بازدید 54141

ماجرای هندوانه های خیلی قرمز بوشهري

وی علت قرمزی بیش از حد برخی هندوانه های موجود در بازار را استفاده برخی كشاورزان از نوعی کود اعلام كرد.
کد خبر: ۹۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۶ 03 May 2010
رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر، علت قرمزی بیش از حد برخی هندوانه های موجود در بازار را استفاده برخی كشاورزان از نوعی کود اعلام كرد.

شبكه خبر نوشت:

فصل گرمای تابستان در راه است و همه روزه وانت هایی را می بینیم که در بیشتر خیابان های شهر ایستاده اند و چند متر جلوتر یک نفر با نیمه بریده شده هندوانه ای که رنگ آن شبیه خون است ایستاده است و تبلیغ می کند " هندوانه به شرط چاقو".

مردم هم غافل از اینکه چرا این هندوانه ها به یک باره در مدت زمان کوتاهی رنگی این چنین زیبا به خود گرفته است مات و مبهوت مانده اند و خوشحال از این انتخاب اند.

اما چند روزی است در خبرها می آید که عده ای از کشاورزان در استان بوشهر با ترفندهایی سعی در کاشت و برداشت این نوع از هندوانه با مواد شیمیایی رنگی دارند.

برای بررسی این موضوع با رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر تماس گرفتیم و وی علت قرمزی بیش از حد برخی هندوانه های موجود در بازار را استفاده برخی كشاورزان از نوعی کود اعلام كرد.

منفرد افزود: تعدادی از کشاورزان استان از کود کلات آهن و منیزیم که قرمز رنگ است برای تغییر رنگ هندوانه استفاده می کردند که مرکز تحقیقات این موضوع را بررسی کرد و به زودی نتیجه بررسی ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر  گفت: در این بررسی، نمونه هایی از این کود تهیه و برای بررسی نهایی به آزمایشگاه فرستاده شد و تلاش می کنیم هرچه سریع تر جواب آزمایشات این کود را اعلام کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۰
مرگ بر هندونه
جوابش از حالا معلوم است :" هرگونه شايعات در خصوص عوارض منفي آن تكذيب ميشود "
متاسفانه عده ای از کشاورزانی که عمدتا از استانهای دیگر بسیاری از زمین های کشاورزی را اجاره کرده اند وهیچ گونه نظارتی بر انها وجود ندارد باعث وبانی همچون مشکلی هستند مگر نه کشاورزی در این استان در این چند سال اخیر بتا به مهاجرت روستاییان به شهرها مرده است
نتیجه این آزمایش ها هم می شه مثل
برنج های هندی
كود مي بايد قبل از اين كه به مصرف كشاورزي رسانده شود مي بايست آزمايش شده كه آيا مشكلي براي كشاورزي دارد يا نه .
حالا كه كشاورزان از آن استفاده نموده ومحصول نيز بدست آمده تازه به فكر سلامت كود افتادن.
آیا برای سلامتی ظرر دارد؟
بالاخره بخريم و بخوريم يا نخريم و نخوريم؟
هندونه ها هم تقلبی ان!
چرا بدون اطلاعات کافی چنین خبرهایی رو درج می کنید . مگه رنگ میوه ها از رنگ کودهای داده شده به آنهاست ؟ لابد زردی هندوانه زرد هم به خاطر دادن سولفات و محصولات گوگردی به آنهاست ؟ یا سبزی خیار سبز به خاطر دادن کود مایع به آنهاست > نه این به خاطر اصلاحاتی است که در بذر این نوع میوه ها اعمال شده نه مواد مغذی ای که به پای گیاهان ریخته می شود .
نمیریم یه وقت!
انشا الله وقتی نیمی از مردم خدایی نکرده مردند یا سرطان گرفتند جهاد کشاورزی شرایط فوق را بررسی خواهد کرد
قبلا براي شما يك كامنت گذاشته بودم كه اين رنگ قرمز همان تركيب سولفات اهني است كه كشاورزان براي تقويت بوته صيفي و افزايش اهن موجود در صيفي جات به اب اضافه مي كنند . انگار شما هيچ كامنتي را نمي خونين.
روز پنج شنبه فقط به خاطر استفاده از هندوانه خودم و دو فرزندم به شدت مسموم شدیم ودکتر هم اعلام کرد که به خاطر استفاده مواد غیر مجاز رنگگ هندوانه می باشد ولی من باور نکردم و موقع برگشتن مجددا هندوانه خریدم از این بابت تاسف میخورم که دیگه نمیشه به میوه و سبزیجات داخلی هم اعتماد داشت
خوب شاید خوب باشه
اي بابا / اين چه حرفي كه مي زنيد/ مگه ميشه با ريختن مايع قرمز رنگ درون آب . رنگ هندوانه رو قرمزتركرد. پس بيايد تو قاره سياه به مردم شير و مايعات سفيد رنگ مثل دوغ بدهيد تا بچه هاشان سفيد شوند.
متاسفانه چند سال می باشد که کودهای مختلفی وارد بازار شده که عمدتا" از ترکیه وارد می شود و کشاورزان بدون در نظر گرفتن عواقب آن استفاده می کنند . مثلا" در سال گذشته برخی از گلخانه داران کاکی - روستای تلخو از نوعی کود جهت تعادل رشد نشاء گوجه استفاده کرده اند که برخی از مهندسان احتمال سرطان زایی این کودها را گوشزد کرده اند .
اشتباه نكنيد عينا با چشم خود ديدم كه يك هندانه فروش براي بزرگ نمائي زياد رنگ قرمز هندوانه ان را با اسپري قرمز رنگ كرده بود .
وقتی جواب بدهید که همه خوردند و مریض شدند.
بابام جان مزشون که شیرینه و کاملا هم حالت رسیده دارند! گیرم که کود رنگیشون کرده، مزشونو که دیگه نمیتونه تغییر بده!
کود کلات آهن از جمله کود های روتین باغداران و کشاورزانی است که میوه های سر درختی مثل آلبالو و گیلاس و حتی انگور و امثالهم مورذ استفاده قرار میگیرذ این کود گران و عمدتا وارداتی است .طبعا خود کود بدون اشکال هست چون سالهای متمادی که در همه جای ایران و جهان مورد استفاده داشته و دارد و میتواند چنین اثری هم داشته باشد به دلیل پایه آهنی کود که نمکش قرمز رنگ هست ولی اینکه آیا آن کود بخصوص اثر مهلکی دارد و یا نه باید آزمایشگاه پاسخ دهد . پس خود کود آهن هیچ اشکالی ندارد فقط گران هست . با تشکرا
شنیدم در چین ماده ای پیداکردن که به ساقه هندوانه تزریق میکنن و باعث قرمزی هندوانه میشه
یک پیشنهاد " بهتره برای فروش و تولید چنین محصولاتی مجازات های سختی در نظر گرفته شود تا این روند به سراغ محصولات دیگر نرود و در همینجا متوقف شود"
یک نوع کود درمورد سیب قرمز استفاده میشود که با وجود ظاهر قرمز سیب کال میباشد
دوستان توجه کنید !هندوانه رنگی,برنج آلوده هندی,تن ماهی از دلفین مرده,کالباس وسوسیس از گربه های سلاخی شده و..
من مثل دوست بالايي با چشم خودم ديدم تو اتوبان همت هندونه فروشه با اسپري داشت هندونه رو رنگ ميكرد. بعد از يه ميوه فروش پرسيدم گفت اونها هندونه رو از وسط ميبرن و جلوي آفتاب ميگذارن تا سطحش خشك بشه بعد با اسپري بهش رنگ قرمز ميپاشن
اگه ماشين اونهارو بگردين حتماً يه اسپري پيدا ميكنين
باعث تاسف است حالا به سالم بودن هندوانه هم نميشود اعتماد كرد .
آخه کود آهن و منیزیم که زرر نداره همه جا برای تقویت خاک استفاده می کنن
متاسفانه در مرغداری ها هم برای سوء استفاده از هورمون رشد در برنامه غذایی طیور خود استفاده میکنند که برا سلامت مردم جامعه بسیار مضر است همچنین باغداران برا ی خوش رنگ شدن ظاهر محصولات خود از همین مواد استفاده میکنند
امان از دست ما ایرانیها
به عنوان یک متخصص کشاورزی از نظر علمی امکان رنگ پذیری هندوانه از مواد رنگی تغذیه شده به بوته را تایید می نمایم و در خصوص احتمال ایجاد مشکل برای سلامتی باید گفت هیچ ماده شیمیایی برای بدن انسان بی ضرر نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار