنيت جامعه را از بين ميبره بشر نيست و بايد به شدت مجازات بشه اميد واريم سيستم قضايي بدون توجه به جوسازيهاي يك عده كه فقط شعار ميدند در اسرع وقت حكم را اجرا كنه تا درس عبرتي باشه براي ديگران كه شايد در سر هواي انجام چنين كارهايي را دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
فعلا حقوق بشر در حمایت از مجرمین عمل میکنه .
توی آمریکا زنی رو که سلامت روانیش تایید نشده رو اعدام می کنن،اونوفت سازمانهای تجاری-سیاسی (همان حقوق بشر) میان از اجرای عدالت اون هم به این واضحی انتقاد می کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
اين زن آمريكايي مورد بررسي سلامت رواني قرار گرفت و مشخص شد براي فرار از جرم و به توصيه وكيلش اين ادعا رو مطرح كرده....مطمئن باش اگر اين موضوع درست بود، رسانه ها پوست قوه قضاييه آمريكا رو ميكندن
نه برای آمنه تصمیم ساده است. نه برای سازمانهای حقوق بشری و نه برای ما و شما که قضاوت کنیم. ساده ترین وظیفه را قاضی داشته که انجامش داده است. وقتی از حقوق بشری آن آقا صحبت می شد دلیل این نمی شود که حقوق آمنه نادیده گرفته شده است. و وقتی کسی پیدا نمی شود پولی بابت درمن آمنه پرداخت کند دلیل نمی شود که سازمانهای حوق بشر کار خود را انجام ندهند. درست مثل وکیل یک قاتل بالفطره است. خود وکیل می داند که طرف بد قاتلی است و حکمش چیست ولی وظیفه دارد تا نهایت تلاش ممکن را بکند که حقی اضافه تر از جرمش از او ضایع نشود. وگرنه حکم قاتل مشخص است و همه هم می دانند. پس اگر این طور باشد همه وکلا باید خانه نشین شوند چون همواره در یک دعوا یک طرف حق و دیگری ناحق است.
اینکه عده ای باید انسانیت به خرج دهند و به آمنه کمک کنند و نمی کنند بحثش جداست. همین سوال در مورد من و شما و تابناک هم صدق می کند. چرا من کمک نمی کنم. چرا شما کمک نمی کنی چرا همه مردم کمک نمی کنند. مگر نه اینکه ما سازمانهای حقوق بشری را به چالش کشیده ایم. خوب برای جلوگیری از یک اتفاق بد جمع شویم پول روی هم بگذاریم و به آمنه کمک کنیم. مردانگی آن است که حتی اگر آمنه قصاص هم کرد باید به او کمک کنیم. ولی چرا نمی کنیم. فقط تنها کاری که می کنیم این است که دو دسته شده ایم و یک دسته می گوییم قصاص کن دسته دوم می گوییم قصاص نکن. ما هم مثل همان حقوق بشریها هستیم. جواب آمنه را نمی دهیم.
حالا برسیم به جای سختش. اگر همه ما یا آن حقوق بشریها پولی به آمنه دادند. فردا اگر یک نفر دیگر جنایتی مشابه این کرد باز هم باید جمع شویم و پول روی هم بگذاریم و از قصاص جلوگیری کنیم. بعدش چه بعد بعدش چه. تا کجا . اگر بشود با برنامه این گونه اتفاقات را پیشگیری کرد همین حالا جمع شویم دور هم و پول برای درمان آمنه جمع کنیم ولی اگر نمی شود نمی دانم که باید پول جمع کنیم یا نه.
سخت است ولی برای تصمیم گیری در این مورد خاص باید" چشمها را شست. جور دیگر باید دید." هم ما و هم آمنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
خوبه ديگه، از اين به بعد هركي به هر دليلي از كسي ناراحت شد بره تو صورتش اسيد بپاشه و بدبختش كنه و اونوقت بجاي قصاص بشينه تا بقيه مردم دست در دست هم هزينه‌هاي عمل اون بدبخت رو بدن تازه اين همه رنجي كه كشيده هيچي، معلوم هم نيست كه مثل روز اولش خوب بشه.
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
حرفت غیر منطقیه برادر.مقایسه وکیل با سازمان حقوق بشر درست نیست.
وظیفه حقوق بشر اینه که به بازستاندن حق مظلوم و یا کسی که آسیبی دیده کمک کنه،نه اینکه از به اجرای عدالت انتقاد کنه.این چه حقوق بشریه؟
خوبه اين شخص قصاص نشه و پس از مدتي كوتاه ( يا با قرار وثيقه!) آزاد بشه بعد احتمالا چون ميخواد ازدواج كنه بره سراغ دختر اين طرفدارهاي حقوق بشر و اگه به هر دليل جواب رد شنيد با اسيد بياد و دختر آنها را كور كنه. بعد ببينيم اونها بازهم مخالف قصاصند؟
این جانی اسیدپاش نه تنها زندگی و هستی آمنه را نابود کرده بلکه در صورت عدم قصاص راه را برای امثال خودش هم باز کرده تا در آینده شاهد تکرار این جنایت علیه دیگر دختران جوان باشیم. آمنه حق دارد با دریافت خسارت از تقاضای قصاص بگذرد اما حق جامعه در این میان چه می شود؟ به نظر من حتی در صورت رضایت آمنه هم این فرد باید قصاص بشود تا درس عبرتی باشد برای جانیان بالقوه. این حق جامعه است.
با سلام
من می پرسم که وقتی تا به حال درمشاجراتی که در10-15 سال اخیر برای فرد نسبتا صلح طلب و یا حد افل مخالف خشونت و درگیری جسمانی مثل من با بعضی افراد کم فرهنگ پیش آمده، شاید حداقل 7 بار تهدید به ضرب و شتم یا نقص عضو در قبال ایستادگیم در مقابل تضییع حقوقم شده ام. البتهتهدیدها زیاد بوده ولی این 7 مورد صرفا شامل آنهایی می شود که مضمونش اینگونه بوده است: تو را دچار نقص عضو خواهم کرد و نهایتش این است که دیه ات را نیز خواهم داد زیرا تمکن مالی اش را دارم. از زندان وحبس نیز هراسی ندارم زیرا تا به حا حبس هم در این مقولات کشیده ام و خلصه اینکه حبس هم نمی تواند مرا از انتقام گرفتن یا ستم کردن به تو باز دارد. یا اینکه حبس هم مانع من برای آسیب زدن به تونخواهد بود زیرا اکنون در شرایطی هستم که چیزی برای از دست دادن ندارم. خوب آن روشن ضمیرانی که مخالف قصاص یا بهتر بگویم مخالف هر گونه حکم یا رفتار در چارچوب دین هستد و البته این روزها هم با نظرات بی ارزش خود جنجال جالبی را هم در برخی سایتهای خوش سابقه! درباره خبر اجرای یک مورد حکم قصاص و حق مسلنم یک شهروند ایرانی ایجاد کرده اند می پرسم اگرمخاطب اینتهدیدها بودید و حداقل یکی ازاین تحدید ها در قبا ل ایستادگی شما در مقالب یکی از این افراد جاهل و ستمگر عملی میشد و شما نقص عضو می شدید خوب آنوقت اجرای کدام قانون را در برابر چنین رفتارهای ضدقانونی پیشنهد می کردید یا خواستار می شدید؟ آیا غیر از ین اسن که تحدید چشم دابر چشم بالاترین بازدارندگی را حتی در مقابل افراد ناهنجار دارد؟ مطمئن بشید برای اجرای چنین حکمی بارها و بارها سلامت روانی مجرم برس و پساز احرازن حکم قصاص صادر می شود. یعمی یک فردی درسلامت کانل عقل و روان و با اراده کامل و صرفا از روی خشم و خباثت دست به نقص عضو دائمی فردی می زند که منافعش با او در تقابل است. قصاص یک حکم فردی نیست! قصاص یک حکم بازدارنده است. فردی که با اختیار کامل چشم دیگری را کور می کند، به حق بدیهی دیگری تعدی کره و در نتیجه بایدبداند که برای فرد مظلوم حق تعدی و دست درازی به حق بدیهی خودش یعنی کور کردن چشمش را ایجاد کرده است. یعنی مظلوم حق مقابله به مثل قانونی می یابد تا ظالمان اجازه هر ظلمی رابه خود ندهند. این از بدیهیات عقل و وجدان آدمی است و کسی که این حق را انکار کند مسلما از روی جهل یا احساسات و یا عناد صحبت میکند. در حالیکه می تواند ضمن پذیرفتن این قانون عادلانه برای انصراف مظلوم از احقاق حقش به این شکل سخت تلش کند. نه اینکه از ابتدا منکر شعور انسانی و حق مظلوم شود تا ظالم در جنایتش بی پرواترشود و این را هرعقل سام و بی غرض و مرضبمی داند.
مسئله اين است:حقوق بشر يا توپ وتشر؟!!
کور کردن طرف مقابل هم کاری انجام نمی دهد باید فکر اساسی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
چرا، حداقل دل چند نفر کمی آروم میگیره، خیلیها رو هم از وحشت مجازات، از امثال این کارها باز میداره!
هدیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
اول کورش بکننه تا حق امنه ضایع نشه بعدا یک فکر اساسی بکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
بهتر است چشمهای نامزدش را به خانم آمنه پیوند بزنند. هم قصاص شده هم آمنه از کوری در مبآید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
اتفاقا در ايتجا كور كردن همون فكر اساسيه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
من با نظر این دوستمان موافقم (بهتر است چشمهای نامزدش را به خانم آمنه پیوند بزنند. هم قصاص شده هم آمنه از کوری در مبآید.)
متاسفانه جديدا حقوق بشر شده حقوق حمايت از مجرمين قاتلان جنايتكاران
بايد از اين مدعيان مثلا حقوق بشر پرسيد اگر آمنه فرزند آنها بود چه حالي داشتن
یا درخواست نماید هزینه تولید چشم مصنوعی با دانش مهندسی ژنتیک در داخل و یا خارج از کشور را پرداخت کند و پوست و ترمیم جراحی صورت این فرد به این نحو جبران شود.
دانش رههای جدید در درمان بیماری و مرگ و ... ایجاد نموده.
اين ماجرا مال سال 83 هست و متاسفانه از آن موقع تا كنون پس از پيگيريهاي زياد خانواده اين دختر هنوز حكم اجرا نشده. با مطالعه حوادث مشخصه كه از آن زمان چندين مورد اسيد پاشي در جامعه بوقوع پيوسته ( البته شايد به اين شدت نبوده) اگه اين شخص همان روزهاي اول قصاص ميشد هر كس ديگه كه تصميم اين كار را داشت ميدونست چه مجازاتي در انتظارش هست و مسلما تاثير بازدارنده خوبي داشت ولي متاسفانه بعد از 7 سال هنوزم اجراي آن به تعويق ميوفته!! اي كاش سيستم قضايي با اين افراد به شدت و سريع برخورد كنه.
اينا طرفدار حقوق بشر نيستند اينا ضد بشرند. مگه اين دختر و خانوادش بشر نيستند؟ اين بيچاره ها حق زندگي ندارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
دوست عزیز این دختر خانم و خونواده محترمشون هم بشر هستند و حق زندگی دارند. ولی به نظر شما آیا با اجرای این حکم به زندگی عادیشون برمیگردن؟ این حکم هیچ کمکی به کم کردن رنجی که اون دختر خانوم و خونوادشون متحمل می شن نمی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
دوست عزیزی که نظر دادی کمک می کنه. ثانیا درس عبرتی می شه برای آیندگان. حد اقل به آن ها که کمک می کنه. ثالثا همون خانواده آمنه و امثالهم متوجه می شوند که در جامعه ای زندگی می کنند که بر خلاف تبلیغات فراوانی، عدالتی در آن هست و دنیای ما جنگل نیست و خدایی هست.
به نظ من عدم برخورد سريع و قاطع با اين افراد موجب شده كه عده اي به خود اجازه هر كاري را در جامعه بدند. چرا اين پرونده اين همه طول كشيده؟تبليغات غربيها كه همه ميدانند فقط انگيزه سياسي دارد اينقدر بايد روي سيستم قضايي ما اثر بگذارد؟
عدم مجازات اين افراد و يا ساير مجرمان موجب ميشود كه در مواردي افراد خود دست به تلافي بزنند و اين كار خودش موجب افزايش جرم و جنايت در جامعه ميشود. پس بايد دستگاه قضايي با مجرمان ( خصوصا اينگونه جرائم) به شدت و البته باسرعت برخورد كند تا امنيت در جامعه بيشتر برقرار شود.
در مورد خوب یا بد این حکم نمی توانم قضاوت کنم به هر حال ظلم بزرگی به این خانم شده اما اگر قرار است این مرد نابینا شود آیا بهتر نیست به جای اسید قرنیه اش به فردی که نیازمند آن است اهدا شود
حالا به شما چه؟ ببخشه بد میشه؟ دوست دارید حتما حکم اجرا بشه؟ شاید بخشید و طرف ادم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
بقیه جرات پیدا می کنن این جرم مدعی العمومم داره
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
من قول شرف می دم آدم نمی شه!!! چون اون لحظه که می ریخت می دونست داره چیکار میکنه. داره آینده یه دختر جوون رو تباه می کنه زیبایی رو بذاریم کنار بینایی رو کی حاضر همین الات از دست بده اگه شما حاضری بسم الله جفت چشمات رو تقدیم کن به آمنه
درود بر امنه
جدای از حق این فرد قصاص با اسید کار غیر انسانی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
کار انسانی را برای انسان انجام میدن عزیزم . بشری که این کار کرده از حیوان هم پست تر شده . پس چگونه باید جلوی اعمال از حیوانات پست تر را گرفت ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
الان شما از کجا به این نتیجه رسیدی که غیر انسانی هست؟
بحث بر سر اینست که چیزی عاید آمنه نمی شود. زمانی حق به حق دار می رسد که چیزی از کسی گرفته و به کسی داده شود که حقش است. اما در این مورد چیزی که از مجرم گرفته می شود به مظلوم داده قابل استرداد نیست پس راهیست به بیراهه. بعلاوه این مجرم فردی می شود سر بار. قصاص مجرم باید شامل خودش بشود نه اطرافیانش. اما این قصاص بیشتر اطرافیان را آزار می دهد تا خود مجرم. فکر کن تابناک. فقط هر چی بهت می گن بلغور نکن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
آرامیش عایدش میشه و این چیز کمی نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
من هم موافقم.نبايد اين همه احساسي به قضيه نگاه كرد.بايد نتيجه كار رو در نظر گرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
آره کاری نداره می شه چشم هاش رو در آورد و به آمنه داد یا اگر گروه خونیشون به هم نمی خوره می شه چشم هاش رو به کسی که توانایی مالی 2 میلیون یورو داره داد و با پولش به آمنه کمک کرد. نظرت خیلی سبک بود مگه اطرافیان آمنه آزار ندیدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
نتیجه بخشش اینه که همین آقا مجید فرداش می ره سراغ یه دختر دیگه این دختر می تونه خود شما، خواهر شما یا حتی همسر شما باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
در قصاص قاتل هم مقتول زنده نمیشه. بنابراین حرف شما بی معنی هست .اما دلیل اصلی تمام این جنجالها اینه که حکم قصاص یک حکم دینی هست
بنده معتقدم نه به خاطر آمنه خانم بلكه بخاطر صيانت از هموطنان ديگر بايستي اين مجرم قصي القلب قصاص گردد بدون توجه به هياهوهاي رسانه هاي غربي يا غربزده هاي به اصطلاح روشنفكر
گوش و دماغ بری اسید پاشی و تجاوز برای سرکوب و ابروریزی در حکم ترور نفس و محاربه است تصویب کرده وریشه این جرائم را با اعدام خشک کنید راهش قطع اندام نیست
باید از این سازمانها سوال کرد اگر خودشان یا یکی از عزیزانشان با این مشکل مواجه شوند واقعا چه تصمیمی میگیرند ؟آیا اون موقع هم ژست حقوق بشر را میگیرند یانه ؟
قصاص حكم الهي و عقلي و اتفاقا بشر دوستانه است براي جلو گيري از تكرار و همچنين سبك كردن جرم مجرم
باید قصاص بشه بدون شک !
از امنه عزیز مخوایم سفت و محکم روی درخواست قصاص ایستادگی کنه هر کدوم از اینا یه چراغ ماشینشون بشکنه از خسارتشون نمیگزرن حالا میگن تو که زندگیت فنا شده ول کن درخواستت قساوت و بی رحمییه واقعا مسخره ست
فقط قصاص
با سلام
من 100% با آمنه خانم موافقم
اما با شما به عنوان يك رسانه مخالفم
تا جايي كه من قران خوندم نفس قصاص به اين صورت در قرآن آمده

حق داريد قصاص كنيد يا ديه بگيريد يا ببخشيد
كه البته بخشيدن براي شما بهتر است

اكر امروز آمنه به اين روز افتاده و 100% قصاص ميخواد اول تقصير رسانه ها هست
اگه به روزي برسيم كه آمنه و آمنه ها از قصاص بگذرند و ببخشند 100% كسي هم پيدا نميشه كه آمنه ها رو به اين روز بندازه

اميد به نام اسلام با نادانيها و خودخواهيهاي خودمان لطمه نزنيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
اگر آمنه ها ببخشند مجیدها زیاد می شوند
اولین حق آمنه تلاش برای بهبود اوست حتی اگر این بهبود کم باشد
بعد گرفتن دیه مناسب برای ادامه زندگی او

برای تنبیه آن پسر دیوانه حبس ابد با اعمال شاقه بهتر است
یا حداقل چشمهایش را به بنده دیگر بدهند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
با سلام ايشان براي عمل چشمش هزينه مي خواهد بدهيد تا قصاص نكند.
ضمنا" حيات در قصاص است. اگر از بلندي افتادن مشكل نداشت همه مي افتادند. هر كس با كسي خرده حسابش را با اسيد تلافي مي كرد جامعه بايد بداند كارش به خودش بر مي گردد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
من هم با نظر شما موافقم چون این که این آدم حبس ابد بدون بخشش بگیرد مسلما نتیجه ی بهتری دارد
اگه تو مجازات مجرم کوتاهی بشه در آینده بازم از این اتفاقا میفته.اعدام هم در این مورد کاملا معقوله قصاص که جای خود داره.
این نظریه های چرت که میگن مجرم نباید مجازات بشه و اعدام لازم نداریم و..... هم که هیچ اساس منطقی ندارند وکاملا احساساتی اند.
اينکه طرف مقابل آمنه بايد مجازات شود هيچ شک وشبه اي نيست اما قصاص ترويج خشونت سازماني و قانون مند است که ايراد دارد با قصاص مشکلي حل نمي شود
پاسخ ها
فرشید
| Germany |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
آیا قصاص نکردن تشویق افراد تبهکار و ترویج خشونت در جامعه نیست؟
چه اقدامی میتواند در جامعه بازدارنده تر از قصاص باشد؟
آیا کسی که ما را آفریده و به تمام زوایای روحی و جسمی و خیر و صلاح ما آگاه است به قصاص امر نفرموده است؟
باید اعدام بشه
حرفت حقه تابناک جون
بابا مسئول قضائی
شجاع باشید
جامعه ناامن شده به خاطر همین سهل انگاریها
خود غربیها چقدر مجازاتهای سنگینی دارند برای این جرمها
اونا خودشون به این نتیجه رسیدن که این سختگیریها به نفع جامعه است
خواهشا حکم قصاص را اجرا کنید
توروخدا
قصاص شودوگرنه دیگران تکرار میکنند
اگه قصاص بشه دیگران جرات اینچنین کارهایی نمی کنند
انسان تو همچین مسائلی نمیدونه چی بگه اما به نظر من باید یک نفر تاوان این اعمال رو بده
یعنی چه که باید از این آقا گذشت کرد که بره چشم و صورت یک نفر دیگه را هم به همین روز بنداره.
قصاص کمترین حکم منطقی میتونه باشه که در رابطه با این جرم اعمال میشه ...

اول قصاص بعد اعدام !
با عرض ادب به همه قومیتهای ایرانی و آرزوی
شفای عاجل برای آمنه خانم .
سال 56 شمسی فرصتی برای مسافرت به
انگلستان داشتم . در ایستگاه متروی کنز ینتون
افرادی شاید از بیش از20 کشور جهان و
از قشر متوسط وضعیف جامعه قابل رو یت
بود و تضاد فرهنگی و اجتماعی امروز تهران که
ملغمه ای از قومیتهای مختلف می باشد که
هرکدام به بهانه ای در این خراب آباد گرد
آمده اند و یا در محیط های دانشگاه و خوابگاه و ادارات برای مرد جوانی که از یک
شهرستان
به یک کلان شهر بی در وپیکر مانند تهران
پا گذاشته
افکار رو یایی و بچه گانه اش حاکم میشود
و اکثرا بدون در نظر گرفتن رای و خواسته
طرف مقابل با توسل به لطایف الحیل سعی
میکند آن دختر را بمانند یک کالا تصاحب کند
و مسلما نتیجه کار درصد بالای طلاق و یا
خیانت و یا جنایاتی از این قبیل می باشد.
مسلما افرادی همانند مجید
با شنیدن اجرای حکم قصاص وی کمتر دچار
عاقبت اندیشی و اصلاح افکار مالیخولیایی
خود خواهند شد کما اینکه بااعدام متجاوز
به عنف در سالهای اخیر این معضل هنوز
ریشه کن نشده . به هر حال با توجه به
جمیع جهات پیشنهاد حبس ابد با اعمال
شاقه را برای مجید تکرار نموده و امیدوارم
فضای ایران زمین آکنده از عشق ودوستی
و تحکیم و تعالی بنیاد خانواده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
ببخشيد من ربطش را به ايستگاه كنزينگتون نفهميدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
شما بشینید دعا کنید شاید خدا به دعای شما گوش کنه . ولی ظاهرا با دعا و آرزو کردن هم چیزی درست نمیشه و باید اینگونه افراد بدانند که تجاوز به حقوق دیگران جزای حداقل قصاص دارد .
قصاص در عمليات گانگستري كه حقوق شهروندان را هدف قرار مي دهد بايد مورد عمل قرار گيرد
اگر این قصاص انجام نشود در آینده کسانی جرعت می کنند باز به اینگونه جنایت دست بزنند این قصاص باید انجام شود تا دیگر کسی به خود اجازه انجام چنین جنایتی ندهد به لطف الهی این قصاص انجام می پذیرد
این آدمی که یه زنی رو بدبخت کرده باید قصاص بشه.یه لحظه باید خودمون رو جای این خانوم بزاریم و بعد ببینیم که آیا در برابر چنین مسئله ای آیا راضی به گذشت میشیم یا نه؟
كافيه به اين وجهش نگاه كنيم كه اگه اجرا بشه اقلا يه عده جراتشون براي چنين كاري رو از دست ميدن

از اينم گذشته حق مسلم آمنه قصاصه
فقط قصصصصصصصاص و بس!
یک انسان بعد از این که به سن بلوغ می رسه کلی برای خودشه آرزو می کنه هدف می سازه تلاش می کنه ولی ناگهان تو اوج سن خواستن ها و تلاش ها یه موجود نادان تمام عمر زیبای اون رو به نابودی می کشونه

من جرات نمی کنم حتی یه روز خودم رو به جای آمنه بگذارم چه برسه 2 سال در آتیشی بسوزم که مستحقش نیستم

بعد ملت نشستن دارن می گن این موجود پست رو چی کارش کنیم؟؟؟
واقعا که خیلی باحالید

من دارم آتیش می گیرم از این که یارو زده زندگی یه انسان رو برای همیشه نابود کرده قیافه اش رو متلاشی کرده ولی تازه بعد از 2 سال دولت می خواد بیهوشش کنه و خیلی ناز نازی چشمام رو کور کنه تازه این کار هم هنوز نکرده
واقعا نوبره
آمنه به خاطر این قصاص می خواد که قوانین این مملکت 2 راه بیشتر نگذاشته. 1- طرف قصاص بشه 2- طرف بخشیده بشه و برگرده تو جامعه انگار که نه انگار!!! اگر قوانین ما این طور سیاه و سفید نبود و همان طور که خوده آمنه تو مصاحبه هاش گفته امکان این را میداد که این جانی تا ابد تو زندان بمونه و کار کنه و هزینه درمان و زندگی آمنه را بده، آمنه هیچ وقت دنبال کور کردن این شخص نبود...آمنه بیش از هرچی داره ضعف و مشکلات این سیستم ضعیف قضایی را به چالش میکشه. سعی نکنید طوری وانمود کنید که این حکم قصاص اولین و آخرین حکمی بوده که آمنه می خواسته!
پاسخ ها
اميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
1- به لحاظ قانوني آمنه ميتونه درخواست تغيير حكم رو به زندان و هر تنبيه ديگه كه دادگاه اجازه بده بكنه ، پس قانون فقط سياه و سفيد نيست
2- جواب زيبايي از دست رفته آمنه - آرزوهاي پرپرش - عذاب خونوادش چي ميشه ؟
من فكر ميكنم اعدامم كمشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
عجب نظر سبکی. یعنی ما باید برای زندانی ها هم اشتغال ایجاد کنیم؟ آیا من جوان با این فرد یکی هستم؟ من که هیچ خلافی نکرده ام و می خواهم زندگی ام را بگذرانم باید ببینم او هم از امکانات جامعه استفاده می کند تا زندگی در اوج سلامت داشته باشد؟
حکم قصاص را اجرا کنید.
بعدجمع شویم دور هم و پول برای درمان آمنه جمع کنیم .
فقط قصاص.
خدا به آمنه صبر دهد.
اگر کسی این کار را با خواهرتون بکنه(خدایی نکرده) بازم میگین قصاص نشه؟
باید عین آمنه اسید بپاشند تو صورتش این حقشه شک هم نباید کرد
یعنی با 2میلیون یورو درست میشه؟ چرا توی کشور خودمون کسی دست به کار نمیشه که این پولو جمع کنه؟ نه به خاطر نجات اون روانی بلکه برای دادن امید دوباره به زندگی به آمنه
مجید موحدی نباید زیاد ناراحت باشه چون قسمتی از بلایی رو که سر دختر مردم اورده رو سر خودش میارن و فقط چشمهاشو از دست میده و نه کل صورتشو .
بايد قصاص بشه
آمنه نباید از حقش بگذرد باید قصاص شود ما در یک کشور اسلامی زندگی میکنیم و تابع قوانین اسلام و قرآن هستیم لذا طرفداران به اصطلاح حقوق بشر کاری به قوانین اسلام نباید داشته باشند چون از قرآن چیزی نمیدانند
این فرد جانی بهتره که اعدام بشه
قصاص خواسیت بازدارندگی دارد. همین بس.
به نظر من اعدام مناسب تر از قصاص با اسید است . البته چون در این مورد قتل رخ نداده این کار را نمی شود کرد . اما اگر قانون به نحوی برای این جرم مجازات اعدام را در نظر می گرفت مناسب تر بود . چون قصاص با اسید فقط سرباری به مشکلات جامعه اضافه می کند ( حالا باید به فرد نابینا شده هم برای مخارج زندگی کمک شود !!!! ) . و چون فردی که اسید پاشی کرده در کمال خودخواهی و قساوت و دانستن عواقب وخیمش این کار را انجام داده به نظر من حبس در چنین مواردی کم است و خاصیت تنبیهی لازم را ندارد. همین اعدام مناسب تر است . اما متاسفانه در حال حاضر قوانین موجود اجازه این کار را نمی دهد .
طبق آمار نظرات کاربران امریکایی، بیش از ۹۰% با رای دادگاه ایران موافق هستن. بقیه هم پیشنهاد پیوند چشم متهم را به قربانی دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
پسر خوب، اين آمار از كجا اومده؟
ما بيشترين اعدامها رو داريم قصاص داريم شلاق داريم و... ولي چرا همچنان جامعه ناامنه ؟ چرا ميزان جرم و جنايت تو كشور روز به روز بيشتر ميشه ؟ به همين نظرات يك تگاه بندازيد خشونت تو فضاي جامعه موج ميزنه و در ماجراهايي مثل ميدان كاج همين خشونته نهادينه شده در تك تك ماست كه رسوايي به بار مياره كاش دلسوزي بود و براي اين جامعه درماني داشت......
پاسخ ها
shahram ghadiri
| Turkey |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
این چه حرفی است شما میزنید مثل اینکه شما پرخاش گیری را با بدبخت کردن یه ادم برای تمام عمر یکی میدونید این کجا و اون کجا
اميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
نه الهام خانم ، خواهرم .
اينا خشونت نيست ؛ اينا فرياداييه كه از ته دل واسه زيبايي از دست رفته آمنه و نابودي چشماش و حسرت خونوادش بيرون مياد.
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
سلام
واقع نگر باشيد مي بينيد كه در ايران كمترين جرم ها و جنايت ها است ، به نسبت بسنجيد و مقايسه كنيد
تا حالا هيچكس به خاطراسيد پاشي تو ايران قصاص نشده كه حاشيه امني تو ذهن افرادي كه قصد اينكارو دارند ايجاد ميكنه
بايد قصاص شود گذشت در مورد اين افراد معنايي ندارد از فرداهر كي با دختري مشكلي داشت اسيد مي پاشدقضات محترم اگر قصاص نكنيد اين جرم افزايش مي يابد
شرح مقدس حق قصاص را به رسمیت شناخته ولی نباید سیاسی شود . این نوع گفتمان خود سیاسی است. اگر مجید قصاص نمی شد ممکن بود برای خود وجامعه مفید تر باشد. اول اینکه حس گذشت درجامعه تقویت می شد واین خدا پسندانه تر است.
اگر دستگاه قضايي از اين قضيه سرسري بگذرد ، نويدتولد آمنه ها و مجيدهاي بسياري در آينده خواهد داد!مبارك انشاءاله!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
خداشاهده بايد قصاص شود تا درس عبرتي شود در غير اينصورت انتظار ميرود باز شاهد اين اتفاقات باشيم .
يا سلام مجرم را كور نكنند بلكه بجرم ددمنشي وتجاوز به حقوق انسانها اعدامش كنند راحت گور پدر حقوق بشر امريكايي
بعضی ازموارد بسیار جالب وبجاست ولی بعضی نه ممکن است مواردی دارند که با قصاص مخالف هستند به نظر بنده تنهاراه عدالت وارامش مردم قصاص است
از شنيدن اعطاي حكم قصاص خيلي خوشحال شدم .زنده باد قاضي پرونده
البته فکرکنم جرم اسیدپاشی اعدام باشه
لطفا قبل از اظهار نظر فقط یک لحظه فکر کنید چشمها و چهره شما اینطور شده بود و حق زندگی از شما گرفته میشد (البته فقط فکر کنید)
اگه اسم یه چنین افرادی رو بشه انسان و بشر گذاشت میشه در مورد حقوق بشر و اینا صحبت کرد.یه دوستی گفت خدا تو قرآن می فرماید
"حق داريد قصاص كنيد يا ديه بگيريد يا ببخشيد
كه البته بخشيدن براي شما بهتر است"
بلی ولی خدا تو همین قرآن می فرماید
"بعضی انسانها مانند حیوان هستند بلکه پست تر!"
چشمهاي پسره رو بدن به آمنه بهترين راه حل است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
اين هم نكته جالبي بود
انتقام حق آمنه است اگر در كشور ما هم مثل عربستان دست دزد را قطع ميكردند ديگه اينقدر دزد زياد نبود لطفا يك لحظه با دقت به چشمان زيبا ي آمنه قبل از اين اتفاق نگاه كنيد .
كسي كه ميره اسيد ميخره و آماده ميشه كه اينكار رو كنهو بايد فكر اينجا شو ميكرد . ولي جرمش به نظر بنده كور كردن هم كافي نيست. علاوه بر كور شدن بايد دستهاشم قطع شه.
قصاص براش خیلی کم خیلی چون این دختر از لحاظ روحی هم تحت تأثیر قرار گرفته تازه پوست صورتشم خراب شده حداقل اسید بریزن روی صورتش که مال اونم همینطور بشه
کلیه پسره رو بگیرن خرج مداوای دختره کنند بعد زندان بلند مدت براش ببرن دیه هم که جای خودش
باید این پسر را با اسید دار بزنند و عبرت سایرین شود در همسایگی ما هم این اتفاق افتاد که اولین اسید پاشی بود که در منطقه ری تهران صورت گرفت و چند خواهر این دختر هم سوختند تمامی رسانه نویس ها یادشان است این حقوق بشر برود از دل این خانواده بپرسد که بچه های دسته گل آن خانواده همگی بر اثر یک جنایت سوختند . مرگ بر حقوق بشر
بهترين راه اين بود که با همون ظرف که اسيد ريخته روي صورت آمنه بيچاره ، با همون شدت توي صورتش اسيد به پاشن بعد هم گوشه خيابان ولش کنن تا بسوزه و بميره.فقط اميدوارم قصاص اجرا بشه ، تا خيليها به فکرشون هم نرسه که چنين غلطي کنن
غربیا هم دلشون خوشه با حقوق بشر که فقطم تو سر ایران میکوبشن مزخرفا برید جلوی کشتار مردم بدبخت لیبی و بحرینو بگیرید برید ببینید تو زندانای آل سعود و آل خلیفه چه بلایی دارن سر زنها میارن دلقک های خوش آبو رنگ ،اگه حکم اجرانشد اعلام کنید ماهم پلاکارد دستمون میگیریم میاییم بیرون و از آمنه حمایت میکنیم و یاد آوری میکنیم قصاص ریشه در باورهای دینی ما داره و حاضر نیستیم به هر سازی که غربیا میزنن برقصیم شما جامعه خودتون نمیتونید کنترل کنید به فکر جوامع دیگه هستید ؟ یک پیشنهاد دیگه کاش چشمای این مردکو برای پیوند اهدا بشه و بجای سوزاندن صورتش یک کلیه اش اهدا بشه
یکی از چشمان این پسره احمقو بزارید کور کنه و صورتشم با اسید مثل این دختر خانم کنه تا هر وقت خودشو تو اینه دید بفهمه که چه جنایی با ان خانم خودش کرده و زجر بکشه.
بنظرم کسی که این کار را با آمنه کرده از رده بشر بودن خارج شده است و بجای "سازمان حقوق بشر ""سازمان حقوق از حیوانات" باید وارد ماجرا می شد گرچه حیوانات هم چنین کاری نمی کنند.
یکی از چشمان پسره کم عقلو بدند به دختر خانم و بزارند صورت پسره را اسید به صورتی در بیاره که خود دختر خانمه هست.
اصلا عاشق شدن به غیر از عشق به خدا معنا و مفهومی نداره و چرا باید این جانی دست به این اعمال بزنه وقتی عاشق خدا باشی دلیلی نداره جنایت کنی این عاشق نبود بلکه دیوانه بوده و چون دل به مادیات و جسم داده و از عشق ابدیت بریده دچار اوهام فریب عشق خیابانی شده که صدمه ان هم به او و خودش رسیده
اگه قصاص در کار نبود خبر بدید . ما هم با خیلی ها یه خورده حسابهایی داریم .
من خودم از طرفداران این موضوع هستم که نباید کسی را اعدام کنیو ولی سر این جریان یک مسئله خیلی برام سوال بود ؛ همیشه هر کسی میخواست اعدام بشه توی فیسبوک و هزار جای دیگر ؛ یک سری ها می آمدند و می گفتند نباید اعدام داشته باشیم و یک سری کارهایی هم انجام میدادند ولی سر جریان آمنه خیلی ها سکوت کردند ؛ کاری به سازمان ها الکی خارجی ندارم امثال خودم میگم....

به نظر من اگر ما مخالف اعدام هستیم داریم مخالفت میکنیم با حس انتقام جویی افراد ؛ کسی از روی بی عقلی کاری کرده و عملی را انجام داده ؛ حالا ما باید با مشورت یک عمل اشتباه دیگری انجام دهیم ..... ولی ولی ولی ولی اگر حس انتقام گیری یک مادر نکوهش میشود ؛ باید حس انتقام گیری یک زن هم نکوهش شود .... و بازهم ولی ولی ولی .... انسان داریم تا انسان ؛ به قول قرآن کریم ؛ انسان میتواند از حیوان پست تر باشد ؛ و بازهم میگم شاید بهترین راه برای امثال این حیوانات قصاص باشد
به نظر من باید قصاص بشه حقوق بشر همینه
از نظرما باید قصاص شه از نظر خدا نباید شه !
دوستان عزیزم. میخام از یه منظر دیگه نگاه کنیم. این که دین ما به صراحت قصاص رو پیشنهاد میده خیلی خوبه و نظر من هم همینه و راه دیگه ای به ذهنم نمیرسه تا جبران کنه و التیام بده و بازدارندگی داشته باشه. اما اما اما اولا نظر خدای قشنگمون تو قرآن کریم قصاص برای گرفتن حی بودن یک انسان است که فقها به اعضا تعمیم میدن .ولی تو این مورد خیلی مساله حساسه. منظورم اینه که گرفتن جون با گرفتن جون تموم میشه و عادلانه است اما اومدیم به همون میزان اسید رو صورتش پاشیدیم و یه چشمش کور نشد یا یه گوشش اضافه سوخت یا طرف مرد یا کر شد چون میدونید اسیده و نه قصاص عضو که با چاقو یا قیچی میگیرن. اونوقت به نظر شما اگه یه عضوی اضافه و کم شد خدا چجوری حسابرسی میکنه؟ تو این مساله قصاص با اسید مشکله باید بیناییش رو بدون اسید بگیرن به جای قصاص پوست صورتش هزینه پزشکی رو ازش بگیرن یه خورده بیشتر. همه چشماشونو دوس دارن پس دیگه کار بد نمیکنن. پول جراحی هم در میاد و وجهه انسانی تری داره. خواهش میکنم پاسخ بدید.
اگر کسی نیست و جرات نداره اسید به صورت آمنه بپاشه من هستم . هر وقت چهره این دختر را می بینم جگرم آتیش می گیره
اگه حقوق بشریها درست میفهمیدن حقوق بشر یعنی چی , می بایست این حق رو می دادن به آمنه نه به اون جانی
اگر از ابتدا برای خیانت در موضوعات عاطفی و احساسی جرمی را مشخص کنند تا شخص به راحتی خیانت نکند، دیگر ما شاهد انتقام گیری هایی به این شکل نخواهیم بود.
من منکر این نیستم که عمل این پسر وحشیانه بوده است، ولی یک انسان عادی در شرایط عادی با کسی چنین عملی را انجام نمی دهد.
اعدام.درتمام دنیا برای جانیان مرسوم است والسلام
اسلام بر خلاف سایر ادیان بسیار انعطاف پذیر تر عمل کرده و برای چنین جرمهایی سه راه (گذشت قصاص دیه) را گذشته این خود شخص است که انتخاب را می کند.
ببخشید! توی این 6 سال کجا بودید؟ چی کار برای آمنه کردید؟ اصلا حرفی ازش گفتید ؟؟؟؟؟
بنام خدا . اگر درست شنیده باشیم گفته اند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد . نگفته اند غلاج واقعه بعد از وفوع باید کرد . بنده خدا قبل از اتفاق نیروی انتظامی را در جریان تهدید قرار داده اگر قانون ایراد و نقص دارد اصلاح شود . ضمنا مولا علی (ع) دست برادر نا بینا یش را بخاطر زیاده خواهی داغ کرد . این متهم قصاص می شود بعداز قصاص بقیه اعضا و جوارح سلامت است . اما عزیزان خداوند متعال حق قصاص را به بندگان داده ودر نهایت فرموده اگر به طریقی عفو و بخشش نمائید بهتر است . به امید روزی که شاهد این جنایات نباشیم .انهم با حضور امام زمان (عج) . خدایا ما را جزء شیاطین و مامن شیاطین قرارمده حتی اگر خدای ناکرده شیاطین فرزندانمان باشند . امین یا رب العالمین . التماس دعا .
باید قصاص شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد .
به نظر من بايد اين پسر ديوووونه با امنه ازدواج كنه و مهريه امنه قصاص اون پسرك نادووووووون باشه
متاسفانه قوه قضاییه داره تعلل میکنه و میترسه از اجرای حکم
عدم اجرای حکم گستاخ شدن اسیدپاشهاست و نترسیدنشان
قصاص فقط چشماش خيلي خيلي كمه بلكه بايد وضعيتش به همين حالي در بياد كه الان آمنه داره،نه كمتر!
فقط همين
به نظر بنده شيوه قصاص درست نيست . چرا محترمانه ؟ چرا با حضور پزشك ؟ چرا فقط چشم ؟ درستش اينه كه چند نفر مجيد را به همان محل برده و يك ظرف مشابه اسيد را به صورتش بپاشند و رهايش كنند .
فعلا که همین حکم قصاص را هم لغو کردند. ای کاش می کشتنش.
واقعا براي دستگاه قضايي متاسفم كه انقدر با ترس با اين موضوع برخورد مينمايد.خوب هست يكم به كشورهاي عربي و طرز صدور احكام اسلامي بدون واهمه از سازمانهاي به اصطلاح حقوق بشري توجه كنيم.از كي ميترسيد؟اگر ميترسيد چرا انقدر ادعاي اجراي عدالت بر مبناي احكام اسلامي را داريد؟يك مشت ترسو شدن قاضي و ابروي اسلام و ايران و....همه را ميبرند
به نظر من يه چشمشو بدن به آمنه مساوات بر قرار شده
به نظر من متهم بايد بي قيد وشرط تا آخر عمرش در زندان بمونه تا هيچ لذتي رو تا آخر عمر نبينه ،ولي كور كردنش باعث عبرت نميشه چون كسي كه نقشه اسيد پاشي رو ميكشه آنچنان دچار جنون و بيماري ذهنيه شديد شده كه اصلن به عاقبت اينكار فكر نميكنه ، تاحالا چندين بار شنديد كه قاتلي قاص شد ولي آيا از جرم قتل كم شده باور كنيد نه .
پیشنهاد میکنم بجای قصاص حکم زیر اجراء گردد:
1- حبس ابد بهمراه شلاق
2- پرداخت دیه سنگین بطوریکه صورت آمنه خانم درمان کامل گردد
اجراي حكم قصاص يعني دفاع از حقوق او و زنان ديگري كه ممكن است به اين شكل مورد تعدي مردان بي اخلاق جامعه قرار گرفته باشند يا قرار بگيرند.
در پاسخ به اعظم سبحانی با خودت این کارو میکردن باز هم میگذشتی؟
باید چشم اسید پاشو کور کنن و از مراسم اش فیلمیرداری و در ساعات اخر شب پخش کنن .
اگر هم آمنه نمی تواند این کار را کند فراخوان اینترنتی بدهید ببینید چند زن حاضرند به جای او اسیدپاش را به سزای عملش برسانند
من بعنوان یک شهروند از همه دوستان که به این موضوع عنایت نموده اند تشکر می کنم ونظرم این است که اگر پیوند چشم برای آمنه جوابگو است بهترین گزینه وقصاص پیوند چشم این مجرم از خدا بی خبر هستش ولی چنانچه پیوند جواب نمیدد حق آمنه قصاص هستش تا اثبات بشه دنیا محل زدن ودر رفتن نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی