بازدید 47649

انحلال شرکتهای LG و SAMSUNG درایران

روزنامه رسمی دراین خصوص نوشت: به استناد نامه شماره 2010779 مورخ 18/8/89 و اصل ترجمه وكالت نامه شماره 1960 مورخ4/8/89 شركت «ال‌جی الکترونیکس آی‌ان‌سی» منحل اعلام و ميسوك‌چو به نشاني تهران، الهيه، خيابان بيدار، بن بست صفري، پلاك 7، طبقه 4، واحد 25، كدپستي 1964913411 به سمت مدير تصفيه تعيين شد.
کد خبر: ۱۳۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۶ 06 December 2010
فشار آمریکا به کره منجر به تعطیلی دو شرکت بزرگ کره ای در ایران شد.

به گزارش البرز، شعب‌ شرکتهای کره‌ای "ال‌جی الکترونیکس آی‌ان‌سی" و "سامسونگ الکترونیکس" در ایران منحل شد.

روزنامه رسمی دراین خصوص نوشت:  به استناد نامه شماره 2010779 مورخ 18/8/89 و اصل ترجمه وكالت نامه شماره 1960 مورخ4/8/89 شركت «ال‌جی الکترونیکس آی‌ان‌سی» منحل اعلام و ميسوك‌چو به نشاني تهران، الهيه، خيابان بيدار، بن بست صفري، پلاك 7، طبقه 4، واحد 25، كدپستي 1964913411 به سمت مدير تصفيه تعيين شد.

این در حالی است که در تاریخ 14/4/89 شرکتی با نام «ال‌جي الکترونيکس دبي اف‌زي‌ئي»، که مرکز اصلی آن در امارات متحده عربي، منطقه آزاد جبل علي واقع شده است به نمایندگی آقای جونگ هون کيم در ایران به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش، موضوع فعالیت این شرکت، تجارت انواع اجاق گاز، انواع لوازم صوتي و تصويري و لوازم جانبي و انواع يخچال و نوع فعاليت شعبه شرکت در ايران نیز شناخت و مطالعه بازار ايران بررسي نقاط قوت و ضعف بازار و پشتيباني کالا و خدمات و ايجاد مناسبات بيشتر با بازار ايران عنوان شده است.

به نظر می‌رسد شعبه‌های شرکت‌های کره‌ای در ایران روش فعالیت خود را در ایران تغییر می‌دهند و نام دفاتر آنها نیز از کره به دوبی تغییر پیدا کند.

شعبه دفتر سامسونگ الکترونيکس کره نیز در تاریخ 26/۱۲/88 منحل و هيون جانگ‌پارک به سمت مدير تصفيه براي مدت 15 ماه تعیین شد و این شرکت نیز در تاریخ 28/۱۰/8۸ شعبه‌ای را با نام سامسونگ گلف الكترونيكس افزد‌اي که مركز اصلي آن امارات متحده عربي، منطقه آزاد جبل علي است به نمایندگی هيون جونگ پارك در ایران ثبت کرد.

موضوع فعالیت این شرکت انجام فعاليت تجاري و ساير امور فرعي مفيد و مرتبط با موضوع فعاليت و نوع فعاليت شعبه شركت در ايران نیز انجام عمليات اجرايي قراردادهايي كه بين اشخاص ايراني و شركت خارجي منعقد مي‌شود اعلام شده است.

به نظر می‌رسد دفاتر شعبه‌های سامسونگ و ال‌جی در ایران خیلی زودتر از اعلام فشار آمریکا روی شرکت‌های کره‌ای برای ارتباط تجاری با ایران به فکر تغییر وضعیت خود افتاده و مشکل را قبل از واقعه علاج کرده‌اند. این دفاتر همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و فقط در ظاهر رابطه مستقیم و رسمی‌شان را با دفاتر اصلی از دست داده‌اند و با دفتر امارات متحده عربي در منطقه آزاد جبل علي فعالیت می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱۱
اٍ پس آقا مبارکه! خوش به حال عربها! بزن دستو! گفتم ما خیلی زرنگیما!
بهتر این باعث پیشرفت کشور میشه و تولید کننده گان داخلی با پیشرفته تر کردن محصولات سود بیشتری میبرن و دیگه رقیب ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
اینو کاملا موافقم به شرط اینکه تولید رقابتی داشته باشیم و جلوی قاچاق هم گرفته بشه نه اینکه داستن خودرو تکرار بشه. در واقع ما ال جی و سامسونگ رو به این جا رسوندیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
اگر رقیب نباشه پیشرفتی هم نیست.به ایران خودرو نگاه کنید تا ببینید چی شده بعد ار چهل سال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
دوست عزیز خوب هستید؟ کدام تولید کننده داخلی پنل LCD تولید میکنه؟ کدام تولید کننده داخلی ، لوازم خانگی را با کیفیت محصولات کره ای درست میکنه؟ حتما ماجرای شکست تولید گوشی داخلی را شنیده اید!!! چرا ما اسیر توهم هستیم و نمیخوایم واقعیت رو قبول کنیم؟ امروزه همه کشورها بهم احتیاج دارن و نمیشه با تمام دنیا درافتاد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
یعنی شما واقعا نمی دونی وجود رقیب باعث پیشرفت میشه نه نبودن رقیب؟!
حمید
| United States |
۲۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
دایی جان، نکنه فکر کردی تولید کننده های داخلی خودشون مدار تلویزیون طراحی میکنن؟ همشون فقط مونتاژ کننده اند. مثلا صنام کلیه قطعات تلویزیونش رو از سامسونگ میخره، میگی نه به پشت جعبه اش یه نگاهی بنداز
حسین
| United States |
۲۲:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
آخ گفتی . . . تا صنام و پارس داریم ، ال جی و سونی و سامسونگ می خوایم چی کار . . . گور پدرشون . . . میریم با چینی ها محصول مشترک می دیم حالشو می بریم
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
ببخشید ! کدام تولید کننده داخلی مد نظر شماست ؟!!
مثل اینکه شما از وضعیت فلاکت بار تولید کننده داخلی خبر ندارید .
ناشناس
| United States |
۰۸:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
تو هم دلت خوش بچه جون
الی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
به شرطی که از تولید کننده داخلی حمایت بشه! نه کشوری مثل ما که سیستم کاملا دولتی داره و از بخش خصوصی اصلا حمایت نمیشه
ای بابا بگید بیچاره شدیم رفت حالا مثلا بخوایم یه تلویزیون درست حسابی بخریم شما بگید چی بخریم..احتمالا میشه مثه خودروسازیمون...ای بابا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
پاناسونیک چینی یا جنسای بنجل چینی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
نه داداش مثل اينكه اينكاره نيستي.... اگه بخواي دنبال جنس درست و حسابي باشين كه دنبال اين دوتا مارك نميريد... تا سوني و پاناسونيك و شارپ و هيتاچي هست سامسونگ و ال جي سگه كي باشن؟؟؟
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
مشکلی نیست که آسان نشود. می تونی بری صاایران يا GLX بگیری. دیدی مشکلت حل شد و بیخودی نگران بودی.
ناشناس
| United States |
۰۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
دوست عزیز مگه مثلا سونی اریکسون توی ایران نمایندگی واقعی داره که شما می تونید گوشیهاشو به نرخ بین المللی تهیه کنید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
هم وطن گرامی اگه طالب تلویزیون درست وحسابی هستی همون بهتر که اینا بعطیل شدن بروتو کار سونی وپاناسونیک وشارپ وتوشیبا
تحريم ها براي ما كه آب نشد حداقل براي امارات نون شده ...
البته به قيمت افزايش هزينه ها و طبعا افزايش قيمت براي مصرف كننده مبارك است انشااله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
این است اقتدار ملی
محسن
| United States |
۰۹:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
غیر از این هزینه انتقال به ایران و خرید های غیرمستقیم و هزینه انتقال وجه و شاید حساب شدن به عنوان کالای قاچاق رو به اینا اضافه کن .
به علاوه این که پشتیبانی هم دیگه نمیتونن بدن که !‌
اين كارشون از نظر حقوقي محل اشكال است. اين شركتها اجناسي را پيش از اين فروختند و متعهد شدند گارانتي و خدمات پس از فروش ارائه كنند در حالي كه حالا جمع كردند و رفتند. حالا مسئوليت گارانتي محصولاتي كه از اينها خريديم با كيه ؟؟؟
اصلا خودشو ناراحت نکن این تحریمها هچ اثری رو مردم نداره اصلا خودشو ناراحت نکن
ديگه همه به سمت بانه هجوم ميبرند
بدو آقا بدو لوازم خانگی ال جی وسامسونگ بدم زیر قیمت بازار
بدون کمک دیگران هم می شود زندگی کرد. منتهی باید به جای برشمردن عیب دیگری به برطرف کردن عیوب خودمان بپردازیم.
ما ایرانیان یاد گرفتیم فقط غر بزنیم و دیگری را متهم کنیم در صورتی که خودمان تمام کارهای زشتی که به دیگران نسبت می دهیم را انجام می دهیم. کدام یک از ما می تواند ادعا کند که پارتی بازی نکرده است؟ دروغ نگفته است؟ ریا نکرده است؟ کم کاری نکرده است؟ شایستگی پست فعلی اش را دارد؟ در برابر بی عدالتی ایستاده است؟
ما یاد گرفته ایم فقط کلاه خودمان را بچسبیم که باد نبرد. این یعنی قانون جنگل.
به جهنم اصلا نبایستی بگذارند محصولی از این دوکارحانه از امارات وارد ایران شود . اینجاست که دولت ما بایستی اقتدار خود را نشان دهد یا مستقیم از کره یا اصلا
البته اگر عده ای وطن فروش با نفوز اجازه دهند دولت برخورد کند . تا کی ما بایستی ثروت ملیمان توی جیب اینها بریزیم . چندین کارخانه بخاطر همین دوشرکت ورشکست شدند .
از قدیم گفتند روبا که قهر کرد به نفع باغدار است .حال ایرانی بایستی تولید ایرانی مصرف کند هم سودش به جیب ایرانی می رود و هم شغل ایجاد می شود . بایستی مقابله به مثل کرد چون اینها دیگر شورش را در آورده اند کجای قطعنامه ها نوشته شده که محصولات سامسونک و ل جی نبایستی به ایران فروخته شود ؟ حرکت اینها توهین به ملت ایران است . اینها هم به ملت ایران توهین می کنند و هم می خواهند از تریق امارات کالاهای بنجل خود را با چند برابر قیمت به ملت ما بفروشند . دولت مردان ما نبایستی این توهین را دستکم بگیرند . و مجلس شورای اسلامی بایست با یک فوریت ورود تمام محصولات این دو شرکت و دیگر شرکتهای کره ای به ایران ممنوع کند . چرا ما نبایستی دست پیش بگیریم بایستی آنقدر منتظر بنشینیم که به ما توهین کنند ؟
تبریک به ابسال ارج اسنوا وهر تولید کننده داخلی
اینا همش ظاهریه وگرنه این سامسونگ و ال جی هیچ وقت از سودی که تو ایران بدست میارن نمیگذرن! میگی نه نگا کن!
رئیس جمهور محترم که فرمودن واسه بازار ایران صف میکشن...
آره!اون دوست ما راست میگه!اگه رقیب نباشه پولش میره تو جیبشون!مثل خودروسازهای بی رقیبمون با این تولیدات بی رقیبشون!!
به درک اسفل السافلین...خیلی پررو شدن این کره ایهای چم تنگ طماع
به درک! سامسونگ نباشه مگه چی میشه؟
عجب! پس با اين متن تنظيمي بايد نتيجه بگيريم كه آب هم از آب تكان نمي خورد. خيلي خوبه ها!
بنده در بازار خبر زیاد دارم. اولا که این قضیه مال الان نیست. ثانیا با فروشنده ها صحبت می کردم خودشون می گفتن. هیچ تاثیری تو بازار نداره. حالا میگید نه ببینید. فقط سود خودشون رو از این قضیه از دست میدن.
بهتر خداچینی ها رو که از ما نگرفته حالا کره ای باشه یا چینی چه فرقی می کنه
کی گفته کیفیت محصولات داخلی بالا میره حالا بازار رقابتی از بین میره وانحصار می افته تو دست تولید کنندگان داخلی و هر کالای بنجلی را مردم مجبورند بخرن.
خوب این هم یک بهانه برای گروننننننییییییییییییییییییییییی بیشششششششششتر
آقای محترم !!! تسویه درسته نه تصفیه!!!!

ژورنالیست باید کمی سواد هم داشته باشه!
ایرانی ، جنس ایرانی بخر. منت شرق و غرب و عربم نکش.
حالا چرا سامسونگ از نام جعلی گلف برای نام شرکت خود استفاده کرده است؟
سامسونگ گلف الكترونيكس؟
تا کی باید از همه بخوریم....
خوش به حال قاچاقچی ها شد
استفلال هزینه فراوان دارد.بدبختی زمانی بودکه بایدبرای آب خوردن هم از آمریکا اجازه می گرفتی.البته با توجه به تجربیات بدست آمده از بخش اتوموبیل سازی کشور بهتر است تمهیداتی برای جلوگیری از سو استفاده مراکز صنعتی اتخاذ شود.این همه جوان خلاق در این کشور وجود دارد سامان دهی مدبرانه و هدایت فرزندان مستعد این کشور می تواند بار دیگر سردشمنان انقلاب را به سنگ بزند.
همچین اتفاق خاصی نمی افته. فقط با این کارشون بازار رو دو دستی می دن دست پاناسونیک و سونی... بازار داخلی اتفاقی براش نمی افته. همچین هم استراتژیک نبودن...
به نظر من مردم را باید آگاه کردو انگیزه ایجاد کرد تا از اجناس ایرانی استفاده کنند برای تولید کنندگان هم فرصت مناسبی است.
بنظر من اانحلال اين شركتها به جاي اينكه براي مردم ايران ضرر داشته باشد افت بسيار بزرگ سود دو شركت مذكور بوده و آنها را به راحتي از بازار پر رونق محصولاتشان محروم مي سازد ضمن اينكه براي شركتهاي داخلي نيز بهتر است در ضمن بهتر است ورودتجهيزات شركتهاي مذكور نيز از دوبي با محدوديت انجام شود
خدمت شما عرض شود كه من يه دستگاه دي وي دي ساخت داخل كشورمون گرفتم زدم به برق اصلا روشن نشد پيگير شدم گفتن كه بعضي از قطعات رو جابجا وصل كردن
آه خدای من !
آنها بازهم مغلوب درایت ما شده اند.
تازگیها دوو الکترونیک را خریدیم که!! اون چی؟
هیچی دیگه از فردا صنام و پارس و ...
چقدر ما بدبختیم خدااااااااا
به امید روزی که باحمایت از محصولات داخلی جلوی اجناس تقلبی خارجلی درجه سه گرفته شود مخصوصا" گوشی های تلفن همراه سامسونگ چون انجام تعمیرات توسط نمایندگی بسیارگران وقطعات تقلبی وغیر استاندارد مصرف می نمایند .
واي چقدر ما خوشحاليم. مردم از اين همه خوشي.
بهتر................عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد
عجب اين پدر پدر پدر سوخته هارو منزوي كرديم!!!!!!!!!!!!!!
ناراحت نباشيد اقايان ميروند خط توليد محصولات 5سال پيش اين شركت ها رو مي خرند وتوليد داخلي شكوفا ميشه
میتونیم برای حل مشکل بریم با جومونگ رایزنی کنیم
البته اگه تسو بزاره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست