بازدید 14873

تنها راه خروج قذافي از ليبي

کد خبر: ۱۵۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۹ 06 March 2011
پايگاه اطلاع رساني دنيا الوطن روز يكشنبه به نقل از 'محمود شمام' مخالف و معترض حكومت ليبي و فعال رسانه اي اين كشور نوشت؛معمر قذافي ديكتاتور ليبي مي تواند از طريق تونلهاي زير زميني از محل اقامت خود خارج شود.
   
به گزارش ايرنا به نقل از اين پايگاه خبري، شمام افزود، قذافي گزينه هاي محدودي دارد و بعيد است از سلاحهاي شيميايي و ممنوعه عليه انقلابيون ليبي استفاده كند.

شمام به دنيا الوطن گفت: اين اتفاق نظر وجود دارد كه قذافي با پيشنهاد هوگو چاوز رييس جمهوري ونزوئلا براي حل مسالمت آميز بحران كنوني، چنانچه برخلاف منافع او باشد، مخالفت خواهد كرد.

وي درباره جزييات ابتكار ونزوئلا گفت، هنوز هدف چاوز مشخص نيست و با انقلابيون هم تماسي برقرار نشده است. اگر تلاشهاي وي در جهت ماندن قذافي باشد، با آن مخالفيم. اما اگر ابتكار وي با هدف خروج قذافي از ليبي باشد به آن گوش مي دهيم و بايد زمان اجراي آن هم طولاني نباشد.

محمود شمام همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا انقلابيون به چاوز كه گفته دوست شخصي قذافي است، اطمينان مي كنند، گفت؛ ما به هيچ كس جز ملت و قدرت آن اطمينان نداريم. با اين حال با هشياري به جهان خارج گوش مي كنيم.

شمام درباره اينكه آيا قذافي مي تواند با امنيت از ليبي خارج شود،گفت: اگر او بخواهد از اين كشور خارج شود مي داند چه كند يعني از راههاي زيرزميني كه تدارك ديده فرار مي كند. با اين حال وي نه رييس جمهوري ليبي است و نه يك شهروند آزاد در اين كشور، بلكه او يك جنايتكار جنگي است.

اين فعال رسانه اي درباره اينكه آيا تضميني وجود دارد درصورت خروج قذافي از كشور تحت تعقيب قرار نگيرد و دادگاهي نشود،گفت: وي از سوي دادگاه بين المللي تحت تعقيب مي باشد، پيگرد او از سوي ليبيايي ها امري جداگانه است و اگر مردم ليبي بخواهند وي را تحت تعقيب قرار دهند، تصميم با خودشان است.

شمام درباره اينكه آيا بين مخالفان نيز درباره تشكيل دولت و يا شوراي ملي شكاف وجود دارد،گفت: هيچ چيزي به نام مخالف اكنون وجود ندارد. مناطق آزاد شده از سوي كميته هاي ملي اداره مي شود و هيچگونه شكافي هم بين انقلابيون وجود ندارد. مذاكرات انجام مي شود و همه بر انجام آن متعهد هستند.

وي در ادامه افزود؛ شايد برخي مشكلات بوجود بيايد اما سخن از آشوب ساخته كساني است كه از انقلابها مي ترسند.

اين فعال رسانه اي درباره گزينه هاي پيش روي قذافي،گفت: او يا بايد فرار كند و يا بميرد و مردم ليبي اجازه انتخاب گزينه ديگري را به وي نمي دهند.

شمام در پاسخ به اين سوال كه آيا حمله هوايي به پناهگاه قذافي و ممنوعيت پرواز در ليبي را تاييد مي كنيد،گفت: شوراي ملي اكنون مشغول فعاليت هاي سياسي است و تاكنون تنها موافقت خود را با اقدام جامعه بين المللي براي جلوگيري از نفوذ مزدوران اعلام كرده و از نزديك مراقب اوضاع است و تصميماتي را كه در جهت حمايت از مردم و انقلاب و حاكميت ملي و قداست خاك ليبي باشد، انجام مي دهد.

وي گفت:اين اتفاق نظر وجود دارد كه غرب، قذافي را ساخته و به وي و فرزندانش بها داده است. اين غرب است كه از دزدي هاي قذافي و غارت ملت ليبي محافظت مي كند.

اين كارشناس مسايل سياسي و رسانه اي درباره اينكه آيا امكان دارد قذافي در لحظات آخر از سلاح شيميايي استفاده كند،گفت:احتمال دارد قذافي كه هر روز از راه راست بيشتر منحرف مي شود به چنين كاري دست بزند، اما فرزندان وي زندگي را دوست دارند و به خودكشي با او دست نخواهند زد. ليبي كشوري پهناور و نزديك به اروپاست و كشورهاي اروپايي از اين كار احمقانه زيان خواهند ديد.

فعال رسانه اي ليبي درباره تماسهايي كه قذافي با رژيم اسراييل برقرار كرده گفت؛ اين اخبار از سوي روزنامه ها فاش شده و يك مقام پيشين حكومت ليبي كه با دوستان سيف الاسلام قذافي (پسر قذافي) دوست است گفت كه سيف الاسلام در سفري به سرزمينهاي اشغالي فلسطين در ديداري 5 ساعته با اشلاين، ميلياردر يهودي از وي خواسته از نظر امنيتي و سلاح آنان را پشتيباني كند.

شمام درباره ليبي بعد از قذافي گفت؛ اميدواريم كه آينده اي شكوفا همراه با آزادي و حاكميت قانون داشته باشيم.

به گفته وي،رسانه هاي عربي بخصوص رسانه هاي پنهان، در دو انقلاب تونس و مصر، امتحان خود را پس داده اند و براي هر انقلاب احتمالي ديگري نيز آماده اند. اما جمع آوري اطلاعات بسيار سخت شده و تماس ها قطع گرديده است و آنها نمي توانند با وجود حوادث كنوني وارد ليبي شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست