بازدید 38956

پاسخ عجيب تربیت بدنی به دختر طلايی ايران

قبل از اعزام به من وعده اهدا منزل در صورت کسب مدال طلا را دادند و عنوان کردند پس از بازگشت شما از مسابقات کلید آپارتمان در همان فرودگاه اهدا خواهد شد که متاسفانه اینگونه نشد و اعلام کردند تنها در صورتی که متاهل شوید این پاداش به شما تعلق خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۳۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱ 24 November 2010
این روزها همه جا صحبت از خدیجه آزادپور است. بانویی که در شانزدهمین دوره مسابقات آسیایی درخشید و توانست نامش را به عنوان اولین بانوی طلای ایرانی در اولین ها به ثبت برساند.

بیست و دو سال دارد و بسیار با انگیزه و با اعتماد به نفس است. اعتقاد دارد ورزش بانوان در گوانگجو کولاک کرده و اگر امکانات بیشتری در اختیار آنها قرار گیرد آنها می توانند بارها و بارها پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورند. وی از فرستادن حریفان به بیمارستان برایمان گفت که تعجب حاضرین در سالن مسابقات را در برداشت.

دیروز با او تماس گرفتیم تا از حال و هوای طلایی بودن برایمان بگوید اما به نظر می رسید انتظارات فراوانی از مسئولین ورزش کشورمان داشته که گویی هنوز جامه عمل به خود ندیده است.

خانم آزادپور علی رغم ورزش ووشو که خشن به نظر می رسد خیلی آرام و خونسرد در گفتگو با تبیان به سوالاتمان پاسخ داد که خواندن آن خالی از لطف نیست:

چه حسی داشتید وقتی توانستید به عنوان اولین بانوی ایرانی پرچم کشورمان رو به اهتزاز درآوردید؟

عالی بود و حس خیلی خوبی داشتم که توانستم به عنوان اولین بانوی محجبه ایرانی پرچم پر افتخار ایران را در سالن بازیها به اهتزاز در آورم و امیدوارم که ادامه داشته باشد.

چطور شد ورزش ووشو را انتخاب کردید در حالی که خیلی ها اعتقاد دارند ورزش خشنی محسوب می شود؟

در حالی که خیلی ها اعتقاد دارند ورزش ووشو ورزش خشنی است اما اینگونه نیست و این ورزش پر از هیجان و جذابیت است و خیلی باید سخت تمرین کرد. مهمترین دلیلی که باعث شد تا ووشو را انتخاب کنم برادرم بود که من را به این ورزش معرفی و هدایت کرد تا اینکه خودم هم به این رشته علاقه مند شدم.

پس از اینکه وارد این رشته شدم خانواده ام خیلی کمک ام کردند تا بتوانم به هدفم که فتح سکوی اول مسابقات آسیایی بود برسم.

 قبل از اعزام فکر می کردید بتوانید مدال طلا را از آن خود کنید؟

صد در صد. به خاطر اینکه من 9 ماه به سختی تمرین می کردم و واقعا شب و روز نداشتم و به خاطر همین تمرینات طاقت فرسا به خوبی مبارزه کردم و حریفان دشواری را از پیش رو برداشتم تا بتوانم به هدفم که ایستادن بر روی سکوی نخست بود برسم.

بعد از برگزاری مسابقات شنیده شد بانوان ووشو کار ایرانی رقیب های خودشان را به بیمارستان فرستادند؟

بله صد در صد.بانوان ووشو کار ایرانی خیلی عالی کار کردند و خانم منصوریان به خوبی مبارزه کرد و توانست حریفش را به بیمارستان منتقل کند که خیلی عالی بود. اصلا به نظر من بانوان محجبه ایرانی در مسابقات آسیایی کولاک کردند و توانستند نگاه ها را به خودشان جلب کنند.

دیدگاه و نظرات ورزشکاران دیگر کشورها به شما که توانستید با حجاب کامل ایرانی بر روی سکوی اول بایستد چگونه بود؟

خیلی برای آنها تعجب آور بود که یک بانوی محجبه بتواند با یک سری محدودیت ها به خوبی مبارزه کند و با قدرت بتواند مدعیانی چون چین تایپه، ویتنام ، فیلیپین، کره جنوبی و هند را از پیش رو بردارد و قهرمان شود.

از وقتی که قهرمان بازیهای آسیایی شدید انتظارات و نوع نگاه ها به ورزش بانوان و ووشو تغییر کرده است چه برنامه ای دارید تا بتوانید انتظارات را برآورده کنید؟

امیدوارم بتوانم همچون گذشته با تلاش و برنامه ریزی بیشتر توقع هموطنان عزیزم را برآورده کنم و موفقیت های بیشتری را کسب کنم.

به عنوان اولین بانوی طلایی ایران پس از انقلاب چه توقع و انتظاری از مسئولین دارید تا بتوانید همچنان به درخشش خودتون ادامه بدید؟

انتظارات من از مسئولین این است که امکانات بیشتری برای ورزش بانوان در نظر بگیرند و به ورزشکاران بانوان توجه بیشتری داشته باشند و به آنها اعتماد کنند. به نظر من طلای کسب شده توسط من با طلای کسب شده توسط مردان تفاوتی نمی کند و باید یکسان به ورزشکاران نگاه کنند. چه بسا اگر امکانات بانوان با مردان برابری کند آنها بتوانند بهتر از آقایان افتخار آفرینی کنند.

 وقتی با پیروزی من مسئولین شاد می شوند و از کسب مدال یک بانوی ایرانی سخن می گویند من هم انتظار دارم تا به وعده های خود عمل کنند.

سازمانی ها قول های فراوانی را به مدال آوران گوانگجو داده بودند؛ آیا پاداش خودتان را دریافت کردید؟

نه هنوز پاداشی دریافت نکرده ام و مسئولین هنوز به وعده خودشان عمل نکرده اند. قبل از اعزام به من وعده اهدا منزل در صورت کسب مدال طلا را دادند و عنوان کردند پس از بازگشت شما از مسابقات کلید آپارتمان در همان فرودگاه اهدا خواهد شد که متاسفانه اینگونه نشد و پس از پیگیری هایی که انجام دادم اعلام کردند که شرایط تغییر کرده است و تنها در صورتی که متاهل شوید این پاداش به شما تعلق خواهد گرفت که این تصمیم واقعا باعث تضعیف روحیه من و سایر ورزشکاران خواهد شد باعث خواهد شد تا با دلسردی خودمان را برای رقابت های آینده آماده کنیم.

من تلاش های فراوانی کردم تا توانستم به این مدال دست پیدا کنم و امیدوارم مسئولین اقدامی ترتیب دهند تا من ورزشکار مستاجر با خیال راحت تری در تمرینات حاضر شوم. ورزشکار قطری در وزن من به مقام سومی دست پیدا کرد و پس از پایان مراسم و در حضور من 40 هزار دلار به او پاداش دادند. مشخص است برای بازگشت او برنامه های فراوانی در نظر گرفته اند و اینجا تفاوت کشورها در عمل کردن به وعده ها کاملا به چشم آمد.

خیلی ناراحت به نظر می رسید؟

وقتی با پیروزی من مسئولین شاد می شوند و از کسب مدال یک بانوی ایرانی سخن می گویند من هم انتظار دارم تا به وعده های خود عمل کنند. با ادامه این اتفاقات من ورزشکار انگیزه های خودم را برای حضور در سایر رقابت ها از دست خواهم داد.

اگر قرار بود ورزشی غیر از ووشو را انتخاب کنید چه رشته ای را در نظر می گرفتید؟

من به رشته ووشو علاقه فراوانی دارم و باز هم این رشته را انتخاب می کردم. رشته ووشو در خون من است و من به خاطر این ورزش از خیلی مسائل از جمله درس گذشتم تا بتوانم به سکوی افتخار برسم.

اوج آرزو های خدیجه آزادپور کجاست؟

رسیدن به سکوی ایمان و تقوا

اگر قرار باشد خودتان را در یک جمله تعریف کنید؟

کوهی از اعتماد به نفس

نصیحت شما به دختر نوجوانان ایرانی که قصد شروع ورزش ووشو را دارند چیست؟

قبل از هر چیز به خداوند توکل کنند و پاک ورزش کنند. باید سختی های فراوانی را متحمل شوند و برای رسیدن به هدف زحمت بکشند و باید از شکست ها درس بگیرند تا از شکست به پیروزی برسند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۹
تربیت بدنی از همه دزدتر است.
شما حتي از گذاشتن عكس اين بانو هم امتناع كرديد ...چرا؟
قطری ها آنقدر شعور دارند که بفهمند جایزه دادن به یک ورزشکار طلایی نباید ربطی به متاهل بودن یا نبودن او داشته باشد . مطمئنأ اگر این خانم متاهل هم بود بهانه دیگری برای ندادن جایزه به ایشان پیدا می کردند . در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که کشور هایی که ارزش واقعی ایشان را می فهمند برایشان دعوت نامه بفرستند و از وجود این خانم در میادین ورزشی استفاده کنند .
خانم آزاد پور اگه خونتو ندادن ، بهم بگو برم حقتو از گلوي اين ها بكشم بيرون
نگران نباشید اگر ایران تحویلش نگیرن
میره خارج اونجا هم تحویلش می گیرند
همه چیم بهش میدن
واقعا متاسفم
خيلي بد بود
پاک ورزش کردن چه جور ورزشیه؟
مدال طلا برازنده شماست.خسته نباشید
من به ایشون تبریک و به کسانی که وعده میدهند ولی به آن عمل نمیکنند ابراز تاسف میکنم واقعا همه مردم را خوشحال کرد
دولت دولت وعده هاست.از مدیران پایینش چه توقعی دارید!!
در قرآن آیاتی در رابطه با شکستن عهد هست که از بیان آن در ذیل این مصاحبه شرم دارم.
بنده خدا اگه زود اقدام کند و اقامت یک کشور دیگر را بگیرد میتواند مزد طلای خود را از کشور دیگری بصورت کامل و بهتر بگیرد
تعجب نكنيد ، ندارند بهانه اورده اند . ....
تابناکیها شما مرض دارید! کی این شرایط را در سازمان تربیت بدنی برای رشد این استعدادها فراهم کرده؟؟؟؟؟چرا در دولتهای پیشین خبری از بانوان و اینهمه مدال آوری نبود؟؟؟؟؟
خواهر من مسئولین ایرانی فقط بلدن وعده بدن.بعد از انجام کار فراموش می کنن.
واقعيت ابنه كه عنوان اولین بانوی طلای ایرانی مال قبل انقلاب
اميدوارم كه قول مسئولين ورزش كه به طلا آوران پاداش مسكن و غيره مي دهند درست باشد چون بعد از مشاهده بازي هاي خانمها دخترم خيلي علاقمند به ورزش شد و چنانچه بد قولي صورت گيرد تضعيف روحيه ورزشكار و نيز ساير جوانان ورزشكار خواهد شد .
خدا از سر تقصیرات مسئولان بد قول نگذرد که اینگونه با جوانان قهرمان ما برخورد می کنند .
جا دارد تابناک موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند تا حقی از این قهرمانان پایمال نشود
نه تنها روحیه این دختر بلکه روحیه همه دختران را خراب می کنند
چین 150 طلا گرفته که فقط 100 تا از خانمها طلا گرفته اند
ایران برای پیشرفت ورزشی باید به هردو گروه از زنان و مردان فکر کند
با پرنده تک بال نمی شود پرید
اين درست نيست به خانم طلائي ايران (خدیجه آزادپور) اين طور بگن خوب قبل مي گفتن نميديم خوب اين بنده خدا انتظار هم نداشت.
این که چیز عجیبی نیست. مسئولین کلا خوب به ورزشکاران وعده می دهند. بعد یادشون می ره
زرشک. خدیجه خانم شما که قهرمان شدی چرا . قضیه رو جنسیتی کردی که. یعنی چی اگر امکانات بیشتر باشه از مردا بهتریم. حالا خوبه از 16 طلا یکیشو شما زحمت کشیدی. مرد و زن نداره ایرانی ایرانیه. اگر میبینی ایران تو رده بندی چهارمه به خاطر حضور کمرنگ بانوانه وگرنه باید تعداد مدالارو ضرب در دو کرد . کی ضرر کرد ایران و نه بانوان. لپ مطلب زن باشی مرد باشی مال ایرانی عزیز.
بزار برسی!
شرط تاهل کاملا قبیح و بی شرمانه است
خجالت بکشید به ورزشکار اینطور بی احترامی میکنید وعده دادید باید عمل کنید چه ربطی به وضعیت تاهل داره؟؟؟؟
وافعاً خجالت آوره که با زنان و دختران این مملکت چنین برخوردی انجام میشه .. شرم آوره ..
واقعا که، به آقایان چه ربطی دارد که این خانوم بخواهد متاهل شود یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
واقعا خجالت ـآوره که دولت به اصلاح مهرورز در خصوصی ترین مسایل زندگی مردم هم دخالت می کند.
چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟ واقعا متاسفم
اينها چگونه ورزشکاراني هستند که دائماً چشمشان دنبال جايزه نقدي است
اين ورزش است يا دکاني براي کاسبي؟
الوعده وفا ..........................یادتون نره
از این کارا آب و نون در نمیاد، ورزش علی الخصوص واسه خانوما فقط برای سلامتیشون مهمه ، نه در این حد.
واقعاً برای مسئولین ورزش این مملکت متاسفم که پیروزی ورزشکاران را حاصل مدیرت خود می دانند و در صورت شکست پشت سر ورزشکاران و مربیان پنهان شوند
خانم منصوریان به خوبی مبارزه کرد و توانست حریفش را به بیمارستان منتقل کند که خیلی عالی بود!
تیترهات مثل مجلات زرد بزرگنمایی و دروغ است!
واقعا باید به دختران و زنان با غیرت ایرانی تبریک و دست مریزاد گفت ... آبروی ایران رو خریده اند ... حیف از هزینه های گزافی که برای امثال فوتبال میشه و اونوقت اصلا نمی تونیم بریم جام جهانی چه برسه به اینکه مقامی بیاریم و حیف از اینکه چنین قهرمانان و افتخار آفرینانی امثال خانم آزادپور داریم و مسولان و نه مردم قدر اونها رو اونطور که شایسته و بایسته هست نمیدونن
موكول كردن پاداش اينها به متاهل شدن بسيار ابلهانه است. شايد كسي نخواهد ازدواج كند .به فدراسيون چه ارتباطي دارد.
میدونستند نمیتونه بیاره که قول دادن. شانسی بوده آقا خونه کدومه پررو
یک اپارتمان بری همچین ورزشکاری چه قابلی دارد باید ده تا از این اپارتمان ها رو به این ورزشکارها داد
به بنده خداجایزه اش رابدید زشته بابابرای زن ایرانی واسه یه جایزه شرط ازدواج بگذاریم برای ارج کانون خانواده بد است.
اه . خیلی متاسفم . ولی اصلا جای تعجب نیست . وعده های الکی ؟
چه بسا اگر امکانات بانوان با مردان برابری کند آنها بتوانند بهتر از آقایان افتخار آفرینی کنند.
حالا مرتباً بگید که ما فرار مغزها نداریم. همین خانوم را 1 سال دیگه می بینید که داره به نام یه کشور غربی مسابقه می ده که البته هیچ منافاتی هم با تقوا نداره.
آفرین، دستم کوتاهه وگرنه کمکشون می کردم.
آقا اول می گن طلا بگیری کلید آپارتمان را بهت می دهیم ولی بعد شرط می گذارند که باید ازدواج کنی . خانم آزاد پور از من می شنویی این خواسته را زودتر عملی کن وگرنه یک خواسته به خواسته هاشون اضافه می شود مثلا می گن باید بچه دار شوید تا کلید آپارتمان را به شما بدهیم. عیب نداره خانه دار شدن بهتر از بدبخت شدن است.
اکثر مسئولان همنجوری هستند . خیلی خودتون را ناراحت نکنید.
یه دختر جوون که متاهل نیست
کلاهبرداری نکنید
مسائل خصوصی این خانم چه ربطی به مسئولان ورزش داره!؟
اگر متاهل بود می گفتند در صورت بچه دار بودن به شما تعلق می گرفت و اگر بچه دار بود میگفتند..
آنوقت ميگويند که چرا بعضی از ورزشکاران به ديگر کشور ها پناهنده ميشوند؟ آخه اين چه رفتاری است که با يک دختر که افتخار آفريده ميکنيد؟ به تو چه که مجرد است يا متاهل ؟
پولشو بدین به بازیکنان فوتبال که برن دنبال خوش گذرونی و گند بزنند به تیم ملی.....
فردا پس فردا اگه این خانوم ورزشکار رفت اروپا پناهنده شد و اونجا ادامه داد نگید آی خائن آی فلان! ببینید چطور دارید تو کار مردم دخالت می کنید و اذیتشون می کنید. اصلا به شماها چه ربطی داره که طرف ازدواج نکرده!؟ شاید یکی نمی خواهد یا نمی تواند ازدواج کند.
شانسی شانسی داریم چهارم می شیم. کدوم برنامه ریزی؟ کدوم وعده به عمل ها؟ تازه شانس آوردین مسئولین یک کلید بهتون ندادند که مال یک زمین وسط بیابان های تهران قم باشه که انشاءا... سه هزار سال دیگه بخواد ساخته بشه!!!!! تازه اونوقت مگه می شد ثابت کرد چیزی نداده اند!!!!!
اینجا ایران است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی