بازدید 32643
وضعیت نابسامان مدیریت شهری + تصاویر

این هم یک شیوه مدیریتی جدید؛ دپو کردن زباله در ساحل دریا!+جوابیه

به هر حال، لازم است مسئولین شهری و استانی دست کم در این باره توضیح دهند، بر پایه کدام معیار مدیریت شهری، زباله را می توان در ساحل دپو کرد...؟! حال بگذریم از وضعیت تأسفبار خانواده ای محروم که در اثر بیکاری و فقر اقتصادی، با جمع آوری زباله، زندگی می گذرانند و ظاهرا این تصاویر را کسی «نمی خواهد» ببیند!
کد خبر: ۱۵۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰ 06 April 2011
استان مازندران که به روال سال‏ های گذشته در ایام نوروز از استان ‏های پر رفت و آمد کشور بوده، همچنان به دلیل ضعف مدیریت شهری از یک سو و رعایت نکردن نظافت از سوی برخی مسافرین، نتوانسته است رضایت عمومی مسافرین نوروزی را فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، این استان که به دلیل مناظر زیبای طبیعی و شرایط اقلیمی، از پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است، همچنان با مشکلات عدیده‏ای در جلب رضایت هموطنان روبه روست که بخش اعظم این ماجرا، به ضعف نهاد مدیریت شهری در این استان برمی گردد.

بنا بر این گزارش، مسافرین نوروزی که امسال برای بهره بردن از آرامش و زیبایی دریا به ساحل زیبای محمود آباد رفته بودند، با چنان تصاویر زشت و زننده‏ ای روبه رو شدند که حاضر بودند، دود و آلودگی تهران را تحمل کنند، ولی پای به ساحل پر از زباله‏ محمود آباد ـ که زمانی از زیباترین سواحل شمالی بود ـ نگذارند.

مشکل دفع زباله که از دیرباز در این استان، گریبانگیر شهرهای گوناگون بوده و هنوز که هنوز است، در هیچ یک از شهرهای این استان راهکار منطقی برای آن نیافته اند، این بار دست به ساحل زیبای محمود آباد یازید و مسافرین نوروزی ـ که به این ساحل آمده بودند ـ  به دپوی گسترده زباله در سرتاسر این ساحل برخوردند، به گونه ای که امکان استفاده از ساحل برای مسافرین نبوده است.

به هر حال، لازم است مسئولین شهری و استانی، دست کم در این باره  توضیح دهند که بر پابه کدام معیار مدیریت شهری، زباله را می توان در ساحل دپو کرد...؟! حال بگذریم از وضعیت تأسفبار خانواده ای محروم که در اثر بیکاری و فقر اقتصادی از راه جمع آوری زباله، زندگی می گذرانند و ظاهرا این تصاویر را کسی «نمی خواهد» ببیند!

تصاویر زیر دقیقا مربوط است به خیابان دریای یکم، ضلع غربی شهرک خانه دریا نزدیک به شهرستان محمود آباد:





















جوابیه فرمانداری محمود آباد
« بسمه تعالي»
مدير محترم سايت خبري تابناك
سلام عليكم
احتراماً در پي درج مطلبي با عنوان « اين هم يك شيوه مديريتي جديد، دپوكردن زباله در ساحل دريا» موخ 17/1/90 در آن سايت محترم، ضمن قدرداني از دغدغه خيرخواهانه نگارنده مطلب و بويژه نظرات كاربران عزيز ايران اسلامي كه نسبت به اهميت موضوع گردشگري و حفظ سلامت محيط زيست توجه قابل تحسيني دارند، باطلاع مي رساند بحث زباله يكي از مشكلات اساسي مناطق شمالي كشور مي باشد كه از ديرباز بدليل فقدان عرصه هاي جلگه اي مناسب جهت دفن زباله، همواره مطرح بوده است.

خوشبختانه با روي كار آمدن دولت نهم و دهم و انجام سفرهاي استاني، اين معضل براي مسوولين ارشد كشور ملموس تر شده و از نزديك با آن آشنا گشته اند و همين امر سبب اتخاذ تصميمات مهمي براي رفع آن شده است كه ايجاد كارخانه هاي كمپوست در شهرهاي مختلف استان را مي توان از آن جمله نام برد.

هم چنين بايد باطلاع مخاطبان فرهيخته سايت تابناك برسانم كه جناب آقاي مهندس طاهايي، استاندار محترم داراي روحيه اي فوق العاده علاقه مند به محيط زيست بوده و نسبت به حفظ زيبايي مناظر طبيعي ، جاده ها و شهرهاي استان بسيار حساس مي باشند. مديريت استان نيز در حد توان و بضاعت خود سعي در ايجاد فضايي دل انگيز و عاري از هرگونه چهره اي نازيبا براي شهروندان عزيز مازندراني و مسافران محترم داشته و دارد كه تحويل چند مرحله ناوگان جمع آوري زباله به دهياري هاي استان و اجراي طرح هاي پاكسازي مناظر در ايام نوروز با همكاري و همياري مردم و بويژه سازمان هاي مردم نهاد، بخشي از اين اقدامات مي باشد.

بلافاصله پس از درج مطلب فوق الاشاره در آن سايت، فرماندار شهرستان به همراه بخشدار و شهردار محترم سرخرود در محل حاضر شده كه ضمن احترام به مطلب نگارنده و نظرات كاربران محترم، باطلاع مردم عزيز مي رسانيم منظره اي كه مشاهده نموديم با عكس هاي مندرج در آن گزارش مطابقت نداشته و چيزي كه به چشم مي خورد حضور جمعي از مسافران عزيز در آن منطقه بود كه نسبت به فضا و امكانات موجود ابراز رضايت داشته اند.

در پايان ضمن تقدير مجدد از عنايت آن سايت وزين و مخاطبان محترم به موضوع گردشگري و ايجاد بسترهاي لازم آن در شمال كشور، مسلماً استانداري مازندران و فرمانداري شهرستان محمودآباد از ديدگاه هاي كارشناسانه شما بهره لازم را خواهد برد و اين نويد را به مرم سرافراز ايران اسلامي مي دهيم كه در رفع ريشه اي مشكل زباله تعهد جدي داشته و اميد آن داريم كه با ياري همه دلسوزان، مناظر بكر و چشم نواز شمال ايران همچنان زيبا و دل انگيز باقي خواهد ماند.

موفق و سربلند و پيروز باشيد. با احترام/ فرمانداري شهرستان محمودآباد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۱۶
وااااااااااااااي خاك بر سرشون!!!! اينجوري ميخوان توريست جمع كنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
وقتی سازمان گردشگری توهم وزارت امور خارجه رو داشته باشه کی فکر گردشگر باید باشه
سایتهای گردشگری ایرانی تو اینترنت اصلا دیده نمیشوند
به عنوان یک مازندرانی می گویم: گردشگری که هنوز نمی داند که نباید زباله را از ماشین به بیرون پرت کند نمی خواهیم. اول تو خونه اش بنشیند، آموزش ببیند بعد هوس گردشگری به سرش بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
این همه زبالخ که یک جا جمع شده اند را گردشگران اینجا نیاورده اند. مسولان محترم و زحمتکش ساحل را جای خوبی برای انباشت زباله دانسته اند
احد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
به نظر شما کمی عجیب نیست که همه گردشگرها زباله هاشونو توی یک نقطه از ماشین پرت کردن بیرون!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
دکی جان این همه آشغال رو از ماشین پرت نکردن تو ساحل که!!!!!!!؟؟ اینارو شهرداری برده دپو کرده اونجا استاد!!! به عنوان یک هموطن می گویم: تصویر خودش واضحه اما هرجا دیدی نمی فهمی متن رو هم بخون!! آباریکالا هموطن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
به عنوان یک ایرانی میگویم که مازندران هم بخشی از ایران است و با مدیریت صحیح می توان خیلی از نواقص را از بین برد ، همه مردم ایران حق دارند به تمام نقاط بروند و این مدیران هستند که باید اسباب آن را فراهم نمایند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
مازندرانی عزیز دارید نون می خورید از طریق امدن توریست به منطقتون چرا اینقدر ناشکرید؟؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
به عنوان یک مازندرانی واقعا برای خودت و هم استانی هات متاسفم. یه نگاه به ساحل کیش بندازید و کمی خجالت بکشید.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
واقعا متاسفم برای دوستانی که به این پاسخ منفی داده اند
که نشان از فرهنگ پایین ما ایرانی ها دارد
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
شما لطفا سيستم فاضلاب و شوتينگ زبالتون رو كه منتهي ميشه به رود خونه ها و نهايتا دريا كنترل كنيد بعد به فكر آموزش توريست باشين.
اقا امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
چی میگی بابا . مگه مثلا اصفهان شهر توریستس نیست ؟ شماها خودتان پیش قدم شوید . ضمنا مسئولین محترم هم نگن چرا میریم سواحل کشورهای دیگر
بسم الله الرحمن الرحیم. مشکل زباله یکی از مشکلاتی است که از سالها قبل مناطق شمالی کشور را مورد تهدید قرار می مدهد و دیری نخواهد گذشت که شمال کشور به یک زباله دانی بزرگ تبدیل خواهد شد. بسیاری از زباله های این مناطق به عمق جنگلها برده می شوند و باعث آلودگی منابع آب, خاک و هوا می گردند. از سالها قبل نیز استانداران با این مشکل روبرو بودند و هیچ اقدامی نکردند. هم لاکنون که استاندار مازندران خود از حامیان تخریب باغ گیاهشناسی نوشهر بوده اهمیتی برای این موضوع قائل نیست. ÷س مردم باید شاهد نابودی طبیعت زیبای شمال و تبدیل آن به زباله دانی شهروندان باشند. ان شاالله که گوش شنوایی باش تا فکری برای محیط زیست شمال کشور بکند. والسلام
جون مادرتون يه ذره گير بديد به اينا وضع ساحل هاي شمال ايران افتضاست واقعا كثيفه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
حاشیه جنوب (خلیج فارس) کثیفتره
کشورهای عربی چه کار میکنن من نمیدونم
اگر دوست داشتين يک آدرس ايميل بدين من براي شما عکسهايي رو بفرستم که ببينيد با طبيعت و جنگل دارند چه کار مي کنند و هيچ کس هم نيست که نظارت ،کنترل و مراقبت بکنه.
پاسخ ها
اقا امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
مشکل اینه که تابناک ایمیل نمیده و فقط گزارشگر های خودشو قبول داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
فعلا بین مدیران جنگ برای بالا رفتن از سمت هاست و کسی حال و حوصله کار کردن نداره - مگر اینکه فایده ای داشته باشه البته برای ...
وضعیت زباله واقعا در شمال اسفناک است. حجم عظیم زباله در کنار جاده ها، رودخانه ها و مناطق مسکونی مشمئز کننده است. به نظر میرسد استانداری و یا شهرداری ها توان مدیریت ان را ندارند. پیشنهاد می شود:
1.به طور کل استفاده از بطریهای پلاستیکی قانونمند شود. بیشتیرین زباله در شمال اقلام پلاستیکی هستند. باید برای بازیافت ان برنامه ریزی کرد.
2. کارخانه بازیافت زباله در استان به تعداد کافی احداث شود.
3. در ایام عید می توان از ماشینهای ورودی به استان مبلغ در حدود 2000 تومان مالیات زباله اخذ نمود. شاید کمکی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
خسته نباشی. مگه بقیه جاها که مالیات میدیم اصلاح شدن ؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
چرا اونی که زباله نمی ریزی باید جریمه یکی دیگه رو پرداخت کنه ؟؟!!
هر کسی زباله ریخت جریمه بشه بهتر نیست تا اینکه مالیات بدیم و جیب یه سری تپل تر بشه
یعنی میفرمایید تمام این زباله ها مربوط به گردشگران می باشد؟ یعنی خود مردم بومی زباله ندارن؟ یا زباله از ماشینشون به بیرون پرت نمیکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
مردم بومی معمولاً دلسوزی خاصی نسبت به محیط زیستشان دارند و به خود اجازه نمیدهند که محیطی که خودشان در آنجا باید زندگی کنند را آلوده کنند ولی بعضی (!!!) از مسافران واقعاً بی ملاحظه و بی فرهنگ هستند (اگر چه از وضعیت مالی خوبی برخوردارند!!!) و به هیچ وجه رعایت نظافت محیط زیست را نمیکنند.
در ضمن تقصیر رسانه های عمومی هم هست که تا کنون هیچگونه آموزشی در این رابطه به مردم داده نشده است و سطح فرهنگ عمومی جامعه از این لحاظ بسیار پایین است.
این خاک و آب مظلوم چی می کشه از این همه بی کفایتی، دریغ از ایران که ویران می شود
در جواب دوست عزيز مازندراني :مجيد جان دلبندم حرف شما درست اما اگه به خبر توجه كني ميگه دپو ي زباله ، يعني شهرداري محترم زباله ها را اونجا جمع كرده . گرفتي يا نه ؟
برادر مازني مگر دريا و طبيعت مازندان براي جنابعالي است كه گردشگر بخواهيد يا نخواهيد!!!!
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
اقای ع ع
طبیعت مازندران برای همه هست
ولی ما مازندرانی ها اگر بخواهیم تو ترافیک ناشی از این همه سفر نمونیم ، این همه تصادف تو جاده هامون نداشته باشیم و.... کی رو باید ببینیم؟
آملی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
طبیعت ودریای مازندران مال ما مازنی ها نیست ولی وقتی خیلی از مسافران چنان خودشان را به خنگی می زنند که نمی فهمند نباید هر جا دوست داشتند دوبله وسوبله!پارک کنندو هر جا میلشان کشید زباله شان را بریزندمن مازندرانی باید به او بفهمانم که اینجا خانه من هست .پس کاری نکنید که از شمال آمدنتان پشیمانتان کنیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
من نمیدونم روئسا و مدیران مملکت برای گردش کجا میرن که این همه فاجعه رو نمیبینن
آقا بجای رفتن به کیش و امریکا و ... کمی هم به سواحل ایران برید ببینید این گردشگر ایرانی چرا ترجیه میده بعد از مدتی سفر در ایران به خارج ایران بره
پاکیزگی . فرهنگ . تمدن . سابقه تاریخی چندهزارساله . آی زکی....
لطقا" درمورد نهرهای روبازو بیاده روهای خراب شهر چالوس نیز بفرمایید قکری بکنند.
آقا یا خانم مازندرانی محترم
این زباله هایی رو که می بینی مردم از شیشه ماشیناشون بیرون ننداختن. اینها زباله های شهری است که شهرداری محترمتون! تو ساحل دپو کرده!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
با کدوم بودجه باید این ها رو دفن کرد ؟
شما فقط تشریف میآرین میخورین ومی ریزین چه سودی برای این مردم دارین ؟
خداوکیلی لیاقت ما هم چیزی بیش از این نیست !

کافیست سری به همه نقاط گردشگری ایران بزنید. همه جا انباشته از زباله هایی است که همین ما ایرانیهای گردشگر پرتاب کرده ایم. وضع ماهم بهتر از مسئولین مان نیست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
این زتاله ها ربطی به انداختن زباله توسط توریست نداره اینها را شهرداری دپو میکند. شیر فهم بشی انشااله!
سالهاست که چنین مشکلی وجود دارد اگر مسولین میخواستند تا الان کاری کرده بودند نمیخواهند دوست دارند مردم در کثافت باشند
فرماندار محمودآباد بعنوان نمونه در جذاب توريست شدند اينم از فقط براي بالا بردن آمار
در ساحل روبروی نمک آبرود که مثلا یکی از توریستی ترین مناطق مازندران است انباشت زباله بیداد می کند و انسان از رفتن به ساحل پشیمان میشود .
فرماندار / استاندار / شهرداری که بلد نیست جای مناسبی را برای دپوی زباله در استان در نظر بگیرد بهتر است در منزل بنشیند و موقعیت شغلی خود را به افراد توانمند بدهد .
بعد میگن برای دنیا برنامه دارن

تهران 2 قطره بارون میاد شهر میخوابه
باسلام فقط میگویم ولی کجاست گوش شنوا هر دفعه ای که از مازندران مگذریم میبینیم که جنگلها روز به روز در حال کاهش است وقتی از شهر ساری به سمت گرگان می رویم انگاری وارد شهر کویری می شویم چه فایده گفتن جملات تذکرات وقتی مدیران بی کفایت و بی لیاقت سر کار باشند همین طور که است پیش می رود باید کاری کرد واقعاً باید کاری کرد نه که حرف مفت زد .
عزیزان از همه مهمتر حفظ شئونات بوده که بحمد الهی 100% اجرا شده(پس از کسرچهارتا صفر)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
ایواله
خواهشمندم یک سری به جنگل سابقا" زیبای سی سنگان بزنید . زباله بیداد میکند . علی رغم تلاش شبانه روزی پرسنل زحمتکش آن بدلیل مدیریت ضعیف و عدم فرهنگ سازی در ایام نوروز و تابستان این جنگل پر از زباله شده و با قطع درختان و آتش زدن چوب آنها جنگل در حال نابودی است. بارها به نگهبانان درب ورودی آن عرض کردم که میشود با دادن یک کیسه زباله بزرگ به مسافران(البته با اخذ وجه آن) در هنگام خروج هر ماشین آنها را ملزم به تحویل کیسه زباله پرشده نمود.
مدیریت شهری در مازندران بسیار ضعیف است و دلیل اصلی آن مدیران خوش خدمت به بالا دستیهای خود هستند.این مدیران توانایی اداره ..............ندارند و سالهاست که به دنبال تامین بودجه دستگاه زباله سوز هستند . از استاندار گرفته تا شهردار همه شعار میدهند و بلافاصله بعد از گذشت دوره های مدیریتی کوتاه به مناصب بااتر دست می یابند!!!
به عنوان نمونه تمام معاونین عمرانی 4 استاندار قبلی مازندران به عنوان معاون وزیر راه ، استاندار ، ریاست شهر جدید پرند .........در حال فعالیتند و این ثمره مدیریت قدرتمند آنهاست
وای خدا دلم آشوب شد از دیدن این عکسا وای بر این مسئولین بی مسئولیت
واقعاتاسف انگیزوشرم آوره لطفا شمایه نگاهی هم به استان گیلان بخش رودبنه روستای ناصر کیاده و دهبنه ودستک ودریای سحرخیز بیندازید ازاین موارد به صورت فجیح تر خواهید مشاهده کرد لطفاازمسولین زیربط درمورد جمع آوری زباله برای زندگی بهتر دراین استان پیگیری نماید. باتشکر
چرا مدیران شهری از تجربه بسیار ساده و موفق کشور های دیگه استفاده نمیکنند؟ مثلا در کشوری مانند سوئد بابت خرید هر بطری آب 20 درصد مبلغ اضافه به عنوان پول بطری گرفته میشود و در صورت پس دادن بطری خالی این مبلغ به شما پس داده میشود این قضیه در مورد همه اجناس وجود دارد بنابراین هیچکس زباله خود را دور نمی ریزد.بعد از جمع آوری بغیر از بازیافت نیروگاههای در این کشور وجود دارد که سوخت آن از زباله تامین میشود .
طفلکا تازه به سه چرخشون گل هم زدن خدایا دل این خانواده رو همیشه شاد نگهدار
این است فرهنگ وتمدن اریایی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
کاشکی یک سونامی مثل ژاپن بیاد همه سواحل ایران را پاک کند
از این دست بی مدیریتی ها زیاد هست
متاسفانه تو کشور عزمی برای اصلاح روند تفکیک زباله ها یا از بین بردن اصولی انها نیست
مدیران بی کفایت که همشون دقدقه و نگرانیشون فقط پستی هست که به آنها واگذار شده و هیچ کس به دنبال اصلاح نیست
من خودم از اهالی شهرستان لنگرودم . در لنگرود ساحل زیبای چمخاله و چاف هم با چنین بی مدیریتی هایی مواجه هست
در روستا ها دیگه این وضع به طور وحشتناکی داره جلو میره و مردم تمام آشغال هاشون اعم از عفونی - پسماند مواد غذایی و پلاستیکی رو کنار جاده ها میریزند که هم بوی بدی داره و هم چهره زننده ای به محیط میده
مردم اینجا هم هیچ قدر طبیعت رو نمی دونند. حتما باید تو کویر زندگی کنند تا قدر طبیعتی و نعمت خدا رو بدونند
اين موضوع نشانه عقب ماندگي فرهنگي و بهداشتي جمعيت زيادي از مردم كشور عزيرمان است يعني درصد كمي از مردم نظافت و بهداشت را رعايت ميكنند كه علت اصلي آن عدم آگاهي ميباشد
البته مسئولين هم مقصرند چه در بخش فرهنگسازي و بالا بردن سطح دانش مردم و آگاه نمودن ايشان به عواقب اشغال ريختن در محيط زيست و هتك حرمت به جهان هستي
و چه در بخش برخورد با متخلفين و عدم وجود تنبيه لازم در اين زمينه
و چه در بخش نظافت و جمع آوري و تبديل زباله
به هر حال جاي خالي پليس امور نظافتي و حفاظتي از محيط زيست در ايرن بسيار خاليست البته ميتوان با استفاده از تكنولوژي روز اين موضوع را مديريت نمود
مشكل بزرگ ما مشكل فرهنگيست. يعني در همه كارهاي اجرائي ما فكر مي كنيم يك نهاد اجرائي براي انجام آن كار وجود دارد يا بايد ايجاد گردد و مسئوليتي براي خود قائل نيستيم. در حاليكه در خيلي از كشورهاي دنيا خود مردم يا رعايت مي كنند و يا گروههاي مردمي بصورت خودجوش و فوق برنامه فعاليتهاي اجتماعي انجام ميدهند. اين مسئله شبيه كمك به مستمندان و فقراست. با اين تفاوت كه دراينجا طبيعت بي زبان در حكم مستمند و فقير تلقي مي شود.........
با سلام

من نماينده شركتي خارجي هستم كه داراي تكنولو‍‍‍‍ژي امحا زباله هاي بيمارستاني و شهري وحتي كشتارگاهي ودريايي ميباشد ولي متاسفانه به دلايل نامعلوم ارگانهاي مربوطه درخواستي نميكنند.
اگر خواستيد سايت را جهت مطالعه معرفي كنم.
به نظر من بهترین راه این است که مسولین مازندران را از استانهای یزد یا اصفهان انتخاب کنند تا قدر اینهمه موهبت خدادادی را بدانند ویک مقدار به وضعیت تفریحی شمال سرو سامان بدهندیا اینکه مسولین شمال را بیاورند وازاین استانها بازدید کنند و ببینند با کم آبی این مناطق چه پارکهای وجود دارد
خوب وقتی مدیران شهری مازندران عرضه ندارن و راحتترین راه براشون اینه که زباله هارو کنار دریا بریزن چرا عوضشون نمیکنن
برید جنگل سی سنگان را ببینید پشت شمشادها و درختان دپوی زباله درست کردند به چه بزرگی . نزدیک که میشی یه نگهبان گذاشتن میگن اینجا خطر حیوانات وحشی است ای قسمت نیایید

جالبه که بیست متر آنطرف تر مردم تو جنگل چادر میزنند یا بساط پهن میکنند
بد تر از این زباله ها فاضلابهای شهرهای ساحلی است که از طریق رودخانه ها به دریا میریزد و هیچ اقدامی هم صورت نمیگیرد. من خودم امسال شاهد سرازیر شدن این فاضلابها به دریا در ساحل بابلسر بودم.
راستی سازمان حفاظت از محیط زیست کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا تو ایران همچین سازمانی( به صورت واقعی و عملی) هست و کار میکنه ؟ یا فقط برای .....
اينهانمونه اي ازبي كفايتي مسئولين استان مازندران است وفقط گراني درآنجا بيدادميكند وپول ازمردم ميگيرند ورسيدگي نمي كنند
خدايا ما چه ملت با فرهنگي هستيم. مهم ، تميز بودن داخل خانه و ماشين خودمان است.كوچه و خيابان و خانه ديگران و... بيخيال.
امسال عید به بندر گناوه در حاشیه خلیج همیشه فارس رفتم بوی مشمئز کننده فاضلاب شهری و چادر زدن مسافران کنار جوی های بو گندو و خالی شدن این فاضلاب ها در دریا بارها باعث شد به خودم فحش بدهم که چرا به دوبی نرفتم
راستی چرا اونها تونستن ولی ما هنوز نتونستیم فاضلابهای شهرهای ساحلی را درست کنیم
دریا مال همه ایرانی هاست این بد سلیقه ای که تو انباشت ذباله همه دیدیم مال بی لیاقتی مسئو لین منطقه است کجای دنیا ذبالهاشنو کنار دریا رها میکنند؟چرا مسئولین منطقه نمیرن چندتا کشور تا از تجربه انها استفاده کنند؟
قدري تفكر:
**درگذشته هاي نه چنان دور چه ميكرديم؟؟
**در كشور هاي همسايه كه به اندازه جمعيت كشورمان توريست دارند و همه كارهاي آنها با ظروف يك بار مصرف است چه ميكنند؟؟
**شان ومنزلت هر شهر ومكاني نيزبايد توسط خود مالكين و صاحبان آن هم حفظ شود.در اين خصوص چه كرديم؟؟
**انتخاب شوراي شهر ها وروستاها و مهمتر از همه انتخاب شهرداران و دهياران به چه سبك و سياقي صورت ميگيرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
**ازقديم گفته اند هر كس كه خربزه مي خورد پاي لرزش هم مينشيند.
**چرايي اين قضيه را در خودمان جستجو كنيم.ما تا جه اندازه نسبت به محيط زيستمان حساسيم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
***از شهر ساحلي و بسيار كثيف بتدرگز اين درد دلها را نگاشه ام. تا جه درنظر افتد.
بسمه تعالی
حالا بیایید هی سریال پایتخت رو تفسیر و تنقیدنمایید.دیگران به فکرارسال فضاپیماهستن مابه جون هم افتادیم که فلان سریال چرااینطوریه.موضوعات مهمی است که به اوناپردازش نمیشه. باید به فکر ساختن ایرانی آباد با فکروعمل سازنده باشیم نه به فکرنقدسریال که به ماربطی نداره...
یک رتبه بندی کنید که کدام یک از ساحل های ایران بدترین وضعیت را دارند و بطور مرتب اطلاع رسانی کنید تا شاید دستگاه های اجرای برای حفظ آبرو هم که شده یک ذره به فکر باشن
آیا تا بحال به سواحل پاکیزه و نیلگون خلیج فارس سفر کرده اید - نروید چون مشکل فاظلاب شهری و سواحل آلوده باعث پشیمانی شما میشود
شهر ما خانه ما برنامه امشب سینما های تهران و شهرستان ها...
مسئولین زحمت کش شهر محمود آباد حداقل آشغالها رو یه جا جمع کردن ،تو شهر ما بعد رفتن مسافرا هنوز آشغالا گوشه خیابون پخشه . باور ندارید تو سایت خبری "سوک" عکسشو ببینید.
نمی دونیم دردمون رو به کی بگیم تو رو خدا به داد جنگلهای شمال برسید دارن همه رو نابود میکنند
تورو خدا
متاسفانه بنده تا به حال در کنار ساحل سطل زباله مشاهده نکردم. بی فرهنگی از مردم، مسوولان و از همه طرف است.
شما بودجه ای که برای مازندران در نظر گرفته می شود را ببینید و با بودجه تهران یا اصفهان یا ... مقایسه کنید جواب را پیدا می کنید ودر جواب بقیه دوستان غیر مازندرانی : یک مازندرانی هیچوقت زباله در دریا وجنگل رها نمی کند. من خودم بارها با پیر مردهای مازندرانی به جنگل رفته ام حتی یک مورد هم ندیدم که آنها در جنگل زباله رها کنند .
فقر تا کی پایان مییابد
علی (ع):«الناس بامرائهم اشبه منهم بابائهم». مردم به فرمانروايان خود شبيه ترند تا به پدرانشان.
امیدوارم به حرمت امام علی سانسور نکنید
دريغ از اين همه بي كفايتي
گرفتن عوارض ورودي براي جاده هاي منتهي به شمال از مسافرين گزينه خوبي است .

من به عنوان مازندراني از ديدن اين تصاوير حالم بد شد ، لازم به ذكر است كه همچين هم غربيه نيستيم با اين تصاوير .

در ضمن دوستي گفت كه مگر دريا مگر ماله شما مازندرانيهاست ؟
يه چيزي و بگم اينكه حداقا تو خانواده ما اينطوريه كه ما خودمون سالي يه بار هم نميريم ساحل
مطمئن نيستم ولي احتمالا ، دريا و ساحل واسه مازندرانيها اون جذابيت و كه براي غير شمالي داره ؛ نخواهد داشت.
به نظر مياد مسافرين كمي مقصر هستند و مديران شهري (شهرداري و فرمانداري ها)

البته نه همه مسافر ها . من به چشم خودم ديدم كه خيلي خانواده ها رعايت مي كنند بهداشت محيطي رو.
وقتی دولت به درختا رحم نمی کنه, می خواهید مردم به طبیعت رحم کنند؟
اگرماواقعا مسلمان هستیم بایدشان مسلمانی راحفظ کنیم الظافت المن الایمان
متاسفانه خود مازندراني ها هم محيط زيست را آلوده مي كنند و در برابر اين طور پاسخ مي دهند كه طبيعت اول از همه به آنها اختصاص دارد
وقتي چند سال زباله هاي شهر زيراب از شهرستان سوادكوه در نزديكترين منطقه جنگلي به شهر زيراب و جاده ارتباطي چند روستا ريخته مي شود و هيچ ارگاني و يا سازماني نظارت نمي كنند كه چه وضعي در اين منطقه جنگلي پيش اومده كار به ساحل دريا هم ميكشه .
آقای تابناک این یک قطره از دریاست
در دانمارک یکی از اولیه ترین کلاسهای آموزشی که برای خارجیان تازه وارد ترتیب میدهند ؛ آموزش زباله هست !!
آنها را به مراکز بازیابی زباله برده و نشان میدهند که چگونه از زباله جهت تامین آبگرم شوفاژهای شهری استفاده می کنند .
شهرداری هر ماه بطور مجانی یک بسته کیسه سبز رنگ ( جهت زباله های طبیعی ) و یک بسته کیسه مشکی رنگ ( جهت زباله های بازیافت ) به درب منازل شهروندان تحویل میدهد .
در تمام کنسرتهای بالای پنجاه هزار نفری در تمام جشنهای عمومی ؛ هر کسی با خود یک کیسه زباله حمل می کند و در انتهای جشن ؛ کیسه ها را به کانتین های بزرگ تعبیه شده در محل میرزند .
در آلمان اگر شما یک ته سیگار از اتومبیل به بیرون پرتاب کنید ؛ بار اول 60 یورو جریمه میشوید و برای بار دوم گواهینامه شما باطل میشود . بنابراین ضمن اینکه شهرداریها تلاش می کنند شهرها را بصورت مدام تمیز کنند ، بقول ناشناس مازندزانی به شهروندان هم از سن مهد کودکی آموزش ( برخورد با زباله ) میدهند .
تعجب میکنم که چرا به شهروند مازندرانی حمله کرده اند که گفته ما فرهنگ صحیح باز انداختن زباله نداریم . در اینکه شهرداریها ضعیف عمل می کنند شکی نیست برای همین یک نمونه از نوع کار شهرداری در دانمارک و وظیفه شهروندی را آوردم که شاید شهرداریهای ما بدانند که از زباله های انباشته شده نه تنها زباله جمع کن ها ، بلکه شهرداریها هم می توانند استفاده بهینه بکنند ؛ البته اگر بخواهند و حالش را داشته باشند .
فقط مي توان گفت جاي بسي تاسف است !؟
فقط مسئولین مقصرند در کتابهای درسی برای ترویج فرهنگ محیط زیست چکار کرده اند یا در برنامه کودک چند ویزه برنامه در این رابطه داشته ایم و یا.......... همه بر این باور غلط که محیط زیست باید اینطور بشود بزرگ شده اند و دریغ از اندک آموزشی در این خصوص که همواره کوتاهی شده است.
به جای اینکه با هم بحث کنیم و فقط اشباه را گردن دیگران بندازیم. بهتر نیست که با همکاری و فکر محیط زیست و طبیعت کشور را سالم تر کنیم.
چه فرقی می کنه گردشگر ویا شهرداری و حتی مردم بومی این کار را کرده باشند!
کار اشتباه است و ما باید یاد بگیریم که نظافت و تمیزی فقط مال خانه نیست. ما باید به بچه ها که در پارکها کاغذ پفک و شکلات را به زمین می ریزند فقط نگاه نکنیم همان جا باید به کودکان اموزش بدهیم که نباید این کار را انجام بدهند و دلیلش را تو ضیح دهیم.
اگر ما این زمین را برای زیستن دوست داریم برای حفظ کردنش تلاش می کنیم.و فقط حرف نمی زنیم و دیگران را محکوم نمی کنیم.
در این همه نظر که داده شده هیچ راه و چاره دیده نمی شود فقط ما از نظر دیگران ایراد گرفته ایم. من فکر می کنم ما ایرانیها ملتی هستم که از بی احترامی ناراحت می شویم. چه بی احترامی بدتر از اینکه ما با دست خودمان داریم کشور را زشت و الوده می کنیم.
اين مكان در ضلع شمال غربي شهرك خانه دريا مي باشد و اين زباله ها نيز از زباله هاي ساكنين خانه درياست . موارد قابل تامل اين است كه دپو زباله ها در اين مكان چند سالي است كه انجام مي شود و اين موضوع مربوط به امسال و سال گذشته و ... نمي باشد .سؤال اساسي اين است كه آيا مسئولين امر واقعا اين مكان را نديده اند و يا از آن بي اطلاع اند !؟ كه در هر صورت مقصر اصلي بي توجهي برخي از اين مسئولين مي باشند كه بايد پاسخگو باشند.ديدن اين مناظر براي همه ساكنين محله هاي اطراف بسيار رنج آور و سخت خواهد بود.
مشکل هم نداشتن فرهنگ تمیز نگه داشتن محیط زیسته هم بی مسئولیتی مدیران..ضمنا اون آقا یا خانم مازندرانی یجور صحبت کرده در مورد توریست انگار مازندران ملک خصوصی ایشونه.. بجای اینکه فقط دنبال کاسبی از توریستها باشید یکم به فکر خدمات رسانی باشید
سلام باید باور کرد که مردم ما کمتر به امر بهداشت شهری اهمیت می دهند اکثر این زباله ها مهمانان عزیز نوروزی بودند. این یک واقعیت است اما تعجب من در این است که بعضا هموطنان سوار ماشین های شاسی بلند و کروک نشستند و زباله رو به بیرون پرت می کنند.شما که خارج رفته و خارج دیده اید . شما چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تعجب نکردم!!!!!
آقا یه سری هم به انزلی بزنید ببینید خیلی از خیابون هاش از وقتی که من یادم هست مملو از چاله هایی به عمق 10 تا 50 سانتی هست. شرم آوره انگار این شهر، شهرداری نداره
من 3 سال شمال دانشجو بودم تو اون دوران انجیو یا همان گروه داوطلب برای پاکسازی سواحل تشکیل دادیم.
تو همون زمان شنیدیم که استاندار یا شهردار یا .. ماشینهایی خریداری کردن که ماسه را میکشد داخل اشغالها رامیگیرد و ماسه تمیز پس میدهد اما بعدا فهمیدیم نخریده پولشو گرفته خرج چیز دیگه کرده .
مسئولان شمال کشور از دیگر مسولان نا لایق دیگر استانها نالایقترند به عینه دیدم در این 3 سال شن دزدی از ساحل روانه شدن فاضلاب به دریا چوب دزدی از جنگل و اشغال در ساحل ... وا اسفا . وا مسلما خاک بر سرتان
مشکل هم نداشتن فرهنگ تمیز نگه داشتن محیط زیسته هم بی مسئولیتی مدیران..ضمنا اون آقا یا خانم مازندرانی یجور صحبت کرده در مورد توریست انگار مازندران ملک خصوصی ایشونه.. بجای اینکه فقط دنبال کاسبی از توریستها باشید یکم به فکر خدمات رسانی باشید
متاسفانه ما ایرانیها همیشه دیگران را مقصر قلمداد میکنیم ولی اگر منصفانه قضاوت کنیم می بینیم این دیگران همین خود ماییم
اغلب ما ایرانیها متاسفانه از فرهنگ بسیار پایینی از نظر حفظ محیط زیست و رانندگی برخورداریم وهمیشه نیز دیگران مسبب مشکلات میدانیم 0 ای کاش روزی برسد که محیط زیست را نیزعین خانه خود بدانیم و در حفظ پاکیزگی آن بکوشیم
من خود در کنار ساحل بندر کیا شهر گیلان مشاهده نمودم که چطور مردم ظرفهای یکبار مصرف را داخل نیزار پرت میکردند جاییکه صدای پرندگان و آواز قورباغه ها آدم را به وجد می آورد
متاسفم برای ملتی که خود را سرآمد انسانها میداند اما از خود چیزی ندارد
جالب است. تمام عزیزانی که کامنت ارسال کرده اند این وضعیت را اسف بار توصیف کرده اند. اما واقعیت این است که این زباله ها نشانگر عملکرد نادرست فرد فرد ما ایرانی هاست. متاسفانه اکثر مردم و مسئولین در این رابطه بسیار ضعیف عمل می کنند و به نظر بنده فقر فرهنگ شهر نشینی عامل اصلی است. یکی از مراکزی که می تواند در ارتقاء فرهنگ عمومی نقش موثری داشته باشد صدا و سیماست. اما متاسفانه کسانی که مدیریت صدا و سیما را در تهران و شهرستانها بعهده دارند کمترین توجه را به آموزش مردم در خصوص حفظ محیط زیست دارند. نمی دانم شاید خودشان هم نمی دانند چگونه از این رسانه می توانند اسفاده بهینه کنند. متاسفانه ساعتها برنامه هایی از سیما پخش می شود که هیچ اثر مثبتی در جامعه ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
فقط شهرداری مقصر است
خیلی تعجب کردین این وضع رو دیدین؟قبلی ها زیر ماسه های کنار دریا در سراسر شهرهای ساحلی دفن شده !
احسن تابناک. از این دست مشکلات فراوان داریم. بهتره به زباله ها و زهابهای بیمارستانی هم پرداخته بشه که با دیگر زباله ها مخلوط نشن.
بابا آخه چقدر شماها سطحی‌نگرید؟ اگه کمی عمیق‌تر نگاه کنید متوجه می‌شید که این تصمیم مسئولین بی‌حکمت نیست. نمی‌بینید چقدر ایجاد شغل کرده؟
...حالا هی سیاه‌نمایی کنید
... وافعاً مردم ناسپاسی هستیم
همه چیز برای تهران است
آیا می دانید استانها شمالی از فقیر ترین استانهای کشور هستند؟
چه بودجه ای به این استانها در قبال تحمل این همه مسافر اختصاص می یابد؟
آیا می دانید این همه مسافر چه ظلمی را تحمیل می کند؟
آیا غیر از گرانی به این مردم می رسد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست