بازدید 22167

توضیحات وزارت ارشاد درباره سایت مروج فاشیسم و نازیسم+تکمیلی

مرجع ثبت دامنه های ir وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبوده بلکه موسسه ای غیر دولتی (یک مرکز تحقیقاتی) اقدام به ثبت دامنه های . ir می نماید که حتی تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نیست.
کد خبر: ۱۳۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸ 20 November 2010
در پس انتشار خبری در تابناک اجتماعی منی بر فعالیت رسمی هواداران هیتلر و نازیسم بر روی دامنه ایرانی (.ir)، روابط عمومی مرکز توسعه فناوری و اطلاعات رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توضیحاتی را برای ما ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، متن کامل توضیحات ارسالی این روابط عمومی و توضیحات تابناک به شرح زیر است.

«در پی انتشار خبری با عنوان "اوج  گیری فعالیت نازیسم و نژاد پرست ها بر روی دامنه .ir " توضیحات ذیل جهت تنویر اذهان عمومی ارسال می گردد .

اولا : مرجع ثبت دامنه های  ir  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبوده بلکه موسسه ای غیر دولتی (یک مرکز تحقیقاتی) اقدام به ثبت دامنه های . ir  می نماید که حتی تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  نیز نیست.

ثانیا : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون هیچگونه مجوزی برای پایگاه مورد نظر در خبر ذکر شده نداده است و اساسا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  "کارگروه رسانه های دیجیتال " وجود سازمانی ندارد فلذا ادعایی که در پایگاه مورد نظر در این خصوص مطرح شده کذب و افترا محسوب شده و از مجاری قانونی در حال پیگیری است .

ثالثا : در خصوص ادعاهای مطرح شده در چنین پایگاههایی لازم به توضیح است که روال ثبت پایگاههای اینترنتی  در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر پایه اظهارات مدیران پایگاهها بوده و از سوی دیگر به دلیل ماهیت فضای مجازی و محیط بر خط (آنلاین)  ممکن است پایگاههایی خود را پایگاهی مثلا پژوهشی معرفی نماید ولی در زمان خاص اطلاعاتی مغایر با آنچه به عنوان رویه خود نشان می دهد را منتشر نماید که این امر در درجه اول هوشیاری و بصیرت کاربران و خوانندگان محترم مطالب اینترنت را می طلبد و پس از آن فعال بودن مسئولین خدمت گذار در پیگیری گزارشهای دلسوزانه مردم شریف است که طرح ریزی های غیر اخلاقی و غیر قانونی را بی اعتبار می نماید .

در پایان ضمن تشکر از پیگیری آن رسانه محترم در این خصوص اعلام می دارد ، عموم مردم و کاربران شریف اینترنت می توانند در صورت مشاهده موارد مخل مرزهای اخلاقی و قانونی در اینترنت از طریق پایگاه اینترنتی پیوندها(peyvandha.ir) گزارش نمایند، تا در اسرع وقت موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری گردد. به امید اینترنت پاک .»

توضیحات تابناک
در ابتدا جای بسی تقدیر دارد به دلیل پاسخگویی سریع این بخش وزارت ارشاد و پیگیری که ان شا الله، منتج به نتیجه شود، تنها نکته ای که تابناک اجتماعی درباره آن توضیح می دهد، بحث ثبت این سایت در وزارت ارشاد بود که لازم است مقداری به آن پرداخته شود.

همانطور که بر همگان و اهل فن مشخص است بحث ثبت آدرس های اینترنتی در دامنه ایرانی (.ir) است که ثبت آدرس ها با این پسوند در مرکز فیزیک نظری صورت گرفته و ثبت آدرس هیچ ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد ولی مسئله ای که پیش تر نیز در خبر سایت تابناک اشاره شده بود ثبت این سایت در سایت ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت ارشاد است که با مراجعه به سایت ساماندهی و جستجوی آدرس این سایت مشخص می شود که مسئولان سایت مروج فاشیسم و نازیسم تارنمای خود را در این سایت به ثبت رسانده اند.

در پایان خاطر نشان می شود امید است با تلاش مسئولان محترم، و برخورد با مروجان عقاید و فرهنگ های انحرافی و افراطی، به «اینترنت پاک» نزدیکتر شویم.

تکمیلی:
در همین زمینه یک مقام مسئول در وزارت ارشاد در تماس با خبرنگار تابناک، هرگونه مجوز داشتن و به رسمیت شناختن این گروه را رد کرد.

مهدی سرامی به خبرنگار ما گفت: این سایت در سایت ساماندهی ثبت شده است اما این ثبت به نام یک شخصیت حقیقی بوده و نام هیچگونه پژوهشکده و گروه و تشکیلاتی نیامده و با این اوصاف موجودیت و به رسمیت شناختن این گروه از سوی وزارت ارشاد رد و تکذیب می گردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل