بازدید 10200
۵

سخنان ضد ایرانی سفیر عربستان در مصر

وضع کنونی حاکم برعربستان و مصر ایجاب می کند تا ریاض و قاهره با یکدیگر در زمینه مقابله با خطرات تجزیه که هر دو کشور را تهدید می کند و از جمله در برخی کشورهای منطقه همانند عراق و لبنان نیز وجود دارد و همچنین با خطر تروریسم که بسیاری از کشورهای عربی مانند یمن، عربستان، عراق و مصر از آن رنج می برند، همکاری کنند.
کد خبر: ۱۴۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸ 08 January 2011
سفیرعربستان سعودی درمصرگفت: تروریسم و خطر ایران از مهمترین تهدیدها و چالش هایی هستند که منطقه عربی با آن مواجه است.

به گزارش العالم، به نقل از نشریه مصری (الیوم السابع)، "هشام محیی الدین ناظر"، افزود: وضع کنونی حاکم برعربستان و مصر ایجاب می کند تا ریاض و قاهره با یکدیگر در زمینه مقابله با خطرات تجزیه که هر دو کشور را تهدید می کند و از جمله در برخی کشورهای منطقه همانند عراق و لبنان نیز وجود دارد و همچنین با خطر تروریسم که بسیاری از کشورهای عربی مانند یمن، عربستان، عراق و مصر از آن رنج می برند، همکاری کنند.

سفیرعربستان در مصرکه عصر دوشنبه گذشته در یک سالن اوپرا سخن می گفت،اضافه کرد: اگر در برابر این خطرها همکاری نشود، مشکلات افزایش خواهد یافت.

وی بر تقویت همکاری ها بین مصر و عربستان سعودی در خصوص امنیت دریای سرخ و مسایل تروریسم تاکید و خاطرنشان کرد: توافق هایی بین دو کشور وجود دارد و مسوولان برای اتخاذ تصمیم های لازم و مطلوب برای رویارویی با اینگونه خطرها همواره در حال رایرنی هستند.

ناظرگفت: ریاض در برابر خطر تروریست ها با توسل به شیوه گفتگو و تلاش برای تغییر رویکرد تروریست ها با استفاده از ظرفیت های ملی به موفقیت های خوبی دست یافته است.
سفیرعربستان در مصرافزود: دو کشور عربستان و مصردرباره حل مشکلات با یکدیگر هماهنگی های خوبی دارند.

وی روابط مصروعربستان را در همه سطوح متمایز خواند و اضافه کرد: هیچ رقابتی بین دو کشور وجود ندارد.

سفیرعربستان در مصر با اشاره به افزایش روابط دو کشور گفت: یک میلیون و 400 هزار تبعه مصر در عربستان حضور دارند و بیش از 400 هزار شهروند سعودی نیز در مصر به طور دایم اقامت دارند.
ناظر تصریح کرد: این آمارها به روشنی بیانگر روابط ممتاز و مستحکم دو کشور است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ok
حالا به این بی دین و ایمونا هی رو بدین و بگین که برادرتونن
اگر چه بنده با نظر ایشان مخالفم اما ایشان نظرش را گفته مثل همه اظهار نظرهایی که از مسولئین مختلف کشورمان درباره دیگر کشورها میشنویم.
آقا خوب ما خطريم . مگه نيستيم. مگه ازشون مي ترسيم. دست از پا خطا كنن با خاك يكسان مي كنيم. ‍
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل