بازدید 34055
علی رغم کاهش تلفات جاده ای در نوروز؛

شگفتی های آمار کشته های تصادفات نوروز

اما نگاهي به آمار سازمان پزشكي قانونی ـ كه مرجع رسمي اعلام آمار مرگ و مير است ـ در نوروز پارسال، نشان مي‌دهد از 25 اسفند 88 تا 15 فروردين 89، يك هزار و 391 تن در حوادث رانندگي در كشور كشته شدند كه از اين میزان، 340 نفر در درون شهرها، 892 نفر در برون شهرها، 154 تن در جاده‌هاي روستايي و پنج تن در محل‌هاي نامعلوم جان باختند؛ اما اين كه چگونه آمارهاي هلال احمر به رغم نصف بودن رقم آن در مقايسه با آمارهاي پزشكي قانوني 8 درصد افزايش نشان مي‌دهد، خود پرسش جالب توجهي است!
کد خبر: ۱۵۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷ 05 April 2011
در حالي كه رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر، از افزايش 8 درصدي متوفيان رخدادهای جاده‌اي و مرگ 308 تن در تصادفات جاده‌اي نوروز خبر داده است كه بر پایه آمار پزشكي قانوني در نوروز 89 فقط 892 نفر در تصادفات برون‌شهري و 340 تن در تصادفات درون‌شهري جان باخته‌اند و شمار كشته‌هاي حوادث نوروزي پارسال 1391 نفر بوده است؛ حال اين كه چگونه مرگ 308 تن در تصادفات جاده‌اي نسبت به سال گذشته مي‌تواند 8 درصد افزايش نشان دهد، خود پرسش جالبي است!

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، در حالي كه بنا بر مصوبه موجود و عرف هر ساله، آمار كشته‌هاي حوادث رانندگي از سوي سازمان پزشكي قانوني يا پليس اعلام مي‌شود، محمود مظفر، رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر، به تازگی، در خبري عجيب كه مشابه آن نيز در نوروز امسال از سوي دستگاه زيرمجموعه‌اش منتشر مي‌شد، با تأكيد بر اينكه ميزان متوفيان جاده‌ها افزايش 8 درصدي داشته است، عنوان كرد: در سال گذشته، 268 نفر در حوادث جاده‌اي جان خود را از دست دادند كه اين رقم در نوروز 90 به 308 تن رسيده است.

اما نگاهي به آمار سازمان پزشكي قانوني ـ كه مرجع رسمي اعلام آمار مرگ و مير است ـ در نوروز پارسال نشان مي‌دهد از 25 اسفند 88 تا 15 فروردين 89، يك هزار و 391 تن در حوادث رانندگي در كشور كشته شدند كه از اين میزان، 340 نفر در درون شهرها، 892 نفر در برون شهرها، 154 تن در جاده‌هاي روستايي و 5 تن در محل‌هاي نامعلوم جان باختند.

در عين حال، سردار اسكندر مومني، رييس پليس راهور ناجا اعلام كرد: آمارها نشان مي‌دهد در طرح نوروزي يعني از 25 اسفند 89 تا 15 فروردين ماه سال جاري، تصادفات رانندگي در كشور 15 درصد و كشته‌ها و مجروحان تصادفات بر پایه آمار اوليه جمع‌آوري شده 13 درصد و تعداد متوفيان تصادفات 10 درصد نسبت به سال گذشته كاهش نشان مي‌دهد.

از سوي ديگر، دكتر عبدالرزاق برزگر، معاون پزشکي و آزمايشگاهي سازمان پزشکي قانوني نيز گفت: بر پایه اطلاعات دريافتي از مراکز پزشکي قانوني، جمع كشته‌هاي تصادفات نوروزي امسال در سراسر كشور يکهزار و 204 نفر است.

بدين ترتيب با لحاظ آمار کنونی پزشكي قانوني، شمار كشته‌هاي تصادفات نوروزي حدود 4/13 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

اما در عين حال، معاون پزشکي و آزمايشگاهي سازمان پزشکي قانوني، با تأكيد بر اينكه آمار نهايي پزشكي قانوني از كشته‌هاي تصادفات نوروز امسال، در نيمه ارديبهشت ماه اعلام مي‌شود، يادآور شد: اين آمار از تلفات، آمار اوليه اين سازمان است كه به صورت فوري از استان‌ها گردآوري شده و براي امکان اضافه شدن تلفات از بين مصدومان حوادث رانندگي نوروزي که در بيمارستان‌ها بستري هستند، آمار نهايي در هفته دوم ارديبهشت اعلام مي‌شود.

تصویر «بی بی سی» فارسی که آماری عجیب از کشته و مجروحان تصادفات نوروز بازنشر کرده

بدين ترتيب، گویا مسئولان بهتر است در حوزه اختيارات و وظايف خود اطلاع‌رساني كنند كه اين امر موجب سردرگمي مردم و رسانه‌هاي گوناگون و سوءاستفاده رسانه‌هاي بيگانه نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۳
شاید منظورشون تعداد افرادی که درون امبولانس های هلال احمر جان دادن!!
البته شوخی کردم انصافا هم هلال احمر و هم اورژانس خدمات قابل تقدیری را ارائه دادن به مردم و حادثه دیدگان
88-89 يا 89-90!!!
حساس نشو!!!
آقا اين كه چيز خواصي نيست. ميزان بي كاري و تورم همينجوري محاسبه ميشه!!!
کلاً آمار ندین بیرون سنگین ترین ... میدونستی؟
تنها چيز كه در ايران به آن اهميت جدي داده نمي شود آمارهاي واقعي است
علت اینکه آمار هلال احمر و پلیس از پزشکی قانونی کمتره اینه که آماره هلال احمر اون هایی که تو بیمارستان در اثر جراحات رانندگی فوت کردن رو شامل نمی شه. بنابر این می تونه کشته هایی که در سر تصادف فوت کردن افزایش داشته باشه ولی در مجموع اون هایی که بر اساس تصادف در محل تصادف و در بیمارستان فوت کرده اند کاهش.
سلام.من به عنوان کسی که 10سال تکنسین سازمان امداد بودم و جوانی خودم را تو جاده ها گذروندم جواب شما را میدم.آمار هلال احمر مربوط به فعالیت های خودشه. دریک تصادف جاده ای تعدادی از مصدومین توسط آمبولانس های 115 انتقال داده میشن و تعدادی توسط هلال احمر.سازمان از 115 بیخبره و 115 از هلال احمر.تازه وقتی ما مصدوم را زنده تحویل بیمارستان میدیم تو گزارش قید میکنیم مصدوم.نه فوتی در حالی که ممکنه چند ساعت یا چند روز بعد مصدوم فوت کنه.هلال احمر از اونم بی خبره.آمار پزشکی قانونی از همه آمار ها سالم تره.همه هلال احمری ها خسته نباشن که با ذوق و شوق کار میکنند.یه بارم شده نظر منا لحاظ کنید
با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت همه كساني كه در ايام نوروز و ساير روزها تمام تلاششان براين است كه مردم با خيال راحت مسافرت كنند. به نظر بنده، امسال هم پليس و هم گروههاي امدادي زحمات زيادي كشيدند كه جا دارد صميمانه از همه انها تشكر كنم . در مورد آمار تصادف و تعداد كشته شدگان بهتر است يك مرجع اطلاع رساني كند.
بابا چقدر سخت مي گيريد آمار ديگه هر كسي يك چيزي ميگه كنار هم خوشيم .
به نظر من راننده ها امسال در جاده ها خیلی خوب و و با رعایت قوانین، رانندگی کرده اند که امیدوارم که ادامه دار باشد و ضمنا برخورد افراد مسئول در قسمت هایی که مراجعه کردم خیلی عالی بود در اراک به قسمت آموش و پرورش برای اسکان مراجعه کردیم خیلی عالی برخورد کردند حتی مشاهده نمودم که فردی که غیر آموزش و پرورشی بود با روی گشاده پذیرش کردند اسم این افراد را نمی دانم اما امیدورام که هرکجا هستند موفق باشند (مخصوصا خدمتدگذار مدرسه نمونه دولتی کوثر اراک) و همچنین در شوش در قلعه فرانسوی ها کسی که راهنمای آنجا بود خیلی خوش برخورد و با حوصله جواب مسافران را می داد امیدوارم این اخلاق حسنه بین ما ایرانیان روز به روز تقویت شود از دست اندر کاران سایت تابناک تشکر و امیدوارم سال خوبی برای خودشان و خانواد ه های محترمشان باشد تقاضا دارم مطلبم درج شود.
خدايي تو اين كشور به بقالم مي‌گي آمار مي‌ده.
خوب هرچي مرجعي داره ديگه.
يكي از مشكلات بزرگ در حمل و نقل كيفيت پايين جاده ها و راه ها است . علارغم رشد رو به بهبود متاسفانه به دليل مدريت نا صحيح هنوز بسياري از جاده هاي پر ترافيك غير ايمن مي باشند بخصوص در استانهاي جنوبي كشور كه هميشه محروم بوده اند .
واقعآ كه .شماخدمات500هزار انسان شريف را
كه شبانه روز رحمت كشيدن را منكر ميشويد. هركسي كه از شهرش بيرون رفته باشه حضور فعالشونو ميديد.
با سلام
با توجه به مسئولیت اینجانب در یکی از شرکتهادر رابطه با استفاده از سیستم gps پیشنهاد مینمایم هر نظری که بتواند ما را در جهت کاهش تصادفات جاده ای یاری نماید اعلام فرمائید امید وارم انشاالله با افزایش استفاده از سیستمهای مکانیزه در آینده شاهد کاهش قابل توجه آمار تصادفات جاده ای باشیم
عزيزان آمار هلال احمر با توجه به پايگاههاي جاده اي هلال احمر است. در خبرهايي كه خبرگزاري فارس اشاره كرده اگر توجه كنيد ذكر شده كه آمار رسمي را پزشكي قانوني منتشر مي كند. اين آمار مربوط به پايگاههاي هلال احمر است.
دكترمظفر مديري زحمت كش و پرتلاش است و من تصور مي كنم ايشان آمار كشته شدگاني كه از طريق اكيپ هاي امدادي هلال احمر ثبت گرديده را اعلام كردند كه با در نظر داشتن كلي كاهش مرگ و مير نشان دهنده حضور فعال تر اين سازمان در نوروز سال جاري مي باشد
نیست همه تو حیطه کاریه خودشون نظر میدن!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی