بازدید 75156

رونمایی نقاشی دیواری لاله اسکندری

فاز دوم نقاشی دیواری لاله اسکندری که ترکیبی از نقاشی و کاشی است با حضور دوستان و خانواده این بازیگر و گرافیست رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۹ 01 May 2010
فاز دوم نقاشی دیواری لاله اسکندری عصر پنجشنبه نهم اردیبهشت در بزرگراه شهید همت تقاطع بزرگراه شهید ستاری رونمایی شد.

لاله اسکندری در مورد این اثر به خبرگزاری مهر گفت: از اسفند سال قبل کارهای ساخت را شروع کردیم که تا 22 فروردین به طول انجامید و ترکیبی از نقاشی و کاشی است. موضوع آنهم طبیعتی است که به یک نوعی در فضای شهری ما فراموش شده است.

وی در مورد جزئیات دیگر این اثر توضیح داد: حجم کار 560 مترمربع است که 250 متر کاشی کاری و 110 متر به نقاشی اختصاص دارد. همچنین در کنار اثر قبلی من که سال گذشته نصب شد قرار گرفته است.

البته دوست داشتم تمام فضای دیوار زیرپل را کار کنم که به دلیل وسعت زیاد و اینکه بخشی از دیوارها را پوشش گیاهی پوشانده بود، تنها بخشی از دیوار برای طراحی در نظر گرفته شد؛ اما در کل از نظر فضای طراحی نزدیک به همان اثر پارسال است.

این بازیگر در مورد برخی از مجسمه‌هایی که چندی است در سطح شهر به سرقت رفته‌اند و لزوم مراقبت بیشتر از آثار تجسمی توضیح داد: باید سطح فرهنگ عمومی را بالا ببریم و به مردم در حفظ و نگهداری آثاری که برای آنها ساخته می‌شود آموزش دهیم.

این‌ها یک اثر ملی نیست ولی برای کل مردم ساخته شده و شهری است. به همین دلیل وقتی قرار است شهر آنها زیباتر شود و رنگ و لعاب تازه‌ای به خود بگیرد باید سعی کنیم در نگهداری آثار کوشا باشیم.

اسکندری همچنین در مورد آثار تجسمی موجود در شهر گفت: همین‌که آثاری برای زیبایی شهر نصب می‌کنیم حرکت قشنگی است فقط به نظر می‌رسد کمی سلیقه‌ای در این زمینه عمل شده است. با این حال همینکه رنگی به فضا داده است جای تقدیر دارد.



وی سپس به هزینه ساخت چنین آثاری اشاره کرد: کارهایی از این دست نسبت به طرحهای مشابه خود خیلی پرهزینه نیست به خصوص در برابر بودجه‌هایی که صرف کارهای دیگر می‌شود. خوشبختانه در چند وقت اخیر فعالیت‌های خوبی انجام شده است که امیدوارم ادامه پیدا کند.

روزبه اسکندری، برادر لاله اسکندری و مدیرعامل شرکت اجراکننده طرح نیز گفت: طرح در 560 مترمربع بر دیوار روگذر شهید ستاری و در مدت 35 روز اجرا شد. عملیات زیرسازی آن را از 25 بهمن شروع کردیم. متاسفانه چون فقط شب‌ها برق داشتیم بخش زیرسازی آن در شب انجام شد و بخش کاشی به صورت مجزا در کارگاه اجرا و به تدریج در محل نصب شد.

وی افزود: این طرح‌ها از اغتشاش بصری جلوگیری می‌کند و می‌تواند به شهروندان آرامش بدهد. به نظرم شهرداری در این دو سه سال اخیر در این حوزه خیلی خوب فعالیت کرده است.

اسکندری در مورد آثار تجسمی که در سطح شهر مورد تخریب یا سرقت قرار می‌گیرند، اظهار داشت: باید از طریق فرهنگی عمل کنیم. کاری از دست مجریان طرح برنمی‌‌آید. نمی‌توانیم دائم نگهبان در کنار آثار بگماریم تا مراقب باشند. مردم باید خودشان متوجه شوند که این کارها متعلق به آنها است و شهر را مثل خانه خودشان بدانند.

رز شاه قلی، سرپرست گروه کاشی کاری این طرح گفت: کاشی‌ها اجرای یک گروه چهار نفره بود که تحت نظارت خانم اسکندری کار را در یک‌ماه اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه در اجرای فاز اول نقاشی دیواری نیز حضور داشته است، در مورد خصوصیات کارهایی که در سطح شهر نصب می‌شوند افزود: از نظر کیفیت و رنگ باید مورد پسند عموم باشند. طرحها باید ساده‌‌تر از آثاری باشند که در نمایشگاهها عرضه می‌شوند تا تسط عموم درک شوند. از نظر اجرا هم باید استحکام و حفظ شرایط فیزیکی آن برای طولانی مدت در نظر گرفته شود.

شاه قلی ادامه داد: ما برای حفظ آثار، دور تا دور تمام کار را از چسب رزین استفاده کردیم تا از نفوذ و فرسایش کار جلوگیری کنیم و به همین دلیل اثر سنگین‌تر شد. قطعاتی نیز که در کارهای دیواری استفاده می‌شود درشت‌تر است چون کل اثر باید بزرگتر باشد.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۲
افرین به این انتخاب رنگ شاد برای جامعه دلمرده ایرانی.
خانم لاله اسکندری واقعا هنرمند قابلی هستند . ما برای ایشان آرزوی موفقیت بیشتری در عرصه هنر را داریم
به به به! عالی بود. به این خانم می گن هنرمند واقعی! نه کسانی که به خاطر چشم های رنگی و بینی های سربالا یک شبه هنرمند میشن. بعد از خوندن انواع و اقسام خبرهای اعصاب خورد کن در تابناک ، این از معدود دفعاتی بود که از خبرتون واقعا لذت بردم. کاش به این جور مسائل در کشور بیشتر پرداخته می شد . ما ایرانی ها ،؛ مردم هنردوستی هستیم و روحمون طاقت اون همه ناملایمات را نداره....
خیلی زیبا و با طراوت بود، روح انسان تازه می شود. من به عنوان یک شهروند از ایشان وتمامی همکارانشان تشکر می کنم و واقعا خسته نباشند.
خیلی زیباست . واقعاً به آدم آرامش میده . امیدوارم تداوم داشته باشه
لطفا از خانم اسکندری بخواهید یک سری هم به جنوب تهران بزنند و چند طرح نیز با حمایت دولت برای ما در اینجا کار کنند چون شهرداری تهران فقط به فکر بالاشهری ها و فک و فامیل خود است و توجهی به اینجا ندارد اگر خواستید می توانم تمامی مواردی را که هست با ذکر آدرس درج کنم فقط کافیت بخشی را در سایت قراردهید تا مردم در خصوص کاستی های شهر برای شما بیان کنند تا ببینید که شهرداری چه جفایی به مردم پایین شهر می کند حتی یک لامپ مگر چقدر هذینه دارد که کوچه ما از داشتن آن در شهرری بی نسیب است و برای راه رفتن در شب باید مردم دستشان را به دیوار بگیرند تا زمین نخورند
واقعا تصاویر زیبایی بود با از خانم اسکندری تقاضا دارم با کمک دولت برای زیبا سازی جنوب شهر وارد عمل شوند
احسن به خانم هنرمند بازيگر فعال لاله اسكندري با اين كار خلاقانه اش!
به خانم اسکندری به خاطر حس هنریشان تبریک گفته واین اثر را در تهران میستایم. منتظر آثار تازه.
ای کاش زبان هنرمندان همه جا جاری بود، چه هنر نقاشی و حجم سازی و تصویر سازی باشد و چه هنر سخنوری و سیاست و فقه تا بتوانند با دلها سخن گویند چرا که آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. حتی با دشمن هم می توان از سر رحم سخن گفت و مگر نه این که "رحمه الله غلبت غضبه" یا که غضب الهی هم از روی رحمت است. حال آن که ما بین برادران هم "رحما بینهم" نیستیم.
ممنون از این همه عشق فقط خدا کند دستمزدش را هم به موقع بدهند .
عالي بود، بسيار زيباست. اميدوارم اين فعاليت ادامه دار باشه. خسته نباشيد خانم اسكندري
دستش درد نکنه واقعا خسته نباشه
خيلي عاليه دم قاليباف گرم
آدم و یاد اثرهای استاد فرشچیان می ندازه!!!!!!
خیلی زیبا ست
خدا قوت لاله اسکندری
کاش همه به فکر زیبایی شهرمون بودن
به نظر من یکی از راه های کمک به هنر و هنرمند واقعی همین نوع برخورده چون سود دو طرفه داره.
به نظر من که خیلی شبیه دیوارهای مهدکودک شده.
به نظر من یکی از راه های کمک به هنر و هنرمند واقعی همین نوع برخورده چون سود دو طرفه داره.
سلام بر شهرداری که درست می اندیشد
خانم اسکندری تبریک جای عمو مرحومت
خالی که از هنر شما لذت ببرد که خدا
رحمت اش کند که ایشان هم یک هنرمند وگوینده توانا بود . انشالله شماو
خواهر هنرمندتان موفق باشید..
درود بر این هنرمند بزرگ بسیار زیبا بود امیدوارم همچنان در کارشون موفق باشند
اين هنرمند عزيز با انتخاب نقش هاي وزين و سنگين خود در فيلم ها و سريال هاي مختلف خود را نزد مردمش عزيز داشته و با اين نمونه كارهاي خود بر عظمت ارزشي خود افزوده و واقعا ثابت كرده است كه هنرمند با يد هنرمند باشد نه تقليد كردن و جلف بودن.
زیبا بود و دلنواز
ممنون
تفاوت تفکر مدیریتی کنونی شهرداری با شهردار قبلی را ببینید برج میلاد .تونل توحید . شاداب سازی و یا منو ریل . سقاخونه .مقبره سازی
درود بر این هنرمند بزرگ بسیار زیبا بود امیدوارم همچنان در کارشون موفق باشند
یک اثر زیبای هنری و یک پروژه ی گروهی به نفع عموم .به امید گسترش این گونه کارها
ايول خانم لاله!كارتون عاليه.ايكاش هركي مثل شما كه توان انجام اينجور كارا رو دارن همت كنند تا شهرمون با هنر اصيل ايراني زيبا بشه.
انصافا هنرمنده!
احسن به خانم هنرمند بازيگر فعال لاله اسكندري با اين كار خلاقانه اش!
خيلي خوبه . ولي بهتر نيست هر كسي در حوزه مربوط به خودش فعاليت كنه. يعني واقعا اگر يك هنرمند نقاش (كه زياد هم داريم الحمدلله) تصميم به اجراي اين طرح مي‌كرد بهش اجازه مي‌دادند؟ (بودجه‌اش بخوره تو سر خود هنرمند).
من فكر كنم قضيه نقاشي لاله اسكندري مثل قضيه عكاسي هديه تهراني هستش. بهتر نيست بعد از 30 سال و اندي كارها رو به كاردان بسپاريم ؟
ارزش خانوم اسكندري در ذهنم بالا بود بسيار بالاتر رفت . افرين افدين
کاش همه خبر ها از این دست باشد نه آن سخنرانی های تفرقه افکن و بگیر و ببند و تهمت.
به به چقدر زیبا خیلی لذت بردم
کاش در شهرهای دیگه هم الگو برداری بشه
تو رو خدا یه سری به اتوبان همت بزنید و ببینید چه افتضاحی روی دیوارها دارند ببار می اورند نقاشی روی تیکه های آهن حال آدم بهم می خوره نکاه کنه.کارهای چیپ بازاری و غیر هنری پیچک ها رو دارند می کنند وبه جاش گوه میزنند
اصلح است اين هزينه ها را شهرداري بطور يكسان در همه مناطق هزينه كند آيا آقاي شهردار خبر دارد در مناطقي حتي مثل نياوران نخجوان خانمها از ترس سگهاي ولگرد نميتوانند از خانه خارج شوند يا هنوز زباله ها كنار خيابان ريخته ميشود دريغ از يك سطل زباله يا سبد فلزي
پاسخ ها
فاطمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
دوست عزیز همه جا سطل زباله هست ما ایرانی ها تنبلیم می ریزیم زمین
به به از این هنر مند کشورم
احسنت عالی بود امیدوارم ادامه بدهند خیلی خوب بود
پر از انرژی مثبت
عالی بود
پیشنهادی برای اتوبان های اصفهان هم دارم که این شهر با این پیشینه فرهنگی و هنر خیز همینطور دیوار بتونی دارد .
اگر هر 100 متر این دیوارها را به این هنرمندان جوان می دادند هم از این وضعیت در می آمد و هم فرصت کار هنری به هنرمندان جوان داده می شد که ممکن بود بعضی از آنها با پول خودشان هم این کار رو بکنند
واقعا ازچنين هنرمنداني بايدتقدير ويژه بعمل ايد.
من به نوبه خود ازخانم لاله اسكندري تشكروقدرداني ميكنم وبراي ايشان ارزوي موفقيت ميكنم.
احسنت به خانم لاله اسکندری با اون روحیه حساس و هنرمندانشان واقعا ما ایرانیها به ایرانی بودن خود و هنرمندان خودمان باید افتخار کنیم و به خانواده هنرمند اسکندری بخاطر داشتن چینن فرزندانی تبریک گفت ایشان روحیه لطیف ایرانی بودن را در نقاشی خود به کسانی که ازاین روحیه بویی نبرده اند نشان داده اند
به خانم اسكندري تبريك مي گم به خاطر اين اثر زيباشون.بايد قدر اين هنرمندان رو دونست.
بارييييييييييييكككككككككك ديدي ميشه تاريخ اصلاح كرد؟
با تبريك به مسؤولان شهرداري به خاطر همكاري با خانم هنرمند لاله اسكندري اميد است از ساير هنرمندان خلاق كشورمان استفاده بهينه شود و از ايشان تقدير شود
آفرين به سيامك اسكندري براي خواهر هنرمندي كه دارد
آفرين بر شما
بسيار زيباست . اميدوام آخرين كارشون نباشه و ادامه بدهند تاهم محيط شهري و هم شهروندان از هنر ايشان بهره ببرند.
صرف هزینه به این زیادی متاسفانه جالب نیست .کاش بجای این طرح در ستاری نیایش پل میزدند
مرسي لاله عزيز دوست داريم
مرده شور ببر مملکتی را که زنی با این وضع حجاب حاضر شود و نقاشیهای مزخرف بکشد
خیلی خوشگله
عالی بود
احسند استاد.ای کاش
مثل خودش زیباست
احسنت خانم لاله اسكندري عزيز . موفق باشيد
به كارتون در اينده ادامه بديد
واقعاً دستتان درد نكنه خانم اسكندري ،همينطور شهرداري تهران كه توي اين چند سال سنگ تموم گذاشته.
هنر نزد ایرانیان است و بس
بسیار لذت بخش و زیباست . ممنون از این هنرمند
خانم اسکندری عزیز خدا قوت به شما و همکاران عزیزتان
سلام خسته نباشید
بیست بیست کارت عالیست.
متأسفم که در کشوری که نقاشان و هنرمندان تحصیل کرده و خلاق وجود داره به طرح به این بی ارزشی اینقدر بها داده میشه!..صرفا به خاطر معروف بودن این خانم!
سركار خانم لاله اسكندري / اثر زيبايتان همچون روح بي آلايش و پاكتان زيباست / موفق باشيد.
خانم اسكندري عزيز اي كاش به كار گروهي و همكارانتان بيشتر بها بدهيد
ایده بسیار عالییه. به امید کارهای بیشتر و زیباتر.
عالیه.خسته نباشی بانوی هنرمند...
خيلي خيلي خيلي زيباست لاله جون دمت گرم
طرح زیباییست
لاله خانوم حون ، دست و پنجتون درد نكنه. كه با تويوپ رنگي رنگيت وقتي داريم تو خاكستري شهر غرق ميشيم نجاتمون ميدي.
سلام.بي نهايت عالي بود
دم بچه های هنر گرم
میشه بپرسم کار بعدی تون کی و کجاست ؟
ممنون
سلام
دم بچه های هنر گرم
میشه بپرسم کار بعدی تون کی و کجاست ؟
ممنون
سلام
باسلام خدمت خانم لاله اسکندری
واقعا از کارتون لذت بردم
سلام عزیزم دست گلت درد نکنه
عالي من كه لذت بردم ازاين همه هنر
لاله خانم دستت را می بوسم
خانم ای
آفرین به این هم ذوق و سلیقه من خودم تحصیلکرده گرافیک هستم و کار ایشان را می پرستم.
خانم لاله اسکندری واقعا بهتون تبریک می گم
من به عنوان یک نفرکه توی این کار ها هستم از هنرمندی و زحمتی که ایشان کشیده اندواقعا تشکر میکنم .دست مریزاد.م.هموله
زيباست
محشره
آرزومه از نزدیک ببینمت
عالی کارکردین ولی بعضی از قسمت ها کاشی را درشت کار کرده اید
ممنون به خاطر این کار قشنگ....
عالی بود
درود بر هنرمند شایسته خانم اسکندری
خیلی باهال هستند
سلام
من یکی از افرادی هستم که در این کار
با خانم اسکندر ی همکاری کردم .اما دریغ از یک تشکر. کاش قدر شناسی در وجود این هنرمند عزیز روزی زنده شود.
در مورد کار خانم اسکندری جای شکی نیست که در زمره ی کارهای خوب اجرا شده در سطح شهر تهران بوده
يكي از قول من به اين خانم بگه توكه بازيگري واسه هر فيلمت خدا تومن مي گيري واسه هر مانتو كه طراحي مي كني Nتومن مي گيري ، سر جدت نقاشي ديواريو بذار واسه نقاش ها!
عالی است. اگرچه بنده ساکن تهران نیستم.
عالی بود
خیلی عالی بود
ایشالا بری کربلا
بسیار عالی وبه ایشان وگروهشان تبریک میگم
با سلام خدمت خانم اسكندري - يكسالي هست كه در جريان كارهاي كاشي كاري شما قرار گرفتم - واقعاً تحسين برانگيزه - چون كاري كه شما مي كنيد هميشگيه حتي بيشتر از بازيگري -
طرحها خیلی ضعیف هستن
به نظر من هم زیباست. رنگهای شاد و روشن شادی افرین است.
درود و صد درود برتو بانوي پاك ايراني
بسیار عالی بود لطفا اگر جایی برای آموزش دارند من را در جریان بگذارید چون من بسیار به این کار علاقه مندم
جرا اسم "لاله اسکندری" را از روی کارشان در بزرگراه مدرس پاک کرده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا معلوم نیست که باند بازیه . واسه ما بچه های گرافیک جای سواله
با سلام چطوری میشود از خانم لاله اسکندری بازیگر تلویزیون امضا گرفت؟ممنون
20
20
دمش گرم
واقا دستتون درد نکنه خانم اسکندری
یکی نوشته بود خیلی شبیه دیوارهای مهد کودک شده
به این میگن زن ایرونی
خیلی عالی بود مرسی از انتخاب و طرحهای زیبا (لاله خانم) متشکرم
بسیار عالی بود . همیشه موفق باشی خانم اسکندری عزیز .
عالیه کارتون.قدر هنرتون رو بدونید
احسنت
سلام و یک عالمه خسته نباشید.
من عاشق نقاشی هستم و واقعا تحسینت میکنم لاله جان.
بی نهایت زیباست.با امید پایداری در کارهایتان درجهت زیبا شدن ایرانمان.
به نام تنها نوازنده گیتار عشق
لاله جان سلام
سلام بر عشق همیشه جاویدانیم لاله خشگلم
نقاشید مثل خودت ماهه دست وپنجه ات درد نکند
خانم لاله اسکندری کار های شما بسیار قشنگ است از شما ممنونم که شهر مارا قشنگ کردی
سلام. دانشجوی نقاشی هستم. از سبک و رنگهای به کار رفته لذت بردم. خسته نباشید.
قشنگ بود و زیبا
اه اه حالم بهم خورد لاله اسکندری 6 ساله از تهران
lخوبه ولی امان ازرانت خواری .خودت خوب میدونی ؟
اگه این خانم بازیگر نبود ،
قابل تقدیر بود خسته نباشین
لایک
من از شهرستان اومدم کارهای شمارودیدم ازاین زیبایی لذت بردم.افرین به این کاربرد رنگ وشادابی در این اثا
دستتون درد نکنه
خیلی قشنگه ه ه ه ه ه . به امید روزی که کارهای منم روی دیوارهای تهران دیده بشه
بی ذوق پل بزنن بهش نرسن چه فایده
خيليقشنگ و شيك بود ارامش دهنده
دستت درد نکنه خانم اسکندری واقعا شما به تمام معنا یک هنر مند واقعی هستید
لااقل دستی هم به چمن ها می کشیدید!!!!!!حیف این کار به این زیبا نیست؟؟؟؟؟؟
آفرین
ایول
خانم اسکندری یه هنرمند واقعیه که نظیرش را در عالم هنر کمتر شاهدش هستیم
یک طرح میخوام برای تبدیل یک مدرسه قدیمی به حوزه علمیه منظورم نمای دیوار آن است
ای کاش میشد با این نقاشی ها طراوتی دیگه به ایران باز هم خسته نباشید
عالیه...........
سلام ستاره جون وقعا مهشره جای افتخار داره به امید موفقیت بعدی
کر ما شهرستانیام باشیدذ
سلام.من نقاشم و در زمینه نقاشی دیواری کار میکنم
سلام خداقوت
باسلام وخسته نباشین خدمت سرکار خانم اسکندری
من خیلی دوست داشتم چندساله حیف شدازدواج کردی
خانم اسکندری خیلی طرحهای قشنگی خلق کردی واقعاخسته نباشی
خانم اسکندری خیلی طرحهای قشنگی خلق کردی
هر کسی را بهر کاری ساختند
شایدبهترباشه موفقیت در کاری را به تمام جوانب زندگی کسی نسبت ندیم
سلام. از کارهای زیبای شما ممنون
طراحی ها خوبه ولی اجرا زیاد قوی نیست
سلام کارتون حرف نداره آفرین به این همه خلاقییت و هنر
سلام کارتون واقعا زیباست دوس دارم کارام مثل کارای شما معروف بشن.
خیلی عالی بود تو باعث افتخار همه هنرمندهایی!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا به چنین هنرمندی افتخار میکنیم عالیه
سلام به خانم اسكندري هنرمند با سليقه و فهيم و همشهري منم دستي بر اتش در زمينه هنرهاي سنتي دارم
دستت درد نکنه لاله جون
همه از خانم اسکندری یاد کردند
مث بازیش عالی
عالي بوي ايول
کار خانم اسکندری خیلی زیباست امیدوارم امسال هم از ایشون کار به این زیبایی و با پیشرفت بیشتر وبهتر ببینیم.
سلام این نقاشی ها که می بینید یک طرف کاره و طرف دیگه هستند هندمندان توانایی که به علت نداشتن رابطه و پارتی حتی نمیزارن یک متر هم نقاشی کنند...البته کار خانم اسکندری زیباست
سلام .کارتون خیلی زیبا بود مثل بازیگریتون.موفق باشید.
من عاشق كارهاي لاله جون هستم
نقاشی سرکارخانم لاله اسکندری زیبا و بسیارقشنگ است
بسیار عالی بود
آفرین به هرچی هنریه!!!!!!!!!!!!!بخصوص بچه های گرافیک.کارشون عالیه........
طرح ها و رنگها بسیار .........زیبا هستن
خیلی قشنگن
لاله خانوم شما واقعا یک هنرمندید .
خیلی قشنگه
کاش کلاس آموزشی داشتن
لاله ی عزیز کارتون بسیار عالیه .امیدوارم ادامه دار باشه.موفق باشید
خیلی خوبه
واقعا احسن به خانم اسکندری
خیلی لذت بردم واقعا عالی بود باید قدر این هنرمندارو بدونیم
من کاراشونو خیلی دوست دارم
اگ کسی بخواد تو این کار شرکت کنه باید چیکار کنه؟
دستتون درد نكنه واقعا زيباست
ایشون درحد یک بازیگر هستن واصلا درست نیست نقاشی دیواری انجام بدن همه چیز شده پارتی بازی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل