بازدید 28520

کاهش میانگین سن بلوغ جنسی در ایران

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در نشست خبری گفت : تغییر الگوی تغذیه ،‌ افزایش گوشت های هورمونی ،‌ تاثیر برخی مواد و افزودنی های شیمیایی و از همه مهمتر هجمه دنیای مجازی تصاویر و مطالب غیرمجاز اینترنتی ، گستره بلوغ جنسی را به سنین پایین تر کشانده است.
کد خبر: ۱۲۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۴ 08 November 2010
میانگین سن بلوغ جنسی در ایران در پسرها از 16 به 12 سال و در دخترها از 14 به 10 سال کاهش یافته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در نشست خبری گفت : تغییر الگوی تغذیه ،‌ افزایش گوشت های هورمونی ،‌ تاثیر برخی مواد و افزودنی های شیمیایی و از همه مهمتر هجمه دنیای مجازی تصاویر و مطالب غیرمجاز اینترنتی ، گستره بلوغ جنسی را به سنین پایین تر کشانده است.

دکتر غلامعلی افروز با تاکید بر توجه معلمان و روان شناسان به کاهش سن بلوغ جنسی نوجوانان گفت:‌ دانش افزایی در حوزه بلوغ جنسی و توجه به رشد اخلاقی و جسمانی در حوزه علوم تربیتی و آموزش و پرورش باید بیشتر مدنظر مسئولان قرار گیرد.

وی در ادامه به ضرورت آموزش و اطلاع رسانی صحیح درباره معیارهای ازدواج مناسب اشاره کرد و افزود: هم کفو بودن ،‌ شباهت های ظاهری از قبیل تحصیلات و ‌سن نیست بلکه اصل کفویت بر اساس آموزه های دینی ،‌ پاک بودن هر دو فرد و ویژگی های روان جسمی است و چه بسا تجارب حرفه ای افراد بالاتر از مدارک تحصیلی آنان محسوب شود .

رئیس سازمان نظام روانشناسی ،‌ خانواده را محبوب ترین بنا از دیدگاه پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله دانست و گفت:‌ مطالعات جهانی در زمینه خانواده نشان می دهد ریشه اصلی همسر ستیزی و انزوای عاطفی و فیزیکی همسران در ‌دافعه های روانی و جنسی خلاصه می شود .

وی افزایش تنوع طلبی در مردان را عامل بیشتر آسیب های خانوادگی دانست و گفت: ‌فضاهای مجازی غیرمجاز ، ‌لوح های فشرده و فیلم های ماهواره ای ، آسیب پذیری خانواده ها را ‌جدی تر کرده است .

دکتر افروز به پیشنهاد اختصاص یک مشاور برای هر هزار نفر در شهرهای پرجمعیت اشاره کرد و گفت:‌ متاسفانه به علت حمایت نکردن دولت های کنونی و گذشته ، به بسیاری از طرح های مختلف سازمان نظام روانشناسی بها داده نمی شود و تعرفه های پیشنهادی این سازمان مبنی پذیرش بخشی از هزینه های مشاوره و روانشناسی در بیمه ها تحقق نیافته است .

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با شش سال فعالیت ،‌ بیش از شش هزار عضو با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری دارد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۲
خوب دیگه از این به بعد پسر ها از 12 سالگی میتونن دختر 6 ساله بگیرن،تبریک!
بچه های دیروز آگاهی کمتری از امروز دارند
بچه های قدیم زیاد نمی دانستند
و در ادامه افزایش سن بلوغ فکری که در زنان از 80 سال به 120 سال و در مردان از 90 سال به 150 سال رسیده است

( تا به بلوغ فکری برسند هفت کفن پوسانده اند)
هجمه دنیای مجازی تصاویر و مطالب غیرمجاز اینترنتی هرچی اتفاق بده ماله این اینترنت بده
برای میزان مهریه‌ها باید محدودیت اعمال شود
در زمان قدیم مخصوصا در اوایل اسلام سن ازدواج همین 10 و 14 سال بوده . آیا این بدین معنی است که آن موقع هم هجمه دنیای مجازی تصاویر و مطالب غیرمجاز اینترنتی وجود داشته است ؟
اين موضوع ميتونه از اب و هوا و نوع فعاليت و همچنين نوع افكار فرد نيز باشد
تماشاي بي رويه برنامه هاي مبتذل ماهواره اي،عادات زشت غذايي و تمركز بر مصرف هر چه بيشتر مواد قندي بدون داشتن تحرك مناسب در بلوغ زودرس مؤثر است.وقتي كودك 11 ساله 15 عدد باقلوا و سپس 5 عدد شيريني قنادي مي خورد و سير نمي شود؛ جاي اين قبيل نگراني ها و بيشتر و فراتر از آن در باره وي خواهد بود!
سن بلوغ کم شده است و سن ازدواج افزایش پیداکرده ، به نظز شما این یک فاجعه نیست ؟
سلام
بفرمائيد در قبالش چيكار كرديم؟
هرروز حلال ترين حلال خدا (ازدواج ) رو به خاطر مشكلات مالي و كم كاريهاي فرهنگي به تعويق انداختيم.
از این کمتر هم میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار