بازدید 26662

چشم‌هاي آمنه فردا تقاص مي‌گيرند

در اين حال يك منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس، مدعي شد دادگاه براي مرد اسيدپاش تنها قصاص حد بينايي را در نظر گرفته است و مواردي چون سوختگي پلك و تخليه چشم را لحاظ نكرده است و اين‌گونه احكام با نظارت پزشكي قانوني اجرا مي‌شود.
کد خبر: ۱۶۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۳ 13 May 2011
دختري جوان خودش را جاي آمنه مي‌گذارد و مي‌گويد اگر چنين بلايي به سر من آمده بود قطعاً به غير از مرگ مجيد به مجازات ديگري راضي نمي‌شدم.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، ساعت 16 عصر 10 آبان‌ سال 83 مأموران مركز فوريت‌هاي پليسي110 تهران بزرگ طي تماس شهروندان از يك مورد اسيد پاشي با خبر شدند.

مأموران با حضور در محل وقوع حادثه در خيابان رسالت و انجام تحقيقات اوليه دريافتند دختر جواني به نام آمنه از سوي فردي مورد اسيدپاشي قرار گرفته است.

با انتقال آمنه به بيمارستان، تلاش پزشكان براي درمان وي آغاز شد اما زماني كه آمنه پس از انتقال به بيمارستان‌هاي رسالت و مطهري به بيمارستان لبافي‌نژاد منتقل شد پزشكان اعلام كردند كه ديگر دير شده و چشم چپ آمنه به واسطه غلظت اسيد پاشيده شده كاملا از بين رفته است.

با طرح شكايت از سوي اين دختر جوان تحقيقات آغاز و دستورات لازم براي دستگيري فرد اسيدپاش از سوي بازپرس شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران صادر شد.

آمنه در جلسه طرح شكايتش اعلام كرد: چند ماه قبل وقتي در دانشكده‌ برق يكي از دانشگاه‌هاي سراسري تهران مشغول تحصيل بودم متوجه شدم كه يكي از دانشجويان به اسم مجيد به من علاقه‌مند شده است.

آمنه ادامه داد: پس از طرح اين موضوع توسط اين فرد چندين بار مادرش با منزل ما تماس گرفت اما مادر من به دليل تفاوت‌ زياد سني، فرهنگي و خانوادگي، پاسخ منفي داد.

شاكي افزود: جواب خودم نيز منفي بود تا اينكه يكي از دوستانم پيشنهاد داد براي تمام كردن موضوع، يك بار رو در رو پاسخ قطعي خود را به او بدهم.

وي گفت: به همين دليل يك روز كه بعد از ايجاد مزاحمت‌هاي فراوان و تماس‌هاي گاه و بيگاه، مجيد به محل كارم آمد، به او گفتم كه با فردي عقد كرده‌ام و ديگر سراغ من را نگيرد.

مجيد در مقابل اين ادعاي من خواست كه از همسرم طلاق بگيرم و اظهار كرد كه در صورت عدم جدايي از همسرم مرا خواهد كشت.

من تهديدهاي او را جدي گرفتم و همان روز به پليس اطلاع دادم اما پليس گفت تا زماني كه جرمي واقع نشده نمي‌توان وارد عمل شد و رسيدگي كرد.

آمنه ادامه داد: با گذشت 2 روز از اين ماجرا عصر روز حادثه زماني كه از محل كارم خارج شدم ناگهان فردي مثل سايه از پشت به من نزديك شد و بعد رو به رويم ايستاد، سپس ظرفي سرخ‌رنگ را جلو آورد و مايع به شدت سوزاننده‌ داخل آن را روي صورتم پاشيد.

وي گفت: اول تصور كردم كه آب‌جوش به صورتم ريخته شده است اما وقتي به چند بيمارستان مرا بردند، فهميدم اسيد بوده و همان ابتدا چشم چپم از بين رفت.

شاكي در ادامه شكايت خود، مدعي شد: پزشكان اقدام به تخليه‌ چشم چپم كردند و گفتند كه چشم راستم نيز در شرف نابينايي است. به همين دليل پيشنهاد كردند كه براي درمان به بارسلون بروم كه آن زمان با 8 هزار يورو كه بخشي از آن به صورت كمك از سوي دولت وقت به خانواده‌ام پرداخت شده بود، براي درمان به اسپانيا سفر كردم.

وي ادامه داد: در آنجا 17 بار مورد جراحي پلاستيك قرار گرفتم و چشم راستم نيز مورد درمان قرار گرفت اما پزشكان اعلام كردند كه اثرات مخرب اسيد تا 5 سال باقي مي‌ماند و به همين دليل يك شب وقتي در خانه بودم ناگهان متوجه شدم داخل حفره‌ چشم راستم چيزي وجود ندارد و به اين ترتيب چشم ديگر خود را هم از دست دادم.

*متهم به اسيد پاشي: عاشق آمنه بودم!
---------------------------------------------

سرانجام مجيد دستگير شد و به محض بازداشت به ارتكاب اسيد پاشي اعتراف كرد و مدعي شد: عاشق آمنه بودم و براي آنكه بتوانم وي را براي خودم داشته باشم، دست به اين كار زدم.

مجيد صبح روز 7 مرداد سال 87 در آخرين جلسه بازجويي گفت: فكر مي‌كردم با اين اقدام به آمنه مي‌رسم. نمي‌خواستم اين طور زندگيش تباه شود.

با تكميل شدن تحقيقات از مجيد و مشخص شدن زواياي پنهان اين پرونده براي مجيد از سوي بازپرس پرونده قرار مجرميت صادر شد.

*صدور حكم قصاص 2 چشم از سوي شعبه 71 دادگاه كيفري
------------------------------------------------------------------

پس از مجرم شناخته شدن مجيد از سوي بازپرس جنايي تهران، پرونده با قرار كيفرخواست به شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.

5 قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري با همفكري و مشورت و با استناد به مفاد موجود در پرونده براي مجيد حكم قصاص هر 2 چشم به شكلي كه آمنه خواسته بود را صادر كردند.

اين حكم به ديوان عالي كشور رفت و سرانجام قضات ديوان عالي كشور نيز حكم را تأييد كرد‌ند و پرونده براي اجراي حكم آماده بود.

در زمان تأييد حكم آمنه بار ديگر براي درمان به كشور اسپانيا سفر كرده بود اما به محض بازگشت از اين كشور به دادسراي امور جنايي آمد و در حضور قاضي واحد اجراي احكام دادسرا درخواست اجراي حكم را ارائه داد.

سرانجام پس از گذشت مدت زماني موانع اجراي حكم قصاص مجيد برطرف شد و شنيده‌ها حاكي از آن است كه اين فرد، فردا قصاص خواهد شد.

در اين بين برخي از قضات، روانشناسان، حقوقدانان و همچنين شهروندان نسبت به اجراي اين حكم واكنش نشان دادند كه در زير مي‌خوانيم.


*احكام صادر شده براي قصاص اعضاي بدن بازدارنده نيست
----------------------------------------------------------------

عبدالصمد خرمشاهي حقوقدان و وكيل با سابقه كشور در گفت‌وگو با خبرنگار قضايي فارس، گفت: به نظر مي‌رسد احكامي كه براي قصاص اعضاي بدن صادر و اجرا مي‌شود از بازدارندگي لازم برخوردار نيست.

وي ادامه داد: در ماده 272 قانون مجازات اسلامي شرايطي كه براي قصاص اعضا بايد مورد توجه قرار گيرد ذكر شده است.

وي تصريح كرد: در اين ماده قيد شده كه بايد قصاص از نظر طول و عرض و حتي عمق صدمه و جرح وارد شده يكسان باشد و به همين دليل در طول چند سال اخير به دليل سخت بودن رعايت شدن همه نكات و جوانب امر كمتر اجراي قصاص عضو را ديده‌ايم.

اين حقوقدان با اشاره به صدماتي كه به اين دختر جوان به نام آمنه وارد شده و باعث شده تا تمام صورت وي از وضع ظاهري خوبي برخوردار نباشد گفت: صدمات روحي و جسمي وارد شده به آمنه قطعاً با قصاصي كه براي اين فرد در نظر گرفته شده برابري نمي‌كند و ايجاد تساوي در قصاص اعضا سخت و مي‌توان گفت غيرممكن است.

خرمشاهي با اشاره به اين مطلب كه اسيدپاشي جزء جنايات فجيع قرار دارد گفت: متأسفانه كيفري كه براي اين مجازات در نظر گرفته شده به نظر مي‌رسد از بازدارندگي لازم برخوردار نيست زيرا شاهد آن هستيم كه چنين جرائمي هنوز هم تكرار مي‌شود.

وي با تأكيد بر اين مطلب كه اميدواريم با توجه به تمام سختي‌هايي كه آمنه متحمل شده وي از اجراي حكم و حق قانوني خود گذشت كند گفت: هر چند كه حتي اگر حكم اجرا شود باز هم كفه ترازو به نفع محكوم سنگين‌تر است و او به كيفر واقعي خود نرسيده است.


*اجراي حكم قصاص باعث عبرت محكوم و جامعه مي‌شود
---------------------------------------------------------------

پس از خرمشاهي كه معتقد است اين‌گونه احكام بازدارندگي لازم را ندارد سيما فردوسي، روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار قضايي فارس گفت: در دستورات ديني ما آمده است كه بايد قصاص اجرا شود.

وي ادامه داد: بنا بر دستورات ديني اجراي قصاص باعث مي‌شود تا فردي كه جرمي مرتكب شده عبرت بگيرد و اين در حالي است كه كل جامعه نيز عبرت لازم را خواهد گرفت و باعث شود تا افرادي كه قصد ارتكاب چنين اعمالي را دارند منصرف شوند.

اين روانشناس كشور با اشاره به اين مطلب كه در روانشناسي هم قانون تنبيه وجود دارد گفت: در هر نظام تربيتي، تنبيه وجود دارد و هيچ عقل سليمي نمي‌پذيرد كه تنبيه را از نظام تربيتي حذف كرد و اين تنبيه به معناي محدود كردن فرد خاطي است.

وي ادامه داد: مطمئناً هدف از اجراي اين گونه احكام اين نيست كه به طور كامل وقوع چنين جرائمي حذف شود زيرا هستند افرادي كه مريضند و به چنين اقداماتي دست مي‌زنند گفت: هدف اين است كه شخص خاطي عبرت بگيرد و حتي يك نفر از انجام چنين اقدامي منصرف شود.

فردوسي درباره اين مطلب كه اجراي اين حكم چه تأثيري در روح و روان فرد قرباني مي‌گذارد گفت: به طور قطع و يقين فردي كه به واسطه اقدام خشونت آميز اين مرد مرود هجوم واقع شده با ديدن اجراي حكم قصاص برخي مشكلات روحي و رواني‌اش حل مي‌شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اجراي چنين احكامي از وقوع عقده‌هاي رواني در قرباني پيش‌گيري خواهد كرد يا خير گفت: شك نكنيد كه پس از اجراي اين حكم به واسطه آرامشي كه به سراغ اين دختر جوان مي‌آيد از بروز برخي عقده‌هاي رواني در آينده جلوگيري مي‌شود.

* احكام قصاص برگرفته از فقه است
---------------------------------------

اما محمد سلطان همتيار رئيس شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران برخلاف خرمشاهي معتقد بود كه احكامي كه براي قصاص اعضاي بدن و همچنين قصاص نفس صادر مي‌شود برگرفته از فقه اسلامي است.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه معتقديم شارع مقدس وضع اين قوانين را به عهده داشته و عاقل‌ترين عقلا به حساب مي‌آيد بايد بپذيريم كه اجراي اين احكام نتايج مثبتي را به همراه خواهد داشت.

رئيس شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا صدور اين احكام مبتني بر عدالت است يا خير گفت: قاضي پرونده به طور قطع تمام جوانب را سنجيده و كسب نظر خبره نموده و سپس چنين حكمي را صادر كرده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه برخي معتقدند چنين حكمي نمي‌تواند بار معنوي وارد شده به آمنه را جبران كند و تنها يك كيفر فيزيكي خواهد بود گفت: اين اظهار نظر درست نيست زيرا ما براي سنجش معنويات ترازويي نداريم و تنها خداست كه مي‌تواند به معنويات اشراف كامل داشته باشد.

همتيار افزود: فردي عملي خلاف قانون انجام داده و باعث شده تا به يك شهروند آسيب وارد شود و طبق قوانين اين فرد مستحق قصاص است و بايد بازتاب عمل خود را با مقابله به مثل بدهد.

رئيس شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران درباره اينكه برخي از حقوقدانان معتقدند كه احكام مربوط به قصاص اعضا از بازدارندگي لازم برخوردار نيست گفت: اين حرف صحيح نيست زيرا قانو‌نگذار، بيهوده قانون وضع نمي‌كند و قطعاً به بازدارندگي مجازات‌ها مي‌انديشد و سپس مجازات را برمي‌گزيند.

وي همچنين با اشاره به اين مطلب كه در برخي از موارد، بيم از سرايت كيفر به ساير بخش‌ها و اندام بدن محكوم باعث مي‌شود تا حكم قصاص به ديه تبديل شود گفت: برخي موارد وجود دارد كه نظر اهل فن بر اين است كه اگر قرار باشد قصاصي رخ دهد آثار آن مخرب‌تر از جرح واقع شده است و به همين دليل قاضي پرونده قصاص را جايز ندانسته و ديه را انتخاب مي‌كند.


*حكم دادگاه تنها قصاص بينايي 2 چشم است
--------------------------------------------------

در اين حال يك منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس، مدعي شد دادگاه براي مرد اسيدپاش تنها قصاص حد بينايي را در نظر گرفته است و مواردي چون سوختگي پلك و تخليه چشم را لحاظ نكرده است و اين‌گونه احكام با نظارت پزشكي قانوني اجرا مي‌شود.

وي ادامه داد: در اجراي چنين احكامي اگر از سوي افراد خبره مشخص شود كه بيم بروز مشكلات ديگر به ساير بخش‌هاي بدن وجود دارد، قصاص انجام نخواهد شد و يكي از دلايلي كه تا امروز اجراي اين حكم به تأخير افتاده همين موضوع است.

اين منبع آگاه افزود: به احتمال زياد با توجه به اينكه مقرر شده تا فردا اين حكم اجرا شود تمام موانع پزشكي آن بر طرف شده و با توجه به پيشرفت علم توانسته‌اند اقدامي انجام دهند كه صرفاً حكم دادگاه اجرا شود و به ديگر اعضاي بدن جرحي وارد نشود.

وي با اشاره به اين مطلب كه آمنه دختر جواني كه در اين حادثه قرباني شده است بارها مورد عمل جراحي قرار گرفته و هر 2 چشم وي تخليه شده است، گفت: اين در حالي است كه در حكم دادگاه صرفاً به اين موضوع اشاره شده كه قصاص 2 چشم انجام شود و به حدي اسيد ريخته شود كه محكوم بينايي خود را از دست بدهد.

اين فرد گفت: در حكم دادگاه هيچ قصاصي در قبال پلك‌هاي سوخته شده آمنه و حتي تخليه چشم او هم نيامده است و صرفاً حد بينايي در نظر گرفته شده است.

وي با اشاره به اين مطلب كه اينگونه احكام پس از صدور به ديوان عالي كشور مي‌رود تا تأييد شود گفت: پس از تأييد حكم براي اجراي آن بايد اجازه اجرا از سوي مسئولان صادر شود.

اين منبع اگاه با اشاره به اين مطلب كه پس از صدور حكم چندين جلسه صلح و سازش براي جلب نظر مثبت آمنه و بخشش متهم برگزار شد گفت: خانواده مجيد همكاري لازم را نكردند و به همين دليل جلسات صلح و سازش به نتيجه نرسيد.

*پزشكي قانوني بر قصاص مرد اسيد پاش، نظارت مي‌كند
--------------------------------------------------------------

اما خبرنگار فارس به سراغ رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور رفت و از وي پرسيد موضوع نظارت پزشكي قانوني بر اجراي حكم قصاص چيست؟ وي نيز مدعي شد پزشك سازمان پزشكي قانوني در قصاص مرد اسيدپاش كه فردا (شنبه 24 ارديبهشت) به وسيله ريختن اسيد در چشم محكوم براي نخستين‌بار در كشور صورت مي‌پذيرد، نظارت خواهد داشت.

احمد شجاعي عنوان كرد: قرباني اين پرونده در حال حاضر دو چشم خود را بر اثر اسيد پاشي محكوم پرونده از دست داده است و طبق راي قاضي بايد چشم محكوم نيز با ريختن اسيد به عنوان قصاص نابينا شود.

وي در تشريح نوع اين قصاص كه براي نخستين‌بار در كشور صورت مي‌پذيرد، گفت: طبق راي دادگاه اين پرونده، بايد در داخل چشم محكوم اسيد پاشيده شود تا اين محكوم بينايي خود را از دست دهد.

شجاعي در پاسخ به اين پرسش كه آيا اجراي اين قصاص توسط پزشك سازمان پزشكي قانوني صورت مي‌پذيرد، تصريح كرد: پزشك سازمان پزشكي قانوني فقط بر روند پزشكي اجراي اين قصاص نظارت مي كند و اجراي آن با فرد ديگري است.

رئيس سازمان پزشكي قانوني خاطرنشان كرد: در اجراي راي اين قصاص به اندازه‌اي اسيد در داخل چشم محكوم به مدت كوتاهي ريخته مي‌شود تا محكوم بينايي خود را از دست دهد.

اما خبرنگار قضايي فارس به اين موارد بسنده نكرد و به سراغ چند نفر از شهروندان تهران رفت و از آنها نيز درباره قصاص اين فرد پرسيد.

*قصاص 2 چشم براي اين فرد كافي نيست
-----------------------------------------------

محمد 29 ساله فارغ‌التحصيل رشته گرافيك در پاسخ به اين سوال كه آيا مجازات كور شدن براي مجيد متهم اين پرونده كافي است گفت: به نظر مي‌رسد اين مجازات، كافي نيست و بايد مجازات سنگين‌تري در نظر گرفته شود.

وي ادامه داد: براساس عكس‌هايي كه در فضاي مجازي منتشر شده ديده مي‌شود كه تمام صورت آمنه از شدت غلظت اسيد پاشيده شده سوخته در حالي كه به گفته برخي رسانه‌ها در حكم دادگاه فقط كور شدن مجيد مد نظر قرار گرفته است.

در اين بين يك زن جوان كه عنوان مي‌كند هم رشته‌اي آمنه بوده و در دانشگاه در رشته برق تحصيل مي‌كند در پاسخ به خبرنگار فارس اشك در چشمانش حلقه مي‌زند و با حالتي بغض آلود از كم بودن مجازات براي مجيد گله مي كند.

اين دختر جوان خودش را جاي آمنه مي‌گذارد و مي‌گويد اگر چنين بلايي به سر من آمده بود قطعاً به غير از مرگ مجيد به مجازات ديگري راضي نمي‌شدم و از دادگاه مي‌خواستم اگر نمي‌توان مجيد را به دار آويخت، صورت او را مانند صورت من بسوزانند.

*كاش آمنه مجيد را ببخشد
------------------------------

در اين بين زن ميانسالي با ابراز تاسف از وقوع چنين حادثه‌اي، آهي از دل كشيد و گفت: اي كاش آمنه مجيد را ببخشد.

زن ميانسال كه دنيا ديده است مي‌گويد: مادرجان! قصاص اين مرد براي آمنه كه چشم و صورت نمي‌شود. حداقل كاش آمنه او را ببخشد تا يك خانواده ديگر هم داغدار نشود.

به هر تقدير براساس شنيده‌ها قرار است فردا صبح مجيد در صورتي كه آمنه وي را نبخشد به حكم دادگاه از ناحيه 2 چشم قصاص شود و بينايي خود را همچون آمنه از دست بدهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۵
بخشش اگه بخشش بود باید خانواده زن محمد خانی شهلا جاهد رو می بخشیدن که هنوز تو پروندش ابهام وجود داشت.
نه این ... رو که اسید پاشیده روی صورت یه بیگناه اونم به خاطر هوس بازیه خودش..
بخدا این خیلی کمه
باید خیلی بیش تر از اینا محاکمه بشه که عبرت بشه و کسی به خودش اجازه ی توهین به ناموس مردم رو نده چه برسه به اسید پاشی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
هر چیز به جای خود نیکوست. بخشش همیشه بخشش است و نیکو!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
باید اعدام بشه، کور کردن دو چشم کم هست، این جوانهای هوس باز بمیرن بهتره تا زنده باشن تو زمین خدا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
این زن بیچاره باید تا آخر عمرش عذاب بکشه و کور بمونه ؟ . یعنی به همین راحتی هر کسی میتونه زندگی یه نفر دیگرو تباه کنه ؟ و فقط قصاص شه . پس من از فردا خودمو تو خونه زندانی میکنم که یه وقت نکنه یکی از من خوشش بیاد بیاد اسید پاشی کنه !
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
درسته که خدا در قرآن حکم قصاص رو فرموده.ولی اگر در ادامه آیه دیده باشید اجر بخشش رو فقط خدا میدونه وچیزی که خدا فرموده بهتر از دست ندیش.البته متأسفانه بنده هم اگر بودم به احتمال 99درصد قصاص رو ترجیح میدادم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
چشم در مقابل چشم ... حکم قصاص حکمی هستش که توی قران صریحا بهش اشاره شده و همونطوری که دوستمون گفتن در ادامه اش به بخشش هم توصیه شده ولی حق قصاص یا بخشش فقط با امنه هستش و بس ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
شروع نكنيد آقا دوباره . خودتونو بذارين جاي خونواده لاله ببينين ميبخشيدين
این عشق نبوده... جنون یک ذهن بیمار بوده
اگر آمنه ببخشد اونوقت مجيد مي گويد ديديد بي جهت نبود که من عاشق آمنه بودم از بس که خوب است
پاسخ ها
نادر
| United States |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
خیر نباید ببخشد و حتی بدون قطره چکاندن در چشم باید سر متهم را در طشت اسید 99% فرو کنند تا همانند همین دختر بیچاره صورت... او هم بسوزه
سهیل بشردوست
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
تخلیلت خیلی خوبه
به نظر من هم مجازات خیلی کمه! آمنه درد کشیده پس بیهوش بودن مجید به نظر من عادلانه نیست. آمنه زیبائیش رو از دست داده ولی با این قصاص مجید صورتش رو از دست نمیده! فقط نابینا کردن مجید کافی نیست!
پاسخ ها
babamajid.mihanblog.com
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
صورت اون نیز باید اسید پاشیده شه تا قصاص کامل بشه، ضمن اینکه تمام هزینه های روحی جسمی دختر بی گناه رو هم باید بده، خیلی ناراحت کننده اس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
روزگار او را به اشد مجازات خواهد رساند. اما دعا کنیم آمنه او را ببخشد
"زن ميانسال كه دنيا ديده است مي‌گويد: مادرجان! قصاص اين مرد براي آمنه كه چشم و صورت نمي‌شود. حداقل كاش آمنه او را ببخشد تا يك خانواده ديگر هم داغدار نشود."
امیدوارم هرگز برای این خانم عزیز چنین موردی پیش نیاد چون در اون موقع به جز جویدن خرخره متجاوز احتمالا به هیچ چیز دیگه ای رضایت نخواهد داد!
آمنه جان خیلی متاسفم ازین حادثه هیچ مجازاتی نمی تواند رنجهایی را که کشیدی جبران کند و هیچ یک از ما هم نمی توانیم شرایط تو را درک کنیم ولی تو با اون آدم رذل تفاوت داری از اولش هم تفاوت داشتی که به تقاضایش پاسخ منفی دادی ودرست به همین دلیل ازتو انسان شریف تقاضا داریم اونو بسپری به خدا مطمئن باش خداوند چنان تقاصی از او بکشد که از صد مورد قصاص بدتر باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
با هر کس باید به زبان خودش حرف زد با این بابا هم به زبان قصاص تا بفهمه چی کار کرده
با وجود همه این حرفا درج این خبر ها با حاشیه های ریض و طویل به ضرر کشور است
پاسخ ها
دار مکافات(دنیا)
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
اشتب مثبت زدم.قصدم منفی بود.چه ربطی داره ناشناس عزیز؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
اتفاقا باید به صورت زنده پخش بشه تا هیچ کس دیگه ایی به این فکر نیوفته که تو روی خواهر و مادر ما اسید بپاشه
به نظر من هم در شرایطی که می خواهند طرف را بیهوش کنند این مجازات کافی نیست. شما زمانی که کسی را به دار مجازات آویزان می کنید باعث می شوید زجر را نیز تحمل کند. آمنه زجری را تحمل کرده که مستحقش نبوده و متهم باید زجر بکشد. اینکه بیهوشش کنید و فقط در چشمانش اسید بریزید با اینکه بیهوشش کنید و دو چشمش را در بیاورید تفاوتی ندارد. مهم این است که به نظر من شدت مجازات کافی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
او شش سال زندان بوده
خانم میانسال ! چرا باید این جنایتکار بخشیده شود؟! کور شدن حداقل مجازات برای اوست. بیش از این باید این جنایتکار را مجازات کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
پس با او فرقی نداریم
" خدایا تو خود میدانی که انسان بودن چه سخت است و ماندن چه سخت تر، و چه رنجی می کشد انکه انسان است و از احساس سرشار "
باید قصاص شه تا بعضیا عبرت بگیرن و این پدیده شوم گسترش پیدا نکنه
اقا اینها ... هستند باید حکم انجام بشه . اون قاضی که این حکم را داده دستش درد نکنه . یه لحظه فکر کنید تا عمق این عمل کثیف حیوانی را درک کنید . زنده باد امنه ....
آمنه عزیز شاید پیام مرا بخوانی درعفو لذتیست که در انتقام نیست اگر قصاص کنی پس فرق تو و اون چیه بهتره به خدایش بسپری شاید خدا بهتر مجازاتش کند
پاسخ ها
پاسخ فرامرز
| Canada |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
این ربطی به تجاوز به حریم و جنایت نداره. فلسفه قصاص که لذت نیست، عبرته. البته که لذت نداره...!
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
فرامرز جان آمنه اگر میتوانست بخواند که دنبال قصاص نبود! درد از همینجاست که دیگر نظر من و شما را هم نمیتواند ببیند
ناشناس
| United States |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
فرامرز خان، اگر خواهر ، دختر ، مادر یا هر کدام از بستگان خودت بودند هم همین نظر را داشتی؟ دلت برای چه کسی سوخته است؟
بایستی چشمان این مردک نیز کور شود تا عبرت دیگران گردد
قصاص یعنی همان مقدار اسید را در صورتش بپاشند و بگذارند، همان مدتی که دختر بیچاره درد می کشیده، درد بکشد تا بفهمد اسید توی صورت دختر بیگناه مردم پاشیدن یعنی چه... . در آوردن 2 چشم در بیهوشی معنی قصاص نمی دهد!!!
از دوستي که ياد شهلا جاهدو زنده کرد صميمانه سپاسگذارم. ولي برام جالبه که اين فرد اسيد پاش خودشو عاشق معرفي کرده بود. تا اونجا که ما شنيده ايم و در کتب ادبيات خونده ايم عاشق به جز خوبي براي معشوق خود چيزي رو طلب نمي کنه. نه يه پارچ اسيد. هر چند که براي اين فرد متاسفم ولي اين نتيجه خود خواهي خودش بوده. عاشق واقعي شهلا جاهد بود که حاضر شد بالاي دار بره ولي شريک جرم خودشو معرفي نکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
اینقدر شهلا جاهد رو بزرگ نکنید. اون هم جنایتکاری بود که خانواده ای را از هم پاشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
عزيز جان اگه واقعا شهلا شريك جرمي داشت و نگقت كارش حماقت و خودكشي بود نه عاشقي آدم اول بايد براي جسم و روح خودش كه امانت الهيه ارزش قائل باشه
قصاص در اسلام آمده اما بخشش هم در کنارش آمده. شاید مدتی زندانی کردن این زندانی بهتر از گرفتن چشم هایش از وی باشد.
هرچند اول می خواستم بگم باید اعدامش کنن اما حالا نظرم عوض شده. به نظر نمیاد این مدل قصاص بازدارنده باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
زندان؟؟؟؟؟که 10سال دیگه عفو بشه با خیاله راحت بیاد بیرون و ازدواج کنه و ...اونوقت عدالت اجرا میشه؟؟؟من از مخالفین اعدامم،چون کسی که مرده،دیگه مرده.ولی کسی مثل آمنه تا آخر عمرش هم خودش زجر میکشه،هم اطرافیانش،هم نگه داریه این دختر زحمت زیاد و هزینه بالایی داره،اسید پاشی از قتل بدتره.
babamajid.mihanblog.com
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
حق الناس بخشیدنی نیست مگر با جلب رضایت طرف، قصاص این سنگدل بهترین مجازات است.
فردا قرار است آمنه بهرامی نو شخصا مجید موحدی را که 9 سال پیش به صورتش اسد پاشیده قصاص کند.چند سوال مهم برایم مطرح است

1-اولا این آقا پسر هر چه قدر هم قساوت قلبی داشته به قصد از بین بردن زیبایی خانم اقدام به اسید پاشی کرده نه کور کردن چشمان او.آیا قصاص نیز با همین انگیزه انجام میشود؟

2-اصولا اگرحتا معنی سنتی عدالت را مفروض بدانیم باید جریمه متناسب با جرم باشد.خب حال فردا یعنی شنبه این کار صورت بگیرد تکلیف زمانهایی را که مجید در زندان بوده چه میشود؟

3-باز هم طبق همون تعریف و طبق قانون مجازات اسلامی باید حدود جراحت کامل مشخص شود ایا در این قضیه میتوان به دقت میزان جراحت را مشخص کرد

4-آمنه به واسطه حس ترحم جویانه بارها وبارها توسط افراد مختلف مورد التفات قرار گرفت و حتی با بودجه دولتی برای درمان به اسپانیا رفت.آیا این حمایتها از مجید نیز انجام میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
عزیزمواینقدر الکی طرف مجید رو نگیر.هر کی خربزه می خوره پای لرزسم می شینه.کسی مجیدو مجبور نکرده بود اسید رو صورت آمنه بپاشه که حالا بخوان واسش ترحم هم بکنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
مجید مجرم هست نه آمنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
آهان يعني انگيزه اين آدم كه از بين بردن زيبايي آمنه بوده بايد در نظر گرفته بشه نه نتيجه عملش ها من تازه شما فرمودين گرفتم قضيه رو ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
موضوعی که در سیستم قضایی ما مغفول واقع شده نقش مظلوم در انگیزش مجرم و فراهم آوردن شرایط تحریک اوست
عفو؟؟؟؟ شوخی میکنید؟ این لوس بازی ها را از کی یاد گرفته اید؟ میشه بفرمایید در بخشیدن این مرد... چه لذّتی است؟؟؟؟ شما هر موقع با اسید کور شدید و صورتتان از بین رفت لطف نموده و عفو بفرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
حق قصاص و یا بخشش فقط مربوط به آمنه هستش و اونه که باید تصمیم بگیره .. تمام
مثلی معروف میگوید هرگاه عشق از در وارد
شود عقل از پنجره فرار میکند . مسلما فرق
است بین عاشق بودن با احساس تملک .
با احترام به نظر آمنه و آرزوی شفای عاجل
برای این دختر مصیبت دیده و برای تلطیف
فضای جامعه پیشنهاد میکنم این مدعی
دروغین عشق را به حبس ابد با اعمال شاقه
محکوم کنند و به او و امثال او بگو یند :
کاش معشوقه ز عاشق طلب جان میکرد
تا که هر بی سروپایی نکند دعوی عشق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
موافقم ،ضمن اينكه هر نوع عايدي كه از بيگاري كشيدن اين پسره در بياد رو بدن به آمنه. آمديم و مجيد رو هم كور كرديم خب غير از اين هست كه يك معلول ديگه در جامعه خلق كرده ايم از نگاه تامين اجتماعي آينده آمنه هم كه نگاه بكنيد پيشنهاد خوبي كه مجيد كار كنه و بده آمنه تا آخر عمرش تازه مشقت و عذابش هم خيلي بيشتر شايد ديدي خودش تصميم به خودكشي گرفت هر كي سختي نون در آوردن درك كرده باشه ميفهمه من چي ميگم تا چه برسه به اينكه يك عمر كار كني بدي به ديگري و خودت نفعي نبري مطمئن باشيد در اين صورت خود اين پسر زياد دوام نمياره
پيام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
چه عجب يه آدم حسابي يه چيزي نوشت كاملا موافقم كور كردن اين بابا هم جرمي است كه مهر قانون بهش خورده آقا تبعيدش كنين بسه ديگه بابا سال 1390 هم اومد و اين مردم هنوز از دار زدن اعدام كردن و كور كردن لذت مي برن براي خودم متاسفم كه تو ايران زندگي مي كنم و چاره اي هم ندارم
اگه این جوان رو ببخشه بد ترین اشتباه عمرشو می کنه.
چون بقیه هم یاد می گیرند که به راحتی جنایت بکنند
پاسخ ها
رضا
| United States |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
چشم در برابر چشم همه ی جهان را کور میکند ... مهاتما گاندی
در نظر بگیرد حس و حال و وضعیت روانی محکوم به قصاص را یکسال بعد از اجرای قصاص و همچنین حس و حال و وضعیت روانی مجنی علیه (صاحب حق قصاص) را بعد از این که مجازات به مرحله اجرا در آمد. به نظر شما کدام یک از لحاظ روانی سبک
تر شده اند؟
اگر این پست از زندان آزاد بشه حتی اگر قصاص بشه،گیرش میارم و دست و پاشو قطع میکنم
خدای من، فکرش را کنید آمنه بخواد یه کم گریه کنه و یه ذره اشک تو بغل مادرش بریزه، باز فکرش را کنید چشمان تخلیه شده آمنه چطور اشکش بیرون می یاد، یا اینکه آمنه می تونه آغوش مادرش را برا گریه کردن پیدا کنه؟ اصلا مادرش از بغل کردن آمنه وحشت نداره؟
لذتی که در عفو است در انتقام نیست
پاسخ ها
حمزه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
پنج دقیقه چشمات ببند بعد ضرب المثل بگو
نمی دانم چرا آنهایی که دم از بخشش مید می زنند نگاهی به چشمها و صورت از بین رفته و ا9 بار عمل جراحی آمنه و 7 سال درد و رنج آمنه نمی کنند.اگر آمنه دختر یا خواهر شما بود هم همین حرفها را می زدید.مجید یک انسان نیست. فقط از گوشت آمنه تغذیه نکرده بلکه او را برای تمامی عمرش نیست و نابود کرده است. علاوه بر چشمان مجید باید صورتش را نیز با اسید از بین ببرند تا قصاص کامل شود.ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
گرچه اینم کافی نیست...ولی باز بهتر از هیچیه...چون از بین رفتن صورت برای یه دختر خیلی وحشتناکتر از یه پسره.زیبایی وجذابیت زن جزئی از وجودشه.
bayad aval asid bepashoon roo sooratesh ,bad 2sal ke zajr keshid edamesh konan
باید قصاص بشه تا درس عبرتی برای دیگران شود اگه قصاص نشود سنگ رو سنگ بند نمی اید
باسلام خدمت نظر دهندگان گرامی . ما آدمها ! تکرار میکنم چه بر سر ما آدمها آمده که راجع به یک عمل غیر انسانی یعنی کور کردن هم نوع خود اینچنین با شدت بحث میکنیم . هیچ کس عمل مجید را تائید نمی کند ولی تصور کنید عده ای مشغول نابینا کردن هم نوع خود هستند و برای اینکار از نظارت یک پزشک برخوردار بوده و عمل خود را قانونی می پندارند . من که اگر این کار انجام شود از آدم بودنم بدم میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
آن عده با تمام توان سعی می کنند که بعضی از دیوانگانی که قصد اسیدپاشی دارند را از انجام این عمل منصرف کنند. به این جناب مجید هم ظلمی نمی شود!
قصاص این مرد واجبه - کسی که دزدی می کنه شاید احتیاج داشته و در ضمن ضرر مالی زده-
اما کاری که این شخص کرده نوعی کینه توزی و بد اخلاقی فاجعه آمیز بوده که برای قربانی از مرگ هم بدتره ،
اگر جلوی این حوادث گرفته نشود، جامعه کلا به هم می خورد!
با مراجعه به آیاتی که قصاص در آن آمده و تدبر در آن به این نتیجه می رسیم که نظر خداوند تعالی بر عفو و گذشت است نه قصاص، اما بودن حکم قصاص را هم برای تضمین حیات جامعه لازم می داند. پس مسلمانان باید متوجه باشند و اینقدر روی جنبه قصاص مانور ندهیم و به جنبه عفو و گذشتی که خداوند بر آن تکیه دارد و با عباراتی که حکیمانه و مهرآمیز فرموده از مجرم یعنی برادرتان در گذرید، این را می فهمیم که راه نجات جامعه در مهرورزی و گذشت است اما باید حکم قصاص هم باشد تا آنجا که مهر افاقه نکرد ترس از قصاص هم عاملی بازدارنده باشد.
متاسفانه آنجوری که روی خود قصاص به عنوان حکم الاهی مانور داده شده روی عفو و گذشتی که قبل از بیان حکم قصاص از جانب خداوند تعالی آمده توجهی نمیشود و چهره ای خشن که مخالفان از قرآن جلوه می دهند به خاطر بی توجهی مسلمانان به حکم قرآن است. در مورد این جرم کور کردن با اسید قصاص نیست. زیرا فقط چشمان مظلوم کور نشده است بلکه صورتش هم آسیب شدید دیده و نمی توان حکم کرد تا به صورت مجرم اسید پاشیده شود تا حکم قصاص طابق النعل بالنعل انجام شود و حکم قصاص یعنی همین درست به اندازه ظلمی که شده باید در صورت عوف نکردن قصاص انجام شود و در این مورد اجرای عدالت در قصاص مشوب به بی عدالتی می شود چون امکان عملی پاشیدن اسید به همان مقدار وجود ندارد ، اعتبار عقلی ندارد پس باید به عفو و یا پرداخت دیه کفایت کرد. متاسفانه در صدور حکم قصاص عجله به خرج میدهند، ضمن اینکه به فرض هم اجرای حکم قصاصی به صورت عادلانه هم قابل اجرا باشد باز هم بنابر شرایط خاص و احکام ثانوی اجرای احکام قصاص عقلانی و شرعی به نظر نمی رسد چون موجب وهن اسلام در بینش جامعه جهانی است . خودمان نیز در فهم کامل اسلام مانده ایم و در اجرای فرامین اولیه اسلام مانده ایم ، چرا اینقدر زود به سراغ قصاص با اصرار و حس تکلیف دو چندان پیش می رویم شاید دستهایی ما را مشغول کرده اند.
عین همین مسئله در تععد زوجات است. کجا خدا فرمان داده که مرد برود چهار تا زن بگیرید. آنچه که قبل از بیان اجازه ازدواج تا چهار زن آمده مسبوق به آیاتی است که می فهماند نظر خداوند برای ازدواج مجدد مشروط به شرایطی است که تقربا برای اهل تقوا خوف آور است و در آخر آن ایات فرموده چنانچه آنجور نتوانستید حداکثر فلان، که آنهم برای کم کردن حرمسرای مردان زمان سابق بوده.
والله چي بگم . وقتي خودمو جاي خانواده آمنه ميذارم ميگم كور شدن مجيد خيلي مجازات كميه .
وقتي خودمو جاي خانواده مجيد ميذارم ميگم كاش آمنه عفو كنه.
اصلا کاری که کرده با این دختر یک عذاب به اندازه تمام جوونی ش و تمام لذت های زندگی بود که میتونست با چشماش و صورتش لمس کنه و حس کنه
باید قصاص بشه تا از همین چیزها محروم بشه تا بفهمه وقتی داره یه حرکتی میکنه اول به عواقبش فکر کنه
و به نظرم به جای اسید بهتر بود در یک عمل جراحی چشمانش را به یک نابینا هدیه می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
نابینا موندن بهتر ار دیدن با اون چشمان است
متاسفانه هیچ قانون سفت و سختی برای عمل هولناک اسیدپاشی با تمام عواقب وحشتناکی که داره وجود نداره!
نابود کردن صورت و گرفتن 2 چشم یک دختر در جوانی و بهترین ایام عمر دردناکتر است یا کشتن او!
بنظر میرسه وقتی قرار نیست تمام و کمال این عمل وحشتناک مورد قصاص قرار بگیره ، پس بهتره حکم قویتری نظیر اعدام براش در نظر گرفته بشه تا قدرت بازدارندگی لازم رو داشته باشه
وقتیکه برای سرقت مسلحانه اعدام در نظر گرفته میشه، چرا برای همچنین عملی که عملا زندگی قربانی رو میگیره حکم اعدام وجود نداشته باشه؟
و نکته ی بعد اینکه :
در این مورد خاص ، تحت هیچ شرایطی آمنه نباید عفو کنه ، چون این تنها او نیست ، او اولین قربانی نیست اما با اجرای این حکم هر چند ناقص شاید بتوان امیدوار بود که آمنه آخرین قربانی باشه.
متاسفانه شاهديم كه هر بار كه يك حكم قصاص (نفس يا عضو) اجرا مي‌شود بخصوص در مورد پرونده‌هاي پر سر و صدا، يك حرف عوامانه‌اي در رسانه‌ها زده مي‌شود كه بعضا اين حرف از سوي افراد مدعي دانش و تجربه هم گفته مي‌شود و آن اينكه "قصاص بازدارنده نيست" يا اينكه " اين همه حكم قصاص اجرا شده پس چرا قتل عمد هنوز وجود دارد". به نظر مي‌رسد كساني كه از اين ديدگاه طرفداري مي‌كنند دچار يك خلط مبحث شده‌اند. از عوام انتظاري نيست ولي خواص ديگه چرا؟!
مگر كسي ادعا كرده كه قصاص 100 درصد بازدارنده است و در صورت اجراي يك حكم قصاص نفس ديگر هرگز قتل عمد اتفاق نخواهد افتاد؟ خير، اينطور نيست. لازم هم نيست و ممكن هم نيست.
بازدارندگي حتي اگر به ميزان ده درصد هم صورت بگيرد (كه مطمئنا بيشتر از اين است) باز هم خوب است و بايد احكام قصاص اجرا شوند. فرض كنيد كه اگر قصاص نباشد 1000 قتل عمد در سال اتفاق مي‌افتد اما با وجود قصاص اين آمار به 900 فقره كاهش مي‌يابد. اينكه 100 جان محترم از خطر قتل نجات مي‌يابند و 100 خانواده داغدار نمي‌شوند و دهها پدر و مادر فرزند خود را از دست نمي‌دهند، تعداد زن بيوه نمي‌شوند، تعداد بيشتري فرزند يتيم نمي‌شوند و... ساير خسارات ناشي از قتل. آيا همه‌ي اينها نبايد ما را در اجراي حكم قصاص مصمم‌تر كند؟
قصاص انتقام‌جويي نيست. يك داروي تلخ و مكروه است ولي از آن گريزي نيست.
قصاص موجب مرگ نيست بلكه موجب حيات است. با حكم قصاص يك نفر جانش يا سلامتي‌اش را از دست مي‌دهد ولي در عوض جان و سلامتي ‌صدها نفر تضمين مي‌شود.
ولكم في القصاص حياة يا اولي‌الالباب
ضمن اينكه بهتر است صاحب حق قصاص را ببخشد به اين شرط كه موجب جري شدن مجرم يا ساير مجرمان احتمالي نشده و موضوعيت قصاص لوث نشود.
ضمنا اين آقا مجيد عاشق دلباخته الآن حاضر است با اين دختر ازدواج كند؟
دختر بدبخت مردم رو از زندگي ساقط كردي بي ...!
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
ضمن تایید نظر ایشان، این را هم می توان افزود که نقش احکام قصاص و مجازات، فقط بازدارندگی و عبرت گرفتن دیگران نیست، بلکه کیفر دیدن شخص مجرم و جنایتکار هم هست. در جامعه ای که کیفر و مجازات اجرا نشود، بین گناهکاران و بی گناهان فرقی نخواهد بود، و این عین بیعدالتی است.
در اینکه بخشش خوب هست بحثی نیست , ولی هر چیز زمان خود را دارد. و بخشش در حق انسان ها خوب هست نه در هر حق حیوان انسان صفت. به نظر م با توجه به این نیت این مجرم , از قبل مبنی بر پاشیدن اسید بوده است و زندگی یک دختر را به کل نابود نموده , مرگ حداقل مجازات وی هست. دوستانی که بحث بخشش میکنند باید متوجه باشد که خلط مبحث می کنند. این فرد را به اشد مجازات باید تنبه بکنند.
بعنوان یك فوق لیسانس فارغ التحصیل علوم قضائی در ایران و دكتری قضا در خارج از ایران باید بگویم كه پلیس هم باید قصاص شود زیرا بی مسئولیتی پلیس در این پرونده كاملا مشهود است
ایجاد مزاحمتهای تلفنی برای این خانم توسط خواستگارش، و حضور در محل كار این خانم ایجاد مزاحمت و سلب آسایش بوده كه پلیس میبایست بدون درنگ اقدام به دستگیری خواستگار قانونشكن میكرد
اقدام به ایجاد مزاحمتهای تلفنی و حضور غیر قانونی و خلاف عرف و خلاف شرع این آقا بایست كه توسط پلیس مهار میشد و شاید دستگیری این آقا توسط پلیس در ابتدای امر از جرم اسید پاشی نیز جلوگیری میكرد

بنابراین سهل انگاری پلیس در این پرونده محرز است و قابل پیگرد قضائی
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
احسنت
خداوند در قرآن میفرماید:
در قصاص زندگی است.
والسلام
از نظر پزشکی نمیشه چشم پیوند زد؟اگر بشه کاش چشمای مجیدو به آمنه پیوند برنن
پاسخ ها
cia
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
اگه فقط قرنیه مشکل داشت میشد ولی کل کاسه چشمش رو به خاطر سوختگی شدید خالی کردن نمیشه مگر شاید با سلولهای بنیادین
عليرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
اگر بشود با امكانات پزشكي داخل و خارج چشمان مجيد را به دو نابينا پيوند زد هم نظر آمنه از نظر قصاص تامين ميشد و هم مجيد مجازات ميشد و هم اثرات مثبت قصاص در جامعه ملموس تر ميشد.
چرا نیرویانتظامی گفته تا جرمی اتفاق نیفتد ما نمیتوانیم کاری بکنیم منکه از این حرف چیزی سر در نیاوردم اگر نیروی انتظامیمی توانست و به شکایت آمنه ترتیب اثر میداد این اتفاق نمی افتاد
1میشه لطف کنید نظرات مردم رو به اطلاع امنه و مجید برسونید تا بدونن جامعه چطور به این موضوع نگاه میکنن
2قوانین قضایی ما بازدارنده نیست پلیس نمیتواند در این گونه موارد پیشگیری کند علی رغم احساس خطر وپیشبینی وقوع اتفاق توسط افراد بدلیل عدم وقوع جرم هیچ کس کاری نمیکند بعداز وقوع هم که.........
3به اعتقاد من بعنوان یک روانشناس این فرد باید قصاص شود
4صدا وسیما هم بجای نشان دادن سریال های ابدوغ خیاری وگل وبلبل کمی هم سراغ معضلات اجتماعی رفته واینهمه ترویج بی بندو باری وعش
بین علما اختلاف نظره!!!
با قصاص مجید چشم برای آمنه درست نمی شود واز طرفی هم با از بین رفتن چشم مجید چیزی درست نمی شود فقط به جمع نابینایان یکی اضافه می شود-
آب طغیان کرده دیگر برنمی گرددبجوی
نیست ممکن هرکه عاشق شد دگر عاقل شود
الله اعلم - کاش قلب آمنه بیشتر از اینا بزرگ بود وبا ... یه عمر شرمندگی وسر افکندگی روبه مجید هدیه می داد /البته نمیدونم مجید چه جونوری بوده باید تحقیقات کامل صورت بگیره
خلاصه خ اذیت ومتاسف شدم در ازدست رفتن چشمای آمنه -
ایشالا خدا جبران کنه...
ماشاءالله چقدر قاضی داریم ! این همه کامنت و این همه قضاوت !
افرادیکه در این موارد سریعا دم از بخشش میزنند آیا اگر این حادثه سر خودشان یا دخترشان بیاید نیز همین نظر را دارند؟ آیا باید از این پس هر اراذل و اوباشی که به خواستگاری خواهر یا دخترمان آمد جواب مثبت بشنود وگرنه احتمال این گونه کارها از ایشان داده شود؟ این افراد با بخشش اصلاح نمیشوند و باید به اشد مجازات محکوم شوند. فقط ای کاش این مجازات زودتر اجرا شده بود نه پس از این همه سال.
آدم وقتی این نظراتو می خونه واقعا تنش می لرزه این همه آدم قصی القلب که اگر خودشون هم در همون شرایط قرار بگیرن معلوم نیست چکار کنن قساوت قلب فقط در طرفداری از مظلوم نیست قلب سنگ همیشه سنگ هست متاسفم برای این خوی درندگی که در لفاف طرفداری از آمنه ابراز میشه.کسی که بتونه مقابله به مثل کنه دست کمی از اون طرف نداره هردو برابر هستن اما جاشون عوض شده
بخشش! برای چی؟ خداییش اگه این حادثه برای دختر این خانمی که گفته بخشش پیش آمده بود باز همین نظر را داشت؟ مگر کار غیر عمدی بوده که بخشیده شود؟ یکم خودمان را جای آن دختر بیچاره و خانواده اش بگذاریم بعد قضاوت کنیم.
یکی از علتهای افزایش این گونه جرایم عدم اجرای سریع و قاطع قانون بوده. این فرد باید خیلی زودتر به اشد مجازات محکوم میشد. ترحم بر پلنگ تیز دندان تظلم بود بر گوسفندان.
بنظر من آمنه چه ببخشه چه قصاص كنه بهيچوجه قابل سرزنش نيست...در هر دو صورت بايد بهش حق داد... البته اگر من جاي آمنه بودم فقط به يه چشم مجيد اكتفا ميكردم
بجز از علي که گويد به پسر که قاتل من

چو اسير تست اکنون به اسير کن مدارا
سلام

من میخوام یک نظر بهتری بدم
ایا امکانش هست یکی از چشمان اقای مجید رو به امنه خانوم پیوند زد ؟
یک چشم بوسیله اسید از بین بره بهتره یا اینکه یک دختر بیناییشو به دست بیاره ؟
خواهش میکنم قبل از اجرای حکم و قضاوت روی این مسئله فکر کنید.

وقتی مجید یک چشمشو از دست بده چیزی به امنه نمیرسه این پسر طبق گفته خودش پولی هم نداره ک هبرای جبران خسارت پرداخت کنه.
ولی وقتی که یک چشمش به امنه پیوند زده بشه امنه دوباره میتونه خوشبختی رو احساس کنه.
میدونم باید مجید قصاص بشه ولی پیوند چشم مجید به امنه خیلی بهتره . .
الان امنه میتونه دوباره بیناییشو به دست بیاره فقط کافیه چشم مجید رو به امنه پیوند بزنند.
این بهترین کاره.
==========================================================
خدا رو شاهد مییگیرم دوباره همین وضعیت پیش خواهد آمد و کسی از این ماجرا عبرت نخواهد گرفت.
==========================================================
جامعه ذهن فراموشکاری دارد. نباید این فرصت رو به خاطر این جامعه از دست داد.
آمنه میتونه دوباره ببینه فقط کافیه در این مورد کمی فکر و گذشت انجام بشه.
با تشکر.
اگرامكان پيوند يك چشم مجيد به چشم آمنه وجودداشته باشدومجيدنيز به اين كار راضي باشد،درمورد چشم دوم عفو يا انتقام با آمنه است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار