بازدید 19788
نظر نمایندگان موافق حذف زبان انگلیسی از مدارس؛

هدف حذف زبان انگلیسی از برنامه آموزش مدارس نیست،می خواهیم رفع انحصار کنیم

هفته گذشته، طرح رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی در مدارس کشور، از بحث‌برانگیز‌ترین موضوع رسانه‌های کشور بود؛ طرحی که قرار بود بر اساس آن، آموزش زبان انگلیسی از مدارس حذف شده و به آموزشگاه‌های زبان سپرده شود، ولی این طرح علاوه بر اینکه بار مالی برای اولیای دانش آموزان به همراه داشت، نقش آموزشگاه‌ها را نیز پر رنگ می‌کرد. اکنون از مجلس خبر‌هایی به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد، برخی نمایندگان امضاکننده اساسا از محتوای طرح باخبر نبوده‌اند.
کد خبر: ۹۳۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ 21 October 2019

اگر به خواسته دانش‌آموز باشد، مدارس باید تنها زنگ ورزش داشته باشند/ حذف ربان انگلیسی امکان‌پذیر نیستهفته گذشته، طرح رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی در مدارس کشور، از بحث‌برانگیز‌ترین موضوع رسانه‌های کشور بود؛ طرحی که قرار بود بر اساس آن، آموزش زبان انگلیسی از مدارس حذف شده و به آموزشگاه‌های زبان سپرده شود، ولی این طرح علاوه بر اینکه بار مالی برای اولیای دانش آموزان به همراه داشت، نقش آموزشگاه‌ها را نیز پر رنگ می‌کرد. اکنون از مجلس خبر‌هایی به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد، برخی نمایندگان امضاکننده اساسا از محتوای طرح باخبر نبوده‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ سال‌هاست موضوع رفع انحصار از آموزش زبان اگلیسی در کشور مطرح است و برخی مسئولان در دولت‌های گذشته نیز کم و بیش درباره آن صحبت‌هایی کرده بودند؛ اما اکنون گروهی از نمایندگان مجلس پیش قدم شده اند تا به این گفته‌ها جامه عمل بپوشانند.

نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و از طراحان این طرح در خصوص این موضوع گفت: اعتقاد ما این است که دانش آموز ما باید حق انتخاب آموزش زبان دیگر را داشته باشد.

اما در اینجا پرسشی مطرح می‌شود و آن اینکه آیا اساسا امکان آموزش چند زبان در مدارس کشور فراهم است؟

خانلری، عضو کمیسیون آموزش مجلس در این باره می گوید: این موضوع ایده آلی است، ولی فاصله زیادی با واقعیت دارد و هیچ زیرساختی برای آن در کشور وجود ندارد. از سوی دیگر در متن پیشنهادی نمایندگان آمده که برخی دانش آموزان علاقه‌ای به آموزش زبان انگلیسی ندارند و همچنین کیفیت آموزش زبان انگلیسی در کشور، کیفیت لازم را ندارد؛ بنابراین، وزارت آموزش پرورش مکلف به آموزش زبان از طریق آموزشگاه‌های تحت نظارت خود خواهد بود، و این یعنی دانش آموز برای آموزش زبان باید دست به جیب نیز بشود.

خانلری در این باره گفت: هیچ کس حق ندارد کسی را برای آموزش زبان وادار به استفاده از آموزشگاه‌ها کند. مشخص نیست چه استدلالی پشت این برنامه است. از نظر من، این کار عملی نیست و نمی‌شود با این کار سیستم آموزشی را جلو برد.

وی ادامه داد: استدلالی شنیده ام که برخی‌ می‌گویند دوست ندارند زبان انگلیسی یاد بگیرند. اگر ما سیستم آموزش کشور را بر مبنای امیال بچه‌ها طرح ریزی کنیم، تنها باید زنگ ورزش در برنامه مدارس داشته باشیم.

اما کوچکی نژاد، دیگر نماینده عضو کمیسیون آموزش در خصوص این موضوع اظهار داشت: اگر قرار است این کار صورت گیرد، باید درس‌های دیگر را نیز حذف کنند و بگویند بروید بیرون آموزش ببینید. قانون اساسی می‌گوید، آموزش‌های ضروری بر عهده دولت است و دولت باید رایگان آن را به همه آموزش دهد.

وی در ادامه یادآور شد: این کار خلاف قانون اساسی بوده و انجام آن غیرقانونی است و نمی‌توان دروس تخصصی و ضروری را نادیده گرفت.

با این حال، عمادی عضو کمیسیون آموزش که از طراحان این طرح بوده، درباره آن گفته است، آنچه مد نظر ما بوده، رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی است، اما نمی‌شود آن را حذف کرد و اگر قرار است اتفاقی رخ دهد، باید در محیط مدرسه باشد.

نقوی حسینی طراح این طرح گفت: این طرح هنوز خام است و باید در کمیسیون‌های تخصصی روی آن بحث شده تا تکمیل شود. در خصوص آموزش خارج از مدسه هم هر کس با توجه به سلیقه خود می‌تواند به این وسیله مهارت‌های زبانی خود را توسعه بدهد و دیگر نیاز نیست هر چه در مدرسه گفتند، قبول کند.

این نماینده در خصوص اینکه برخی نماینده‌ها با مفاد این طرح موافق نیستند و یا برخی از کلیات آن خبر ندارند، گفت: برخی تنها کلیات را می‌دانند و برخی هم فقط با برخی از مفاد آن موافقند؛ اما باید در کمیسیون تخصصی مورد بحث قرار گیرد تا اشکالات آن رفع شود. با این حال، وزارت آموزش و پرورش با این طرح مخالف است و اعتقاد دارند، این طرح در اوضاع کنونی، امکان اجرا ندارد و بسیاری از مناطق کشور امکانات لازم برای آموزش زبان‌های خارجی را ندارند.

البته این طرح اشکالات بسیار دیگری از جمله تعیین تکلیف معلمان زبان و مواردی از این دست دارد و ممکن است آسیب‌های زیادی هم به سیستم آموزش پرورش کشور وارد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶۶
حذف و رفع انحصار را از عربی شروع کنید

ما هم استقبال میکنیم
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
انگلیسی زبان کفار است و در جهندم همه بزبان انگلیس و روس و استعمار باهم سخن میگویند و زبان کفار قریش استو بهتر است از مملکت ما برود. و هرکس به این زبان بد مسلط است حبس ابد یا اعدام شود تا همه چیزها خوب شود و ما نجات پیدا کنیم
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خدا شفا بده دوست عزیز نعمت شما بر عکس اسم که داری بلای غیر طبیعی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اولا این زبان قرانی است و دین مردم و دوم هم اینکه بخشی از کشور عرب زبان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خواهان حذف عربی نیستم ولی وقتی عربی از کلاس سوم ابتدایی آموزش داده میشود در حالی که انگلیسی از کلاس هفتم و چهار سال دیرتر ،انحصار زبان انگلیسی که عملا زبان دوم و بعد از عربیست ، یک دروغ بزرگ است و شک برانگیز.
باید دید چرا نمایندگان متوسل به این دروغ شدند و چه نیم کاسه ای زیر این کاسه ی حذف انحصار خوابیده است در حالی که حتی شرایط آموزش زبانهای دیگر وجود ندارد .اصلا چرا نمایندگان حاضرند در ملاء عام دروغ بگویند.
یکی از احتمالات ، تبدیل کردن درس انگلیسی به درسی شبیه هنر است که عملا هیچگاه تدریس نمیشود و هر معلمی مثلا هنر درس میدهد .این بهترین راه برای عقیم گذاشتن و تو خالی کردن درس انگلیسی است( که البته تا به اینجا هم روش درست برای آموزش آن بکار نرفته است .) بااین روش هم ریشه زبان انگلیسی که زبان ارتباط با دنیا و علوم امروزیست در میآید و هم کسی نمیتواند به نبود آن اعتراضی بکند.
دلمان را خوش کرده ایم رای میدهیم و نماینده انتخاب میکنیم .
mehr
| Netherlands |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
اگه نمایندگان محترم هرکدوم سه بار گلمه اف ای تی اف را تونستند تکرار کنند قبول زبان انگلیسی را بردارید
نمایندگان‌ما مثل طوطی هستند فقط تقلید دیگران میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
وقتیکه تمام کشورها حتی چین و روسیه و ژاپن برای ارتباط و معاملات از انگلیسی که زبان بین المللی است استفاده میکنند انوقت عده ای از نمایندگان مجلس برای خودشیرینی چنین طرح های مضحک میدهندو پول و وقت مردم را هدر میدهند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
گفته بالا در باره نمايندگان که طرحي را نخوانده امضا مي کنند براي مردم بايد قابل تامل و نفکر باشد. چرا که اين اخلاق کاري که بدون آگاهي تصميم سازي بکنند؛ نشان از بي مسئوليتي دارد. طبيعي دست مايه اين تصميم ها قانون گذاري هاي نادرست و ويرانگر مي تواند باشد.
شرم بران نماینده ایی که بدون انکه بفهمه طرج چیه ان را امضامی کند
براستی کدام دانش آموز بعد از گرفتن دیپلم توانسته است انگلیسی یا عربی صحبت کند
متد غلط آموزش در سیستم آموزش و پرورش فقط هزینه روی دست بیت المال می گذارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تنبلی خودتو بحساب سیستم آموزش نذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
هپی نیو یر در فصل تابستان
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
نتیجه اخلاقی اینکه چشمت درست کار نمیکرد به جای دکتر و درمان بندازش دور یا قلب وکلیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
اطلب العلم ولو بسین
الان هم زبان انگلیسی در انحصار نیست تقریبا برای بیشتز زبانهای غیر انگلیسی مثل آلمانی ایتالیایی.فرانسه وحتی روسی آموزشگاه های خصوصی وجود دارد وباز جالب است که بعلت استقبال مردم بیشترین آموزشگاهای زبان خصوصی را نیز زبان انگلیسی تشکیل داده آنهم با فاصله خیلی زیاد .از طرفی در کنکور هم برای داوطلبان سایر زبانها پیشبینی لازم صورت گرفته بنا براین طرح این مسئله در شرایط فعلی جز اتلاف وقت گرانبهای مجلس خاصیت دیگری ندارد
همون بهتر که حذف کنید که امثالی مثل همین سایت دارد افراطی وار زبان فارسی را خراب می کند با وارد کردن کلمات بیگانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تو حرف نزنی چیزی نمیشه
تو تجارت رفع انحصار کنید که هر کالایی وارداتش دست یه فامیلتونه تو خودرو رفع انحصار کنید تا سالی 20 میلیون کشته ندیم تو این مملکت بگن ماست سفیده باورم نمیشه
اگر تصمیم گیری به عهده مسئولان ما باشد اولویت با آموزش زبان های عربی ، روسی ، هندی و چینی است.

براساس حفظ منافع ملت های این کشورها !!!!!!!!!!!!!!
به زبان انگلیسی احتیاجی نداریم. باید فقط زبان های روسی و چینی تدریس شود.
در حال حاضر:
زبان انگلیسی تنها ،زبان بین المللی دنیا است
این زبان فقط زبان کلامی امریکا و انگلیس نیست ،،،دقیقا تنها زبان بین المللی دنیاست
حالا چی شده :
بهتره که وقتی نمیتونید تا با مشگلات واقعی موجود در پیش پای مردم مبارزه کنید ، اقلا به فکر ایجاد مشگل جدید برای مردمتون نباشید
بچه ها ریاضی و شیمی و فیزیک و هندسه و جبر و اجتماعی و عربی و ... را هم دوست ندارن. لطف کنید اینها را هم از سیستم آموزشی حذف کنید تا بچه ها فقط برن مدرسه بازی کنند و برگردند.
چه استدلال خنده داری دارن برای حذف انگلیسی.
در تعداد زیادی از دانشگاه های کشورهای اروپایی به شرطی پذیرش فوق لیسانس میدهند که هم انگلیسی مسلط باشی و هم زبان آن کشور را، زیرا در آن دوره ها دروس به دو زبان تدریس میشود، پیشنهاد میشود در دوره لیسانس در ایران هم بعضی دروس به انگلیسی تدریس شود تا ادامه تحصیل در اروپا و یا روسیه اسانتر گردد.
احتمالا عده ای از نماینده ها در فکر ایجاد آموزشکده های زبانهای غیر انگلیسی یا حتی انگلیسی هستند تا جمعیت کثیری از مردم را به ناچار به سمت خودشان بکشند. احتمالا آموزشکده های کنکور هم بخاطر حذف کنکور از سالهای آینده، در حال لابی با مجلس هستند. بحث فقط سره سر کیسه کردن مردم هستش. خدا میدونه چه نقشه ای کشیده اند برای جیب مردم.
اقایون کل مشکل مملکت را حل کرده اند حالا فقط مانده زبان انگلیسی
اینکه در مورد اهمیت انگلیسی بخوایم صحبت کنیم یا لزوم تدریسش در مدارس کشور دو بحث کاملا جداست.
از نظر من چون اساسا سیستم اموزشی در این کشور بسیار ضعیف هست، اموزش یا عدم اموزس زبان انگلییی در مدارس عملا تاثیری ندارد.

اما اگه در مورد اهمیتش بخوایم صحبت کنیم بحث کاملا متفاوته .. همین بس که تمامی کشورهای دنیا این زبان را به عنوان زبان دوم انتخاب و روی ان سرمایه گذاری سنگین کردند، تمام مقالات علمی معتبر دنیا به زبان انگلیسیه، تمام معاملات تجاری و بازرگانی سیاسیو ... زبان انگلیسیه، بخش عمده اخبار، موارد در ارتباط با سرگرمی، فیلم، کتاب و... از طریق زبان انگلیسی منتقل میشه و مردم جهان با زبان انگلیسی با هم ارتباط برقرار میکنن

مسئولین کشور باید تکلیف خودشونو با خودشون روشن کنن که اصلا پیشرفت کشور و مردم و ارتباط با سایر جهان رو صلاح میدونن یا نه!!!
ببین با چه خبرهایی دارید مردم را سرگرم می کنند که از گرانی ها و اوضاع اقتصادی وخیم کشور اذهان منحرف شود !!
حتا این موضوع توسط نمایندگان که خود توانایی خواندن یک جمله به زبان دیگر را ندارند نباید مطرح شود.
تابناک یک بررسی در مورد کنکور ریاضی امسال انجام بده و ببین چه بلایی سر ریاضیات ۳ مقطع آخر در آوردن. بیشتر مباحثش رو زدن حذف کردن و فردی که میاد دانشگاه یه انتگرال و مشتق ساده هم نمی تونه انجام بده.
قصد فقط نابود كردن كشوره و حماقت.
گويا نماينده گرامي نمي داند که در مدارس آموزش زبان هاي ديگر نيز وجود دارد؛ ولي به دليل استقبال بيشتر ا ز زبان انگليسي مدارس به آموزش زبان انگليسي روي آورده اند. زبان ها آلماني، فرانسه، ايتاليايي و .... نيز قابليت اجرا دارند.
لطفا نماينده اندکي وقتي در اين باره بگذارد و اجازه بدهد که خود آموزش و پروزش و حتي وزارت علوم با هماهنگي همديگر موضوع را به روش علمي کارشناسي بکنند و از روش ها و تصميم گيري هاي من درآوردي کساني چون نمايندگان کم آگاه پرهيز شود و زيان کمتري به کشور وارد گردد.
آقاي نماينده محترم، لطفا قدري تامل و نفکر و کارشناسي را چاشني کار و تصميم خود بکنيد.
نکته دوم که مي توان پيش بيني کرد، برنامه ريزي براي توسعه مراکز خصوصي آموزش زبان به دليل برچيده شدن تدريجي مراکز کنکور است که پشت آن ها چه کسانی هستند. لطفا اگر رو راست هستند بفرمايند که آيا مافياي کنکور در حال مرگ است و هم اکنون مافياي زبان را علم مي کنند يا نه؟
زبان انگلیسی بین المللی است و نباید حذف یا اختیاری شود . زبان فارسی هم زبان رسمی کشور است ولی زبانهای عربی ترکی بلوچی کردی زبانهایی هستند که باید بصورت واحد اختیاری در مدارس و دانشگاه ها ارائه شود.
از نمایندگان محترمی که این طرح را به مجلس داده‌اند خواهش میکنم نمره زبان دوران تحصیل خود را برای اطلاع عموم منتشر کنند. اگر من در زبان انگلیسی ضعیف هستم نباید خواهان حذف (رفع انحصار) آن بشوم. انگلیسی‌ها بدند، امریکاییها اخند اما زبانشون که بد نیست. زبانشان را به عنوان وسیله ارتباطی ازش استفاده کنیم.
این آقایان می دانند انحصارچيست بااینکه فقط بازبان انگلیسی چون اسم انگلیس روش است آخ است.بااین طرح یادگیری زبان و بدنبال آن امکان ادامه تحصیل و دسترسی به منابع علمی درانحصارقشرخاص قرارميگيردوطبقه مستضعف نباید اجازه رشدوطرقي داشته باشند. انتظارداریم مشکلات اساسی مردم راحل کنند
لطفا رفع انحصار را از عربی شروع کنید.
گریه امان خنده نمیدهد
میشه از آقای نماینده تعریف کلمة "انحصار" رو پرسید. خیلی دوست دارم این مجلسی آیا با مفهوم انحصار آشنایی دارند. تو ایران که همه چیز انحصاریه ولی اصلاً ککشون نمی گزه و اصلا به طرح های ضد انحصار اعتقادی ندارند. بابا ول کنید این حرف رو "انحصار در یادگیری زبان". واقعاً که
لطفا اقای نماینده تشریف ببرن آلمان یا سوئد تا متوحه بشن مقطع فوق لیسانس و دکترا در کشور غیر انگلیسی زبان هم انگلیسی است
ایران باید پرچمدار نقش بر آب کردن نقشه‌ی استعمار پیر و استعمار نوین باشد. انحصار را از زبان انگلیسی برداریم و با آموزش حرفه‌ای زبان‌های عربی، روسی و چینی حال انگلیس خبیث و آمریکای وحشی را بگیریم. دانشمندان ایرانی فقط و فقط به زبان فارسی مقاله و پژوهش منتشر کنند تا دیگر کشورهای برای استفاده از پژوهش‌های دانشمندان ایرانی مجبور شوند زبان فارسی را یاد بگیرند.
مرگ بر آنگلوفیل‌ها و فرانکوفیل‌ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خیلی پرتی.
می شود یک مقدارربه کارهای لازم برسید ؟ الان معلم فرانسه یا روسی یا چینی یاآلمانی دارید ؟ چرا اینقدر مردم را نادان فرض می کنید ؟
قدرت بریتانیا و آمریکا در دنیا به شدت در حال افول است. بنابراین انحصار زبان انگلیسی باید برداشته شود. چه اشکالی دارد دانشمندان و متخصصان و اساتید ایرانی مقاله‌ها و پژوهش‌هایشان را فقط به زبان فارسی کار کنند و حداکثر ترجمه‌ای به زبان‌های فرانسوی یا آلمانی یا روسی یا چینی یا اسپانیایی و یا عربی منتشر کنند. انتشار مقاله و پژوهش به زبان انگلیسی را متوقف کنیم و حال استعمار‌های پیر و جوان را بگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
هموطن ناشناس این افاضات احمدی نژادی است . پس منتظر افول آمریکا و انگلیس هستی. فکر هم می کنی آلمان و فرانسه از آنها بهتر هستند.
با سلام
عربی رو از انحصار دربیاورید.
زبان آلمانی، زبان علم، فلسفه و صنعت است.
زبان فرانسه، زبان رسمی سیاست و حقوق است و دری است به فرهنگ، ادبیات و هنر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
جالبیش هم اینه که مکرون و همتای آلمانیش با هم انگلیسی حرف می زنن
زبان مادری ما این وسط همیشه قربانی شده، به جای زبان مادری ما باید انگلیسی یاد بگیریم!هیچ جای دنیا حتی افغانستان الان اینجوری نیست
من نمی دونم این نماینده ها با این همه مخالف چطوری رفتن تو مجلس!
پاسخ ها
زبل خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
همانطور که همه می دانیم
عجب ملتی که این چنین نمایندگانی دارند واقعا وای برما
قطعا با توجه به واقعیات جهانی بهتراست زبان عربی حذف وانگلیسی که زبان علم وارنباط در دنیاست تقویت گردد
حذف زبان انگلیسی از مدارس خیانت به فرزندان این کشوره.
به خاطر غیرمنطقی بودن توجیهات ، این مساله هرگز به قانون تبدیل نخواهد شد ولی داشتن چنین نمایندگانی نوبره
نمایندگان از بی کتری نمیدانند چکار کنند. این کار مربوط به وزیر اموزش و پرورش است نمایندگان به امور ترقی و اصلاح ساختار مملکت برسند
آموزش و پرورش اگر میخواهد فکری کند برای پرورش کاری کند . آموزش هم که رها شده است . حتی برای توزیع و تامین کتاب مدارس هم یک برنامه ریزی نمی توانند انجام دهند چه رسد به برنامه ریزی های زیر بنایی .
کتاب مدارس امسال در بعضی مدارس 28 مهر توزیع شد و شاید هنوزهم در برخی مدارس توزیع نشده باشد .
آقایان نمایندگان مجلس اگر می توانند فکری بحال این موضوعات پیش و پا افتاده بکنند . .
اگر نتوانیم علم را از سایر ملت ها به دست بیاوریم چطور می توانیم علم تولید کنیم.
اگه منظور از رفع انحصار همان افرادی که پشت آموزش زبان مادری بودند نباشد خوب است چون در غفلت دولتمردان برخی نمایندگان دنبال گسترش زبان ترکی در ایران هستند و شاید این مسیرجدیدی پس از شکست در ترویج آموزش زبان مادری و به حاشیه بردن زبان رسمی کشور یعنی زبان فارسی باشد.
لازم نیست شما تصویب کنید که چه چیز انحصار نشود ... ملت بر اساس نیاز تصمیم می گیرد .. زبان انگلیسی هنجار بین المللی است ..
مغزم داره میترکه از شنیدن این خبر
نمایندگان محترم،
انصافاٌ بفرمایید در مالزی که زبان دوم انگلیسی و بسیار فراگیر است مسلمانی بیشتر است یا در کشور ما که زبان عربی بسیار زودتر از انگلیسی تدریس می شود.
این نماینده ها مجلس فقط می خوان هزینه های دولت را کم کنن و مردم را مجبور کنن فرزنداشون را با هزینه خودشن بفرستن برا اموزش زبان خدا لعنت کنه افرادی که تو این مملکت دارن به مردم ظلم میکنن
نمیدونم کدوم آقازاده ای آموزشگاه زبان انگلیسی زده و با حذف زبان از مدارس میخواد مردم مجبور بشن برای یادگیری به آموزشگاهها مراجعه کنن
کشوری که در سند چشم اندازش می خواهد قدرت اول منطقه بشه و این با تکیه به علم و فناری است داره زبان انگلیسی که زبان مشترک علم دردنیاست را حذف می کنه
پیشنهاد می کنم یکی از شرایط فارغ التحصیلی از دانشگاه های ایران در مقطع کارشناسی، شرکت دانشجویان در یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس) و کسب نمره لازم باشد.
زبان انگليسي زبان غالب است و بيشترين افراد و كشور ها با اين زبان صحبت مي كنند رفع انحصار از طريق محدود كردن خودمان امري بچه گانه است ، اصلا صورت مسئله اشتباه است
اینکه بخوان زبان انگیلیسی رو‌ حذف کنن خیلی بده چون بیشتر خوانواده ها پول کلاس زبان ندارند و خیلی از بچه ها دوست دارند انگیلیسی را یاد بگیرند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل