بازدید 5172

برگزاري رزمايش بسيجيان در هفته‌ي بسيج

رييس سازمان بسيج مستضعفين هم‌چنين از برگزاري رزمايش بسيجيان در سراسر كشور خبر داد و گفت: در سومين روز از هفته‌ي بسيج و در شب عيد غدير، رزمايش بزرگ يك ميليون نفري رزمندگان بسيجي با عنوان رزمايش فداييان ولايت و با شعار لبيك يا علي براي ارتقاي آمادگي‌هاي دفاعي و تقويت بنيه‌ي دفاعي كشور و نيز تجديد بيعت با ولايت انجام خواهد شد و فرداي آن روز يعني در روز عيد غدير، ميليون‌ها بسيجي در سراسر كشور، اجتماعي تحت عنوان بيعت با ولايت خواهند داشت
کد خبر: ۱۳۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰ 16 November 2010
رييس سازمان بسيج مستضعفين از برگزاري رزمايش يك ميليون نفري بسيجيان سراسر كشور در هفته‌ي بسيج امسال خبر داد.

به گزارش ايسنا سردار محمدرضا نقدي صبح امروز(دوشنبه)در يك نشست خبري ضمن تشريح برنامه‌هاي هفته‌ي بسيج امسال، به چگونگي برگزاري رزمايش بسيج در اين هفته اشاره كرد.

وي با بيان اين‌كه هفته‌ي بسيج امسال با ياد شهيد محسن وزوائي و شهيده مريم فرهانيان برگزار خواهد شد، اظهار كرد: با توجه به تقارن هفته‌ي بسيج امسال با عيد سعيد غدير، شعار اين هفته با عنوان بسيج، ولايت و جهاد همه‌جانبه انتخاب شده است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اين‌كه در ابتداي هفته‌ي بسيج با گلباران حرم حضرت امام (ره) و ديدار با مراجع به استقبال برنامه‌هاي مختلف هفته‌ي بسيج خواهيم رفت، افزود: اولين روز هفته‌ي بسيج با شعار «بسيج، مسجد، قرآن» نامگذاري شده است و در اين روز در لبيك به فرمان مقام معظم رهبري و پيام اخير ايشان به اجلاس نماز در بيرجند اقدامات مهمي انجام خواهد شد. در اين روز نمايشگاه بسيج و جهاد همه‌جانبه در 20 هزار مسجد كشور برگزار مي‌شود كه در اين نمايشگاه‌ها آثار فرهنگي، ادبي، هنري و علمي بسيجيان و نخبگان محلي به نمايش گذاشته خواهد شد و در شب عيد غدير، صاحبان آثار برتر مورد تقدير قرار خواهند گرفت.

نقدي اضافه كرد: برگزاري همايش مشترك ائمه جماعات سراسر كشور در شهرستان‌ها با حضور روساي هيات‌هاي امناي مساجد و فرماندهان پايگاه‌هاي بسيج مساجد با هدف ايجاد انسجام بيشتر و همكاري‌هاي بيشتر ميان اركان مسجد از جمله برنامه‌هاي ديگر اولين روز هفته‌ي بسيج امسال خواهد بود. در اين روز هم‌چنين هزار نمايشگاه كتاب مقاومت در هزار مسجد كشور با اختصاص تخفيف 50 درصدي براي فروش كتاب‌ها برپا خواهد شد و افتتاح اين نمايشگاه به صورت نمادين در نماز جمعه‌ي اين هفته‌ي تهران انجام مي‌شود.

وي شعار دومين روز از هفته‌ي بسيج امسال را «بسيج، خودباوري و جهاد علمي» عنوان كرد و گفت: محور برنامه‌هاي اين روز، دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي كشور خواهد بود. برگزاري نشست بزرگ جهاد علمي دانشجويان در دانشگاه‌هاي سراسر كشور، برپايي جشنواره تجليل از آثار برتر بسيجيان در زمينه‌ي اختراعات، ابتكارات و پژوهش‌هاي مختلف كه قبلا به صورت استاني با هم رقابت كرده بودند و مرحله‌ي نهايي آن در هفته‌ي بسيج در دانشگاه اميركبير انجام مي‌شود، از جمله برنامه‌هاي دومين روز هفته‌ي بسيج خواهد بود. در جنب اين نمايشگاه نيز همايشي با ياد شهيد دكتر مسعود علي‌محمدي دانشمند برجسته‌ي فيزيك كشورمان كه سال گذشته به دست جنايتكاران صهيونيست به شهادت رسيد برپا خواهد شد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين افزود: در اين روز كه سالروز صدور فرمان مبارك امام (ره) براي تشكيل بسيج طلبه و دانشجو است، يك برنامه‌ي ويژه در قم داريم و آن يادواره‌ي شهيد شريف قنوتي اولين روحاني شهيد جبهه‌هاي دفاع مقدس است كه متاسفانه مانند بسياري از قهرمانان كشور هنوز ناشناخته مانده است. جشنواره‌ي علم‌پژوهان آرمان‌خواه با هدف تجليل از دانشجويان بسيجي كشور و تجليل از نخبگان اقشار مختلف از ديگر برنامه‌هاي دومين روز هفته‌ي بسيج به حساب مي‌آيد.

نقدي هم‌چنين از افتتاح چهار پژوهشكده‌ي مجازي در هفته‌ي بسيج امسال خبر داد و اظهار كرد: در دومين روز هفته‌ي بسيج، چهار پژوهشكده‌ي مجازي افتتاح خواهد شد و اين كار در واقع يك كار ابتكاري بسيجي است و براي اولين بار است كه در كشور انجام مي‌شود. در اين پژوهشكده‌هاي مجازي، اساتيد، دانشجويان و متخصصان بسيجي برحسب تخصص‌هاي آنها دسته‌بندي مي‌شوند كه مي‌توانند در زمينه‌هاي مختلف با يكديگر بحث و تبادل نظر كنند. البته تعداد پژوهشكده‌هاي مجازي ما بيش از اينهاست و ظرف يك سال آينده تعداد پژوهشكده‌هاي مجازي بسيج به 21 عدد خواهد رسيد ولي در هفته‌ي بسيج امسال پژوهشكده‌هاي حقوق، پزشكي، فناوري اطلاعات و زن افتتاح مي‌شود.

وي با اشاره به عنوان «بسيج، سازندگي و خدمت‌گزاري» به عنوان شعار سومين روز از هفته‌ي بسيج، گفت: افتتاح همزمان 300 پروژه‌ي محروميت‌زداييدر سراسر كشور، ارايه‌ي خدمات مختلف پزشكي، برپايي 7 بيمارستان صحرايي در 7 استان كشور، اعزام هزار تيم پزشكي به مناطق محروم و ويزيت رايگان بيماران و برپايي 4 هزار اجلاس و نشست بصيرتي در سراسر كشور و گلباران مزار شهدا از ديگر برنامه‌هايي است كه در اين روز برگزار خواهد شد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين هم‌چنين از برگزاري رزمايش بسيجيان در سراسر كشور خبر داد و گفت: در سومين روز از هفته‌ي بسيج و در شب عيد غدير، رزمايش بزرگ يك ميليون نفري رزمندگان بسيجي با عنوان رزمايش فداييان ولايت و با شعار لبيك يا علي براي ارتقاي آمادگي‌هاي دفاعي و تقويت بنيه‌ي دفاعي كشور و نيز تجديد بيعت با ولايت انجام خواهد شد و فرداي آن روز يعني در روز عيد غدير، ميليون‌ها بسيجي در سراسر كشور، اجتماعي تحت عنوان بيعت با ولايت خواهند داشت كه اين اجتماع در تهران با حضور 110 هزار بسيجي به ياد حماسه‌ي غدير برگزار مي‌شود. در روز عيد غدير هم‌چنين طي يك اقدام ابتكاري و بسيار خلاقانه، حماسه‌ي غدير با حضور هزار هنرمند و ده‌ها هزار نفر از مردم در منطقه‌ي جمكران قم بازسازي خواهد شد.

نقدي، شعار «بسيج، ولايت و بصيرت» را به عنوان شعار چهارمين روز از هفته‌ي بسيج امسال عنوان كرد و افزود: افتتاح همزمان 440 محل جديدالاحداث براي پايگاه‌هاي بسيج از جمله برنامه‌هاي اين روز خواهد بود. بسياري از پايگاه‌هاي بسيج ما محل‌هاي مناسبي براي استقرار ندارند و امسال خوشبختانه با كمك خوبي كه مجلس در بودجه‌ي سال 89 كرد توانستيم محل‌هاي مناسبي را براي برخي از پايگاه‌هاي بسيج در سطح كشور احداث كنيم.

وي اضافه كرد: افتتاح 75 حوزه‌ي مقاومت بسيج، 5 اردوگاه بسيج و 5 كانون ورزشي بسيج از جمله برنامه‌هاي روز چهارم هفته‌ي بسيج امسال خواهد بود. در اين روز هم‌چنين 4 هزار و 818 جهيزيه براي ازدواج جوانان كه با همراهي مردم در پايگاه‌هاي بسيج مساجد جمع‌آوري شده است تقديم خواهد شد و هم‌چنين با جمع‌آوري كمك براي آزادي زندانيان تنگدست، 272 زنداني آزاد خواهند شد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به برنامه‌هاي پنجمين روز از هفته‌ي بسيج امسال، اظهار كرد: پنجمين روز از هفته‌ي بسيج با شعار «بسيج، انتظار و اقتدار» نامگذاري شده است و با توجه به اين‌كه اين روز، روز جمعه است، تجمع بزرگ بسيجيان در نمازهاي جمعه سراسر كشور و سخنراني فرماندهان بسيج شهرهاي مختلف را شاهد خواهيم بود كه اين اجتماع به صورت راهپيمايي برگزار خواهد شد. در اين روز هم‌چنين مراسم دعاي ندبه در مسجد جمكران برگزار مي‌شود.

نقدي، شعار «بسيج، جوانان و ورزش» را به عنوان ششمين روز هفته‌ي بسيج امسال عنوان كرد و گفت: در اين روز شاهد صعود 30 هزار دانشجو در سراسر كشور به قله‌هاي مختلف، برپايي مسابقه‌ي بزرگ موتورسواري در طول مرز غربي كشور و رونمايي از كتاب «بر سكوي عرش» كه سرگذشت ورزشكاران بسيجي شهيد را بيان مي‌كند، خواهيم بود. در اين روز جشنواره كشوري تئاتر بسيج به همت سازمان بسيج هنرمندان در تبريز آغاز به كار مي‌كند و نمايش‌هاي خياباني در شهرهاي مختلف كشور نيز اجرا مي‌شود.

وي در ادامه به برنامه‌هاي آخرين روز از هفته‌ي بسيج اشاره كرد و گفت: «بسيج، عفاف و سلامت اجتماعي» شعار هفتمين روز از هفته‌ي بسيج امسال است. در اين روز مراكز مشاوره در كانون‌هاي بسيج سراسر كشور راه‌اندازي خواهد شد و هم‌چنين شاهد راه‌اندازي 31 سازمان مردم‌نهاد در رابطه با مسائل مربوط به زنان و برگزاري جشنواره رسانه‌اي حجاب و عفال خواهيم بود و هم‌چنين 9 نمايشگاه فناوري پيشرفته در 9 دانشگاه صنعتي برتر كشور به همت بسيج اساتيد كشور و وزارت دفاع برپا مي‌شود.

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ي اين نشست خبري، يكي از خبرنگاران درباره‌ي اقدامات و برنامه‌هاي بسيج در جهت طرح هدفمندسازي يارانه‌ها پرسشي را مطرح كرد كه نقدي پاسخ داد: امروز يك جلسه‌ي توجيهي بين بسيج ادارات و وزارت بازرگاني با هدف ايجاد همكاري‌هاي بيشتر ميان اين دو ارگان برگزار مي‌شود. ما هم در بخش بسيج اصناف و هم در بخش بسيج ادارات، همكاري‌هاي خوبي براي اجراي هرچه بهتر طرح هدفمند كردن يارانه‌ها با دولت داريم.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه از نحوه‌ي انعكاس اخبار مربوط به فداكاري‌هاي بسيجيان و رزمندگان در رسانه‌ها انتقاد كرد و گفت: اين درد كلي اطلاع‌رساني كشور ماست كه الگوهاي برجسته‌ي انساني كه مي‌توانند منشأ تحول اجتماعي باشند به دست فراموشي سپرده مي‌شوند و در عوض افرادي كه ارزش چنداني ندارند سوژه‌هاي مهم رسانه‌اي ما قرار مي‌گيرند. ما امروز شهدا و جانبازاني داريم كه فداكارانه جان خود را ايثار مي‌كنند ولي متاسفانه هيچ حرفي از آنها در رسانه‌ها گفته نمي‌شود؛ در حالي كه اگر چنين سوژه‌هايي در دست هركدام از كشورهاي ديگر دنيا بود، بسيار به آن مي‌پرداختند و آن را بزرگ مي‌كردند.

نقدي ادامه داد: متاسفانه در رسانه‌هاي ما از جمله رسانه‌ي ملي به درستي به اين مسائل پرداخته نمي‌شود ولي در عوض اگر قوزك پاي يك ورزشكار دسته سومي كه كار مهمي هم انجام نداده است بشكند يا يك هنرمند دسته سوم حرف مزخرفي را در جشنواره‌اي بزند تبديل به سوژه‌ي رسانه‌اي ما مي‌شود. امروز دنيا از نظر داشتن قهرمانان واقعي آن‌قدر فقير است كه قهرمانان تخيلي مانند مرد عنكبوتي، سوپرمن و زورو مي‌سازند؛ در حالي كه در همين فضاي امروز كه دنياطلبي و سود بيشتر در رسانه‌ها و تبليغات، ترويج مي‌شود ما قهرماناني در كشور داريم كه فداكاري‌هاي بزرگي مي‌كنند و اين نشان مي‌دهد كه كشور ما در چه سطح بالايي از آمادگي و شجاعت قرار دارد.

وي شهيد وزوائي و شهيده فرهانيان - از شهداي دفاع مقدس- را از جمله قهرمانان واقعي كشور برشمرد و اظهار كرد: امروز به بركت همين قهرمانان، نظام اسلامي ما در دنيا بسيار عزيز است. امروز مي‌بينيم كه رييس‌جمهور ما با شجاعت در سازمان ملل صحبت مي‌كند و حرف‌هايي را مي‌زند كه اكثر حاضران آنها را مي‌دانند و بعد هم در گوش رييس‌جمهور ما مي‌گويند كه دلمان خنك شد كه شما اين حرف‌ها را زديد ولي مي‌بينيد كه تنها يك نفر جرأت دارد چنين حرف‌هايي را بيان كند. ما اين عظمت ملت را مديون آن آدم‌هاي جنجالي، پر سر و صدا و توخالي هستيم يا رزمندگان و ايثارگران؟

رييس سازمان بسيج مستضعفين در پايان گفت: فتنه‌اي كه ملت ايران سال گذشته از آن عبور كرد فتنه‌اي بود كه غربي‌ها صحنه‌گردان آن بودند و هيچ ملتي نمي‌توانست از آن عبور كند و ما اين را مديون بسيجيان هستيم. امروز چقدر جانبازان فتنه‌ي سال گذشته را در رسانه‌ها مطرح مي‌كنيم؟ كساني بودند كه چشم يا دست خود را از دست دادند يا 70 درصد جانبازي دارند و يا قطع نخاع شده‌اند و اينها بايد قهرمانان ما در رسانه‌ها باشند. ما براي پرداختن به تشكيلات و سازمان بسيج انتظار زيادي از رسانه‌ها نداريم ولي در مورد ترويج فرهنگ بسيجي و مطرح كردن ايثار و فداكاري‌هاي بسيجيان، انتظارات زيادي از رسانه‌ها وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی