بازدید 63565

راه‌آهن جنجالی اصفهان - شیراز + تصاویر

رفع عيب موجود هزينه سنگين مالي و اتلاف‌وقت قابل توجهي در بردارد/از 10كيلومتري ايستگاه شيراز هنوز زيرسازي نشده/افتتاح سمبوليك بود كه بالاخره اين‌هم ‌يك نوع افتتاح است/در اولين سفر مردم به جاي 12ساعت 24ساعت در راه ماندند.
کد خبر: ۸۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۷ 28 February 2010
ساليان سال شيرازي‌ها چشم به راه ورود قطار به شهرشان بوده‌اند، قطاري كه قرار بود مسير تهران را به اين شهر برساند اما در زمان پهلوي براي رونق صنعت نفت مسيرش تغيير كرد و از اهواز سر درآورد. از آن زمان به بعد شيرازي‌ها در تكاپو رساندن راه‌آهن به شهرشان بودند، دست‌آخر در خرداد‌ماه امسال در خبرگزاري‌ها اعلام شد، «راه‌آهن به شيراز رسيد»، با گذشت چند ماه در پي حواشي كه راه‌آهن شيرازـ‌اصفهان، مبني بر نمايشي بودن اين افتتاح ساخت،يك خبرگزاري دولتي نوشت «در هواي سرد زمستاني،‌در غروبي زيبا ...»

قطار به شهر شيراز رسيد و توصيفي احساسي از اين اتفاق كه براي شيرازي‌ها جنبه عاطفي ندارد ساخت، راه‌آهني كه هشت ماه پيش افتتاح شده بود، اما پيگيري‌هاي ايلنا به اين‌جا رسيد كه هم توصيف رمانتيك آن خبرگزاري دولتي با آن چند عكسي كه در هر ايستگاه راه‌آهن مي‌شد گرفت كذب بود و هم آن افتتاح پر سر و صدا نمايشي.

آغاز كار در دولت هشتم يا دولت نهم؟!

به گزارش خبرنگار ايلنا، مناقصه عمليات اجرايي اين پروژه در تاريخ 25اسفنماه سال 1380 انجام و قرارداد آن در تاريخ 28اسفندماه همان سال، طي شماره 83048/81 ابلاغ شد، اين در حالي است كه روز افتتاح اين پروژه با حركت نمادين يك قطار در تاريخ 13خرداد ماه سال 88 وزير راه وقت در سخنراني خود آغاز و پايان عمليات اجرايي اين پروژه را در دولت نهم خواند، در حالي‌كه بر اساس گزارش عملكرد قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا (پيمانكار قطعات 20و 21 و 22 راه‌آهن اصفهان ـ شيراز)، مورخ آبان‌ماه 1382 ، در مورد بخش ابنيه فني قطعات مورد پيمان، پي‌كني65 درصد، بتن‌ريزي 40درصد، بتن پيش‌تنيده 61درصد، اجراي شمع 87 درصد و در بخش تونل آن قطعات، حفاري 13درصد، شاتكريت13 درصد، آماتوربندي 16درصد، قالب‌گذاري 40 درصد و در عمليات خاكي قطعات، 28 درصد خاك‌ريزي و 21 درصد خاكبرداري انجام شده تا پايان آبان 1382 بوده است كه در گزارش شهريور ماه 1383 مهندسين مشاور پارس (مشاور طراحي و نظارت پروژه راه‌آهن) حجم كار انجام شده در پي‌كني و شمع 83 درصد و بتن‌ 45 درصد، در خاك‌‌ريزي 49 درصد، خاك‌برداري 25 درصد و بتن پيش‌ساخته 86 درصد گزارش شده و به استناد همين گزارش بيش از سه ميليون تن كيلومتر سيمان و ميل‌گرد به پروژه حمل شده است.

افتتاح نمادين

13 خرداد امسال واگن‌هاي راه‌آهن ساعت 9:45 صبح شيراز را به مقصد اصفهان ترك كردند و ساعت 11:20 در حدود 55 كيلومتري از جلوي نقش رستم عبور كردند و ساعت 13:7 دقيقه به ايستگاه سعادت‌شهر در حدود 100 كيلومتري نقطه حركت رسيدند، يعني با يك حساب سرانگشتي با سرعت حدود 30 كيلومتر در ساعت.

يك‌كارشناس راه و ترابري در مصاحبه‌اي با روزنامه افسانه گفته‌است:« بعد از عبور واگن بر روي ريل‌هاي راه‌آهن كافي است، چند كيلومتري را پياده‌ روي ريل‌ها قدم زد و شاهد نشست پي‌درپي ريل‌ها و تراورس‌ها بود و پشت عبور واگن نيز شاهد شكستن بعضي تراورس‌هاي بتني بوديم.

ريل‌هاي بسياري را مي‌توان مشاهده كرد كه در سطح و ارتفاع دچار انحراف شده‌اند و حالت سينوسي به هم زده‌اند كه همه اينها بيشتر بر اساس تعجيل در كار اجرا و عدم زيرسازي مناسب است كه به حق وزير راه و ترابري دولت هشتم قبل از افتتاح متذكر شد اما وزير راه و ترابري دولت نهم به جاي بررسي اين موضوع با حالت تدافعي تذكر ايشان را مزاح و شوخي تلقي كرد و نتيجه آن را اكنون مي‌بينيد.»

پس از حركت اولين قطار جمعي از مهندسين استان فارس در نامه‌اي خطاب به رئيس شوراي فني استان، كميته نظارت بر پروژه‌هاي عمراني، رياست دادگستري استان، دادستان شيراز، رئيس بازرسي استان، دفتر بازرسي مقام معظم رهبري، سازمان نظام مهندسي از افتتاح زودهنگام راه‌آهن شيراز ـ اصفهان در حالي كه پيش از افتتاح مسئولين و كارشناسان بارها بر اجراي عجولانه و غيرعملي و ناايمن اين پروژه خبر داده بودند و حتي نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي و يكي ازنمايندگان مردم در شوراي شهر به اين اقدام معترض شده‌ بودند، شكايت كرده و عمق فاجعه را به شرح زير توصيف كردند:

1ـ با حركت اولين قطار و آن هم با سرعت بسيار كم ازحد معمول (حدود 30 كيلومتر در ساعت) بسياري از تراورس‌ها (قطعات بتوني پيش‌تنيده) ترك خورده و بعضا در بستر روسازي (لايه SUB GRADE) فرو رفته و موجب نشست تراورس‌ها شده است.

2ـ خطوط آهن به دليل مشكلات ياد شده و ساير اشتباهات اجرايي، دچار پيچيدگي و جابجايي بسيار خطرناك شده و عبور مجدد قطار از روي آن تا زمان برچيدن ريل‌ها و تعويض آن غيرممكن ساخته است.

3ـ راه‌آهن شيراز ـ اصفهان در شرايطي افتتاح و بهره‌برداري شد كه هنوز بسياري از ايستگاه‌هاي آن فاقد سيستم كنترلي حركت قطار (سيگنالينك) هست، لذا حركت قطار آن هم با مسافر، فاقد ايمني و خسارت‌بار است.

در اين نامه خطاب به مسئولين تاكيد شده است: هر گونه حركت دوباره قطار در شرايط كنوني غيرايمن و برخلاف استانداردهاي ملي و بين‌المللي است و احتمال خروج قطار از مسير خود، قطعي و بروز خسارت جدي است.

در نامه فوق پيشنهاد شده است به منظور رفع عيب موجود، ابتدا مي‌بايست تمام ريل‌ها، تراورس‌ها و بالاست از روي مسير جمع‌آوري شود و سپس زيرسازي نشست پيدا كرده و تغيير شكل داده، مجددا بازسازي و مرمت شود، آن‌گاه پس از اجراي لايه «بالاست» با استفاده از ريل‌ها و تراورس‌هاي جديد كه فاقد پيچيدگي‌ و ترك باشد، ريل‌گذاري دوباره انجام گيرد كه در اين صورت، اين دوباره‌كاري، هزينه سنگين مالي و همچنين اتلاف وقت قابل توجهي در بردارد.

قطار باربري كه فرداي حركت اولين قطار از شيراز، از ريل خارج شد، سند محكمي بود براي صحت نامه فوق.(اين نامه را يكي از مهندسان امضا كننده‌ي آن به ايلنا رساند كه از ارسال آن به مسئولان مطمئن نبود)

راه‌آهن شيراز ـ اصفهان فعال نيست

اكنون با گذشت هشت ماه از افتتاح راه‌آهن شيراز ـ اصفهان و شنيدن حرف‌هاي متعارض فراوان در حالي كه مسئولان دولتي مي‌گويند در هفته يك بار قطاري به سمت مشهد حركت مي‌كند و ليستي از آژانس فروش بليط در شيراز ارائه مي‌دهند، و اين در حالي است كه اين خط قرار بوده شيراز را به اصفهان وصل كند، و در هيچ‌جا اسمي از مسير اصفهان نيست.

هيچ‌كدام از آن دفاتر فروش نيز بليطي از شيراز به مقصد مشهد ندارند، در سايت «رجا» در قسمت فروش بليط نيز هيچ اسمي از شيراز نيست و در مجموع اخبار نواحي از ناحيه‌‌اي در استان فارس خبري ديده نمي‌شود. اين در حالي است كه در واقع ايستگاه‌ موقتي هم كه روز افتتاح قطار از آن حركت كرده در شهرك صدرا در 10كيلومتري ايستگاه شيراز كه واقع در منطقه قصر‌قمشه است بوده و آن منطقه تا ايستگاه شيراز هنوز حتي زيرسازي هم تكميل نشده است.

علي زحمت‌كش، رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شيراز به خبرنگار ايلنا مي‌گويد: راه‌آهن شيراز در راستاي مسئوليت من نيست اما آنچه من مي‌بينم اين است ايستگاه اصلي شيراز در قصرقمشه در دست احداث است و هنوز ايستگاه آن كامل نشده كه به بهره‌برداري برسد ضمن اينكه بخش انتهايي خط كه راه‌آهن را به ايستگاه متصل مي‌كند، هنوز در حال انجام عمليات عمراني است.

همچنين مهدي‌‌خاني نايب رئيس شوراي شهر شيراز در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا نيز متذكر شد:‌راه‌آهن شيراز ـ اصفهان هنوز شيراز به اصفهان نيست، بلكه شهرك صدرا به اصفهان است كه بليط همين را هم ما هنوزنتوانستيم تهيه كنيم!!

مهدي‌خاني مي‌گويد: يك افتتاح سمبوليك بود كه خب بالاخره يك نوع افتتاح است، ديگر.

وي درباره مشكلات اين راه‌آهن به عدم حضور شركت‌هاي مسافربري اشاره كرد و گفت: از آنجايي كه اگر در اين خط اتفاقي براي مسافرين بيافتد مسئوليت آن با شركت‌هاي مسافربري است، طبيعي است كه با توجه به شرايط غيراستاندارد اين خط،‌هيچ شركتي اين ريسك را قبول نمي‌كند.

وي تاكيد كرد: بايد روند مثل باقي كشورها پيش مي‌رفت، كه نرفت، هنوز 20 درصد كار باقي‌ مانده بود كه راه‌آهن شيراز- اصفهان افتتاح شد، بايد در حركت اولين قطار مسافربري كه پس از حركت چند قطار باربري است پيمانكارها و خانواده‌هايشان با سلامت از روي ريل سفر كنند كه در اولين سفر اولين قطار مردم را به جاي 12 ساعت 24 ساعته به تهران رساندند.

نايب رئيس شوراي شهر شيراز نيز مي‌گويد: ما به عنوان مقامات محلي شيراز مي‌گوئيم هنوز راه‌آهن شيراز ـ اصفهان فعال نيست.

شهردار شيراز درباره راه‌آهن شيراز ـ اصفهان حرف نمي‌زند ، او اين موضوع را سياسي مي‌داند.

مسئولان دولتي نيز پس‌از ايجاد شبهات در باره‌ي افتتاح راه‌آهن شيراز-اصفهان براي توجيه اين افتتاح آن را افتتاح اتصال راه‌آهن شيراز به خط راه‌آهن كشور خوانندند.































تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
براي تبليغات شب قبل از انتخابات كه خوب بود.
بدبخت ها، بازتابی ها خیلی بیچاره اند .
فقط دکتر اطاعت دروغ می گفت بقیه راست میگن!!!!!!
مثل پروژه تهران پرديس كه فعلا بسته شده درحاليكه حدود 40 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است افتتاح نمادين شد ما تا كي بايستي پروه هاي نيمه تمام را افتتاح كنيم اگر ما دولتهاي قبلي را انتقاد مي كنيم چرا باز هم در اين زمينه راه آنها را با قوت ادامه دهيم به نظر من نمايندگان مجلس بايستي خيلي در موراد سختگير باشند و نسبت به اين موضوعات با وزيران مربوطه شديد برخورد نمايند
خوب کاری ندارد می دهند از اول بسازند پول مفت گنجشک مفت
راه آهن راه انرازی شده . فقط باید زحمت کشیده خطوط را نگاه کنید و پیاده دنبال کنید حتما به شیراز می رسید .
قابل توجه حجت السلام حسینیان که ادعا می کردند راه آهن فعال است !
تاکنون چندباردراین مورد مطلب نوشته اید و هیچ پاسخی ازطرف دولتمردان شنیده نشده وباز مثل گذشته هزینه این قبیل ندانم کاریهارا مردم باید بپردازند
باور کنید فعاله. اسنادش هم تو وزارت خارجه موجوده !!!!!!!!!111
ببخشید همین شما نبودید که بهد از مناظره دکتر اطاعت یک گزارش کامل از این خط تهیه کردید و حتی با کارکنان قطار هم مصاحبه کردید و دکتر اطاعت را به دروغگویی متهم نمودید؟ قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؟
افتتاح سمبولیک هم یک نوع افتتاح است دیگه !
چرا دروغ میگید!!
یکنفر در یک برنامه زنده تلویزیونی (دیروز امروز فردا) جلوی چند میلیون نفر گفت :چون بچه همون وراست خودش از این خط عبور و مرور میکنه!!
چی بود اسمش......آهان روح الله حسینیان!!!!
درغگو برو تو سايت رجا زمانبندي حركت اين قطار رو ببين
آقای حسینیان به خاطر دفاع اشتباهشان باید عدر خواهی کنند. هم از مردم هم از آقای اطاعت.
مثل سهام عدالت که تو خرداد دادن و تموم شد.فقط مصرف داخلی و برای انتخابات.
تابناك نيمه پر ليوان را ببين
امیدوارم دولتی ها و طرفداران دولت این تصاویر رو ببینند!اگر نگن منتاژه و کار فوتو شاپ هست!!
اگه احمدي نژاد راس مي‌گه از وزير راه كه افتتاش كرد تا استاندار كه با كلمات و الفاظ محكم! منتقدان رو به مبارزه با اسلام متهم كرده بود، همه رو اخراج كنه؟ شما چي مي‌گين؟
مگه قرار بود روی این ریل قطار هم حرکت کند؟ عجب اشخاص ناسپاسی داریم...ها والله...
قابل توجه آقای روح الله حسینیان که در برنامه رو به فردا فرمودند .
دکتر اطاعت همین حرف رو زد
وقتی امنیت جانی مردم صرف تبلیغات شود نتیجه ای جزء این در بر نخواهد داشت
دولتیها اشتباه می کنند من خودمشیرازیهستم به رجازنگ زدم حدود یه ماه پیش گفتم بلیط واسه شیراز می خوام گفتند هنوز بازگشایینشده برای فروردین امسال برنامه ریزی کردند
الان همکه رفتمبه سایت رجا اسم شیراز هست اما قطاریدر کار نیست که به مقصد برسه یا ازمبدا شروع به حرکت کنه.
کلی خندیدیم.مرسی
بنده يكي از مسئولين فني اين پروژه هستم اطلاعلت فوق علاوه بر اينكه كاملا درست است خيلي از مسائل آن هم ذكر نشده مثلا ميلياردها دلار ارزي كه براي تهيه تراورس هاي جايگزين زيرسازيهاي مجدد تعويق در فعاليتهاي ريلي استان بي ابرويي دست اندركاران دولتي پروژه هزينه هاي تحقق نيافته 7 پيمانكار طرح صدماتي كه به واگنها رسيده است و اين همه بلاتكليفيها واقعا وحشتناك است
من كه گيج شدم آخرش كدومتون راست مي گيد فكر كنم تنها راهمون براي كشف حقيقت در وضعيت موجود مشاهدات شخصي باشه!
سلام
شما كه ادعاي بي طرفيتون ميشه چرا اين گزارشو الان منتشر كرديد. اين گزارش رو يك سايت بي طرف بايد همون خرداد ماه براي مرئم منتشر مي كرد . نه الان
خدايا تو خودت شاهد اين مظلوميت موجسبز باش.
يا حق
اي كاش يك نفر بود به جاي گرفتن هزينه يك نهار كه سر جمع آن شايد 2 ميليون تومان نمي شد . به اين موضوع رسيدگي مي كرد كه ميلياردها تومان پول بيت المال را هدر مي دهد. آيا اين كارها براي رضاي خداست
اظهار تاسف هم ديگر براي دردهاي اين كشور بي فايده است
برای مردمی که هنوز دلسوزانه و از سر صدق و صفا و شاید هم به خاطر اعتقاداتی که دارند سنگ این دولت را به سینه میزنند باید گریست. آمارهای دروغ و مردم را به بازی گرفتن برای دستیابی به اهداف سیاسی در این مملکت به امری عادی تبدیل شده و اصولا دروغ قباحت خود را از دست داده است.
فقط 10% از این تخلف ها کافی بد تا دولت در یک کشور را به دادگاه ببرند.ما تو چه کشوری داریم زندگی می کنیم؟
مگه بیچاره جناب اقای اطاعت چیز دیگری بجز نوشته شما گفتند که این همه مورد هجمه شما و سایر اصولگرایان قرار گرفتند؟ ایا کسی و ارگانی در این مملکت نیست تا به این دولت بگوید چرا این کار را کردید؟
مرحبا به اين سازندگي دولت نهم ، اگر همه سازندگيهاي كشور مثل اين راه آهن باشه ...
کسانی که پول مردم را اینگونه نابود میکنند باید محاکمه و مجازات شوند حتی کسی که این افتضاح را افتتاح کرده است
آيا مسئولين مربوطه نبايد استيضاح شوند؟
آيا دادستان محترم نبايد براي اين كلاهبرداري پا پيش گذارند؟
آيا نباي از مردم ايران بخصوص شيرازي هاي عزيز عذر خواهي انجام شود؟
آيا .. آيا .. آيا
اللهم عجل لولیک فرج(ع)
این عکسها دروغه و ماله افغانستانه . دکتر بهبهانی که بیخودی چیزی را افتتاح نمی کنه !!!!!
احتمالا شما با دولت دهم خصومتی ندارید
اختلاف خانوادگی چطور ؟
من هر روز از این مسیر از شیراز به تهران می ایم و بر می گردم.
اخرین سوال استانداری ها در دهه فجر در مورد عملکرد ادارات استانها این بود
شما اختلاف خانوادگی ندارید؟
متاسفانه دولت از این افتتاح تنها برای تبلیغ انتخابات و درست چند روز قبل از مانده به برگزاری انتخابات بهره برداری کرد که جا دارد قوه قضاییه و نمایندگان مجلس واکنش نشان دهند که البته نمایندگان شیراز ( دستغیب) بارها به این افتتاح سمبلیک واکنش نشان داده اند. با تشکر فراوان از سایت وزین تابناک- امیدوارم چاپ شود
آخرين عكسها متعلق به ساخت پل در ورودي شهرك صدرا است اين پل در برنامه ساخت نبود چون راه آهن مستقيم و از كنار جاده به طرف شهرك بزين ميرفت و در ايستگاه بزين شيراز متوقف مي شد اين زمينها از صدرا تا بزين متعلق به آقاي ن. زاده از نزديكان يكي از مسئولين استان است ولي 2 سال پيش با متصاعد شدن قيمت زمين ناگهان برنامه عوض شد و قرار شد راه آهن از زمينهاي آنطرف جاده يعني طرف قصر قمشه كه املاك كشاورزان قصر قمشه و اراضي تعاوني مسكن كاركنان پتروشيمي در آن واقع شده بود رد شود و اين جابه جايي فقط بر اساس حفظ ارزش زمينهاي آقاي ن زاده بدليل مجاورت با ايستگاه و نفوذ سياسي ايشان بوده هم اكنون سازمان بازرسي استان فارس بعد از گذشت چند سال جديدا پي گير اين فساد اداري شده است ولي چه سود كاري كه بايد بشود شده است و حالا اين همه شاكي مانده و پلي ساخته نشده و ريلي كشيده نشده
خشته نباشند!
دولت خدمتگزار فرق بين افتتاح و كلنگ شروع به كار را متوجه نميشود.
تو رو خدا خدمات دولت عدالت محور را اينگونه نشان ندهيد . اين راه آهن كه از پول مردم ساخته نشده قربونت برم .
آفرين به نمايندگان ملت در مجلس كه پس از افتضاحات متوالي آقاي بهبهاني وزير راه در عرصه جاده ها ، حمل و نقل هوايي و ريلي دوباره در يك حركت كاملا انقلابي و نه جناحي به ايشان مجددا راي اعتماد دادند تا اعتماد ملت به خود را مخدوش كنند.
این همان راه آهنی نبود که آقای طاعت در برنامه رو به فردا از افتتاح زود هنگام آن صحبت می کرد و آقای حسینیان در برنامه بعدی گفت مردم و از جمله خود من مرتبا از ان استفاده می کنیم و هیچ مشکلی ندارد
ایشاالله که اقای حسینیان این تصاویر رو می بینندو یادشون میاد در برنامه رو به فردا چه سخنرانی در وصف راه اهن شیراز کردند حالا بیان جواب بدن یا اگه جراتشو دارند از وزیر سوال کنند
گلي به گوشه جمال آقايان و ما
خدا خير بده به صدا و سيماي عزيز و اطلاع رساني به موقعش در زمينه هايي غير از مشكلات موجود در كشور
مویر مسوول محترم سایت تابناک
لطفا یک گزارش کامل و کارشناسی از راه آهن زاهدان - بم که تکه ناقص جاده ابریشم است تهیه فرمایید. ای خط نیز قبل از انتخابات با حضور وزیر افتتاح شد اما ......
از زاهدان
با سلام و خسته نباشيد.متاسفانه افردي كه در راس كارهاي اجرايي اين گونه امور هستند هيچگاه پاسخگو نيستند و هزاران بهانه مياورند و تازه دوران تصدي انها با اين همه معايب ميشود جزو سوابق ارزشمندشان.
رای آوردن به هر قیمتی
این عکسها روبه احمدی نژاد نشان دهید ما میدانیم چه خیانتی شده است
مي گفتن اين عكسا كار فتوشاپه. والا مونديم قسم حضرت عباس رو باور كنيم يا دم خروس را! يا علي(ع)
پس خدايا شكر كه روي ادمهاي دروغ گو سياه مي شود ممنون كه اين تصاوير را نشان داديد
فقط مردم ساده لوح رو گول می زنند
و چقدر زود مردم ما فراموشکار می شوند و این موارد رو از یاد می برند
این عکس ها رو 2 روز بعد از افتتاح پیش یکی از حامیان سرسخت رئیس دولت (از اساتید دانشگاه شیراز) بردیم و ایشون گفتند شما تخریب می کنید و برید و نگاه کنید. هرچه گفتیم این عکس ها رو خودمون گرفتیم زیر بار نرفت که نرفت اما امروز ...
بیچاره جواد اطاعت خودشو کشت تا اینا رو ثابت کنه ولی حسینیان با کمال پررویی در مناظره بعدب همه را رد کرد و ادعای عجیبی کرد که هم اکنون هفته ای یکبار این قطار در حال تردد است.
خدایا خودت عاقبت این دروغگویان را که دروغ را از راست هم راحتتر به زبان میاورند مانند قوم نوح گردان.
با این اوصاف من بودم تمام کسانی که توی تلویزیون میگفتن این خط راه آهن داره کار میکنه و روزانه تا قطار از روش رد میشه رو به جرم دروغ پراکنی مینداختم زندان !!
این افتتاح بی سرانجام ایاچیزی جز تبلیغات انتخاباتی نبود .
امان از هدر دادان بیت المال.
طفلی دکتر اطاعت چقدر در این چند روز بعد از مناظره حرفهای بی مربوط به او نسبت دادند البته اگر این عکسها هم فردا توسط خبرنگاران فعال و فهیم صدا و سیمای ملی!! کشف رمز و فتو شاپ نگاری و .....اعلام نشه خصوصا 20:30 راستی کسی از کامران نجف زاده خبر داره؟ چرا فرستادنش فرانسه ؟ لابد پاداش خوش خدمتیهاش رو از دولت فخیمه گرفته همانطور که قاضی!مرتضوی گرفت
در زمان دولت سازندگی بنده شاهد بودم که پروژه 10% پیشرفت داشت ولی متاسفانه در همان زمان افتتاح شد و پس از چند سال(سه سال بعد) مجدداً اففتاح شد آن را هم بگوئید .
از تصاوير دروغويان واقعي براي مردم مشخص مي شوند با تشكر از تابناك
چطور می تونن بخاطر طبلیغات با جون مردم بازی کنن؟؟؟
در ملات سیمان کم فروشی کرده
گر حکم شود که مست گیرند
باید که هر آنچه هست گیرند
راه آهن اصفهان_شیراز دروغه ؟؟؟!!!
اینهایی که ای راه آهن بسیار مجهز را نمی بینند دشمنان این نظامندکه میخواهند دولت کریمه را با دشمنی دیرینه خود در نظر مردم بینای ما خراب کنند
یا علی
کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن.
جالب است آقای اطاعت هم در آن مناظره معروف هم همین را گفت، ولی تا چند هفته بعد از آن مناظره به ناحق صدا و سیما بر علیه او بسیج شده و مدام گفتند که او دروغگو است و این راه آهن مدت ها است با ظرفیت بالا کار می کند. بدون اینکه به ایشان حق دفاع کردن از خود بدهند. حتی آقای حسینیان در همین برنامه حاضر شد و با اعتماد به نفس بالا گفت: «آقای اطاعت خلاف واقع گفته، من خودم اهل استان فارسم و تا اکنون هزاران مسافر از این قطار استفاده نموده اند» ، خوب حالا سؤال این است که چرا قوه قضائیه دخالت نمی کند و دروغگو واقعی را مشخص نمی کند؟ چرا عده ای خاص با گرایشی مشخص خود را صاحب صدا و سیما و کل ایران می دانند و هرچه می خواهند آزادانه می گویند و مدام طرف مقابل را با انواع تهمت ها و افترا ها مواجه می سازند، و هیچ کس را جرأت برخورد با آنها نیست؟ ریشه کار در کجا است و عدالت واقعی را چگونه می توان محقق ساخت؟؟؟
این مطالب باید در صدا سیما گفته شود تا وقتی براحتی آبروی یک مسلمان توسط آقای ایکس ریخته میشود مردم قضاوت کنن خدا کند که بیایی مردم خسته شدن
طرح برای جمع آوری رای بود
آقای وزیر راه جوابگو باشید لطفا.
با بی دقتی جلو رفتن که هنر نیست و زیرکوبی افتضاح انجام دهید و الکی ذوق کنید آن وقت نتیجه اش حیف و میل بیت المال میشه حالا خیلی قشنگه؟
واقعا ملت را چه تصور كرده اند؟!!!!!!!!خوب معلومه يك مشت خس وخاشاك كه ارزش توضيح دادن ندارد!
خيلي جالب بود...........
یعنی هیچ کس تا الان نظر نداده؟!!!!!!!!!!!!
یا سلام
هزینه این دوباره کاریها از جیب کدامین ملت است؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار