بازدید 7510

تاسیس مدارس اسلامی وابسته به حوزه

یکی از عرصه هایی که لازم است همه نهادها و سازمانها مشارکت داشته باشند ارتقای سطح دینی و اخلاقی دانش آموزان است و روشن است که حوزه های علمیه بیشتر از دیگر نهادها می توانند در این موضوع فعال باشند. بر همین اساس طرح ایجاد مدارس اسلامی وابسته به حوزه در دستور کار ستاد قرار گرفته است تا با تدوین شاخصهای مدیریتی، تربیتی، آموزشی مدارس اسلامی، مدارس وابسته به حوزه تاسیس شود.
کد خبر: ۹۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱ 09 May 2010
دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش از تاسیس مدارس اسلامی وابسته به حوزه خبر داد و گفت: تدوین شاخصهای مدیریتی، تربیتی، آموزشی مدارس اسلامی وابسته به حوزه های علمیه با هدف ارتقای سطح دینی و اخلاقی در دستور کار دفتر همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش قرار گرفت.

حجت الاسلام علی ذوعلم در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: یکی از عرصه هایی که لازم است همه نهادها و سازمانها مشارکت داشته باشند ارتقای سطح دینی و اخلاقی دانش آموزان است و روشن است که حوزه های علمیه بیشتر از دیگر نهادها می توانند در این موضوع فعال باشند. بر همین اساس طرح ایجاد مدارس اسلامی وابسته به حوزه در دستور کار ستاد قرار گرفته است تا با تدوین شاخصهای مدیریتی، تربیتی، آموزشی مدارس اسلامی، مدارس وابسته به حوزه تاسیس شود.

وی افزود: برای مدیریت این مدارس لازم است نیروهای متخصصی از طلاب و روحانیون تربیت شوند که بر همین اساس پیشنهاد تاسیس رشته تخصصی تعلیم و تربیت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای طلاب علاقمند به شورای عالی حوزه ارسال شده است تا تربیت نیروهای متخصص حوزوی آغاز شود.

ذو علم اضافه کرد: موضوع سوم لزوم توجه جدی ساختار مدیریتی حوزه و آموزش و پرورش و نگاه بلندمدت به تاسیس مدارس وابسته به حوزه های علمیه است که برای این منظور لازم است ساختار مناسبی در حوزه و آموزش و پرورش تدوین شود که پیشنهادهایی نیز به مدیریت عالی این دو سازمان ارائه شده است.

دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در پاسخ به این سئوال که آیا مدارس اسلامی به مدارس وابسته به حوزه گفته می شود به مهر گفت: در نظام مشارکتی آموزش و پرورش برای ایجاد مدارس وابسته به دستگاهها و سازمانها بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ممکن است دستگاههایی با هدف گسترش جنبه های مهارتی یا جنبه های مختلف علمی تاسیس شود یا مدارسی با هدف ارتقای سطح دینی و اخلاقی دانش آموزان ایجاد شود که به این گروه از مدارس، مدارس اسلامی گفته می شود. بنابراین ممکن است این مدارس توسط حوزه یا روحانیون یا دیگر مجموعه ها تاسیس شود.

وی افزود: تجربه موفق مدارس اسلامی اعم از مدارسی که با عنوان اسلامی یا با هدف ارتقای سطح دینی بدون عنوان اسلامی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است و همچنین تجربه ایجاد مدارس دینی در دیگر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در تدوین  شاخصهای این مدارس در نظر گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام علی ذوعلم افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال 89 بخشی از این شاخصها با اهتمام مراکز حوزوی و آموزش و پرورش تدوین شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان