بازدید 26904

توجیه کواکبیان برای پیام تسلیت هاشمی

مصطفی کواکبیان در نطق امروز خود با بیان اینکه انسجام سه قوه و دستیابی به اهداف سند چشم انداز و قوانین مصوب پیش زمینه تحقق «جهاد اقتصادی» است، افزود: در سالی که مقام معظم رهبری تمامی مسئولان و روسای قوا را به پرهیز از مسائل حاشیه​ای توصیه کرده​اند، چرا به بهانه صدور یک پیام تسلیت، روزنامه منتسب به دولت علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جار و جنجال به راه می​اندازد؟
کد خبر: ۱۵۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳ 06 April 2011
یکی از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس، اعتراض به پیام تسلیت هاشمی رفسنجانی به مناسبت درگذشت پدر موسوی را با پیام تسلیت رهبرانقلاب به مناسبت درگذشت یدالله سحابی مقایسه کرد.​

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان در نطق امروز خود با بیان اینکه انسجام سه قوه و دستیابی به اهداف سند چشم انداز و قوانین مصوب پیش زمینه تحقق «جهاد اقتصادی» است، افزود: در سالی که مقام معظم رهبری تمامی مسئولان و روسای قوا را به پرهیز از مسائل حاشیه​ای توصیه کرده​اند، چرا به بهانه صدور یک پیام تسلیت، روزنامه منتسب به دولت علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جار و جنجال به راه می​اندازد؟

وی یادآور شد: زمانی که رهبری انقلاب پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت یدالله سحابی دادند، باز هم عده​ای از افراطیون اعتراض کردند.

کواکبیان با اشاره به اظهارات اخیر حیدر مصلحی در خصوص ارائه پرونده اقدامات قانون‌ شکنانه برخی افراد به دستگاه قضایی، از وزیر اطلاعات تشکر کرد که پرونده عناصر خود سر را به دستگاه قضایی ارسال کرده است تا اینگونه افراد جرات نکنند به ادامه این رفتارها بپردازند و همانند سال گذشته مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، را مخدوش نکنند.

وی در ادامه از هیات رئیسه مجلس خواست تا گزارشی از نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها بدهند تا مشخص شود که  قانون چقدر در روابط اقتصادی کشور حاکم است.

نماینده سمنان سپس احمدی​نژاد را مخاطب قرار داد و گفت: آقای رئیس​جمهور صدای فریاد روستاییان را می​شنوید که از نرخ بالای گاز بهای خود اعتراض دارند؟ من متذکر اتهامات شما به مجلس نیستم که مجلس رئیس و هیات رئیسه دارد. اما در سال جهاد اقتصادی، مجلس می​تواند تخلفات اقتصادی دولت را بیشتر در انجام وظایف نظارتی خود بررسی کند.

به گفته وی، اگر حجم دولت کوچک و اصل 44 اجرایی شود، اساسی ترین مجاهده اقتصادی شکل گرفته است. همچنین اگر جهاد اقتصادی واقعی را بخواهیم پیگیری کنیم، باید سال به سال از وابستگی درآمدهای دولت به فروش نفت بکاهیم تا نهایتا این وابستگی صفر شود.

کواکبیان در ادامه نطق خود به مسائل منطقه نیز اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر فرمودند این انقلاب​های منطقه می​تواند برآمده از انقلاب ما باشد. اما انفعال وزارت خارجه در یمن و الجزایر و لیبی و مصر و تونس قابل بخشودنی نیست.

در حالیکه وقت کواکبیان تمام شده بود او به جای اشاره به مسائل حوزه انتخابیه​اش، یک دو بیتی از ابوسعید ابوالخیر خواند و گفت: ای آن که به ملک خویش پاینده تویی، در ظلمت شب، صبح نماینده تویی، کار من بیچاره قوی بسته شده. بگشای خدایا که گشاینده تویی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار