بازدید 30934

بازديد 6 ساعته رهبر انقلاب از وزارت اطلاعات

کد خبر: ۱۵۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳ 03 March 2011
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ‌در بازديدي شش‏ساعته‌، از وزارت اطلاعات و نمايشگاه فعاليت‌هاي اين وزارتخانه ديدن كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، ایشان صبح امروز در بازديد از وزارت اطلاعات ضمن حضور در نمايشگاه فعاليتها و پيشرفتهای مختلف سربازان گمنام امام زمان(عج)، با مديران، كارشناسان و كاركنان وزارت اطلاعات نيز ديدار كردند.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/11584/B/13891212_0211584.jpg

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به محل وزارت اطلاعات بر مزار سه شهيد گمنام در اين وزارتخانه حضور يافتند و ضمن قرائت فاتحه ياد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.


http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/11584/B/13891212_0111584.jpg


ايشان سپس با حضور در نمايشگاه فعاليتهای وزارت اطلاعات، از نزديك در جريان اقدامات و پيشرفتهای بخشهای مختلف وزارت اطلاعات قرار گرفتند.

حضرت آيت الله خامنه ای امروز همچنين در جمع مديران، كارشناسان و كاركنان وزارت اطلاعات، ضمن قدردانی از تلاشهای مخلصانه و دلسوزانه سربازان گمنام امام زمان(عج)، اين وزارتخانه را از معدود دستگاههای برآمده از انقلاب اسلامی خواندند و تأكيد كردند: وزارت اطلاعات به همت نيروهای با ايمان، متعهد، متخصص، دلسوز و انقلابی خدمات بزرگی برای انقلاب انجام داده است و اكنون پايگاه عظيم مبارزه و جهاد در عرصة‌ جنگ  اطلاعاتی در دنيای امروز است.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/11584/B/13891212_0511584.jpg

ايشان با اشاره به نحوة شكل گيری دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ايران بدست جوانانی مؤمن و انقلابی، خاطر نشان كردند: از امتيازات برجستة دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ايران، بومی بودن آن، و الگو نگرفتن از هيچ مجموعه اطلاعاتی در دنيا است.
رهبر انقلاب اسلامی، اين مجموعه برآمده از انقلاب اسلامی را تركيبی از تلاش و توكل خواندند و افزودند: با توجه به ويژگيهای ممتاز اين مجموعه، وزارت اطلاعات بايد همواره در حد اعلای پايبندی به اصول و مبانی انقلاب و رعايت حدود شرعی و قانونی باشد.

حضرت آيت الله خامنه ای پايبندی به قانون و ضوابط را بسيار مهم دانستند و تأكيد كردند: لازمة تعهد، تدين و تقوا، عمل به قانون و اميد به آينده است.

ايشان با تأكيد بر لزوم نگاه كلان، راهبردی و عميق وزارت اطلاعات خاطر نشان كردند: طرح های بلند مدت خوبی در وزارت اطلاعات تهيه شده است اما بايد طرح های جامع و راهبردی در ديگر موضوعات مهم تهيه و كامل شود زيرا اساسی ترين وظيفه اين دستگاه تهيه طرح های عميقِ بلند مدت است.


http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/11584/B/13891212_0911584.jpg

حفظ انسجام در وزارت اطلاعات، لزوم نگاه فرا جناحی و فراگروهی، و دقت، حساسيت در قبال نفوذ دشمن و جريانهای معيوب فكری و سياسی و استفاده از تجارب نيروهای مجرب از ديگر نكاتی بودند كه حضرت آيت الله خامنه ای به آنها اشاره كردند.
حضرت آيت الله خامنه ای در سخنان خود مديران، كارشناسان و كاركنان وزارت اطلاعات را به اُنس با قرآن، نماز، نهج البلاغه، صحيفه سجاديه و اخلاق متكی بر مبانی الهی توصيه كردند.

ايشان همچنين با قدردانی از وزير اطلاعات در بخش ديگری از سخنان خود، بيداری اسلامی روز افزون كنونی در منطقه را حادثه ای فوق العاده عظيم خواندند و افزودند: تحولات كنونی در منطقه قطعاً در آينده جهان تأثيرگذار خواهد بود، بنابراين بايد اين تحولات را فعالانه رصد و ابعاد مختلف آن را بررسی دقيق كرد.

ايشان بيداری اسلامی كنونی در منطقه را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ايران و نتيجه ايستادگی ملت ايران دانستند و تأكيد كردند: جبهه استكبار و در رأس آن آمريكا به خوبی می دانند كه الگوی اين حركت های مردمی، انقلاب اسلامی ايران است بنابراين تلاش دارند تا اين الگو را تجربه ای ناموفق و شكست خورده جلوه دهند در حاليكه در مقابل عظمت جمعيت ميليونی مردم در 22 بهمن درمانده ‌اند .

در ابتدای اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين حيدر مصلحی وزير اطلاعات در سخنانی با اشاره به موفقيت های سالهای اخير وزارت اطلاعات آنرا نتيجه حضور نيروهای مؤمن و جوان در كنار نيروهای انقلابی و با تجربه دانست و گفت: پايبندی به ارزشهای انقلاب اسلامی و بومی بودن دانش و تخصص، دو ويژگی بارز وزارت اطلاعات است كه موجب تحول در ابعاد مختلف فنی و اطلاعاتی شده است. وی با اشاره به جنگ نرم دشمن و همچنين تحولات كنونی منطقه خاطر نشان كرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) اكنون از توان و ظرفيت بسيار بالايی برخوردار هستند و رويكرد پيش دستانه و تهاجمی در دستور كار وزارت اطلاعات است.

در اين ديدار نماز ظهر و عصر نيز به امامت حضرت آيت الله خامنه ای اقامه شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر