بازدید 40333
همایش پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی ترور سردار سلیمانی؛

زنگنه: حالا ایران و نیرو‌های مقاومت می‌توانند نظامیان آمریکا را هدف قرار بدهند/ حسینی: سردار سلیمانی یک نخبه نظامی بود/ فیروزآبادی: نقش سازمان‌های امنیتی و نظامی در سیاست خارجی ایران بیشتر می‌شود/ اکبری: کشور‌های منطقه فهمیدند امنیت خریدنی نیست

«جلال دهقانی فیروزآبادی» گفت: یکی از تاثیرات ترور سردار سلیمانی، امنیتی‌تر شدن سیاست خارجی ایران است. در همین چارچوب در آینده احتمالا شاهد نقش و تاثیرگذاری بیشتر بوروکراسی سازمان‌های امنیتی و نظامی ایران بر سیاست خارجی کشور خواهیم بود که در این ارتباط می‌توان به نقش سپاه قدس اشاره کرد.
کد خبر: ۹۵۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 15 January 2020

همایش تخصصی پیامد‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ترور سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» با حضور جمعی از متخصصان و صاحب نظران از سوی پژوهشکده امنیت ملی دانشگاه عالی دفاع ملی و موسسه ابرار معاصر تهران صبح امروز چهارشنبه ۲۵ دی ماه برگزار شد.

به گزارش «تابناک»؛ در این مراسم برخی چهره و صاحب نظران به بررسی موضوع ترور سردار شهید سلیمانی و همراهانش توسط آمریکایی‌ها پرداختند و ابعاد و پیامد‌های منطقه‌ای و بین المللی این موضوع را مورد واکاوی و کنکاش قرار دادند.

در ابتدای این مراسم، مدیرعامل موسسه ابرار معاصر تهران در سخنان کوتاهی اقدام آمریکایی‌ها در ترور سردار قاسم سلیمانی را تروریسم دولتی آمریکا عنوان کرد.

«عابد اکبری» در ادامه با اشاره به مبارزه ایران با خطر بنیادگرایی افراطی و تکفیر به تشریح نقش سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با داعش پرداخت.

مدیرعامل موسسه ابرار معاصر تهران در بخش پایانی صحبت‌های خود با وارد کردن انتقاداتی به عملکرد کشور‌های اروپایی از جمله سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان در مورد ایران و تصمیم آن‌ها جهت استفاده از مکانیزم ماشه در مورد برجام ادامه داد: اقدام آن‌ها برای استفاده از این مکانیزم چه اقدامی نمادین باشد و چه برای افزایش فشار برای ایران، اقدامی خصمانه برای منافع ملی ایران و صلح و امنیت منطقه قلمداد می‌شود.

وزیر پیشین ارشاد: سردار سلیمانی یک نخبه نظامی و دامنه تاثیرگذاری‌اش جهانی بود

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: سردار سلیمانی یک نخبه نظامی بود و این مساله‌ای است که حتی دشمنان ایشان به این موضوع معترف هستند.

صباح زنگنه: حالا ایران و نیروهای مقاومت هم می‌توانند نظامیان آمریکا را هدف قرار بدهند/ وزیر پیشین ارشاد: سردار سلیمانی یک نخبه نظامی و تاثیرگذاری‌اش جهانی بود

سید «محمد حسینی» در همایش تخصصی پیامد‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ترور سردار سلیمانی که از سوی موسسه ابرار معاصر تهران و پژوهشکده امنیت ملی دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شده بود، در اظهاراتی با تاکید بر این‌که حاج قاسم سلیمانی یک فرد نبود، اظهار کرد: دیدیم که بعد از شهادت ایشان اجتماعاتی در کشور‌های مختلف برگزار شد و در این اجتماعات مردم نشان دادند که چه عشق و علاقه‌ای به این سردار بزرگ دارند.

وی در ادامه به اقدام ایران در حمله به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت: ایران در راستای انتقام از خون سردار قاسم سلیمانی سیلی را به آمریکایی‌ها زد و این اقدام ایران شلیک به هیمنه آمریکایی‌ها بود.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که بسیاری از رسانه‌های آمریکایی ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا را یک قمار بزرگ از سوی ترامپ عنوان کردند، اظهار کرد: بعد از این‌که آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را ترور کردند برخی از هم‌پیمانان آمریکا نیز به این اقدام واشنگتن تعریض داشتند و تاکید کردند که باید آمریکایی عواقب این کار را در نظر می‌گرفتند.

این فعال سیاسی با اشاره به تحولات بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی گفت: در مجلس عراق شاهد این بودیم که نمایندگان این کشور مصوبه اخراج نیرو‌های آمریکایی از این کشور را تصویب کردند و ناتو نیز اعلام کرد که نیرو‌های خود در این منطقه را کاهش می‌دهد. از دیگر سو ایران نیز در تصمیمی اعلام کرد که محدودیت‌های برجامی خود را کنار می‌گذارد.

حسینی با بیان این‌که مردم ایران با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع سردار سلیمانی در شهر‌های مختلف حماسه بی‌بدیلی را به وجود آوردند، ادامه داد: دشمنان البته تلاش کردند که با دامن زدن به فتنه داخلی این حماسه باشکوه را تحت‌الشعاع قرار دهند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که مردم ایران و بسیاری از ملت‌های منطقه از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها ناراحت و عزادار شدند، خاطرنشان کرد: البته بگذریم از معدود افرادی که در برخی از رسانه‌های فارسی‌زبان در خارج از کشور از این ترور اظهار خشنودی کردند، کسانی که از این ترور اظهار خشنودی کردند، بویی از انسانیت نبرده‌اند. سردار سلیمانی کسی بود که در هشت سال دفاع مقدس از تمامیت ارضی کشور دفاع کرد و پس از آن نیز عمق استراتژیک ایران را به دریای مدیترانه و همسایگی رژیم صهیونیستی گسترش داد و کسی نمی‌تواند، از این ترور اظهار خشنودی کند مگر این‌که بویی از انسانیت نبرده باشد.

صباح زنگنه: حالا ایران و نیرو‌های مقاومت هم می‌توانند نظامیان آمریکا را هدف قرار بدهند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌المللی نیز در این همایش با بیان اینکه حمله به نیروی نظامی کشوری در کشور ثالث عرف جدید است، اظهار کرد: خداوند متعال لطف خود را شامل حال و اندیشه سردار سلیمانی کرد. چنان هدایتی شدند که توانستند روش جدیدی در جهاد و مقاومت ابعاد کنند و این روش را توسعه بدهند و با تمام لحظات زندگی شان این روش را دنبال و عملی کردند.

دکتر صباح زنگنه ادامه داد: منطقه ما محل تلاقی خواسته ها، آرزوها، جنگ ها، دعواها، خشنوت‌ها و همه تحولات جهانی بوده، هست و خواهد بود. به همین دلیل، همواره این منطقه به لحاظ امنیتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وفور تهدید‌های امنیتی در منطقه گفت: تهدیدات امنیتی می‌تواند سیاسی اقتصادی نظامی و فرهنگی باشد. خواسته ابرقدرت‌ها در طول سده‌های گذشته همین بوده است. هر نیرویی که بتواند بر این چالش‌ها مسلط شود سازنده امنیت این منطقه خواهد بود.

زنگنه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگوی جدید در منطقه معرفی شده توان فرهنگ سازی و تمدن سازی هم دارد و به همین دلیل مورد تهاجم قدرت‌ها قرار گرفته است. این وضعیت ادامه خواهد داشت تا زمانی که به برکت خون شهدا و لطف ائمه طرح جدید در منطقه را محقق کند.

صباح زنگنه: حالا ایران و نیروهای مقاومت هم می‌توانند نظامیان آمریکا را هدف قرار بدهند/ وزیر پیشین ارشاد: سردار سلیمانی یک نخبه نظامی و تاثیرگذاری‌اش جهانی بود

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: درگیری حضور آمریکا در منطقه بعد از برچیده شدن قدرت انگلستان چالش های زیادی ایجاد کرد. این چالش ها در طول این هفتاد سالی که رژیم صهیونیستی کاشته شده ادامه پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تنوع روش های مقاومت و برخورد با این رژیم و تبعات آن و حمایت قدرت های بزرگ شرقی و غربی از آن ایجاد یک چالش جدی و سطح بالایی را می طلبد.

زنگنه گفت: از برخورد مستقیم ارتش عربی با رژیم صهیونیستی شروع می شود و به ایجاد سازمان‌های متفاوت در منطقه می انجامد. منطقه همه این روشها را امتحان کرد تا به پیروزی انقلاب اسلامی رسید و حضرت امام(ره) روش جدیدی را به عنوان مقاومت مردم ایجاد کردند. این روش طرفدارانی در منطقه پیدا کرد. تنها روشی که می توانست اهداف حضرت امام را به پیروزی برساند این روش بود.

وی یادآور شد: با ذکاوت و دقت و معنویت دوستان و برادران ما بخصوص شهید قاسم سلیمانی این روش اجرایی شد. استفاده از روش های اعجاز انگیز در مقابله با آمریکا در عراق نیازمند بحث و بررسی در دانشگاه‌های دنیاست. اینکه با کمترین تجهیزات و نیرو آمریکا را کنار زد و به مردم عراق این امکان را داد که حکومتی بر اساس رای ملی شکل دهند مهم است. ایجاد ارتباط ارگانیک بین ایران، لبنان، فلسطین و سوریه نیز مهم است.

این تحلیلگر مسائل منطقه ای گفت: بهانه های آمریکا برای حضور در منطقه مبارزه با تروریسم و داعش است. چه نیرویی بالاتر از سپاه قدس می توانست با داعش مبارزه کند؟ بهانه حضور آمریکا واهی و غیر قابل قبول است. اگر الان مردم عراق خواهان خروج آمریکایی ها از منطقه می شوند دلیل دارد. اگر قرار است آمریکا با تهدید اسرائیل که در دکترین نظامی عراق همچنان تهدید شماره یک است، مبارزه کند که چنین نخواهد بود.

وی تاکید کرد: مقاومتی که مردم عراق کردند و از این به بعد بیشتر هم می شود یکی از جلوه های خون این عزیز شهید بود.

زنگنه خاطرنشان کرد: به تعبیر حضرت آقا حمله به عین‌الاسد یک سیلی بود. انتقام اصلی خروج آمریکا و ادامه روحیه مقاومت است. پاسخ دیگر نیروهای وفادار ایران اسلامی در این خواهد بود که دشمن را تا اعماق خودش با سیاست های نرم دنبال کنند.

وی افزود: آمریکا با حمله ای که انجام داد در حقیقت از قواعد بازی و نظامی عبور کرده و فصل جدیدی برای نیروهای مقاومت اسلامی و نیروهای مقاومت و جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است. قاعده بازی را آمریکا تغییر داده است و الان نیروهای منطقه حق دارند مشابه او عمل کنند، چون آمریکا باید پاسخ این روش را انتظار داشته باشد.

صباح زنگنه افزود: حمله به یک چهره نظامی کشوری در کشور دیگر هم کاری بود که آمریکا انجام داده و از این به بعد کشورهای دیگر می توانند این کار را بکنند. این در عرف بین الملل ایجاد قاعده جدید است. حمله به نیروی نظامی کشوری در کشور ثالث عرف جدید است.

وی با بیان این که دیشب متوجه شدم قوه قضاییه ما می‌خواهد اقداماتی انجام دهد، یادآور شد: آمریکا و صدام و رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین المللی نپیوستند، چون می‌دانستند ممکن است در کشورهای دیگر مرتکب جرم شوند.

تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌المللی گفت: جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر اعلام می کند که اگر این شخصیت ها وارد کشور شما شوند تحت پیگرد قضایی جمهوری اسلامی است. در دادگاه های خود آمریکا امکان به دادگاه کشاندن آنان هست. این یک امکان هست و باید از آن استفاده کرد.

دهقانی فیروزآبادی: با ترور سردار سلیمانی سیاست خارجی ایران تهاجمی‌تر می‌شود

یک کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: یکی از آثار ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکایی‌ها بر روی دیپلماسی ایران تهاجمی‌تر شدن سیاست خارجی ایران است.

سید «جلال دهقانی فیروزآبادی» نیز به تشریح تاثیر ترور فرمانده سپاه قدس پاسداران از سوی آمریکایی‌ها بر سیاست خارجی ایران پرداخت و در اظهاراتی گفت: یکی از تاثیرات این موضوع امنیتی‌تر شدن سیاست خارجی ایران است و در همین چهارچوب در آینده احتمالا شاهد نقش و تاثیرگذاری بیشتر بوروکراسی سازمان‌های امنیتی و نظامی ایران بر سیاست خارجی کشور خواهیم بود که در این ارتباط می‌توان به نقش سپاه قدس اشاره کرد.

وی با بیان این‌که بعد از این ترور احتمالا بعد آرمان‌گرایی در سیاست خارجی ایران تقویت می‌شود، اظهار کرد: در همین چارچوب سیاست منطقه‌ای ایران فعال‌تر می‌شود و نگاه ایران در عرصه‌ سیاست خارجی به غرب کاهش پیدا کرده و نگاهش به شرق تقویت می‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین با بیان این‌که این ترور باعث تقویت سیاست مقاومت‌گرایی و ارتقای جایگاه مقاومت در سیاست خارجی ایران خواهد شد، ادامه داد: یکی دیگر از تاثیرات این موضوع تقویت چند جانبه‌گرایی منطقه‌ای و بین‌المللی در سیاست خارجی ایران است.

دهقانی فیروزآبادی همچنین به تاثیر این موضوع بر روی برجام اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد با وقوع این ترور، برجام تضعیف‌ شده و حتی می‌توان گفت به پایان خود بیش از گذشته نزدیک می‌شود.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر این‌که این اقدام آمریکایی‌ها در ترور سردار قاسم سلیمانی باعث تهاجمی‌تر شدن سیاست خارجی ایران خواهد شد، در ادامه به تشریح تبعات منطقه‌ای ترور سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث افزایش قدرت بازدارندگی ایران در منطقه خواهد شد که یکی از عوامل این تثبیت حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی است.

وی با بیان این‌که ما در حال حاضر باید سیاست خارجی و دیپلماسی فعالی داشته باشیم تا بتوانیم شرایط ایجاد شده توسط آمریکایی‌ها را در منطقه نقد کنیم، تصریح کرد: یکی از اهداف آمریکایی‌ها از ایجاد فشار حداکثری بر روی ایران ایجاد شکاف در سه سطح ملت - حاکمیت، حاکمیت – حاکمیت و ملت – ملت است. بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکایی‌ها وحدت خوبی در کشور ایجاد شده بود ولی بعد از سقوط هواپیمای اوکراینی عده‌ای تلاش کردند که بار دیگر شکاف بین ملت – ملت، ملت – حاکمیت و حاکمیت – حاکمیت ایجاد کنند.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی با اعتقاد بر این‌که یکی از اهداف ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکایی‌ها مجاب کردن ایران جهت دست کشیدن از حضور خود در منطقه بود، اظهار کرد: به نظر من این موضوع نتیجه عکس می‌دهد و ایران تلاش خواهد کرد که حضور منطقه‌ای خود را گسترش دهد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که با توجه به تحولات اخیر پیش‌بینی می‌شود جریان مقاومت در منطقه از انسجام بیشتری برخوردار شود و قدرت آن افزایش پیدا کند، ادامه داد: شرایط موجود می‌تواند به تثبیت عمق راهبردی ایران کمک کند البته اگر ما بتوانیم از این شرایط به خوبی استفاده کنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این‌که در جریان این تحولات در کنار این‌که محور مقاومت قدرت خود را افزایش می‌دهد محور ضد مقاومت نیز در حال بازسازی خود است، اضافه کرد: در این فرآیند نقش‌آفرینی بازیگران غیردولتی جریان مقاومت و جریان ضد مقاومت از جمله گروه‌های تروریستی تقویت می‌شود.

این پژوهشگر عرصه بین‌الملل با بیان این‌که تحولات اخیر در منطقه باعث تثبیت و تقویت نفوذ روسیه در منطقه می‌شود و اکنون بهترین شرایط تاریخی برای روسیه ایجاد شده که به عنوان یک ابرقدرت منطقه‌ای ایفای نقش کند، افزود: این فرصتی است که ما باید از آن استفاده کنیم و در واقع اگر بیشتر مواقع روس‌ها از کارت‌ ما برای تامین منابع خود استفاده کرده‌اند، ما می‌توانیم در این برهه از کارت روس‌ها برای منافع خود با هوشمندی استفاده کنیم.

وی با اعتقاد بر این‌که تحولات اخیر در منطقه باعث می‌شود که در مورد مسائل منطقه و ایران، اروپایی‌ها بیشتر به سمت آمریکایی‌ها گرایش پیدا کنند، خاطرنشان کرد: فعال شدن مکانیسم ماشه نمونه‌ای از این موضوع است البته به نظر می‌رسد اروپایی‌ها در این فرآیند بیشتر در حال تلاش هستند که ایران را مجاب کنند که به مذاکرات جدید بپیوندند.

دهقانی‌ فیروزآبادی همچنین به تاثیر تحولات اخیر در منطقه بر روی کشورهای عربی منطقه اشاره کرد و گفت: آنها سعی می‌کنند میزان تنش با ایران را کاهش دهند و از وقوع جنگ در منطقه جلوگیری کنند. بهترین شرایط برای عرب‌ها در منطقه وقوع جنگ سرد بین ایران و آمریکاست و قطعا آنها دوست ندارند جنگ گرمی بین ایران و آمریکا ایجاد شود، چرا که خودشان از این موضوع به شدت آسیب می‌بینند.

این استاد مسائل بین‌الملل با بیان این‌که تحولات اخیر احتمالا منجر به تقویت ائتلاف سه‌جانبه ایران، روسیه و چین خواهد شد، ادامه داد: در این شرایط چینی‌ها تلاش خواهند کرد حضور خود در منطقه را افزایش دهند.

وی همچنین شکل‌گیری یک نظام منطقه‌ای حول دو قطب جریان مقاومت و ضد جریان مقاومت را یکی دیگر از تاثیرات ترور سردار قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: البته پیش از این این نظام منطقه‌ای تا حدودی ایجاد شده بود ولی با شهادت سردار قاسم سلیمانی خطوط بین کشورهای این دو قطب روشن‌تر شد در یک طرف قطب عربستان سعودی، آمریکا، رژیم صهیونیستی قرار دارند و در طرف دیگر کشورهایی چون ایران، عراق، سوریه، لبنان و حتی در مرحله‌ی پایین‌تر روسیه است و ترک‌ها نیز در این میان سعی می‌کنند که نقش موازنه‌گر را ایفا کنند.

سفیر پیشین ایران در لیبی: سردار سلیمانی معادلات سوریه را عوض کرد

سفیر پیشین ایران در لیبی اظهار کرد: در حال حاضر جریان مقاومت در حال مبارزه با تهدید نظام سلطه به رهبری آمریکا، نژادپرستی به رهبری رژیم صهیونیستی و افراطی گری و تفریط در منطقه است.

حسین اکبری هم با اشاره به اقدام آمریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که ایران نمی‌تواند در برابر اقدام آن‌ها در ترور فرمانده سپاه قدس پاسخی بدهد و موج گسترده‌ای در ایران، عراق و بسیاری از کشورهای دیگر در راستای محکوم کردن این اتفاق راه بیفتد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر علم مبارزه با نژادپرستی، جریان تکفیر و نظام سلطه در دست جریان مقاومت است، گفت: در حال حاضر جریان مقاومت به نقطه اتکای کشورهای منطقه تبدیل شده است، چون این گفتمان توانسته هیمنه و اقتدار آمریکا را زیر سوال ببرد.

صباح زنگنه: حالا ایران و نیروهای مقاومت می‌توانند نظامیان آمریکا را هدف قرار بدهند/ حسینی: سردار سلیمانی یک نخبه نظامی بود/ فیروزآبادی: نقش سازمان‌های امنیتی و نظامی در سیاست خارجی ایران بیشتر می‌شود/ اکبری: کشورهای منطقه فهمیدند امنیت خریدنی نیست

اکبری ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کشورها متوجه شده‌اند که مقابله با آمریکا کار پیچیده‌ای نیست، در صورتی که اراده‌ای در این زمینه باشد و خوشبختانه اکنون می‌بینیم که اراده قوی در بین امت‌های اسلامی برای مبارزه با زیاده‌خواهی‌ جریان سلطه به وجود آمده است.

سفیر پیشین ایران در لیبی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی گفت: ایشان در کارهایشان بسیار اخلاص داشتند و حتی با دشمنان خود نیز با صداقت برخورد می‌کردند. ایشان در تصمیم‌گیری‌هایشان منافع عموم را در نظر می‌گرفتند و در مذاکرات سیاسی به صورت منطقی برخورد می‌کردند.

اکبری همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های سردار سلیمانی را ولایت‌مداری عنوان کرد و افزود: ایشان تبعیت از ولایت را شرط ایمان می‌دانستند.

این دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به نقش سردار سلیمانی در مبارزه با داعش از جمله در سوریه ادامه داد: در جریان تحولات در سوریه خیلی‌ها فکر می‌کردند که سوریه از دست رفته است و نمی‌توان اقدامی را انجام داد ولی ایشان معادله را در سوریه عوض کردند و نشان دادند که نظام سلطه آن طور که می‌گوید قدرتمند نیست.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نگاه برخی از کشورهای منطقه به موضوع امنیت گفت: این کشورها در طول این سال‌ها تصور می‌کردند که امنیت را می‌توانند بخرند، ولی اکنون متوجه شدند که امنیت خریدنی نیست و در جریان همکاری منطقه‌ای امنیت حاصل می‌شود.

سفیر پیشین ایران در لیبی در پایان صحبت‌های خود تأکید کرد: جنایت بزرگ آمریکا علیه سردار سلیمانی فضا را برای همگان روشن کرد و کسانی که به دنبال تعامل با آمریکا بودند با این اتفاق متوجه عمق جنایت آمریکایی‌ها شدند.

رویوران: سردار سلیمانی محور بزرگی از بازدارندگی را در منطقه ایجاد کرد

یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: حوزه کاری سردار سلیمانی و سپاه قدس یک امت استیت بود و ایشان موفق شد در همین چارچوب محور بزرگی را در منطقه با یک توانمندی نظامی مبتنی بر بازدارندگی ایجاد کند.

حسین رویوران نیز با بیان مطلب فوق به نقش سردار سلیمانی در ایجاد محور مقاومت در لبنان، عراق، سوریه، فلسطین و یمن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر می‌ببینید که محور مقاومت در یمن آن چنان گسترش پیدا کرده است که سعودی‌ها که از مهمترین خریداران تسلیحات جنگی در سطح دنیا هستند در جنگ با مردم یمن در دست پایین تری قرار گرفتند و جریان مقاومت در یمن در این نبرد دست بالا را دارد.

زنگنه: حالا ایران و نیروهای مقاومت می‌توانند نظامیان آمریکا را هدف قرار بدهند/ حسینی: سردار سلیمانی یک نخبه نظامی بود/ فیروزآبادی: نقش سازمان‌های امنیتی و نظامی در سیاست خارجی ایران بیشتر می‌شود/ اکبری: کشورهای منطقه فهمیدند امنیت خریدنی نیست

وی با بیان این که در عراق و سوریه معادله بازدارندگی در حال تکمیل است، ادامه داد: وقتی این معادله تکمیل شود معادله منطقه‌ای نیز متفاوت خواهد شد.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی گفت: اوج معادله بازدارندگی در منطقه را در روزهای اخیر مشاهده کردیم. بعد از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها مردم در کشورهای مختلف در محکومیت این موضوع در خیابان‌ها حضور پیدا کردند و مراسم باشکوه تشییع ایشان در عراق و ایران برگزار شد. بعد از این ترور ایران بلافاصله جواب این اقدام آمریکایی‌ها را داد و به پایگاه عین الاسد حمله کرد و این برای اولین بار است که در هفتاد سال اخیر خارج از چارچوب جنگ یک پایگاه بزرگ نظامی آمریکا مورد حمله قرار می‌گیرد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان این که محور بازدارندگی در سراسر منطقه گسترش پیدا کرده گفت: در حال حاضر تئوری امت استیت که محوریت آن مبارزه با رژیم صهیونیستی است به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس و تنی چند از همرزمان پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه -سیزدهم دی‌ماه- در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. به همین منظور همایش پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی ترور سردار سلیمانی با محورهای تحلیل ترور شهید قاسم سلیمانی در چهارچوب حقوق بین‌الملل، نقش رژیم صهیونیستی در افزایش تنش در منطقه، آینده حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا، نقش گفتمان مقاومت در ثبات بخشی و انسجام اسلامی برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۲۲
زمانی برای زندگی کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
کشورهای خارجکی متوجه نشدند که امنیت خریدنی نیست ولی ما هم هنوز نفهیدیم که وارداتی نیست
نه که تا حالا وزارت امور خارجه کاره ای بود!
منتظریم.......................................!!!!
مردم را به جنگ دعوت نکنید

ما بدون آقازاده ها در هیچ جنگی شرکت نمی کنیم

نمیشه اینجا عده ای در جنگ باشند و آنطرف آقازاده ها خوشگذرانی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اينا گل پسر ها و گل دختر هاشون رو فرستادن بلاد كفر كه در امنيت باشند . اونوقت براي جنگ ياد ملت افتادن
ایرانی اصیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
کسی که ذاتا دروجودش غیرت باسد برای دفاع از عشقش خاکش وطنش نامپسش پرچمش دفاع میکند دفاع ازپطن به ایده تفکر مسایل دیگر ارتباطی ندارد دفاع ازکشور غیرت شرف وجدان ونامپس پرستی میخپاد ارتباطی به تفکر وایده هاندارد منافقین هیچکدام نداستند وسربازصدام شدند وعاقبتشان دیدیم ومیبینیم
همه اینها یعنی تنش بیشتر و چه فایده ای برای مردم داره ؟!!
تنها راه خلاص شده از تحریم ها یک بار و برای همیشه ساخت بمب اتمی است ، و گرنه تحریم ها سالیان سال و برای

نسل های بعدی نیز خواهد بود .... دولت های غربی فقط حرف زور رو میفهمن - دیدید که با برجام چه کلاه بزرگی سر

ایران گذاشتن
پاسخ ها
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
کره شمالی بمب اتم داره....انقدر تحریمش کردن که مردمش علف میخورن....
ما از هیچ جنگی نمیترسیم

خودتان بروید به جنگ
منت هم نزارید
اکنون که منابع و ثروت در اختیار شماست پس جنگ هم مال خودتان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
احسنت
به جای این همه جنگ بروید به مردم محروم و سیل زده سیستان و بلوچستان کمک کنید!
سلام بر رشد اقتصادی منفی 15 درصد و تورم 100 در صد
پاسخ ها
مسرور
| Germany |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
رشد منفی 15
به به ! ممنون اقاي فيروزابادي .
تابناك : ونزوئلا چهار برابر ايران نفت صادر مي كند ! حالا متوجه شدي چرا ؟
ما باید رابطمونو با کره شمالی حتی اگه شده در لفافه، خیلی استراتژیک کنیم
باید سوخت مورد نیازش را در ازای چندین .... تأمین کنیم
خودمونم باید نهایت تلاشمونو در این زمینه انجام بدیم. بمب هسته ای از نون شب هم برای کشور ما ضروری تره، دشمن ما وحشی و درنده است و تا نابودی ما کوتاه نمیاد، پس باید بدستش بیاریم، اونم چندتا،
باید برد موشکهایمان را به بالای 10هزار برسونیم، در حقیقت برادران عزیز و مجاهد سپاه مطمئنم وقتی ما خواب بودیم این کارو کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
موافقم.دیگه باید دست به کار شد.
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
به جای بمب درست کردن کارکنید صنعت و فرهنگتون رو پیشرفت بدید مثل ژاپن.اونوقت میتونید دنیا رو تسخیر کنید...
بیچاره تابناک سانسورچی که + - ها را سانسر میکند
بعضی ها خودشون به خواب زدن،مگه کره شمالی بمب اتم نداره اگه کمکهای جهانی نباشه مردمش از گشنگی میمیرند،بعد عده ایی فکر میکنم بمب اتم از نان شب واجبتره،داشتن بمب اتم از نداشتند دردسرش بیشتر ه،برید یکم مطالعه تون بیشتر کنید بعد اظهار نظر کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی