بازدید 29757
۴

حاشیه کشف پیکر منسوب به شهید برونسی

فرزند سردار شهيد برونسي با تاكيد بر اين موضوع كه مادرم، خانواده شهيد و هيچ يك از همرزمان اين قضيه را تاييد نكرده‌اند، افزود: حتي دكتر قاليباف طي تماسي گفت كه شهيد برونسي در آن زمان لباس بادگير نمي‌پوشيد ضمن اين که درباره‌ي قرآني هم كه همراه شهيد پيدا شده،هيچ گونه شواهدي در دسترس نيست.
کد خبر: ۱۶۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲ 25 April 2011
فرزند سردار شهيد برونسي در پي اعلام خبر پيدا شدن پيكر پاك اين شهيد ، اين مطلب را تاييد نكرد و گفت: متأسفانه اين خبر را رسانه‌اي كرده‌اند و حالا خودشان بايد قضيه را جمع كنند.

عباسعلي برونسي، فرزند سردار شهيد برونسي در گفت‎وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر افزود:ما پيشنهاد كرديم اين موضوع را تكذيب كرده و پيكر پيدا شده را به عنوان شهيد گمنام تشييع کنند.

او تصريح كرد: پدرم در آخرين ديدار گفته بود «شك نكنيد، جنازه من برنمي‎گردد و اگر بعد از چند سال استخواني آوردند و گفتند اين مال من است، باور نكنيد...»

وي ادامه داد: سردار باقرزاده، رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس به طور ناگهاني به منزل ما آمد و اين قضيه (پيدا شدن پدر شهيدم) را مطرح كرد، در حالي كه حتي فرمانده سپاه، رييس بنياد شهيد و هيچ يك از ديگر مسؤولان اطلاعي از اين مورد نداشتند و وقتي مادرم سخنان شهيد را مطرح كرد، با لبخند تمسخرآميز وي مواجه شد.

فرزند سردار شهيد برونسي با تاكيد بر اين موضوع كه مادرم، خانواده شهيد و هيچ يك از همرزمان اين قضيه را تاييد نكرده‌اند، افزود: حتي دكتر قاليباف طي تماسي گفت كه شهيد برونسي در آن زمان لباس بادگير نمي‌پوشيد ضمن اين که درباره قرآني هم كه همراه شهيد پيدا شده،هيچ گونه شواهدي در دسترس نيست.

وي مجدد تاكيد کرد: متأسفانه اين موضوع را رسانه‌اي كردند و حالا خودشان بايد قضيه را جمع كنند. ما پيشنهاد كرديم اين موضوع را تكذيب كرده و پيكر پيدا شده را به عنوان شهيد گمنام تشييع کنند.

به گزارش ايسنا، صبح امروز همسر شهيد برونسي و تعدادي از همرزمان اين شهيد در گفت‌وگوهايي كه با راديو داشتند با انتقاد از شيوه اطلاع‌رساني پيدا شدن پيكر شهيد بعد از 27 سال و عدم اطلاع به خانواده وي، تصريح كردند كه نشانه‌هاي پيدا شده همراه شهيد از جمله لباس شهيد با شواهد و روايت‌ها مطابقت ندارد.

همچنين در اين برنامه راديويي نسبت به استناد به آزمايش «دي ان اي»، اين پرسش مطرح شد كه تاكنون نمونه‌گيري «دي ان اي» از خانواده شهيد برونسي انجام نشده است.

به گزارش ايسنا، سردار باقرزاده رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس نيز در گفت‌وگوي راديويي صبح امروز، پيكر پيدا شده را همچنان متعلق به شهيد برونسي دانسته و گفته است كه شيوه اطلاع‌رساني و رسانه‌اي كردن پيكر شهدا طبق روال گذشته بوده است.

همچنین رئيس كميته مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: «پلاك هويت» عامل يقين در كشف پيكر شهيد برونسي است. اگر كسي درباره هويت شهيد تشكيك كند؛ يعني تمام شهدا ـ‌ چه باپلاك و چه بي‌پلاك ‌ـ بايد گمنام شوند كه اين اصولي و منطقي به نظر نمي‌رسد.

به گزارش فارس ، سردار سيدمحمد باقرزاده، رئيس كميته مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح ظهر روز گذشته (يکشنبه) از كشف پيكر مطهر شهيد «عبدالحسين برونسي» پس از 27 سال در شرق دجله خبر داد. انتشار اين خبر مسرت‌بخش با واكنش‌هايي همراه بود. برخي همرزمان آن شهيد بزرگوار در صحت پيكر كشف‌شده تشكيك كردند و «مهدي برونسي» فرزند شهيد برونسي نيز اظهار نظر قطعي در اين باره را منوط به مشاهده پيكر و انجام بررسي‌هاي بيشتر از سوي خانواده و همرزمان دانست.

از همين رو و براي روشن‌شدن موضوع با سردار باقر‌زاده گفت‌وگو كرديم كه وي اظهار داشت: در اين گونه موارد توقع و حتي انتظار شخصي مي‌رود كه اعلان خبر بازگشت اين شهيد عزيز بعد از 27 سال، موجب مسرت و خوشحالي خانواده شود، اما متأسفانه در زمان انتقال اين خبر به خانواده محترم شهيد برونسي با فضايي مواجه شديم كه از جانب نويسنده محترمي كه پيش از اين درباره شهيد برونسي كتابي نوشته، به وجود آمده بود.

* به كار افتادن دست‌هاي مرموز براي تقابل با نظريه رسمي نظام درباره كشف پيكر شهيد برونسي

وي ادامه داد: در واقع مسئله اصلي، تشكيك در صحت موضوع نيست، زيرا تشكيك معمولاً موقعي رخ مي‌دهد كه فرد چيزي را ببيند و ترديد كند كه اين مسئله صحت دارد يا ندارد؛ لحظه‌اي كه ما به ديدار خانواده‌ اين شهيد والامقام رفتيم، پيكري به همراه نداشتيم كه از آنها بخواهيم در مورد آن پيكر نظر بدهند و در واقع يك هفته پيش از اين كه چنين خبري را رسانه‌اي كنيم، دست‌هاي مرموزي به كار افتاده بود تا براي تقابل با نظريه رسمي نظام، يك نوع جبهه‌گيري ايجاد كند كه قابل تأمل است.

رئيس كميته مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح يادآور شد: به طور كلي براي تعيين تكليف هزاران شهيدي كه تاكنون پيدا كرديم، همه شهدا نحوه شناسايي مشخصي داشتند؛ در واقع مدارك شخصي، پلاك هويت، كارت شناسايي و لوازم ديگري كه به صورت ويژه متعلق به آن شهيد بوده و مي‌توانست هويت فرد را دلالت كند، مورد مبنا بوده است و اين نخستين باري است كه كميته مفقودين با مسئله تشكيك درمورد هويت شهيد مواجه مي‌شوند.

* پلاك هويت شهيد برونسي، عامل يقين است

وي اظهار داشت: معمولاً از زمان جنگ، دايره‌ مدار كار شناسايي شهيد تفحص شده، بر اساس فتوا و دستوراتي بود كه از سوي نماينده ولي‌فقيه در سپاه مانند شهيد محلاتي، مرحوم آقاي فاكر و حضرت آيت‌الله طاهري خرم‌آبادي مشخص كرده بودند و حتي از امام خميني (ره) هم مباحثي داريم و اين است كه يا بايد در مورد هويت فرد يقين كنيم يا اينكه اخبار بيّنه داشته باشيم و منظور از اخبار بينه يعني گواهي دو نفر عادل.

سردار باقرزاده بيان كرد: در مسئله سردار شهيد برونسي اخبار بينه و شاهد عادلي كه بتواند با صراحت بگويد اين پيكر متعلق به شهيد برونسي است، نداريم اما عاملي كه مي‌تواند ما را به يقين برساند پلاك هويت شهيد بوده كه در اختيار ماست. بنابراين اگر كسي درباره هويت شهيد تشكيك كند، بايد بگوييم هيچ يك از شهدا را نخواهيم توانست شناسايي كنيم؛ يعني تمام شهدا چه با پلاك و چه بي‌پلاك بايد گمنام شوند كه اين اصولي و منطقي به نظر نمي‌رسد.

وي افزود: معمولاً در اين گونه موارد، آخرين چيزي كه ما را به يقين مي‌رساند، پلاك است بلكه نخستين چيزي هم كه ما را به يقين مي‌رساند پلاك است؛ وقتي پلاك فرد، كاملاً در جسم شهيد قرار گرفته و در سينه‌اش بوده است و ساير وسايل كمكي از جمله قرآن و جانماز شخصي كه همراه شهيد بوده، مي‌تواند براي خانواده اطمينان‌آور باشد و اينها را خانواده محترم شهيد هنوز نديده كه بتواند اظهارنظر كند.

* عامل ايجاد تشكيك، به خانواده شهيد، ملت، نظام و گروه تفحص ظلم كرده است

رئيس كميته مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح اظهار داشت: آن كسي كه فضا را تيره و تار كرده، چهار ظلم كرده است؛ نخستين ظلم او به اين خانواده شهيد عزيزي است كه بعد از 27 سال پيكر عزيزش برگشته است و به جاي اينكه موجبات تسلاي خانواده ‌‌شود، موجب تشكيك در خانواده را فراهم كرد؛ ظلم دوم، ظلم به بچه‌هاي تفحص است كه تلاش مي‌كنند تا دل خانواده‌اي را شاد كنند و ظلم سوم، ظلم به شهيد برونسي است؛ شهيدي كه الان براي تشييع وي از سراسر ايران تماس مي‌گيرند تا به مشهد بيايند و در مراسم تشييع اين شهيد شركت كنند؛ ظلم چهارم، ظلم به نظام مقدس جمهوري اسلامي است؛ در واقع نظريه رسمي نظام در طول 30 سال گذشته از اين طريق و از اين مجرا اعلام مي‌شده و هميشه براي مردم اطمينان‌آور و التيام‌بخش بوده كه امروز توسط يك نويسنده غيرمسئول زير سؤال رفته است و ما قطعاً اين را نخواهيم بخشيد.

* تدفين پيكر به عنوان شهيد گمنام در صورت عدم تأييد خانواده شهيد برونسي

سردار باقر‌زاده اضافه كرد: بنابراين آينده كار هم مشخص است؛ پيكر شهيد برونسي، طي ساعات آينده به مشهد منتقل مي‌شود تا به رؤيت خانواده محترم شهيد برسد؛ در صورتي كه خانواده معظم شهيد بپذيرند و يقين كنند كه اين پيكر متعلق به عزيز آنهاست، اين شهيد در مشهد و با شكوه تمام، تشييع شده و ضمن تحويل به خانواده شهيد در هر جايي كه آنها به مصلحت بدانند به خاك سپرده مي‌شود و در غير اين صورت، ما هيچ برخورد تحميلي نخواهيم كرد و اين شهيد به صورت گمنام در دانشگاه فردوسي مشهد به خاك سپرده خواهد شد.

* شبهه‌افكني در بي‌سر بودن پيكر شهيد برونسي بدون استدلال است

وي يادآور شد: اين نويسنده‌ محترم شبهه‌اي درباره سر شهيد مطرح كرده است؛ يكي از رزمندگان كه با شهيد برونسي بوده گفته است كه سر شهيد برونسي قطع نشده بود؛ ما نيز نگفتيم سر شهيد قطع شده بود، بلكه سر شهيد برونسي به همراه پيكرش نبوده است. اساساً وقتي جسم شهيدي تبديل به استخوان و اسكلت مي‌شود، سر به صورت طبيعي از آن مفصل مربوطه و نقطه بصل‌النخاع جدا مي‌شود؛ طبيعي است كه در شرايط جوّي و حتي وزش باد شديد، ممكن بوده كه جمجمه شهيد جدا شده و به نقطه ديگري منتقل شود و اين موضوع كراراً ديده شده؛ لذا درباره اينكه سر شهيد برونسي الان در كجا قرار گرفته اطلاع نداريم و پيكر را با لباس و تجهيزات و پلاك پيدا كرديم.

* براي شهيدي كه پلاك دارد، الزامي بر انجام آزمايش DNA نيست

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در خصوص مطرح شدن آزمايش DNA از شهيد برونسي، گفت: آزمايش DNA كه در اين موضوع مطرح شده، صحت ندارد؛ در واقع هيچ ضرورتي براي آزمايش DNA نبوده زيرا اين آزمايش زماني صورت مي‌گيرد كه از شهيد پلاك نداشته باشيم و مسئله دوم اينكه در حال حاضر با آزمايش DNA، به نتيجه نمي‌رسيم؛ براي اينكه پدر و مادر شهيد، از دنيا رفته‌اند؛ اگر پدر و مادر در قيد حيات باشند هر كدام 50 درصد نظريه را تأييد مي‌كنند كه در مجموع 100 درصد است؛ اما از طريق فرزندان فقط به 25 درصد نتيجه مي‌رسيم و لذا آزمايش DNA نمي‌توانست در رابطه با اين قضيه يقين‌آور باشد؛ و اظهارنظري كه يكي از مسئولين بنياد حفظ آثار ارائه داده، غيرمسئولانه و بدون اطلاع انجام گرفته است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
و خدا ميداند كه چه عاشورايي پر ما خواهيم كرد در مراسم تشييعش در مشهد
از هم الان غم تمام شدن مراسم تشييع و تدفينش و وداع با وي آتش زده مرا
خدايا همه شهدا را مورد رحمت واسعه خودت قرار بده .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر