بازدید 12240
نظر علامه فضل‌الله برخلاف شیطنت رسانه های ضد ایرانی:

آیت الله خامنه ای برای همه علمای مسلمان و مصلحان دینی الگوست

علامه سيّد محمّدحسين فضل‏اللَّه‏ در تاریخ 19 آذر سال 1370 نیز طی حکمی از سوی رهبر انقلاب به عضويت شوراى عالى مجمع جهانى اهل‏بيت (ع) منصوب شده بودند. در متن حکم ایشان آمده بود: « اكنون كه بحمداللَّه مجمع جهانى اهل‏بيت (عليهم‏الصّلاةوالسّلام) به عنوان كانون تلاش علمى و عملى تشيع تشكيل يافته و آغاز به كار كرده است، شايسته است...
کد خبر: ۱۰۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۷ 05 July 2010
درگذشت علامه سیدمحمد حسین فضل‌الله، از علمای بزرگ لبنان و حامیان مشهور انقلاب اسلامی، با بازتاب‌های متفاوت و متعددی مواجه شده است و در این میان برخی رسانه‌های ضدایرانی کوشیده‌اند با طرح برخی اخبار نادرست، ایشان را چهره‌ای منتقد (یا مخالف) با نظام اسلامی نشان دهند.

به گزارش «تابناک» در حاشیه مراسم رونمایی از دانشنامه جهان اسلام که آذر ماه سال گذشته و در اوج فعالیت جریان‌ ساختارشکن در لبنان رونمایی شد، از سوی هیئت ایرانی دیداری با علامه فضل‌الله صورت گرفت و در آن دیدار ایشان به ‌ارائه دیدگاه‌های خود درباره ایران و رهبری انقلاب اسلامی پرداختند.

در آن دیدار ایشان گفته بود: « بنده یکی از ویژگی‌های مهم حضرت آيت‌الله خامنه‌ای را به روز بودن و درک پویای ایشان از امور می‌دانم و انتشار دانش‌نامه‌ جهان اسلام که ریاست عالیه‌ آن با سماحة‌القائد (مقام معظم رهبری) است از دوراندیشی ایشان حکایت دارد.»

بنابر این گزارش علامه فضل‌الله با اشاره به انتشار دانشنامه جهان اسلام افزوده بود: « ایران مرکز تولید فکر و فرهنگ بوده و هست و جا دارد آثار فرهنگی که در ایران تهیه و منتشر می‌شود، به دیگر زبان‌ها برگردانده شود و در دسترس همه قرار گیرد. ترجمه‌ عربی دانش‌نامه‌ جهان اسلام نیز، کار سترگ و قابل تقدیری است.»

ایشان در پایان تاکید کرده بودند که: « یکی از ویژگی های آیت الله خامنه ای این است که مرجعی آشنا با پیچیدگی های محیط اجتماعی هستند و مدل برخورد ایشان با مسائل اجتماعی برای همه علمای مسلمان و مصلحان دینی الگو است.»

علامه سيّد محمّدحسين فضل‏اللَّه‏ در تاریخ 19 آذر سال 1370 نیز طی حکمی از سوی رهبر انقلاب به عضويت شوراى عالى مجمع جهانى اهل‏بيت (ع) منصوب شده بودند. در متن حکم ایشان آمده بود: « اكنون كه بحمداللَّه مجمع جهانى اهل‏بيت _عليهم‏الصّلاةوالسّلام _ به عنوان كانون تلاش علمى و عملى تشيع تشكيل يافته و آغاز به كار كرده است، شايسته است برابر مواد اساسنامه‏ آن، جمعى از برجستگان رجال علمى و چهره‏هاى موجه عالم تشيع، شوراى عالى آن مجمع را شكل بخشيده، با عضويت در آن، مسؤوليت خطيرى را كه براى اعضاى آن شوراى عالى پيش‏بينى شده، عهده‏دار گردند؛ لذا جناب‏عالى را كه بحمداللَّه به صفات مزبور موصوف مى‏باشيد، به عضويت شوراى عالى مجمع جهانى اهل‏بيت _ عليهم‏الصّلاةوالسّلام _ منصوب مى‏نمايم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار