بازدید 11356
۶
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛

مأمورانی از جانب رهبری در حال تعقیب عرفان های انحرافی هستند

ما امام جماعت کافی هم نداریم، زیرا امام جماعت به سادگی نمی‌توان جذب ‌کرد. خروجی حوزه‌ها با جذب ائمه جماعت همخوانی ندارد، چون یک روحانی فارغ‌التحصیل از حوزه، باید دوره کارآموزی بگذراند و نمی‌توان مسجد را به دست فردی بی‌تجربه سپرد، زیرا او نمی‌تواند به درستی با مردم ارتباط برقرار کند و همین سبب بروز اشکال می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳ 10 January 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ  اخبار مربوط به عرفان‌های انحرافی، مدنظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و ما باید در این زمینه فعال برخورد کنیم.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه، در تلاشند و از سوی مقام معظم رهبری نیز مأمورانی موظف به تعقیب این موضوع هستند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و کارگروه‌هایی که بیرون از مجلس فعالیت می‌کنند، راهکارهای متنوعی را برای مقابله با این حرکت نرم در دستور کار دارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدامات کمیسیون متبوع خویش، خاطرنشان کرد: نشست های متنوعی در این باره داشته‌ایم. همکاران در نشست‌هایی با مأموران وزارت اطلاعات و برادران سپاه پاسداران، موضوع را بررسی کردند و باید گفت، اقدامات انجام گرفته تاکنون بررسی شده و ما پس از این، می‌توانیم رسیدگی به موضوع عرفان‌های انحرافی را در دستور کار قرار داده و به مرحله اجرا برسانیم.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه اظهار داشت: طرح جامعی برای نمونه‌سازی در مساجد را پیش روی داریم، تا ایده‌هایی را که در طرح جامع آمده، در مساجد نمونه پیاده‌سازی کنیم و سپس با الگوبرداری از آن، این طرح را به سراسر کشور تعمیم دهیم. البته ما آن اندازه امکانات نداشتیم که در گام نخست، همه مساجد را با مؤلفه‌های مورد نظر به روز کنیم. به همین دلیل، نخست قرار است، ده مسجد و سپس دویست مسجد به صورت آزمایشی این طرح را اجرایی کنند؛ این طرح، تلفیقی است از آنچه در صدر اسلام در مساجد تعریف می‌شد و نیازها و اقتضائاتی که زمانه به ما تحمیل کرده است.

ابراهیمی با بیان این که نباید توقع داشته باشیم، نقش و جایگاه جایی نظیر حسینیه ارشاد تکرار شود، افزود: باید توجه داشته باشیم که اساساً زمینه فعالیت پیش از انقلاب، چیز دیگری بود. همه درها بسته بود. مردم هیچ ‌کجا نمی‌توانستند سخن خود را گفته و حقوق خود را پیگیری کنند. حتی در سازمان‌های دولتی، فضا چیز دیگری بود، ولی اینک همه مكان‌هاي دولتی و غیردولتی، فضایی برای حضور مردم و طرح مسائل  دارند؛ تلویزیون فرصتی برای ما شده است؛ ارتش اینک وزين‌‌ترین نیروی‌هاي روحانی و انقلابی را دارد؛ بنابراین، ما با فضایی متفاوت روبه‌رو هستیم.

حتی بگذارید یادی از دفاع مقدس بکنم. در هشت سال دفاع مقدس 97 درصد شهدای ما همان‌هایی بودند که در مساجد جذب و رهسپار شده بودند؛ پس می‌بینید که مساجد در دفاع مقدس هم نقش مهمی داشتند.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه هم اکنون 75 هزار مسجد کامل، نیمه کامل و در حال ساخت در کشور داریم، گفت: این تعداد مسجد پاسخگوی نیاز جمعیت 75 میلیونی مردم نیست و مشکل اینجاست که این تعداد مسجد پراکندگی مناسب با جمعیت را ندارد.

از سوی دیگر، ما امام جماعت کافی هم نداریم، زیرا امام جماعت به سادگی نمی‌توان جذب ‌کرد. خروجی حوزه‌ها با جذب ائمه جماعت همخوانی ندارد، چون یک روحانی فارغ‌التحصیل از حوزه، باید دوره کارآموزی بگذراند و نمی‌توان مسجد را به دست فردی بی‌تجربه سپرد، زیرا او نمی‌تواند به درستی با مردم ارتباط برقرار کند و همین سبب بروز اشکال می‌شود.
 
تازه ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را در صفحه سرویس مجلس «تابناک» بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ضمن آرزوي توفيق براي اين عزيزان بايد اين نکته را متذکر شد که : ضروري است با دقت و موشکافي زياد برنامه ريزي شود چرا که افراد جذب شده به اين گروهها و حلقه ها، بيشتر انسانهاي ضعيف النفس، نا موفق در تحصيل و تا حدي عقده اي هستند بنابراين لازم به گونه اي رفتار شود که اين گول خورده ها به لجاجت نيفتند و کار خراب تر نشود. اين ماجرا با ماجراهاي سياسي تفاوت اساسي دارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی