بازدید 19001
گزارش کامل «تابناک» از تحصن 3 روزه دانشجویان بوشهر؛

طلاب و دانشجویان اهل سنت هم به متحصنین پیوستند + تصاویر

وي افزود: ما دانشجویان از دستگاه دیپلماسی کشور خواستاریم که مسیری را دنبال کنند که مقام معظم رهبری نشان می دهند وی ادامه داد: ما آماده اعزام به بحرین هستیم و از مسئولین خواستاریم که امکان حضور ما را در بحرین به منظور امداد رسانی و در صورت فرمان حضرت آقا، حضور نظامی، فراهم کنند.
کد خبر: ۱۶۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶ 23 April 2011
دانشجویان دانشگاههای جنوب کشور در حمایت از مردم مظلوم بحرین و در اعتراض به عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور دست به تحصن گسترده اي زدند.

به گزارش «تابناک»، این تحصن از ساعت 18 روز چهارشنبه 31 فروردین در ساحل نیلگون خلیج فارس در محل پارک سیادت بوشهر اغاز شد و تا پايان عصر جمعه ادامه داشت.

سخنگوی دانشجویان متحصن، با اعلام این که از دانشگاههای مختلف جنوب كشور از جمله شیراز و یاسوج و کرمان و ملایر و اهواز نیز در این تحصن شرکت خواهند کرد هدف از تحصن را اعتراض به دستگاه دیپلماسی کشور و شكست حصر تبيلغاتي و دارويي اعلام کرد.

 وي نیز افزود: جوانان و دانشجویان مسلمان جنوب کشور در حرکتی خود جوش اعزام کشتی حاوی دارو و کمک های پزشکی به سوی بحرین را مطالبه اصلی خود می دانند.

در ادامه صبح پنجشنبه جمعی از دانشجویان اهل سنت با حضور خود در جمع دیگر متحصنین همبستگی و همراهی خود را با مسلمانان مظلوم بحرینی ابراز داشتند. ايشان در بيانه اي تصریح كردند: ما دانشجویان اهل سنت بوشهر جنایات استکبار جهانی و اسلام آمریکایی خصوصا آل سعود را محکوم می کنیم و از برادران و خواهران خود که همواره حامی تمامی مسلمان مظلوم جهان بوده اند، تشکر می کنیم.

عصر پنجشنبه طلاب بوشهر با پیوستن به دانشجویان متحصن، انزجار خود را از اقدامات غیر انسانی استکبار جهاتی و دست نشانده های وی در کشور های اسلامی نشان داده و حمایت خود را از ملت مظلوم و مسلمان بحرین و دیگر کشورهای اسلامی اعلام داشتند.

عباس حاجی حسینی، دبیر اجرایی تحصن، گفت: هدف از این تجمع بزرگ درخواست از دستگاه دیپلماسی کشور برای موضع گیری های قاطع در قبال قیام ملت های مسلمان است. وي همچنين امادگی دانشجویان را برای حضور در کنار ملت مظلوم بحرین و دیگر کشورهای اسلامی اعلام نمود.

وي افزود: ما دانشجویان از دستگاه دیپلماسی کشور خواستاریم که مسیری را دنبال کنند که مقام معظم رهبری نشان می دهند وی ادامه داد: ما آماده اعزام به بحرین هستیم و از مسئولین خواستاریم که امکان حضور ما را در بحرین به منظور امداد رسانی و در صورت فرمان حضرت آقا، حضور نظامی، فراهم کنند.

ورود خبرگزاری های بین المللی برای پوشش تحصن دانشجویان متحصن در بوشهر

در حالي كه اکیپ های خبرنگاران پرس تي وي و فلسطين اليوم (متعلق به جهاد اسلامی) به پارك سيادت بوشهر آمدند تا صدای دانشجويان را به گوش جهانیان برسانند در همين حال دانشجويان بسيجي از ملحق شدن خبرنگاران الجزيره ممانعت كردند.

 عباس عالي زاده مدير روابط عمومي تحصن دليل اين حركت را جهت گيري هاي غير منصفانه و غير انساني شبكه الجزيره در قبال بحرين دانست. با آمدن رسانه هاي بين المللي حجة السلام غريب رضا با ايراد يك سخنراني عربي خطاب به مسلمانان عرب زبان، انان را به مقاومت وايستادگي دعوت كرد.

  

صبح جمعه دانشجويان بعد از قرائت دعاي ندبه اخرين تلاش هاي خود را جهت حركت با كشتي انجام دادند؛ دانشجويان متحصن بعد از قرائت بيانيه خود از پارك سيادت (محل تحصن دانشجويان جنوب كشور)، به سمت اسكله جلالي حركت كردند که به دلیل ظرفیت محدود کشتی ها فقط 200 نفر از انان سوار دو كشتي صيادي (لنج) شدند.

 فرمانده بسيج دانشگاه خليج فارس گفت: از آنجايي كه كشتي مناسبي در اختيار ما قرار ندادند خودمان اقدام كرديم و توانستيم اين دو كشتي را فراهم كنيم. حاجي حسیني ادامه داد تا آنجايي كه اجازه دهند جلو خواهيم رفت.

گفتني است خبرنگاران پرس تي وي و خبرنگاران تلويزيون فلسطين اليوم همراه دانشجويان به سمت کشتی رفتند و خبرنگاران پرس تی وی در کشتی حضور داشتند و به تهیه گزارش پرداختند؛ از طرفی ورود خواهران به اين دو كشتي ممانعت شده دليل اين اقدام اعلام نشد اما احتمالا براي جلوگيري از خطرات احتمالي از ورود خواهران جلوگيري شده است.

حدود ساعت 12:30 دو کشتی به سمت بحرین حرکت کردند. کشتی حامل دانشجویان پس از قرار گرفتن در مسیر بحرین با هشدارهای برج دریابانی روبرو شد (لازم به ذکر است که شناورهای مذکور، شناور صیادی موسوم به لنج  و تحت مالکیت خصوصی بوده) که به دلیل بی توجهی  به آن، شناور نیروی انتظامی به سوی کشتی حامل دانشجویان حرکت کرد که پس از دقایقی به شناور مذکور رسیده و آن را متوقف نمود.

همزمان با این اتفاقات صدها دانشجوی دیگر (که به دلیل محدودیت ظرفیت شناورها نتوانسته بودند سوار شوند) با حضور در محل مصلای نماز جمعه حضور یافتند. دانشجویان با ابراز اطاعت و فرمانبرداری نسبت به جایگاه ولایت و نایب بر حق امام زمان (عج)، شعارهائی را در دفاع از ملت های انقلابی منطقه و نیز آمادگی خود برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری، اعلام کردند.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفائی در خطبه های نماز جمعه به قدردانی از تحصن دانشجویان و طلاب پرداخته و حمایت خود را از ملت های مظلوم منطقه اعلام داشتند. ایشان همچنین تنها تحولات اخیر را بیداری اسلامی امت اسلامی دانستند.

مردم نمازگزار نیز پس از نماز جمعه، اقدام به حمایت از حرکت بیداری اسلامی ملت های منطقه و حمایت از تحصن دانشجویان و طلاب نمودند.
















جلوگیری نیروهای مرزبانی از حرکت کاروان دانشجویی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
باز هم غیرت دانشجوها
خدا خیرشون بده
خوش بحال اون دانشجوها حداقل حرکتی کردن
ما از دولت انتظار داریم به هر نحو ممکن از شیعیان بحرین حمایت کند وگرنه مخفیانه خواهیم رفت
ما برای مرگ آماده نه ذلت شیعیان
جهل ،جهل وفرياد از جهل وبي خبري .كه ازفجايع اينچنيني ديگر يا بي خبرند يا به نحوي آن را توجيه مي كنند اما حقيقت همه يكي است وفقط به بعضي رفتارها وجنايات لباس دين پوشانده اند.حقيقت همه ظلم وتعدي وايستادگي در مقابل خواست مردم است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار