بازدید 41004
جریان جدیدی در حال شکل گیری است؛

پاسخ روشن «ملت ما» به کیهان و محمدرضا خاتمی

گفتمان جدیدی که هم به جمهوریت نظام معتقد و پایبند است هم به اصل ولایت فقیه. از سوی دیگر، با رهبری نظام برخورد گزینشی نمی کند و تمام صحبت ها و سیاست های ایشان را اجرایی و عملی می داند، هم جریان فتنه را خطرناک و جدی می داند و هم جنایات کهریزک، کوی دانشگاه تهران و اصفهان و کوی سبحان را یک انحراف خطرناک می داند، هم شفاف سازی مرزها را جدی می داند و هم جذب حداکثری و دفع حداقلی را مهم و حکیمانه می داند.
کد خبر: ۱۲۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۷ 08 November 2010
چندی پیش، روزنامه «ملت ما» گزارشی از فعال شدن اصلاح طلبان معتدل منتشر کرد که بلافاصله روزنامه کیهان به مسئولان این روزنامه حمله و آنها را شبه اصولگرایان خواند. از سوی دیگر، محمد رضا خاتمی در یک اظهار نظر افراطی گفت که اصولگرایان جرأت گفت وگو با اصلاح طلبان را ندارد.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «ملت ما» در مقابل هر دو موضع گیری کیهان و خاتمی، گفته های آنها را بر مبنای گفتمانی که حضور خود را در عرصه سیاسی جامعه امروز ایران مبتنی بر آن می داند، به چالش کشیده است.

بنا بر این گزارش، این روزنامه با انتشار سرمقاله ای با نام «موازین اخلاق سیاسی را رعایت کنیم» و یادداشتی با نام «سخنی صریح با محمدرضا خاتمی» ضمن نقد گفته های کیهان و محمدرضا خاتمی مرزهای فکری سیاسی خود را با افراط گرایان روشن کرده است.

الف) در سرمقاله دهم آبان ماه روزنامه «ملت ما» با نام «موازین اخلاق سیاسی را رعایت کنیم» آمده بود که:

«درباره قضاوت شتابزده و زود هنگام گروهی که با شنیدن خبر اصلاح طلبان معتدل فعالیت خود را آغاز کرده اند، چوب تکفیر برداشته و به آنها هجوم بردند، باید از ایشان پرسید که:

 1 ـ آیا رویش های انقلاب باید از درون جریده ای خاص صورت گیرد یا آنکه جامعه آگاه و انقلابی ایران از درون هر نهاد و جریانی می تواند رویش داشته باشد؟

2 ـ آیا در شرایطی که رهبر حکیم انقلاب سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را مشخص کرده است، نباید وفاداران به نظام پایبندی عملی به این رهنمود داشته باشند و در این راستا تلاش کنند؟

متن کامل این سرمقاله را اینجا بخوانید.

ب) در یادداشت هفدهم آبان ماه این روزنامه در صفحه دوم با نام «سخنی صریح با محمدرضا خاتمی» آمده است:

«به تازگی آقای محمدرضا خاتمی، در اظهارنظری که شاید ناشی از بی تجربگی و بی توجهی باشد، مدعی شده برخی از اصولگرایان، جرأت گفت وگو با جریان اصلاح طلبان را ندارند.

در پاسخ باید گفت، آنچه از سوی برخی اصولگرایان درباره گفت وگو با اصلاح طلبان مطرح شد، درباره جریان میانه رو و پایبند به قانون و نظام ارزش هاست که مرز اعتقادی و عملکردی خود را با جریان های افراطی اصلاح طلب مشخص کرده است؛ نه کسانی که روزی قوه مقننه کشور را بازیچه سیاسی کاری های خود کرده و آن ماجرای تأسفبار تحصن در مجلس را علم کردند.

آقای خاتمی و دوستان و همکاران تندرو ایشان، باید بدانند ساختارشکنی آنان در موضعگیری ها و رفتارهای سیاسی، هیچ سودی برای مردم نداشت. از این روی، ادامه این بیراهه متضمن هیچ فایده ای نیست.

این برادران نه تنها باید به ملت ایران و نظام اسلامی در قبال فرصت هایی که از مردم برای پیشرفت گرفتند، پاسخگو باشند، بلکه باید بدانند بسیاری از رفتارهای تندروانه و رادیکالی افراطی هایی که از ارزش ها و شعارهای انقلاب نیز سوءاستفاده می کنند، نتیجه طبیعی رفتار این مدعیان اصلاح طلبی است و دود این رفتارها به چشم بدنه اجتماعی اصلاح طلبی رفته که اتفاقا این بدنه اجتماعی همراه نظام و انقلاب است. از این روی، اگر ایشان از دل خون برخی اصولگرایان سخن می گوید، باید بداند این دل را اول شما و رفتارهای ناپخته و نسنجیده شما خون کرد و سپس رفتارهای دوستان کژاندیش که رفتارهای شما را کامل کردند، ولی مسئولیت شما سنگین تر است.

موضع گیری محمدرضا خاتمی، نشان می دهد که جریان های افراطی، خواهان فعال شدن نیروهای وفادار به نظامی در میدان های سیاسی کشور نیستند، زیرا می ترسند پیشگامی سابق آنان از بین برود.»

****************************
با توجه به این دو یادداشت می توان به این نتیجه رسید که گفتمان جدیدی با محوریت شاخص های اصولی پارادایم انقلاب اسلامی و مبتنی بر آرمان های امام و رهبری در حال تولید است.

 گفتمان جدیدی که هم به جمهوریت نظام معتقد و پایبند است هم به اصل ولایت فقیه. از سوی دیگر با رهبری نظام برخورد گزینشی نمی کند و تمام صحبت ها و سیاست های ایشان را اجرایی و عملی می داند، هم جریان فتنه را خطرناک و جدی می داند و هم جنایات کهریزک، کوی دانشگاه تهران و اصفهان و کوی سبحان را یک انحراف خطرناک می داند، هم شفاف سازی مرزها را جدی می داند و هم جذب حداکثری و دفع حداقلی را مهم و حکیمانه می داند.

گفتنی است، برای این جریان فکری و سیاسی، مهم ارزش های انقلاب اسلامی است و نه اشخاص و شخصیت ها، حتی اصول انقلاب را بدون ارزش ها یک پوسته بی خاصیت می داند و برای همین، نام خود را اصولگرایان راستین و یا اصولگرایان ارزشی می نامد.

این گروه نقل قول درگوشی از رهبر انقلاب را که بر خلاف مواضع صریح ایشان است، یک گناه بزرگ تلقی کرده و بر این باور است که رهبر انقلاب، هیچ موضوع درگوشی با کسی و حتی با فرزندان خود هم ندارد، کما اینکه هیچ کسی اطلاع ندارد که ایشان در انتخابات سال گذشته به چه کسی رأی داده است.

در پایان باید به این نکته توجه داشت، همان گونه که تجربه سی و یک ساله نظام جمهوری اسلامی نشان می دهد، رفتارهای متعصبانه، افراطی و به دور از عقلانیت و اخلاق اسلامی ـ با هر مرام و مسلک و با هر تابلویی ـ هیچ گاه نتوانسته دردی از مردم دوا کرده و ملت بزرگ ایران را در گذر از پیچ و خم مشکلات و رسیدن به قله های عزت و افتخار یاری رساند و همان گونه که در فتنه سال پیش نیز نمایان بود، علاوه بر دشمنی دشمنان داخلی و خارجی نظام، این رفتار افراطی، بی بصیرتی و عدم خلوص افراد و جریانات سیاسی مدعی بود که بر آتش فتنه می دمید.

پس بدیهی است که تنها راه رسیدن به این قله های آرمانی، بازگشت به اصول اولیه و ناب انقلاب اسلامی است که امام عظیم الشأن و خلف صالح ایشان، همواره بر آن تأکید داشته و دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۸۶
خیلی مواضع خوب و ارزشمندی است من چند شماره روزنامه ملت رو دیدم پر محتوا بودبعضی از افراطی ها تحمل ندارند..ضمن اینکه فقط دیکته نانوشته غلط ندارد...
همه بد شدن اما روزنامه ملت و تابناک خوبن!! میخوای بگی ما حقیم!!
شما و روزنامه ملت هر دوتون از یک حزب هستید.
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
راجع به خاتمی که حق رو گفته
حافظ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
حالاكه چي از يك حزب باشن حرف حق بايد پذيرفت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
"حالاكه چي از يك حزب باشن حرف حق بايد پذيرفت."

ببخشید نمیدونستم جنابعالی معیار حقانیت هستی !!
زمانه عجیبی شده اسم بسیار بجایی انتخاب کرده اند فتنه با تمام خواصش
من فکر میکنم فقط تاریخ میتونه درستی یا نادرستی رفتار های اصلاح طلبان یا اصول گرایان رو مشخص کنه الان نمیشه
مواضع دو پهلو یعنی چه؟ اصلی فرعی کردن مسائل یعنی چه؟ فکر کنم روزنامه ملت و سایت تابناک نمی خواهند ملتفت فرمایشات آقا در موارد دو سوال مطرح شده فوق باشند. توصیه میکنم دو پهلو نباشید. . مسایل را اصلی فرعی کنید. مواضعی مثل اینکه فتنه 88 را هم وزن ماجرای کهریزک می دانید یعنی اینکه نمی خواهید مسائل را اصلی فرعی کنید.
مدیر پایگاه با سلام خدمت شما دوست عزیز
می شه بگید از کدام جمله این مطلب یا بقیه مطالب تابناک به دو پهلو بودن رسیدید؟ نکته اینجاست که امثال شما شفاف بودن و دو پهلو نبودن رو فقط در هم رأی بودن با خودتون تفسیر می کنید در حالی که به نظر ما روشن تر از این مطلب نمی شه موضع گیری کرد البته اگر گرد و غبار کینه توزی و یک سویه نگری رو از چهره پاک کنید. در مورد اصلی فرعی کردن هم مشکل امثال شما اینه که بلد نیستید درست آنالیز کنید وگرنه حداقل همین مطالب تابناک رو آنالیز می کردید تا متوجه بشید که ما به اندازه اصلی بودن جریان فتنه به آن پرداخته و به اندازه فرعی بودن هم به غضنفرهایی که آبروریزی هایی امثال کهریزک را برای نظام ایجاد کرده اند پرداخته ایم. به هر حال پیشنهاد می کنیم که از دایره اخلاق و انصاف خارج نشوید و متکبرانه تنها خود را اهل حق ندانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
تابناك، بايد و شايد (به معناي واقي آن يعني شايسته است) كه حرفه اي تر عمل كنيد. هيچ دليلي ندارد كه به نظرات پاسخ دهيد و حتي در بسياري مواقع ضرر هم دارد. منظورم فقط پاسخ به يك نظر خاص نيست. كلي ميگويم.
1- خود را درگير پاسخ گويي نكنيد و وظيفه تان را انجام دهيد و از نظرات جهت اصلاح نحوه نوشتن و برآورد نظر مخاطبان استفاده كنيد.

2- اگر سري هم به ساير سايتهاي خبرگزاريها (هر چند تابناك را خبرگزاري نميدانم) يا سايتهاي اجتماعي و تحليليِ تعامليِ مهتبر و جذاب ديگر بزنيد خواهيد ديد كه بسيار اندك سايت ملزم ميشود پاسخ به نظرات را خودش بدهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
با سلام من با نظر تابناک موافقم .نمیدانم چرا برخی ماجرای کهریزک را کوچکمیشمرند.آیا به جایی رسیده ایم که دیگر جان جوانان این مرز وبوم ارزشی ندارد؟
چقدر سنگ روزنامه ملت رو به سینه می زنین؟
یعنی تحلیلی از این ضعیف تر و پاچه خواری تر تا به حال ندیده بودم.
مدیر پایگاه حالا اینکه تحلیل ما ضعیف بوده نظر شماست و محترم ولی اینکه از لفظ غیر مودبانه پاچه خواری استفاده کرده اید منظورتان مفهوم نیست اگر منظورتان هواداری از نظام و رهبری است، شک نکنید که اینگونه است چون ما خود را فرزند انقلاب و نظام می دانیم و اعتقاد و ارادت به جایگاه و مصداق ولی فقیه از اصول اولیه مشی و مرام ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
ما به نوکری میگیم پاچه خواری. تابناک پاچه خواری افتخار ندارد ننگ است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
اصول اوليه تان نان به رنخ روز خوردن است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
اين حرف ها به لحاظ سطح ادبيات ، بسيار نازل هستند. من از اينكه مردم ما و تازه سطح روشنفكرتر آنها كه به اينترنت دسترسي دارند، از اين الفاظ(كه سازنده سريال قشنگ قهوه تلخ آن را اختراع نمود) استفاده مي كنند ، سر بر ديوار مي كوبم. اين نزاع ها و درگيري ها هيچ سود و ثوابي ندارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
اصطلاح پاچه خواری که بهتر از واژه قبلی ... می‌باشد و مودبانه تر می‎باشد.
سلام از قدیم گفتند با دشمنی نمیشه ضربه رساند پس نقشه انگلیسی را پیش میکشند و ان هم با قیافه دوستی میخواهید ضربه بزنید اما کور خواندید هم ملت و هم رهبری بیدار است
مدیر پایگاه علیک سلام
در اینکه ملت و رهبری بیدارند شکی نیست ولی دشمنی ما با نظام را از کجا درآوردید والله اعلم. به هر حال مطمئن باشید تا آنجا که بتوانیم جلوی افراطیونی که بخواهند همه چیز را قربانی منافع خود کنند خواهیم ایستاد و از اینکه امثال شما و برخی دیگر ما را انگلیسی و صهیونیست بخوانند هم ابایی نداریم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
برادر محترم این حقه ها دیگر قدیمی شده است که تا یک نفر بیاید یک حرف حق بزند شما آن شخص را وابسته به انگلیس یا غیره و ذلک بخوانید.
شما اصولگراها به فکر موج سواری نباشد که اگه صد بار دیگه هم انتخابات صورت بگیره ما به اصلاحات واقعی رای میدیهم و بس . شما توان این را نداشتید که حق خودتون را بگیرید وبا زد وبند پشت پرده با دولتیها کنار آمدید و حالا برای قشر عظیمی از جامعه تعیین تکلیف میکنید؟ شما عده ای مصلحت گرا هستید و حقیقت را جایی که به نفع خودتان نباشد کتمان میکنید .زنده باد خاتمی و سران اصلاحات.
مدیر پایگاه اینم یه نمونه از افراطیون اون طرف.
برادر عزیز این تحلیل شما از رفتار ما برای خودتون و خیلی از هم فکراتون محترم اما بر فرض اینکه شما درست بگید آیا شما توانستید با رفتار غیر مدنی خود آنچه را که حق خود می دانید بگیرید. امثال شما که دائما از حق مردم و دموکراسی و آزادی دم می زنید بر کدام منطق مدعی هستید که حقی از شما زائل شده است، آیا بر مبنای همین اصول دموکراتیک نبود که کاندیدای شما رأی نیاورد، اگر غیر از این است حداقل ما را که حامی نامزد قطب مخالف شما نبودیم اقناع کنید و بعد دم از زد و بند و... بزنید. به هر حال آنچه ما گفته ایم مواضع و مرام ماست و در آن هیچ تکلیفی برای کسی تعیین نکرده ایم ولی متاسفانه ظاهرا گرد و غبار کینه توزی و تعصب کور به شما هم اجازه دیدن واقعیات را نمی دهد، البته انتظاری نیست چون این روال طبیعی جوامع است که همیشه افراطیون همه چیز را تنها از دریچه آنچه خود درست می پندارند تحلیل می کنند.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
ببخشید مطالب خودتونو فراموش کردید؟ یادتون رفته رای اقای رضایی 9 رو میلیون تخمین می زدید؟ یه خرده شراف دات باشین؟ میر حسین حتا اگه شتباه م کرده باشه از شما شریفتره
مدیر پایگاه نه علی آقا فراموش نکردیم، اون زمان هم گفتیم بر اساس نظر سنجی هایی که بچه های ستاد انتخاباتی آقای رضایی در استان های مختلف انجام داده اند چنین رقمی رو تخمین زده ایم، معنای تخمین رو هم که حتما متوجه می شید. بعدش هم ستاد، بر اساس اون تخمین اعتراض خودش رو طبق قانون به شورای نگهبان فرستاد، بعدش هم که مشخص شد درست نبوده نیومدیم با لجاجت و یکدندگی مردم رو بکشونیم تو خیابونا و بگیم الا و بلا مرغ ما یه پا داره بلکه به قانون تن دادیم چون معتقدیم عمل به قانون حتی اگه به ضرر ما تموم بشه بهتر از بی قانونی و قانون شکنیه. حالا به نظر شما این خلاف شرافت و مردونگیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
يعني واسه رعايت قانون اگه حقت خورده بشه بايد بگي ممنون؟ و بزاري تو رو ................. فرض كنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه این یه اصل عقلی و منطقیه و صد البته که با احساسات و تعصب شما جور در نمیاد. البته اگه بتونید ثابت کنید که حقی بوده...
ناشناس
| United States |
۱۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
مرسي از اين كامنتت.....واقعا عالي بود...اميدوارم حسابي بهش راي بدن تا حال همشون گرفته بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
دلیل اون کار به قول شما غیر مدنی این بود که مراجع قانونی اعتراض قبل از انتخابات از نامزد دیگری طرفداری آشکار میکرد و معلوم بود که این اعتراض به قول شما مدنی نتیجه ای نخواهد داشت . ضمن اینکه آن سوال و اعتراض هنوز هم در ذهن همه هست و پاسخی به آن داده نشده است.
مدیر پایگاه اگر به این «همه» ای که گفتید واقعا اعتقاد دارید، ما هم حرفی نداریم.
ناشناس
| Algeria |
۱۳:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
شما اگر از حقتان گذشته اید ما از حقمان نمیگدریم ما پیرو این ایه ایم که فمن اعتدی علیکم فعتدو بمثل معتدی علیکم و اعتراض را بی قانونی نمیدانیم
مدیر پایگاه ما هم نگفتیم از حقمون گذشتیم ولی شما ها هم اگر باورتون شده که حقی داشتید و پایمال شده دوستانه بهتون بگم که راهش قانون شکنی نیست. ما هم اعتراض رو بی قانونی نمی دونیم ولی اغتشاش و ساختارشکنی رو چرا. انتظارم نداشته باشید که یک نظام سیاسی دست رو دست بذاره تا عده ای هر کار دلشون خواست بکنند. البته بد برخورد کردن مسئولین جای خود را دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
تابناک عزیز در جواب نظر محمدرضا فرموده اید «شما توانستید با رفتار غیر مدنی ». یک سوال دارم آیا طبق همان قانونی که مدام آقای رضایی هم بر آن اصرار دارند و عملکرد خودشان در عدم پیگیری بیشتر ماجرای تخلف و تقلب در ا نتخابات را به ان مستند می کنند پیش بینی آزادی اجتماعات و راهپیمایی نشده است؟ راهپیمایی 25 خرداد و تظاهرات سکوت 26 خرداد را با کدام سند و بر چه معیاری رفتار غیر مدنی به حساب می آورید؟؟ تابناک عزیز خودت هم خوب میدانی رای واقعی آقای رضایی اگر شمارش آرایی صورت می گرفت بسیار بیشتر از این رقم بود، و این مساله ای است که دل بسیاری را به درد آورد و خودتان هم خوب می دانید که حداقل چند میلیون رای به حساب آقای رضایی ریخته شد، اما سند اثباتش را ندارید؛ چون مکانیزمی برای آن در جامعه ما پیش بینی نشده است ولی این به هیچ وجه به معنای آن نیست که «بعدا معلوم شد درست نبوده در جواب به نظر علی در ذیل همین نظر». اگر احزابی داشتیم با قابلیت ثبت طرفداران یا حتی با یک کار ساده ثبت نام طرفدارن قبل از برگزاری انتخابات اجازه داده می شد انجام شود ان موقع سند هم داشتید. بماند این قصه سر دراز دارد که اینجا مجال گفتنش نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
تابناک جایی نوشتی اگه حقتون پایما شده راهش قانون شکنی نیست.تو اول واسه من شفاف کن کدوم قانون بعد حرف از قانون بزن.چرا فقط قانون واسه مردمه و آقایون بی قانونی میکنن.راستی مرتضوی چی شده؟؟؟
هر انسانی نقاط قوت و ضعفی داره ولی باید منصف بود و اون زمانیرو که همین آقای خاتمی یه تنه جلوی همه ی اصلاح طلبای افراطی وایساد،نذاشت انقلاب به تاراج بره رو هم به خاطر بیاریم،اگر انسان جاه طلبی بود الان خیلی چیزا داشت در عین حال همه ی انسانها بجز معصومین جائز الخطا هستند که البته ظرفیت ها فرق می کنه،در ضمن بهتره ما ایرانی ها عینک افراط و تفریط رو از چشامون بر داریم.
مطالب بسیار جالب و منطقی بود و دل انقلابی هایی که همواره دلشان از اصولگرایان و اصلاح طلبانی که هموار ادعای انقلابی و ولایی بودن را دارند ولیر رفتار عجولانه و کوتاه نظرانه شان که همه دنیا را در این چند روز حضورشان در این دنیای خاکی می دانند خون است را خوشحال و امید وار نمودید. امید است گروه عقلگرای اسلامی و انقلابی بر جایگاه حقیقی خود در حکومت دست پیدا کند و به همگان در عمل ثابت کند که انقلاب اسلامی چیست. هر دو گروه اصول گرا و اصلاح طلب افراطیرا به عقلگرایی و حرفه ای دعوت می کنم.
سایت شما بسیار عالی است
اگه اصلاح طلبها مثل شما با دولت و سایرین هم پیاله میشدند و زدوبند میکردند و به مردم پشت میکردند خوب بود؟ شما منظورتون از ملت چه کسانی هستند؟ از کدوم ملت حرف میزنید؟
مدیر پایگاه با سلام خدمت شما دوست عزیز
جالب است که ما را با دولت هم پیاله می دانید، دولتی که معاون مطبوعاتی وزیر ارشادش به دلیل انتقاد، ما صهیونیست می خواند ولی با همه این احوال باید عرض کنم که اگر از ملت گفتن برای ما ایراد دارد قطعا شما هم حق ندارید از ملت دم بزنید و از زبان آنها سخن بگویید و تنها می توانید از خود بگویید چرا که بر مبنای قانون حاکم در جمهوری اسلامی که حد اعلای مردم سالاری را در روح خود دارد، اکثریت همین ملت به شخصی رأی داده اند که الان قانونا رییس جمهور است، پس ادعای اینکه ما به ملت پشت کرده ایم حرفی باطل است، ضمن اینکه رسالت ما به عنوان یک رسانه داخل نظام، نقد منصفانه قدرت و در عین حال حمایت از کلیت نظام، مردم و رهبری است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
از هر 2 طرف داری فحش میخوری تابناک
صادق
| United States |
۲۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
"ضمن اینکه رسالت ما به عنوان یک رسانه داخل نظام، نقد منصفانه قدرت و در عین حال حمایت از کلیت نظام، مردم و رهبری است. "

حمایت از مظلوم چی؟ یعنی اگر نظام یا اکثریت مردم، به گروهی ظلم کردند، شما سکوت می کنید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
fبيچاره تابناك و مردم معتدل .ما بزرگي ايران را مي خواهيم اينها بزرگي ملت ايران را پاي خودشان مي نويسند منظورم دو طرفه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
اين نشانه چيه به نظرت ناشناس؟
نشانه ناحق بودنه ؟ كه اگه اينه بلاتشبيه نعوذ با... علي هم ناحق بود....
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
با نظر قبلی موافقم. رویکرد تابناک کمی تا قسمتی بوی نفاق می دهد. برای همین از هر دو طرف مورد عنایت قرار می گیرد.
مدیر پایگاه محسن جان اگه این شاخص نفاق یابیت رو به ما هم بگی ممنون می شیم ولی به هر حال اینو بدون که عنایت دو طرفی که منطق ما را بر نمی تابند بیش از آنکه دلیلی بر نفاق ما باشد دلیلی بر تعصب آنهاست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
تابناك خودتو بيشتر از اين ضايع نكن. هم از توبره موندي هم از آخور.
مدیر پایگاه توبره و آخور ارزونی شما
ببینم شما که دم از صداقت و هزارتا دروغ دیگه میزنید و هزار نسبت که خودنتون شایسته اش هستید را به اصلاح طلبان میدید چرا متن نامه عبدالله مومنی را منتشر نمیکنید؟ آن هم دروغ است؟
مدیر پایگاه ما اگر دم از صداقت می زنیم آن را رفتارمان مستند می کنیم اما شما که نسبت دروغ گویی به ما می دهید آن هم هزارتا هزارتا، لطفا یکیش رو مثال بزنید. ضمنا ما رفتار اصلاح طلبان را نقد کرده ایم و نسبت بدی به آنها نداده ایم که اینقدر به شما بر خورده است. و البته شما لطف کنید بگویید چرا ما باید نامه مومنی را منتشر کنیم، به دروغ و راستش کاری نداشته باشید!!
پاسخ ها
عی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
شما برید اول ارزشهای خبری رو یاد بگیرید بعد بیاین با پول مفت سایت بزنین؟ من بدبخت 7 سال روزنامه نگاری خوندم الان بیکارم! جنابعالی هم روزنامه نگاری می کنید. یعنی نامه ی مومنی ارزش خبری نداره؟ اون 5 ارزش خبری تا بحال به گوشتون خورده؟
مدیر پایگاه ایول، خب شما که بلدی یکیشو بگو. اما آقای روزنامه نگار یکی از اصول روزنامه نگاری که متضمن شرافت این حرفه است اینه که چیزی رو که ازش هیچ اطلاعی نداری، نگی. پس اگه دلیلی بر اینکه ما با پول مفت سایت زدیم داری بیا بگو وگرنه حق نداری تهمت بزنی. ضمنا بیکاری شما چه ربطی به مطلب ما و مواضع ما داره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
برو بمیر تابناک، حال آدم بهم میخوره. دقیقا معلومه یه آدم عقده ایه ساندیس خور این جوابها رو به کامنت های خواننده ها مینویسه. یعنی حیف ساندیس که بره تو حلق شما
عابد
| France |
۰۳:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
خدایی این شد جواب؟ به خیاله خودت پیچوندی؟ برو خوب شو رفیق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
چرا منتشر نکنین؟ مگه رسالت شما اطلاع رسانب نیست؟ مگه شما سایت خبری نیستین؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
چند وقت پیش تابناک خبر زده بود:غرق شدن 3 فلسطینی در کارخانه روغن سازی در دیگ روغن زیتون...یه همچین چیزی...تا جایی که یادمه در همون زمان نامه آقای مومنی بود....فکر کنم شرف خبری تابناک در همین موضوع مشخصه
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
چقدر باحاله که تابناک جواب میده ها! اما جالبه که تابناک از این که اوباما توی جشن هالوین با شامش چه دسری خورده خبر داره ولی از این نامه خبر نداره!!!!!!!!!!!
مدیر پایگاه محسن جان ما گفتیم خبر نداریم؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
تابناک خیلی بی وجدانی .یه جو وجدان هم خوبه .لا اقل اگر دین نداری آزاد مرد باش . همین
تابناک عقلت کجا رفته؟ افراطیون اون طرف طرفدار خاتمی و اصلاحات نیستند و برانداز هستند این نکته را فراموش نکنید زنده باد اصلاحات
سلام علیکم، خیلی از آقایان که نان دین و اسلام را میخورند، اصلاً در صحنه نبودند. کسی که زمان انقلاب شیرخوار بوده ادعا میکنه که اقای رفسنجانی امام را درک نکرده و از آنجائیکه معلوم نیست چگونه مردم ایشان را به مجلس فرستادند؟ با ادعای حامی رهبر و انقلاب، سعی در ریشه زنی تمام انقلابیهای نظام را داره. تمام اینها بخاطر دنیا خواهی و نترسیدن از خداوند است.
روزنامه کیهان و... هرگز دنبال وحدت نبوده و نان تفرقه را میخورند.
دوستان معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دولت حتا به رجا نیوز هم رحم نداره و اون را اسراییلی خطاب میکنه و با شما جمع میبنده عجب چیزهایی دیدیم و شنیدیم تو این دولت!!
اصلاح طلبان هم قبلا همین شعارها رو می دادند اینکه ما جبهه جدیدیم و شعارهای قشنگ دادن مهم نیست. در عمل مهم هست که ببینیم چه رویه ای دنبال میشه. در ضمن مروری بر اخبار تابناک در ایام فتنه معلوم میکنه که شما داد بلندتون رو برای ظلم کوچکتر میزدید.
مدیر پایگاه اتفاقا بحث ما هم همین است که نباید شعار داد و باید عمل کرد اما یک نکته را فراموش نکنید که هم اصلاح طلبان و هم جریانی که الان قدرت را در دست دارد فرصت عمل داشته اند و کارنامه آنها برای همگان روشن است. ضمنا آرشیو ما در اختیار شماست بهتر است منصفانه قضاوت کنید.
تابناک فقط میتونم بهت بگم از متن جامعه خیلی فاصله داری . از بعد از انتخابات دو جاده باز شد. یکی سیاسیون( اعم از اصول گرا و اصلاح طلب و...) و دیگری قشر سرخورده و بی اعتماد . هرروز فاصله این دو گروه از هم بیشتر میشود, ایکاش متوجه میشدی گروه دوم چندین برابر گروه اول است وهر روز بر تعدادشان افزوده میشود. پس سعی کن واقع بینانه مقاله بنویسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
تابناك بيدار شو. سياست خاله بازي نيست. اكثريت رو ببين! به فكر آيده ات باش!
تابناکیها زیاد به دل نگیرید من به عنوان یک ایرانی حتی برای پاک کردن شیشهای خونمون هم از کیهان استفاده نمیکنم چه برسه به خوندنش
مدیر پایگاه دوست ایرانی، شما هم کار خوبی نمی کنید چون این عبارات تحقیرآمیز دور از شأن یک انسان آزاده است.
پاسخ ها
daneshjooooo
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
عزیزم..تابناک جان اگه عبارات تحقیر امیز بده چرا هرچی دهنمونه به فتنه گران!!!!!!!!!!!!!!
میزنیم....انصاف اگه داری چرا تظاهرات تو فرانسه تو بوقه و گاز اشکاوراشون هزار بار گفته شده....اما از قمه وکلاش واین همه خون ریخته شده تو ایران کسی صداش در نماد.... اگه حقمون بود پس شاهم حق داشت تیربارون کنه ملتو......
شما از اين كه منتقد دولت هستيد به خودتون مي باليد بدونيد مواضع شما دو پهلو است شما نمي تونيد يكي به نعل و يكي به ميخ بزنيد موضع شما شفاف نيست
مدیر پایگاه اولا اینکه نفس انتقاد ـ البته به جا و منصفانه ـ از هر صاحب مسئولیتی علاوه بر اینکه ذات حرفه ای هر رسانه ایست یک امر دینی و مبتنی بر امر بمعروف و نهی از منکر است.
ثانیا آنچه شما غیر منصفانه آن را دو پهلو بودن، یکی به نعل و یکی به میخ زدن و عدم شفافیت می خوانید ما آن را نقد به جا و تعریف به جا می دانیم اما ظاهرا انتظار شما این است که ما به عنوان یک رسانه حتما یا باید مجیز کسی را بگوییم یا اینکه او را تخریب کنیم در حالی که وظیفه ما دقیقا مبارزه با این روحیه سیاه و سفید نگریستن است چرا که معتقدیم هر فرد، جریان، مسئول و... تا زمانی که دشمنی اش ثابت نشده باشد، دارای ویژگی ها و نکات مثبت و منفی در پندار، گفتار و رفتار خویش است که اخلاق اسلامی حکم می کند از نکات مثبتش تعریف کنیم و به بالندگی آن کمک کنیم و از نکات منفی آن نیز انتقاد کنیم تا بتوانیم به اصلاح آن کمکی کرده باشیم. حال اگر شما این نوع رفتار را دو پهلو بودن می خوانید که البته بحث دیگری است...
دیر نباشد که تابناک و روزنامه ملت ما سر از اردوگاه اصلاحات در آورند.
مدیر پایگاه آفرین بر این روحیه جذب حداکثری شما!! البته آرزو بر جوانان عیب نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
اتفاقاً اشتباه می کنید سیاست تابناک در رد جناح اصول گرا و اصلاح طلب می باشد. آنها ( نابناکی های عزیز! )می‎خواهند خود را به گونه ای روشنفکر نشان دهند تا به قول خودشان جذب حداکثری کنند. ( کافی است به میزان تبلیغات این سایت توجه فرمائید.)
مدیر پایگاه اتفاقا شما اشتباه می کنید چون قصد ما رد هیچ فرد یا جریانی نیست بلکه حرف ما این است که بر اساس شاخص هایی که اعتقادات ما به ما داده اند باید امر به معروف و نهی از منکر کرد تا جامعه سریع تر به آرمان های خود نائل شود. ضمنا بهتر است در مورد اینکه چه ربطی بین تبلیغات سایت با روشنفکر بودن ما وجود دارد بیشتر توضیح دهید.
نه اینکه راه میانه ای نباشد و میانه روی ناممکن اما در فضای موجود حرف از اعتدال (در سرکوب یک طرف و در ساکت ماندن طرف دیگر) چه تعبیری دارد .
متوجه پاسختون به یکی از کامنتها نشدم :
"شما لطف کنید بگویید چرا ما باید نامه مومنی را منتشر کنیم"
یعنی چی؟! یعنی خواننده باید دلیل بیاره که حضرات به نامه کسی که میگه وحشیانه شکنجه شدم یه اشاره ای فرمایند؟! نه خانی رفته نه خانی اومده؟! اصلا ندیدین؟ دوستان عزیز اشتباه شما این است که فراموش میکنید شما هم همپایه بقیه سایتها در فضای مجازی حضور دارید و کسی که به اینترنت مراجعه میکند محض گل روی شما که نیامده؟ همانطور که تابناک را میبیند بقیه سایت های فیلتر شده و نشده را هم میخواند. مودبانه خواهش میکنم به خواننده حق بدهید وقتی چنین خبری را که تمام فضای مجازی سایتهای خبری فارسی زبان را پوشانده در تابناک حتی به صورت اشاره ای کوچک نمیبیند لحظه ای به اصالت و رسالت خبری شما شک کند.
منتظر پاسخ های کوبنده شما طبق معمول هستم! یا علی.
مدیر پایگاه آهان دقیقا به همین دلیل که اشاره کردی چون مخاطب می تونه مطلب مورد نظرش رو تو رسانه مورد نظرش بخونه چون ما موظف نیستیم هر مطلبی رو که منتشر کنیم به ویژه آنکه در مورد صحت و سقم ادعاهای طرف هیچ مستندی نداشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
تابناک 1 عمر بود نمی تونست جواب کامنت گذارانش رو بده حالا 1 شبه میخواد همه رو تلافی کنه
مراقب باش خواننده هات نپرن تابی جون یکی یه دونه ای هرچند ازت بدم میاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
آهان پس تابناک کثیف تو هم مثل رسانه های امریکایی هر چیزرو که می خوای بار ملت میکنی و نه تمام حقایق در کل کارت کم کم داره می شه القا کردن سیاستهای کثیف
ناشناس
| United States |
۰۰:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
به شما حق می‌دهم به صحت و سقم ادعاهای طرف اعتماد نداشته باشید (به هر دلیلی). اما مقوله خبررسانی متفاوت است. حتی اگر مطالب نامه خلاف باشد باز هم یک خبر است که ادعاهای خلاف فردی در آن بیان شده. مگر وقتی گزارش مدیر کل آژانس یا بیانیه وزارت خارجه اسرائیل را که محتوایش را نمی‌پسندید پخش می‌کنید می‌گویید به صحت ادعاهای آن‌ها بی اعتمادید؟

تنها احتمالی که می‌توانم بدهم این است که به اصل صدور نامه از آقای مومنی شک داشته باشید (یعنی اصل وجود خبر). در این صورت با خوشبینی می‌توانم بگویم که رفته‌اید و از ایشان پرس و جو کرده‌اید و فهمیده‌اید که نامه از او نبوده و خبر کلا غلط است. ولی همین پرس و حویتان هم ارزش خبری دارد و باید نتایجش را منتشر کنید.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
میشه بفرمایید پس وظیفه کی هست که برصحت وسقمش را در بیاره؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
از اين پاسخ تابناك به جز اون آهانش خوشم اومد
في الحال كه همه دارند به نوعي هم ولايت مداري مي كنن و هم سنگ مردم را به سينه مي زنند ولي بهر صورت بايد ديدكه در آينده چه قسم گروههائي اين را اثبات خواهند كرد . چيزي كه مهم است حركت رو به جلو تعدادي گروههاس كه كشور را به سمت راديكاليسم و انحصار گرائي سوق مي دهد چه در داخل كشور چه در سياست خارجي و اين انحصار قدرت و خود كامگي كه در اغلب موارد نيز خلاف جهت مراجع و نظر رهبري هم قدم برداشته مي شود براي مردم گران تمام خواهد شد.
اگه تابناک را به عنوان یک جامعه کوچک فرض کنیم میشه توسط نطر ها + - ها به اقلیت اکثریت پی برد
تابناک عزیز من همونطور که سایت شمارو میخوانم سایت های سبز طرفدار دولت... را نیز میخوانم وقتی میبینم بر فرض یک اتفاق مهمی افتاده و سایت مقابلتون منعکس میکنه و شما حتی بهش اشاره نمیکنید توقع نداشته باشید حرف شمارو باور کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
به نظرم فرض شما کاملأ غلط است...چون همه تابناک رو نمیخونن که بخواهید اون رو به کلّ جامعه بسط بدهید...از طرفی‌ چند درصد مردم ایران اینترنت دارند؟ از این میزان چند درساد تابناک رو میخونند؟ از اون چند درصدی چند نفر فرصت یا حوصله خواندن نظرات راه دارند؟
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
بسم الله
هر چند به دلایل خاص خودم از عملکرد سایت تابناک دفاع نمی کنم ولی بزرگوار ! از کی تا حالا خوانندگان و بعد از آن رای دهندگان به نظرات مطالب تابناک رو میشه نمونه ای (مشتی از خروار) جامعه دونست ؟
قطعا اگر روش های آماری دقیق به کار برده نشود ، فقط انتخابات می تونه حداکثر و حداقل ها رو نشون بده
پس بهتر تا یک انتخاباتی که تیم روزناممه ملت و تابناکی ها بتونن تمام قد وارد عرصه انتخاباتی بشوند صبر کنید
به عنوان کسی که هر روز یک و یا دو بار به سایت خوب تابناک سر میزنم فکر میکنم که مسولان این سایت بهتره که به هر گفته ای پاسخ ندهند مگر اینکه اظهار نظر فرد کامنت گزار 100درصد نیاز به توضیح نه کوبوندن اون داشته باشه...ممنون از سایتتون
این جریانی که ازش حرف میزنید در دو انتخابات پیاپی شکست سنگینی رو از اصولگرایان و اصلاح طلبان متحمل شد! انشاالله با شکست بعدی باور میکنید که پایگاهی بین مردم ندارید
مدیر پایگاه به نظر شما شکست در انتخابات یعنی اینکه بر حق نیستیم و نباید اظهار نظر کنیم؟؟
شما احمقهایی هستید که دومی ندارید. نظرات داخل سایتتون همش مهندسی شدست. من چندین بار نظر گذاشتم که ملایم هم بودن ولی منتشر نشده. ضمناً تعریف دموکراسی را قشنگ بخون تا بفهمی جمهوری اسلامی حد اعلای مردمسالاری! نیست.
از سایت شما خیلی خوشم نمیومد ولی از وقتی این نظر های + و - رو گذاشته اید خیلی بهتر شده! کاملا میتوان جهت گیری خوانندگان را تشخیص داد!
سلام سایت تابناک به برخی از کامنتها پاسخهایی داده است. متأسفانه لحن این پاسخها درخور شأن یک سایت اطلاع رسانی و خبری نیست و انسان را به یاد وبلاگهای شخصی می اندازد. از مدیریت سایت تابناک میخواهم بصورتی حرفه ای تر و محترمانه تر و دقیقتر پاسخگو باشید. ضمناً به برخی کامنتها هم نباید جواب میدادید.
بسم الله الرحمن الرحیم

تابناکی های گرامی
بنده از شما ناحق ندیدم
انشاالله سربلند بمانید...
تابناک و ملت ما وبرادر رضایی از معتدلترین افراد نظام هستند و توسط نظام و رهبری هم تایید شده اند. الان ما واقعا به چنین تفکرات میانه رویی نیاز داریم تا اصولگرایان و اصلاح طلبان میانه رو را به وحدت برسانند.هرچه قد این اختلافات باقی بمونه قطعابه ضررنظام اس.مثلا آقای عارف از اصلاح طلبان چه موردی دارد که ما نباید از تجارب ایشا در نظام استفاده نکنیم.
سايت محترم تابناك!
اخيراً در سايت شما، به برخي نظرات كاربران پاسخ داده مي‌شود، اين حركت كه در نوع خود يك اقدام نو تلقي مي‌شود نياز به ملاحظاتي دارد:
اولاً: از يك سايت وزين خبري تحليلي انتظار مي‌رود در پاسخگويي، از يك ادبيات فاخر و وزين استفاده كرده و از عبارات عاميانه خودداري نمايد.
ثانياً: تلاش مفرط براي پاسخگويي و اقناع مخاطبين معمولاً نتيجه‌ي عكس در بر دارد؛ بايد به مخاطبين اجازه داد بر اساس فهم و دريافت خود به تحليل اخبار بپردازند نه آنكه شما تلاش كنيد وي را در مورد حقانيت خود قانع كنيد.
موفق باشيد.
با سلام خدمت دوستان تابناك
آقا بنده برام يه سئوال پيش اومده : شما چرا جواب كامنت هايي كه ازتون انتقاد ميكنن رو اينقدر بدور از ادب ميديد.؟؟ لازمه كار فرهنگي داشتن تقوا در كلام است. با اين حرف مخالفيد؟
مدیر پایگاه می شه بگید کدومش بی ادبی بود؟
به نظرم در هر دو گروه اصلاح طلب و اصول گرا افراد و جریانات افراطی بسیاری وجود دارد....برای فهمیدن افراطی بودن یک جریان همینقدر کافی‌ است که ببینیم سعی‌ در حذف کردن جریان‌های دیگر می‌کند....بهترین کار و راه حفظ اعتدال است...ای کاش همه میتونستن به همدیگر احترام بگذارند و برای پیشرفت ایران اسلامی تلاش کنند
والله 31 سال است که نتیجه اخلاق گرایی در انقلاب را در این دو جناح و گروه های وابسته به آنها دیدیم و به این نتیجه رسیده ام که سیاست، سیاست است. با همان بداخلاقی ها و سیاه بازی هایی که در همه جای دنیا رایج است و این وسط تنها اخلاق و دین است که قربانی می شود.
تابناک عزیز شما که خیلی محترمانه و بدون کنایه رفتار ما رو غیر مدنی نامیدید لطف کنید طبق همون قانونی که ازش گفتید یک مجوز راهپیمائی برای ما مخالفان بگیرید.گویا تمام حرفای ما غیر قانونیه!
حیف که چاپ نمی کنید وگرنه تمام مصادیق خلاف قانون عمل کردن دولت،مجلس،قوه قضائیه و...رو مینوشتم تا از جوابهای بدون کنایتون بهرمند بشم و مردم هم پی به بی طرفیه شما ببرن.
سلام ...
خوبه که به کامنتها جواب میدید ولی هجمه کردن به خواننده و جواب دادن به سبک سوفسطائیان را که بیشتر به درد وبلاگها میخورد کنار گذاشته و یک خط تحلیلی ثابت رو دنبال کنید و اساس نامه و 4 چوب تفکرتون رو در زمان بندی خاصی بیان کنید باشد که اگر بر حقید ( که گمانا با توجه به اینکه اینجا جای خیرالامور اوسطوها نیست نمیباشید ) متفکران بپذیرند کلامتان را و تحلیلتان متفق بیفتد ... .
جالبه ها! این تابناک هم چقدر فعال شده جواب اکثر کسایی رو که نظر نوشتن رو داده! کاشکی که همیشه فعال باشه مثل الآن . (حرکت مثبتیه این جواب دادن ها به شرطه ها و شروطه ها....)
سلام من یکی از حامیان اصلاحات هستم.ولی با اینکه مستقیم یا غیر مستقیم به سران اصلاحات لفظ فتنه گر میدهید باز هم از بسیاری از مطالبتون لذت میبرم . میدونم اگر دست و بالتون از نظر آزاذی بیان باز بود بهتر از این به رسالت خودتون عمل میکردین.
تابناک می خوادخودشو ایده ال و میانه رو نشون بده نه مثل کیهانو همفکراش نه مثل خاتمی و اصلاح طلبا امافاصله این دو جریان از ایده ال به هیچ وجه برابر نیست
من فکر می کردم اینجا جای نظرات ما (خواننده) باشه...
اما گویا تبدیل به جای نظرات نویسنده..
اون بالا کمتون بود؟!!!!
احسنت!
همه ما بايد سعي كنيم آرومتر وبا اعتدال حركت كنيم،اصلاحات به معني واقعيش(منظورم حزب اصلاح طلب نيست) بايد به آرامي انجام بشه تا حداكثر نتيجه رو بده،افراط بزركترين مشكل ما ايرانيهاست،سابقه ايران ما استبداد بوده،بايد مردم سالاريو تمرين كنيم كه اين زمان ميبره.تازه 30ساله كه شروع كرديم،شايد واسه نسل ما يه عمر باشه ولي در مسير تاريخ زمان زيادي نيست،بايد ياد بكيريم همو تحمل كنيم مخصوصا اصولكراهاكه همرو دشمن ميدونن.نبايد باهم دشمني كنيم.عجله كنيم نتيجه عكس ميده.
ضمنا ميخواستم از تابناك تشكر كنم،با اينكه بعضي از سياستاشو باهاش مشكل دارم اما با توجه به فضاي سياسي ايران واينهمه اختلاف سليقه خواننده ها،منصفانست كه بكيم ميانه روي ميكنه و اين خوبه،همون كاري كه دكتر رضائي انجام ميدن كه خيلي با ارزشه.
تابناك اشتباه مي كني نظراتت را قبول ندارم
بعد از انتخابات 88 مطمئن شدم که تبلور نظرات آیت الله خامنه ای را باید از کیهان خواند و فهمید. بسیاری از مواضع کیهان را که تصور میکردم خلاف نظر آیت الله خامنه ای است در زمانی دیگر از زبان ایشان شنیدیم. بنابراین نگارنده متن از این جهت در تناقض قرار دارد. از این جهت نقد بر کیهان، نقد به ولایت فقیه است و بهتر است بازی با کلمات را کنار بگداریم.
لطفا" مقايسه اي بين شاخص هاي اقتصادي وبيكاري و آمارطلاق وازدواج وشاخص فلاكت و... دوره اصولگراها واصلاحات را ارائه فرماييد تا مشخص شود آيا فقط بايد شعارداد ودرروي زمين فقط اصول گراها انسان هستند وبقيه همه از دم كج فهم وجاهل اند ؟
علی ،همیشه علی است و مالک اشتر هم همیشه مالک اشتر دیگر قرآن بر سر نیزه ها زدن لازم نیست ملت بیدار است و خوب می دانند که حق کیست.طلحه وزبیر هم امتحان دادن ومالک اشتر و سلمان هم امتحان دادن دیگر لازم نیست مار گزیده دوباره دست به سوراخ مار دراز کند.آقای خاتمی مواظب باش دیگر دوران این گروه و آن گروه گذاشته مردم خود یک گروه اند بنام گروه حزب الله
تابناک که کلی شاد میشه وقتی کسی به کیهان چیزی میگه.
کیهان روزنامه ای است که چنگ به وحدت نمیزند بیشتر جامعه را به اختلاف می کشاند حذف یاران امام توسط این روزنامه انجام شده است متاسفانه مدال افتخار نیز از سوی دست اندرکاران نظام دریافت میکند
سلام
شما تابناک عزیز من همیشه سایتتونو میخونم هرچند دارین سعی میکنین بی طرف باشین و قضاوت به حق کنین ولی در هر حال بعضی مواقع از این عدالت کوتاهی میکنین حالا نمیدونم این روال کارتونه یا همون جریان رادیکالیسم یا دیکتاتور یا ...... که موجب این تغیر موضع شما میشه در هرصورت میشه از سایتتون دیدن کرد و هرکس به ذنه خود برداشتی داشته باشه
زنده باد ایران اسلامی . زنده باد ایران ازاد. زنده باد ایران سرافراز. زنده باد ازادی
شمارادرتحلیل های سیاسی منصف میدانم بنظرم دستباچگی افراطیون دوجناح نشانگر صحیح بودن عمل شماست اضافه کنم مردان روزهای جهادوشهادت بایدهمینگونه باشند وفتنه مورد اشاره وکهریزک را یک جنس وهردو علیه نظام میدانم بدانید ادامه این مواضع مورد حمایت مردم خواهد بود
ببخشید این چه گفتمانیه که هم به جمهوریت نظام معتقد و پایبند است هم به اصل ولایت فقیه
من منتقد دو طرف هستم چيزي كه براي من از همه بيشتر اهميت داره استقلال كشوره عزيزمه اما متاسفانه نه اين طرف اينقدر توانمندبود كه اينو حفظ كنه مثل از دست دادن سهم درياي كاسپين و وابستگي ما به اين روس خبيث و چين كثيف. نه اون طرف كه نيروگاه تمي رو چند سال تعطيل كردن و...
متاسفانه ما هيچ وقت يك دولت قدرتمند كه بدور از هياهوهاي تبليغاتي براساس ارزش هاي خودش كار كنه نداشتيم ؟ واين منو خيلي آزار ميده
اي كاش همه رئيس جمهور هاي ما هم مثل آقا بودند.
اما ابتكار شما بسيار عالي بود در باره كامنت ها اما سعي كنيد منطقي تر جواب بديد و از اتفاق بسيار خوشحالم اميدوارم ادامه داشته باشه
این افراطی گری ها تا کی میخواد ادامه پیدا کنه . چرا نمیخواید یه جریان سوم اعتدال گرا که هم اصول واقعی انقلاب رو بهش پایبند باشه و هم به اصلاحات اعتقاد داشته باشه رو بپذیرید . تو رو به خدا بس کنید .ایران رو تا لبه پرتگاه بردید با این افراطی گری هاتون
با تشکرازشیوه جدید نظرات تندروترازکیهان وجود ندارد .
لطفا مقداری هم به اون بپردازید.
واقعا تعجب ميكنم چرا فرافكني ميكنيد . شما در مورد نامه مومني گفتيد چون از درستي يا نادرستي اون مطمئن نيستيد خبر رساني نميكنيد. كسي از شما مشخص كردن درستي محتويات نامه را كه نخواسته . اصل نامه كه وجود داره همين براي خبررساني كافيه. مگه شما از درستي همه خبرهاتون مطمئن هستيد تو همين صفحه مطمئنيد صد در صد محتواي خبرهاتون درسته؟
مدیر پایگاه علیک سلام
اولا ما کاری نداریم که کسی از ما خواسته یا نخواسته ولی حداقل که باید پیش وجدان خودمون راحت باشیم. ثانیا نمی خوام بگم املامون بی غلطه و صد در صد مطئنیم ولی مطمئن باش تا خبری رو از صحت کاملش مطمئن نشیم نمی ذاریمش رو سایت هر وقتم این اتفاق افتاده معذرت خواهی کردیم.
اولا اینکه سایت تابناک امکانات رای دادن به نظرها و همچنین پاسخ دادن به اونها رو ایجاد کرده کار خوبی بوده که جای تشکر داره. جالب اینکه کامنتها بیشتر از خود خبر جلب توجه می کنه و البته بی ارتباط به متن خبره و اسم این رو میشه گذاشت فریاد خفته جامعه. ما هم باید از این فرصت استفاده کنیم نه ایکنه زمین و زمان رو به فحش ببندیم تا لااقل تمرین دموکراسی در فضای مجازی کرده باشیم. این هم در مورد کاربرها درسته و هم در مورد افراد تابناک که جواب میدن. وگرنه نتیجه این میشه که یک عده به صورت مدنی میان اعتراض آرام کنن (که کاملا قانونیه) و عده ای تو این بین (به دلیل عصبانیت، به تنگ اومدن، عکس العمل و درصد کمی هم ماجراجویی و منفعت طلبی) حرکات تند انجام میدن و گروه مقابل هم واکنش پرخاشگرانه و سفت و سخت میده (شاید به همان دلایل و شاید هم به خاطر حفظ منافع گروهی) و نتیجه میشه کشته شدن افراد در پایان تظاهرات آرام، کهریزک، کوی دانشگاه، کوی سبحان، ماجرای دانشگاههای تبریز، اصفهان و شیراز و ... .
در هر حال اوضاع طوریه که از بین سایتهای خبری، اخبار تابناک قابل اعتمادتر هستند و البته ناقص. اگر بخوام بین 0 تا صد نمره بدم، اگه به فارس نیوز نمره بدم 2 به تابناک می دم 20. متاسفانه این حد انتهایی قابل اعتماد بودن سایتهای خبری ایرانه. سایتهای غیر خبری هم که متعلق به جریانات مختلف هستند به دلیل حجم کم مطالبی که منتشر می کنند (و اکثرا هم در مورد اخبار خودشونه) وضعشون بهتره ولی بعضا به دلیل محدودیتهای منابع خبری که دارند و شاید هم به دلیل تله های اطلاعاتی امنیتی گافهای بزرگی می دن.
اگر قرار باشه در مورد بحث اداره مملکن و جریانی که مناسب این کاره صحبت کنیم، مسلما هر کسی با توجه به زمینه فکریش و حتی موقعیت اجتماعیش نظری داره که محترمه. ولی به نظر من فرصت ها از دست رفتند و ما هر روز داریم به عقب بر می گردیم. توی یک دور باطل افتادیم. اگر بخوام سیاسی به قضیه نگاه کنم، طیفی که به نظر میاد تابناک متعلق به اونه (که اسمشون در حال حاضر اطولگرایان منتقده) بهترین طیف هستند، ولی باید توجه کرد که همه اصلاح طلبها هنوز به ریششون و اونایی که به عنوان رهبراشون مطرحن وفادارن و بهشو اخترام میزارن و به همین دلیل قابل جمع با هیچ کدوم از گروههای اصولگرا نیستند. اگر بخوام ایده آلم رو بگم فرصت درست کردن جامعه از ما گرفته شد (شاید هم از دست دادیم). منظورم انتخاباته که به نظرم میرحسین بهتریم انتخاب بود (و البته هنوز هم فکر می کنم که بهترین انتخاب هست). ولی در فضای سیاسی امروز ایران هر دوی این فرض ها غیر ممکنه مگر اینکه لایه های بالایی که سیستم این دولت رو ساپورت میکنن احساس خطر کنند که نشانه هایی دیده می شه ولی خیلی ضعیفه.
در هر حال مسئله اساسی تر از این حرف هاست و نیاز به یک کار عمیق فرهنگی داره که سیستم پرخاشگری که الان توسط دولت در جامعه جا افتاده و همه جا میشه دیدش رو اصلاح کنه. اینم با یک دولت (و البته بالاتر از اون سیستم) آرام و فرهنگی و با ثبات ممکنه که صعه صدر داشته باشه و اون رو به مردم منتقل کنه و آموزش بده.
سلام حرف شما كاملا درست بايد يك جريان فكري جديد رشد كنه و اين به نشانه اين هست كه هم نيروهاي اصولگرها هم نيروهاي اصلاح طرف نيروهاي تند خود را از گردونه خارج كنند البته نبايد فراموش كنيم چند وقت پيش هم اقاي كلهر گت ما نه اصولگرا هستيم نه اصلاح طلب پس بخواهيم يا نخواهيم اينه هم براي خودشون شاخي هستند
بنام خدا سلام ...
مردم ایران ...تا کی به هم می پرید؟!!! کی میشه دست به دست هم بدیم و برای آبادی ایران بکوشیم ... آیا با هم نمی توانیم دوباره مجد و عظمت ایران را برگردانیم؟!! واقعا مستحق اینهمه بدبختی که نتیجه متحد نبودن است ، نیستیم... دیگه برادر برادر رو قبول نداره!!!
درکشور ما عده ای خود را حق مطلق می دانند و هر نظر منتقدانه ای را ضدیت با نظام تلقی می کنند بنابراین با استدلالات شما تابناکیها نیز نمی توان این جماعت را متقاعد کرد بهتر است خود را بیش ازاین آزار ندهید چون فایده ای ندارد . بدانید اگر روزی صد جریان هم متولد شود وصفها را جدا کند حرف مرد یکی است .
اي كاش در مملكت ما نيز حزبهايي با فعاليت سياسي ازاد مانند كشور هاي اروپايي تشكيل ميشد كه ازادانه باهم رقابت نموده و در قبال مردم پاسخگو بودند.
با سلام.تابناک جان ممنون که جواب کامنتهارو میدین.
اولا از اينكه جواب كامنت ها را مي دهيد بسيار ممنونم چرا كه فضاي يكطرفه سايت به يك گفتمان دو طرفه تبديل شده است .ولي حقيقتا خواهش ميكنم لحن پاسخگويي خود را از حالت محاوره اي و گاها احساسي خارج كنيد.فكر ميكنم از دوستان با تجربه تر استفاده كنيد بهتر باشد.
دوما در رابطه با نامه آن دوست، گفته ايد كه مستنداتي نداريد و.... دوستان عزيز! الان خبر اول تمام سايت هاي ان طرفي اين نامه است .اين پاسخ شما نشاندهنده انفعال خبري ماست.شما به عنوان رسانه وظيفه روشنگري داريد كه اگر اينچنين نبود شايد قضيه كهريزك ابعاد بزرگتري به خود مي گرفت.البته اين در صورتي است كه شما يا زورتان نمي رسد و يا نگه داشتن سايتتان مهمتر از هر چيز ديگري باشد.با تشكر.
من خودم از جریان حمایت می کنم به این خاطر که به بسیار معقول تر از جریان های دیگر هست
بنده همواره به مواضع و اصول اعتقادي شما بسيار علاقه مند بوده و هستم و حتي در بارزترين شكل نمود اين مواضع كه در انتخابات مجلس هشتم و با ارائه ليست مستقل در انتخابات بود هم كاملا موافقم حتي ايده هاي جناب آقاي رضايي در جريان تبليغات رياست جمهوري را هم كاملترين و بهترين گزينه ها مي دانستم ولي يك سوال همواره در ذهن من بوده كه چرا اين عقايد و افكار در بين مردم عوام مقبول نمي افتد و بسياري از افراد هستند كه علاقه شديدي به دوقطبي كردن جامعه دارند و در اين فضاي دو قطبي بيستر از اينكه بخواهند نقاط قوت خود را نمايش دهند و يا نقاط ضعف حريف را بيان كنند قصد دارند كه نقاط ضعف خود را بپوشانند و اجازه بروز عقايد منتقدين و جريان سوم را نمي دهند
معیارومیزان عمل_سیاست وسنجش خوب وبددردنیای مه گرفته امروز فقط ولایت فقیه است خیلی کار سختی نیست تا ببینیم نظر ولی فقیه نسبت به مسائل چیست وطبق آن عمل کنیم مردم ولایتمدار شیعه ومتمدن ایران هر جریان مخالف ولایت که همانا نص صریح قرآن اسلام ناب محمدی ومکتب تشیع علوی هست را پس میزند هرکه می خواهد باشد
سلام
تابناکی های عزیز از ابتکار جالب شما یعنی پاسخ دادن به نظرات بسیار خوشحال شدم البته در یکی از نظرات فرموده بودید رئیس جمهور قانونی که سوالی از شما دارم آیا پرداخت پول نقد در شب انتخابات به مردم مصداق خرید رای نیست
آیا اتهام زدن به دیگران با توجه به اتینکه این اتهامات سرنوشت رای مردم را عوض می کند و عدم اثبات آن رد دادگاه وحتی عدم پیگیری آن اتهامات بود
اگر هاشمی و دیگران دزد و ...هستند چرا بعد از 18ماه هنوز سرکار هستند آنهم در پست های بسایر مهم مملکتی
آیا زیر سوال بردن کل گذشته انقلاب برای کسب رای درست است حرفهایی که آقا برای کسب رای گفت آیا تکرار حرفهای ضد انقلاب در 30سال گذشته نبود
آیا بهیچ انگاشتن مجلس آنهم آن مجلس که اکثریت آن مریدان دولت مستقر هستند درست است
آیا کسی که داعیه پیروی از ولایت دارد و برای حرف رهبری پشیزی ارزش قایل نیست و دستور صریح رهبری را در خصوص رحیم مشایی را به هیچی انگارد و پس از هفت روز آن هم پس از رسانه ای شدن آن و ... جواب کوتاهی به آن می دهد در ست است
اگر هاشمی در نامه بی سلام ووسلاتم خود حرف حقی می زند این آقا حتی در نامه پذیرش استعفای رحیم مشایی هم رهبری را محل نمی گذارد
باز هم بگم بگم
مدیر پایگاه برادر ناشناس با عرض سلام خدمت شما همه این چیزهایی رو که گفتید ما هم قبول داریم که زشت بود و نباید اتفاق می افتاد، بارها و بارها هم گفته ایم ولی آیا اینها دلیلی بر تقلب می شود؟ حرف ما هم همین است که این نوع رفتارها زشت و غیر اخلاقی بود واساسا حضور آقای رضایی هم در انتخابات بخاطر همین بود که مردم بدانند آقای احمدی نژاد نماینده تمام اصولگرایان نیست ولی در نهایت باید گفت که بالاخره این رفتارهای غیر اخلاقی جواب داد و فضا را به گونه ای دو قطبی کرد که خیلی ها از حب و بغض یک طرف به طرف دیگر رأی دادند.
وای اگر روزی این پرده برافتد..... بعضی ها رسما رو سیاه می شن ... زمان همه چیز رو روشن خواهد کرد... قابل توجه برخی نون به نرخ روز خورها که ظاهرشون با باطنشون صد در صد فرق داره.......
تشخيص حق وباطل در روزگار فتنه كار دشواري است كه اهل بصيرت توان ان را خواهند داشت . وانچه مسلم است افراط وتفريط ها هميشه موجب خسران وزيان به جامعه ونظام است .مواضع روشن مقام معظم رهبري و سفارشات ايشان در جذب حداكثري ودفع حداقلي متاسفانه از طرف هردو گروه مطرح در جامعه در بساري موارد درست درك وعمل نشده است .هرچند ممكن است با نيت سوء رفتار و گفتاري نداشته باشند . خدا همه را به وظيفه مان اشنا كند .
امیدوارم که ملت ما همیشه خوب بدرخشد. همچنین از اصلاح طلبان خلاق باید استقبال نماییم.
این که دست اندرکاران تابناک نظرات خوانندگان را منعکس می کنند و به آن پاسخ می دهند، حرکت خوبی است. اما مهم آن است که آیا هر نظری را منعکس می کنند؟ من خودم بارها و بارها در باره ی خبرهای غلط و اتهام های ناروایی را که تابناک در باره انجمن حجتیه نقل کرده است، پاسخ داده ام، ولی تابناکی های گرامی جرات نکرده اند یا مصحلت ندیده اند آن را منعکس کنند. همین نوشته را هم منعکس نمی کنند
رویه های معتدل همیشه قابل تقدیرند. متاسفم برای اونایی که تاختن به اهالی افراط و تفریط را بر نمی تابند
واقعا خیلی بچه گانه است . این ملتی که ما میبینیم اصلاح طلبان را به جریاناتی مثل روزنامه کیهان ترجیح می دهند. حال ببینیم آینده چه پیش می آید
کوبیدن همه جناح ها یک فرصت طلبی آشکار است.
من نمی دانم در اوضاع چگونه زندگی کنیم؟ روزگار اصلاح طلبان می گفتند هر کسی با نیست بر ماست الان هم طرفداران دولت همین حلقه را تنگ تر نموده اند و می گویند هر که با ما نیست ضد دین واسراییلیست! وجود امثال ملت و تابناک در بین این دو گروه و با رفتاری معتدل نعمت بزرگیست (نظام جمهوری اسلامی با محوریت رهبری ) خواهشمند است اسامی بزرگان طیف ملت را معرفی فرمایید
من کلا کاری به بحثتون ندارم فقط میدونم
اینکه از اصلاح طلبا بدگوئی کنین درست نیست چون هنوز خیلی از مردم اصلاح طلب هستن
مدیر پایگاه علی جان برادر من کجای مطلب ما بدگوییه چرا اینقدر تعصب دارید. ما نقدمون رو نسبت به عملکرد اونا گفتیم همون طور که نقدمون نسبت به دولت فعلی رو هم می گیم اما خیلی جالبه که هم شما و طرفدارای دولت فعلی هر نقدی رو تأویل به تخریب و بدگویی می کنید و تازه دم از نبود آزادی هم می زنید. مشکل شما اینه که نقد رو خوب می دونید ولی فقط برای رقیب.
آااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای نفس کــــــــــــــــــــــــــــش!!!
بیا با اون خط قرمزت جواب منو بده تا از روش رد شم!!!
تابناك پاسخ هاي خوبي داده بوديد . اميدوارم به آن هم اعتقاد داشته باشيد.
من فقط یه سوال دارم از تابناک
شما که اینهمه به اصطاح سنگ مردمو به سینه میزنی و در حمایت از دولت سنگ تموم میذاری ، خدائی تورم و گرونی در دوران اصلاحات تا این اندازه بود؟ با اینکه شعار خاتمی اقتصادی نبود
من که از طبقه متوسط به پائین جامعه هستم اون دوران خیلی وضع اقتصادیم بهتر بود ولی الان با این گرونی چیکار کنیم؟
مدیر پایگاه ما سنگ تموم در حمایت هیشکی نذاشتیم تا حالا، انتقادات ما به دولت رو هم همه دیدند و می دونند. ما هم به گرونی معترضیم ولی این دلیل نمی شه که به خاطر مثلا مشکل گرونی همه دولت رو زیر سوال ببریم کما اینکه در زمان خاتمی هم رفتار بازتاب همین گونه بود و در عین اتنقادات شدید به دولت هیچگاه همه دولت رو زیر سوال نمی برد.
پاسخ ها
محسن از مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
فارغ از بحث سیاسی, واقعاً در چه دورانی بحث گرانی و بیکاری وجود نداشته! روزنامه های دوران مرحوم دهخدا رو نگاه کنید! این یه بحثی ژورنالیستیه که هر کی می خواد یه رئیس جمهوری را بکوبه اونو مطرح میکنه. همیشه درد و مشکل فعلی سخت ترین و بد ترینه!! سریع گذشته رو فراموش می کنیم.
مملکت امروز رو با 10 یا 20 یا 40 و ... سال قبل مقایسه بکنید. تا حالا نسل جدید خاک اره و ... توی نون بهشون دادن؟ از پدر بزرگا بپرسین 40 یا 50 سال پیش چه خبر بوده؟ نمی گم بهتر از این نمی خوایم ولی نصفه پر لیوان رو هم ببینیم
حق علي بودودرآينده صاحب الزمان بس
چرا این روزنامه ملت ما سایت نداره ؟کی انشا الله سایتش راه اندازی میشه تا بیشتر از محتوا و مطالبش استفاده کرد؟
مدیر پایگاه واقعا خسته نباشی. دوست عزیز، ما که آدرس سایتشو تو خود خبر لینک دادیم.
mellatonline.ir
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
تابناك جان ... دوستت داريم...شما نماينده انسانهاي بزرگواري هستي...لطفا مودبانه تر جواب ملت رو بديد
تابناک
تو به خدا اینقدر ارادت داری که به رهبرت داری؟
مدیر پایگاه آره، مگه شک داری؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۳:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
اره من شک دارم چون از خدا نمیترسی
زنده باد جمهوری اسلامی ایران
زنده باد معتدلین
چون در قران داریم خدا نیز راه اعتدال را میپزیرد
پس نه اصلاح طلب کور و افراطی و نه اصوت گرای متحجر
بلکه من راهی که دکتر رضایی پیش گرفته رو به نفعه ایرانمون میدونم نه دو راه قبلی رو
با تشکر
يك سوال داشتم " آيا شوراي محترم نگهبان و هيئت نظارت برانتخابات حاضرند يك بار ديگر اجازه دهند همين اصلاح طلبان خاطي در انتخابات شركت كرده و خود را در معرض راي مردم قراردهند تا معلوم شود آيا دادگاه بزرگ ملت ايران اين افراد را تائيد يا رد صلاحيد ميكنند يا خير" ؟؟؟؟
مدیر پایگاه اولا ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم در این مورد به شورای نگهبان امر و نهی کنیم ثانیا خودتون دارید می گید خاطی، خب طبیعتا افراد و جریانات خاطی صلاحیت ندارند و حتی اگر شورای نگهبان در این مورد کوتاهی کند مردم و رسانه هایی چون ما آنها را مورد اعتراض قرار می دهیم. ثالثا مگه آدم عاقل چند بار از یه سوراخ گزیده می شه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
خواهشا شما از جانب مردم حرف نزنید . بر اساس کدام آمار و نظر سنجی علمی میگویید مردم آنها را مورد اعتراض قرار می دهند ؟ نکند منظورتان از مردم بسیجی و سپاهی است ؟
مدیر پایگاه ببخشید یعنی از نظر شما بسیجی و سپاهی آدم نیستند!؟ و در این انقلاب هیچ سهمی ندارند!؟
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
فکر کنم تابناک از الآن نگران رقیبان آقای دکتر رضایی هستش ، و میخواد حداقل یک سری رقبا را از الآن از میدان به در کند .
صاحبان فعلی قدرت که رقیبی به حساب نخواهند آمد
مدیر پایگاه بهروز جان یعنی اینقدر این مطلب پیچیده است که هر برداشتی رو ازش می کنین الا اون مطلب روشنی که خیلی شفاف بهش اشاره کردیم؟
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
نه دوست عزیز من در مورد همین کامنت ناشناس و جوابش گفتم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
هر چند تمام كارهاي اصلاح طلبان خالي از اشكال نبوده ولي به نظر اينجانب آقايان خاطي نبودند ( خطا داشتند دقيقا مانند ديگران. شما يك نفر را معرفي كنيد به غير از 14 معصوم خطا نداشتند)البته آن مفهوم خاطي مورد نظر شما هم منظور من نبوده؟
تابناک هم مجبوره اینطوری بنویسه. بالاخره سیر کردن شکم زن و بچه واجب تر از حق ملته !! تو زمونه ای که هر سایتی که موافق سیاست های دولت و نظام نباشه فیلتر میشه ، 1 روز هم دوام آوردن غنیمته از سایت لغتنامه بگیر تا سایت رییس جمهور پیشین مملکت... به این میگن آزادی نزدیک به مطلق !!!
مدیر پایگاه جنابعالی اگه اینجوری آروم می شی و تسلی پیدا می کنی بحثی نیست ولی وقتی کامنت آدمایی مثل شما رو می خونیم فقط به حال جامعه مون غصه می خوریم که چرا صرف بیان نظرات و مواضع خودمون باید از امثال تو این طوری خطاب بشیم. البته گفتم اگه آروم می شی اشکال نداره بگو تا آروم بشی. ضمنا ما هنوز نفهمیدیم این حقی که فقط شما می فهمید و ما هنوز نفهمیدیم، چیه؟ اگه می شه یه کم توضیح بدید. ضمنا ما که خودمون به سیاست های بسته معاونت مطبوعاتی اعتراض داریم حالا تو هم باید بیای این طوری توهین کنی؟
حقیقت تلخ است شما بنویسد
مگر ابوذر با استخوان بر سر ظالم نکوبید. مگر آن مسلمان صدر اسلام به عمر نگفت با این شمشیر کج راستت میکنم. حالا چی شده که اگر یک ایرانی کوچکترین انتقادی بکند میگویید ساختار شکنی کرده و بصیرت نداشته. خود را شیعه علی ع میدانید و حاضر نیستید کسی بگوید بالای چشمتان ابروست.اعمال تند بعضی از اصلاح طلبان واکنشی بود بر علیه رفتار دار و دسته باباکرم و....ها شاید یادتان رفته که چه رفتار های ناجوانمردانه و برنامه ریزی شده ای با خاتمی داشتند. خوب ورانداز کنید عثمانی هستید یا علوی. ؟؟
مدیر پایگاه اولا شاخصی که گفتید مورد تایید ما هم هست ولی نباید خلط مبحث کرد چون اولا انتقاد را که ما هم می کنیم ولی فرق است بین انتقاد و ساختارشکنی، بی قانونی و براندازی. ثانیا اتفاقا چون خود را شیعه علی می دانیم می گوییم اعتدال. ثالثا شما و دیگر دوستان کاربر که هر چی دلتون می خواد به ما می گید و ما هم درج می کنیم. رابعا اعمال تند و افراطی چه کنش باشد و چه واکنش باشد نامطلوب است. حالا این وسط خودت پیدا کن عثمانی ها و علوی ها را!!
پاسخ ها
ایرانی مسلمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
به نام خدا
لم تقولون ما لا تفعلون
شما شیعه علی هستید؟ اصلا امام علی (ع) را میشناسید. حرف اما علی در نصیحت حاکمان چه بود؟ آیا هیچ وقت از حاکمان اصلی این مملکت از شما نقدی دیدیم؟
گر مسلمانی این است که حافظ دارد، وای اگر از پس امروز بود فردایی! در آن دنیا به امام علی چه پاسخ میدهید؟
سلام جالبه سايت تابناك جواب مردم رو ميده خيلي عاليه
يك چيزي رو بايد عنوان كرد هيچكدوم از سايتها و رسانه هايي كه وجود دارن حرف ملت نيستن همه دم از ملت ميزنن در حاليكه حتي نميدونن نظر مردم چيه مگه شما يك نظر سنجي بي طرفانه و سالم از مردم كردين كه به اين راحتي حرف از مردم ميزنيد
اگر خودمون رو قاضي كنيم و سعي كنيم بيني و بين الله رفتار كنيم ميدونيم كه بحث مردم چيزهاي ديگه است اينكه اصلاح طلبها ضعيف عمل كردن و اينكه دولتي ها با تكيه بر قدرت و پول تونستن خيلي كارها بكنن يك واقعيته كه فكر كنم اكثر مردم بهش واقعن
شما به محمد رضا خاتمي ايراد گرفتيد كه مجلس رو سياسي كرد مثلا الان مجلس چه كار مفيدي كرده بابا هنوز پرونده كهريزك بازه و متهم اصلي اون داره كار ميكنه هزاز هزار كهريزك ديگه هم هست ديروز سايت الف يك خبر گذاست كه مديرعامل بانك صادرات كه قبلا وزير كار بوده 400 ميليون كارانه گرفته اگر هر جاي دنيا بود تركيده بود كي ميره پيگيري كنه شما به عنوان يك رسانه ميتونيد حداقل روند اين پاداشهاي ميليوني رو پيگيري كنيد كه به چه منظوري به حساب كسي اين همه پول ريخته شده جالبه كه در جوابش روابط عمومي بانك ميگه خاطيان و افشا كنندگان تحت پيگرد هستن !!!!!!!!
كاشكي سياست شما جواب ميداد و ميانه روي دردي رو برطرف ميكرد گاهي اوقات راهي جز تندروي وجود نداره شايد روزي همين آقايان ميانه رو مجبور شدن تند رو بشن كه اونوقت شايد آخر همه چي باشه
روزنامه كيهان با سوبسيدي كه از دولت مي گيره و حمايت بي دريغ دولت هر حرفي رو مي زنه و اصلاً اشكالي نداره
دم روزنامه ملت گرم.به راستي كه حرف دل بسياري از مردم ايران را زده.آنهايي كه مخالف اين حرفها هستند جمع قليلي از جمعيت ايران را تشكيل مي دهند.
عجب! اگه تابناک هر از چند گاهی از این پستها نزنه 3 سوته فیلتر میشه مگه نه تابناک؟ ..... بچه ها درکش کنید
مدیر پایگاه علی جون با همین خیالات و اوهامت خوش باش. ما هم درکت می کنیم.
پاسخ ها
ایرانی
| Russian Federation |
۰۴:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
تابناک جان!! فکر می کنم این جوابیه شما واقعاً غیر حرفه ای و دور از شان یک رسانه وزین است بهر حال اگر حرف ایشان نادرست باشد و مستحق این جواب هم بود نباید شما در جوابشان از این جملات استفاده می کردید ....به نظرم جواب خود را همراه با نظر اون دوستمون پاک کنید بهتر است...ممنون و خسته نباشید
فتنه جدیدی در راه است
حرف همه را باید شنید ولی معنای آن این نیست که همه درست میگویند ممکن است هر گروهی قسمتی از حق را بگوید و گروه هایی هم هستند که حق را تفسیر کرده و حتی گروه های حق و ناحق را با هم مخلوط میکنند ولی بالاخره یک سری اصول هست که تغییر ناپذیر است و به عنوان ملاک قرار میگیرد و بقیه موارد سلیقه ای و یا ناقص است
روش خوبي رو در پيش گرفتي به شرط آنكه همه رو درج كني نه آنكه روش گزينشي در پيش بگيري
چرا صحبت محمدرضا خاتمی رو میگید افراطی؟ اگه راست می گن بذارن تو شبکه های مختلفاصلاح طلبها بیان حرف بزنن. اونا از راهپیمایی سکوت هم می ترسن چه برسه به مناظره. شما هم از درج نظر من توی سایتتون می ترسین چون تا حالا این کارو نکردین
من تابناک را میخونم بدک نیست اما از کی اصلاح طلبان تقسیم بندی شدند؟ کی تقسیم بندیشون کرد؟ واقعا همین تقسیم بندی نوعی احیای دوباره وفریبکاری نیست؟ چرا این به اصطلاح معتدلین در سال 88 اعلام موجودیت نکردند؟ اگه کردند چرا نگفتید؟ ایناست که تردید اوره
باسلام- تمام حرف وصحبتها درمورد صحت انتخابات درست ولی سئوال اینجاست که چرا باافرادی که به این کارها دامن زدند مثل قطع موبایلها وپیام ها ،عدم اجازه به راهیپمائی مسالمت آمیز جناح مقابل برخلاف نص صریح قانون اساسی ،حمایت علنی بعضی ازاعضای شورای نگهبان ازکاندیدای خاص و..... ذهنیت دیگری را درانسان ایجاد میکند واله اعلم
مدیر پایگاه با سلام
صحبت شما درست است و ایراد ما هم به ناکارآمدی دولت در مدیریت آن روزها همین است.
شما که این قدر طرفداری "ملت ما" رو میکنی چرا تو قسمت سر مقاله ها هیچی ازش نمی نویسی؟
ماكه هميشه لعنت مي كنيم نظام قاجار ومردم عقب مانده ونادان آن زمان را خداكند به سرنوشت آنها دچارنشويم.
به نام خدا
نخست بايد از خوانندگان عزيز عذر خواهي كنم كه اگر تندي در كلام است و دوستاني مكدر مي شوند به بزرگي خودشان ببخشند و همچنين از اطاله كلام هم معذرت مي خواهم.
وضعيت سياسي اجتماعي حاكم بر ايران عزيز هرگز مناسب شأن ايران و ايراني نيست!
نيروهايي كه كمترين تجربه داشتند و در ايام ناپختگي و جواني به بركت انقلاب مردم سكان امور بدست گرفتند و با عبور از دالان بلند آزمايش و خطا ،امروز به انباني از تجربه دست يافته اند و اما صد حيف به جاي كمك گرفتن از اين كوله بار براي اداره بهتر كشور و حركت در راه خير مردم ، در حصار حب و بغض خود برتر بيني گرفتار آمده اند و كار به جايي رسيده است كه از اصول مي گويند و رفتارهاي اصولي بروز نمي دهند و از اصلاح مي گويند و وقت سكانداري به صلاح عمل نمي كنند و رفيقان ديروز چنان برهم به ستيز و ناشكيبايند كه كارشان از رقابت به كدورت دشمني افتاده است و مطالبات به حق مردم و حقوق ملي را وجه المصالحه زياده خواهي خود كرده اند و تو گويي كه براي خدماتي كه در گذشته داشته اند يا ادعايش دارند ؛ از در سهم خواهي به در آمده اند و بي پروا و بي محابا خود را ولي نعمت مردم و قيم ايشان معرفي مي كنند و در حيرتم كه چرا لختي سر به عقب بر نمي گردانند تا از خون جوانمردان شهيد راه وطن و همرزمان بي ادعاي زنده كه زندگي را براي خدمت به خلق مي خواهند؛ شايد خجالت بكشند و به راه بازآيند و مردم را و قدرت ملي را تاج سر خود كنند و از خداي بزرگ توفيق خدمت به ايران و ايراني طلب كنند.
بي تعارف بايد بپذيريم كه در هماوردگاهي كه برادران ديروز ، امروز جمعي به كسوت هابيل و گروهي بر سبيل قابيلند و قصد جان هم كرده اند ؛با تعارفات بي مصرف و ادعاهاي بي ماخذ نمي توان از دست مقدرات روزگار جان بدر برد و ديري نخواهد گذشت كه ادبار روزگار چون صاعقه بر اين اردوگاه وارد خواهد آمد و برآيند اين زياده خواهي و سهم جويي و در پي قدرت جويي بلا منازع بودن؛فرصت باز شدن صحنه براي نيروي سوم است كه از تاكستان بر هم تاختگان تاك و نشاني نخواهد ماند ؛ اگر ذره خردي بر جاي باشد دير نيست هنوز هم وقت باز آمدن و براي مردم عزيز ماندن باقي است ؛ اين چند كلمه را با دل بي كينه و با احترام به همه ديدگاههاي سياسي درون و برون از حاكميت نوشته ام و با تأكيد بر جامعه چند صدايي بر اين باورم كه اگر گروه حاكم در پي جبران نقايص خود برآيد بسيار برتر از اين است كه نيروي سومي بخواهد از صفر براي تدبير امور شروع كند . بدرود.
نمی دانم خدا کی شما را سر عقل میاره! همه تون فعلا با موش و گربه بازی به شدت منافع ملی و اسلامی را به شدت تهدید کرده اید. همه این اتشها هم از زمانی شروع شده که به جای پرداختن به منکرات و گناهان کبیره ای مثل :دروغ و تهمت و ریا و توهین سرگرم حجاب و ظواهر کردند شماها را. ترا به خدا تا دیر نشده چشمتان را بازکنید.
مدیر پایگاه شما که سر عقلی و چشمانت باز است بدان که اصل حرف ما که می گوییم اعتدال نه افراطی گری همین است که منافع ملی و اسلامی قربانی نشود. ضمن اینکه هر منکری را باید به اندازه خودش باهاش برخورد کرد نه اینکه اگه مثلا کوچک بود بی خیالش شد.
ما که می دونیم ملت ما مال کیه که چی حالا اومدی این تیتر را زدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ معلومه خودت با خودت خیلی حال می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه چقدر استدلال!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۴:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
تابناک نیاز نیست به هر نظری پاسخ بدی, بهتره که خیلی جاها خواننده قضاوت کنه, که اینطوری احترام بیشتری به خوانندت گذاشته باشی.
برادران عزیز انسان پیچیده است اکثر اوقات خودش هم نمی داند چه بلائی بر سر خودش دارد می اورد. از خداوند بخواهید نیت های شما را به خودتان بنمایاند تا از این راه نسبت به خالص کردن ان به شما کمک کرده باشد . پس از ان تصمیم بگیرید را هدایت کنید . خداوند انشالله عاقبت همه ما را ختم به خیر نماید.
ببين اين سياستي كه در پيش گرفتين خيلي...
اخه به شما تابناكي ها چي بگم كه دوباره نگين اصلاح طلب ها بد دهن هستند.
شما نون به نرخ روز خور هستيد!
زنده باد تابناک. این کسایی که نظر بیخود میدن هم ولشون کن. یا از اون جنبشیهای بی منطق هستن که فقط خیال میکنن حرف خودشون درسته و همه پاچه خوار هستن یا از اون آدمای کیهان پسند هستن که خیال میکنن فقط خودشون عالم دین هستن و رسوا کننده انحرافات!!

آدم منصف باید هر مساله ای رو جداگانه تحلیل کنه که این دو دسته نمیتونن اینکارو بکنن چون چشماشون کور شده و دلشون پر از کینه هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
خداوند شما را شفا بدهد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
خدا همه مونو شفا بده و از پرتگاه نجات!
اولا از اینکه بخش پاسخگویی شما فعال شده است خوشحالم.
ثانیا تصور میکنم نقطه نظرات شما در مورد دولت اصلاحات اصلا منصفانه نیست و شما خارج از اصول کار ژورنالیستی بیشتر به خاطر اینکه وابسته به اصولگرایان هستید از دولت اصلاحات و اصلاح طلبان انتقاد می کنید در حالیکه با توجه به آمار موجود دولت دوم اصلاحات در بسیاری زمینه ها موفق ترین دولت بعد از انقلاب بود.
ثالثا در این مطلب از تحصن مجلس ششم انتقاد شده است در حالیکه این تحصن یکی از معدود اتفاقات بعد از انقلاب بود که نشان داد مجلس هنوز زنده بوده و نمایندگان به آرمانهای جمهوریت نظام پایبند هستند و حتی اگر لازم باشد برای دفاع از حقوق ملت از امتیازات خود می گذرند.
مدیر پایگاه ممنون از لطف شما. در مورد بخش سوم از صحبت شما باید متوجه این نکته بود که اگر حتی بپذیریم که آن رفتار در دفاع از جمهوریت نظام بوده، نباید فراموش کرد که جمهوریت نظام جزیی از یک کل به نام نظام جمهوری اسلامی است و لذا هرگاه دفاع از جزیی از یک کل موجب خدشه دار شدن کل شود، عقل سلیم حکم می کند که آن رفتار صورت نپذیرد.
سلام
حرف شما درست است که احمدی نژاد رای آورد ولی شما بهتر از ما می دونید چطوری با تهمت و توزیع پول به اصطلاح سهام عدالت - چرا سهام عدالت یک هفته مانده به انتخابات و با تبلیغات گسترده تلویزیونی پرداخت شد و از دو سال پیش چرا تاحالا دیگه تبلیغاتی و پرداختی نیست - چه دلیلی داره یک هفته قبل از انتخابات دولت به سفر استانی بره یادم است دولت محجوب خاتمی از چند وقت قبل از انتخابات سفر رو برای خودش ممنوع کرده بود - به نظر شما حضور اعضای شورای نگهبان در تبلیغات ریاست جمهوری بو دار نیست و خیلی چیزهای دیگه و در نهایت از ادبیات رییس واعضای دولت من به عنوان یک ایرانی با تمدن چند هزار ساله احساس شرمندگی می کنم
خلایق هرچه لایق
امیدوارم دورو نباشی تابناک.چون فردا که سکه از این رو به اون رو شد و ایران دموکراتیک برقرار شد باید پاسخگوی کذبیاتت باشی.اونوقته که در پیشگاه عدالت باید جوابگو باشی.


آفرین پسره خوب.نگی با مردم بودم!خوب؟ای شیطون.
اگه جمع ضدين امكان پذير باشه، حرف اين دوستان هم پذيرفتنيه.
شما که میگید تقلب نشده و اینو بر اساس نظر شورای نگهبان میگید.اما اگه یک کم وژدان به خرج بدید آیا با موضعگیریهای اعضای این شورا مردم میتونن قانع بشن .شما استدلالتونو بر پایه جائی قرار دادین که خودش محل اختلاف.شما که دم از انصاف میزنید و ظاهرا هم اینطور نشون میدید به این موضوع توجه کنید.و بدونید برای من و خیلی از حداقل اطرافیانی که میشناسم اعتمادی به مرجع استدلال شما نیست.مگه اینکه اون مرجع از هر راهی که میدونه مجددا این اعتمادو برگردونه.خدا به همه توفیق بده بتونن حرف حق رو بزنن.
تابناک . گوش میکنی ؟ برو خودتو اصلاح کن .
تو اصلا میدونی شرافت چیه ؟ تو اصلا میدونی ملت چیه ؟ برو خودتو اصلاح کن که اون دنیا خودم خفتت میکنم .
تابناک تو میتونی ثابت کنی تو انتخابات تقلب نشده؟ اگه میتونی ثابت کن. اگه نمیتونی به کسانی که شک دارند تهمت نزن که به نظام اعتقاد ندارند.حضزت امیر در توصیف پیامبر میفرمایند حق را با حق اثبات کردند نه بازور
مدیر پایگاه بله ثابت می کنیم که تقلب نشده کما اینکه از همون اول بعد از انتخابات ما حتی یک بار هم لفظ تقلب رو به کار نبردیم و اعتراض ما بر برخی تخلفات بود، ضمنا ما به کسانی که شک دارند تهمت نزدیم، منظور ما اونایی است که تو جلسات محفلیشون یه چیز دیگه می گن و بعد به خاطر اینکه ضایع نشن میان بین مردم یه چیز دیگه می گن. و در آخر اینکه شما قول می دی اگه حق رو با حق بهت ثابت کردند بپذیری یا بازم می گی اینا مهملاته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
تابناک تو که از جلسات خصوصی دیگران با خبری بگو ما هم بدونیم قضیه چیه شاید ما هم روشن شدیم!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
به نظر من تابناک تو اول بیا ثابت کن آدمی بعد بیا در مورد تقلب نشدن انتخابات حرف بزن.اوکی؟؟؟
توهم و این حرفا دیگه ....
می خواهم نظرتابناک رادر مورد فیلترشدن سایت اقای خاتمی بدانم
مدیر پایگاه دلیل فیلتر شدنشو نمی دونیم ولی اگه فقط سیاسی باشه و جنبه های امنیتی نداشته باشه، مخالفیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
دلیل امنیتی؟؟؟؟حتما تو ذهن بیمارت فکر کردی سایت خاتمی میخاد عکلیات تروریستی انجام بده؟
یعنی از روی مثبت ومنفی ها نمی فهمی اکثریت خوانندگانتون چی میگن؟ خودتون رو به خواب نزنین. ما و شما از یه خاک و آب هستیم ...
مدیر پایگاه چرا می فهمیم ولی رامتین جان تو مطمئنی که این اکثریت حق رو می گن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
معلوم نیست که اکثریت حق را می‎گویند یا نه!! مهم این است که طبق قانون همین کشور خودمان حق و انتخاب با اکثریت است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
راست میگی مثل انتخابات که اکثریت یه چیز دیگه گفتن اما آقایون گفتند چون حق با کس دیگه هست به نظر ما پس به رای اکثریت کاری نداریم
مدیر پایگاه ببین دوست عزیز اینو می گن مصادره به مطلوب. معنای حرف ما این نیست اما با این حال می شه شما ملاک و مستنداتتون رو از اینکه اکثریت چیز دیگه ای گفتن بیان کنید.
ناشناس
| United States |
۱۷:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
ما اکثریت حق نمیگیم!!تابناک جون شما که اقلیتیت یه هواپیما بگیرید ایران و ول کنید برا ما اکثریت چون ما میخوایم توش زندگی کنیم شما برید سوریه لبنان فلسطین هر جایی که دوست دارید از جون ما اکثریت چی میخواید؟
اگر واقعا هدفتون روشنگريه بهتره همه كامنتها رو بذاريد (حتي اگر 100 بار تكرار شده بود)نبايد براي افكار مردم خط قرمز قائل شداگر اينطور بود بحث در مورد وجود خدا حرام بود!مشكلي كه صداوسيما داره همينه فكر ميكنيد اگر حرف يا نظري منعكس نشه يعني وجود نداره در صورتيكه اين بحثها در دنياي واقعي (نه ساختگي)مطرحند.البته سايت خودتونه اختيارشو داريد.فقط مخاطبهاتونو از دست ميديد!
مدیر پایگاه حالا شما از کجا می دونید که ما همشو منتشر می کنیم یا نمی کنیم؟ ضمنا شما نگران مخاطب ما نباشید چون ما یه وظیفه ای داریم ـ به قول حضرت امام(ره): ما مکلف به انجام وظیفه ایم ـ و حس خودمون اینه که داریم وظیفمونو درست انجام می دیم حالا نتیجش هر چی می خواد باشه.
پاسخ ها
ایرانی مسلمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
به نام خدا
بله بنده مطمئن هستم که حتی شما ایمیلهایی که مخالف شرع و ادب هم نیست را نمیگذارید. نمونه اش کامنتی است که بنده در مورد همین بحث گذاشته ام و شما فیلتر کرده اید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
تابناک جان ، تورو حضرت عباس قسم تو یکی دیگه شعار نده ...
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
تابناک من یک توصیه کوچک دارم برات
پاسخ کامت ها رو در چند مرحله بزن ، یعنی به خودت فرصت بده برای پاسخ دادن
من همه اینها رو خواندم ، جوابهای شما از اول تا این اخری به سمت بدی پیش رفته
تو این آخری که من دقیقا ادبیات مدیران دولتی رو پیدا کردم - شما وظیفه رو درست گفتین ولی اینکه درست انجام شده یا خیر را خودتون نباید تشخیص بدین - اینو باید مخاطب شما حس کنه و درک کنه
تابناک این رو هم بگم که من شما را درک میکنم و سایت شما بهترا ز خیلی های دیگست
تارناك ديروز يه نفر كه فكر كنم معاون احمدي نزاد بود توي رسانه غير ملي حرف ميزد راجبه اينكه احمدي نزاد اصلاح طلبه كه داشتم شاخ در مياوردم. تارناك احمدي نزاد هم فهميد ولي تو هنوز خودتو ميزني به نفهمي
افراط كند عرصه را بر مرد تنگ تفريط كند كميت عشرت لنگ پاي از ره اعتدال بيرون منه نه رومي روم باش نه زنگي زنگ
تابناک متاسفم تو هم مارانااميد کردی .درقسمت نظرخوانندگان شروع کردی به پاسخ دادن .یک وقت ازقافله عقب نمانی .ریش وقیچی دست خودتونه هرچی رو دلتون می خواد انتخاب می کنید وپاسخ می دید . متاسفم بااین رویه شما حتی اجازه اظهارنظر به خوانندگان خودراهم نمی دهيد.آیا اين استبدادهست یا خير؟شک دارم درمعرض دید بزارینش
مدیر پایگاه مثل قضیه ملانصرالدین و پسرشو و حیوونش شده. پاسخ ندی می گن کم آورد و نتونست استدلال بیاره. چشات پای سیستم در بیاد و پاسخ بدی می گن چرا جواب می دی. بعدشم که داری می گی حتی اجازه اظهار نظر رو نمی دید ببخشید پس این همه اظهار نظرو کی کرده. واقعا انصاف هم خوب چیزیه. از این شک دارم گفتنتون هم که مشخصه چقدر به همه چیز بدبینید.
من يك كامنت گذاشتم در رابطه با تند روي و مجلس كه الان كار مثلا سياسي نميكنه و جلوي اين همه فساد اقتصادي و يا فجايعي بدتر از كهريزك رو نميگيره ميشه بگيد چرا تاييد نكرديد
تابناک با اینکه تو این دوران خفقان رسانه ها انتشار همین کامنت ها توسط تو تا حدی جای امیدواری داره ، ولی هر چی باشه بازم خیلی محدودیت تو انتشار کامنت ها داری و هنوز دلمون خونه که یک سال و نیم است که به یه عده آدم و جمعی از مردم تهمت و افترا میزنن و اونها را به گاو و گوسفند و ... تشبیه میکنن ،در صورتی که اجازه هیچ گونه دفاعی به کسی داده نمیشه و صدا سیما به صدای یک حزب خاص تبدیل شده و شما ها صدا تون در نمیاد و اعتراض نمیکنید.
مدیر پایگاه به اون تندروی ها ما در حد خودمون اعتراض کردیم و البته نتیجش رو تو برخی سایت ها و روزنامه ها دیدیم در مورد صداو سیما هم که ما در همین تابناک تا جایی که انصاف حکم می کرده اعتراض کردیم ولی...
تابناك جون مادرت دم از شرافت و رعايت اصول خبرنگاري نزن با اون تيترهاي منافق گونت!حاضري هر جوري تيتر بزني كه مردم باين بخونن...
درگيري در نماز جمعه بعد مي بيني تو يه جا ديگه بوده،تفريحات رييس جمهور سابق بعد مي بيني روسيه بوده!و.... راستي چرا اكثر تيترهاي شما و رجا نيوز يكيه؟؟ راستي تلخند نويستون مرده؟!...
مدیر پایگاه حالا فارغ از ادبت، مرحوم مولانا یه شعری داره در همین رابطه که می گه گر تو بهتر می زنی بستان بزن. بسم الله
گرچه نظر قبلی من رو تایید نکردی اما بهتون تبریک میگم چون دارید دموکراسی رو در سایتتون تمرین میکنید .
(یک اصلاح طلب تند رو )
بنده ای که نظر داده اند : من با نظر تابناک موافقم .نمیدانم چرا برخی ماجرای کهریزک را کوچک میشمارند.آیا به جایی رسیده ایم که دیگر جان جوانان این مرز وبوم ارزشی ندارد؟ باید بگویم که پدر بزرگ خدابیمرز من که شیخ الشیوخ بود میگفت : بعضی هااز روی نفهمی و جهالت و لجبازی تیغ(بوته کوچک)را در ماتحت (نشیمن)ما میبینند و اما تیربزرگ (چوب های سقف خانه های قدیم)را در ما تحت خویش انکار میکنند.جان خودشان عزیز و جان دیگران پشیز!
محمد رضاخاتمی نائب رئیس مجلس ششم که نمایندگانش بزرگترین خیانتها را بر حق ملت ایران ادا کردند . یک مشت جاسوس اجنبی که اسمش را اصلاح طلبان گذاشته بودند .
پاسخ ها
رضا از خوزستان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
باید دید تعریف شما از خیانت چیه؟ طرفداری از مردم و دفاع از آزادی بیان و مطبوعات؟؟آری حق با شماست در این صورت خاتمی مورد نظر شما خیانتکار بوده از دیدی شما
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
متاسفم كه از ادب بويي نبردي. اگر ايشان جاسوسند شما هم مزدوريد.
پدرام
| United States |
۱۳:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
خفه شو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
دوست من كدام خيانت ؟ شما اول خيانت را تعريف كنيد! در ضمن چرا ما عادت كرده ايم اول محكوم كنيم و سپس محاكمه ؟
محمدرضا خاتمی با برادرش خیلی فرق داره ... حیف اون برادر
حالا تابی گوگولی - خداییش تو خیلی هم معتدل نیستی ها..همه می دونیم دیگه... یه ذره به اون ور زیادی نزدیکتری...نیستی ؟.. د هستی دیگه ... حالا یه ذره از ماجرا های اوین هم بگو گوگولی جونم...فدات شم
چرا هميشه شناسنامه مستقلي براي خود نمي گيريم . از منش روزنامه پيداست اينها همان اصول گرايان هستند ولي با مشي معتدل تر اگر با اين عرض بنده مخالفيد افراد را معرفي كنيد
اهدناالصراط المستقیم...
آدم با دیدن سایت شما و مخاطبانتون که یکسره در حال غر زدن هستن از زندگی سیر می شه من که دیگه وقتمو با شما تلف نمی کنم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۸:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
خداحافظ دوست عزیز. به سلامت
من به نوبه خودم از فعال شدن بخش پاسخگوئی نظرات تابناک وهمچنین وقتی که برای پاسخگوئی به برخی از کامنت ها می گذارید ممنونم .البته درست است تحلیل های من از شرایط کشور با دوستان تابناکی شاید خیلی تفاوت داشته باشد منتها الحق والنصاف نسبت به خبرگزاری های تحلیلی دیگر اصولگرایان حداقل در پخش و عدم سانسور کامنت ها تابناک بی نظیر عمل می کند ومن استرس کمتری دارم از اینکه نکند نظرم سانسور شود.همچنین با آن دوستی که شما را به عدم پاسخگوئی به نظرات تشویق کرده بود به شدت مخالفم.چرا وقتی تابناک امکان این را دارد یک دیالوگی با مخاطبانش برقرار کند از این کار خودداری کند؟امیدوارم در آینده نیز تابناک سانسور نظرات را در حد منطقی ومعقول ومختص کامنت های حاوی توهین کند.البته تابناک جان هنوز هم روی نظر قبلیم در پست قبلی هستم که یه نیمچه شیطنتی هم شما وهم دوست دیگر اصولگرایتان آقای توکلی در سایت خبری-تحلیلی الف انجام می دهد.انتشار نظرات توهین آمیز مخالفان وعدم انتشار نظرات انتقادی صریح وشفاف امام بدور از هرگونه توهین مخالفان!به این می گویند مهندسی.اگر قرار است نظرات توهین آمیز منتشر نشود نباید منتشر بشود.ولی در کمال تعجب در همین سایت الف بارها وبارها نظرات بدور از توهین بنده ولی مخالف مشی واصول الف سانسور شده ولی نظرات توهین آمیز مخالفان منتشر شده!این اقدام من بچه شیعه را از اینکه این تیپ آقایون اسم خودشان را شیعه هم می گذارند واقعا ناامید می کند.امیدوارم این تیپ مهندسی در انتشار نظرات را از سوی دوستان تابناکی نبینیم.
پس ما مدت هاس اصولگرای ارزشی هستیم و خودمون نمیدونیم.

در کل این اگر لفظ اصولگرا رو هم از این حزب تازه تاسیس بردارید ما راحت تریم.

به هر حال بهترین چیز میانه روی و اعتدال در کارهاست
وقتی تو این مملکت هیچی سرجای خودش نیست شما از تابناک چه انتظاری دارین
تابناک فقط میخواد متفاوت بنظر برسه در حالی که فقط داره اداشو خوب درمیاره
وقتی تو این کشور اعتراض و مطالبه حقوق مدنی کفر و نفاق و اغتشاش نامیده میشه شما بگید ما چه راهی داریم
به اين تابناك با باد حركت ميكنه
هر جا منفعتش باشه همون جاست
بابا ملت ديكه اكاه شدنه
سلام
يه جوري ميگيد اين كارا زشت بوده نبايد مي شده كه انگار مثلا رييس جمهور كمر بند ايمنيشو نبسته بوده.اينها همش تخلف بوده واين همه تخلف يعني ابطال انتخابات
تابناک خیلی جاها سوتی دادی خیلی حرف دارم دریک جمله خلاصه میکنم (زنده بادخاتمی واصلاحات)
به نظر این حقیر عقل و دین حکم می کند وضع کنونی شایسته ملتی که تنها لبیک گوی خون حسین در تاریخ بوده اند نیست و آیا وضع کنونی شایسته تنها حکومت ایجاد شده توسط این ملت بزرگوار می باشد؟ من یقین پیدا کرده ام که هر دو گروه برای خدا دین و ملت کار نمی کنند.
سلام
من از منتقدان هميشگي شما بودم ولي اين کار پاسخگوييتون خيلي خوبه و تشکر مي کنم فقط اميدوارم تحت فشار رواني اينوري و اونوري از اصول و از رهبري کوتاه نيايد
درود بر تابناك ،محسن رضايي ،وروزنامه ملت ما -لاقل اين نظر در ج كنيد -!!!
با اینکه با مواضع آقای رضایی و سیوه‌ی پیگیری شکایتش کاملا مخالفم، اما از پاسخگویی شما به بعضی از نظرات تشکر می کنم.
منافقان بی سروپا بهتره بیشتر تفکر کنید تا بفهمید چه کسانی باعت کشته شدن چند منافق در کهریزک و یا جای دیگر شدند.اون احمق هایی که اسم رمز شورش را تقلب نام گذاری کرده بودند خطر ناک هستند.شما چقدر احمق هستید که جلوی این سیل عظیم ملت که 9 دی دیدید می ایستید.اگر اون جمعیت یکی یه استکان آب روی شما خس و خاشاک ها بریزه شما و خاندانتونو اب میبره.من نمی دونم کی می خواهید ادم بشید؟
سلام تابناک جان!
شما فرمودید که ثابت می کنید در انتخابات تقلب نشده. پس لطف فرموده و این کار را انجام بدهید تا آن دسته از کسانی که در برزخ تردید قرار دارند نجات یابند. ضمن اینکه بفرمائید چرا آقا محسن ، بعد از اینکه از رأی مردم به عنوان ناموس یاد کرد، یکدفعه از پیگیری موضوع منصرف شدند؟ البته اگر لطفی فرموده و رقم دقیق و درست رأی ها به آقا محسن و سایر کاندیدا رو هم اعلام کنید بینهایت سپاسگزار خواهیم شد. ممنون می شویم که استدلال های متقن شما را ببینم. با سپاس
من پیشنهاد میدم یه جلسه پرسش و پاسخ بین مخاطبین سایت و سایت تابناک بر گذار بشه .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی