بازدید 20749

حاشیه های مراسم افتتاحیه المپیک 2010 ونکوور + عکس

کد خبر: ۸۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۷ 13 February 2010
مراسم افتتاحیه المپیک 2010، از ساعت 5:30 صبح امروز به وقت تهران، با حضور بیش از 60،000 تماشاگر، در مجموعه BC Place ونکوور برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری ایرانیان کانادا (ایرانتو) و فارس، مراسم افتتاحيه اين دوره از مسابقات با شكوه هر چه تمام تر و در برابر چشم علاقمندان به رقابت‌هاي المپيك زمستاني كه از كشورهاي دور و نزديك خود را به ورزشگاه بي سي ونكوور رسانده بودند، آغاز و با اجراي مراسم آيين‌هاي سنتي كشور كانادا پيگيري شد.

در این مراسم پس از سرود ملی کانادا، ورزشکاران از مقابل جایگاه رژه رفتند. سپس برنامه های هنری و نمایشی به اجرا در آمد.

در ادامه بيش از 2700 ورزشكار به نمايندگي از 82 كشور شركت كننده مراسم رژه را آغاز كردند. در اين بين كاروان اسكي ايران با پيراهن هاي سفيد و شلوارهاي قهوه‌اي متشكل از 4 اسكي‌باز همراه با رئيس فدراسيون و مربيان تيم ملي به پرچمداري مرجان كلهر وارد ورزشگاه شده و مورد تشويق حاضران قرار گرفت.

در انتهای مراسم، خانم میشل ژان، فرماندارکل کانادا و نماینده ملکه انگیس، آغاز رسمی بازیها را اعلام کرد.

در این مسابقات که 17 روز بطول خواهد انجامید، 5،500 ورزشکار از 80 کشور جهان به رقابت خواهند پرداخت.

صبح امروز ، مشعل ویژه بازیها، پس از 105 روز گردش در تمامی شهرهای کانادا، بار دیگر به ونکوور بازگشت. ضمن اینکه مخالفان برگزاری این رویداد، با انجام تظاهرات، مسیر حرکت مشعل را تغییر دادند.

امسال و در این فصل از سال ، بدلیل پدیده « گلوبال وارمینگ» ، هوای منطقه بریتیش کلمبیا، بین 6 تا 10 درجه بالای صفر باقیمانده و از مدتها قبل، بارش برف متوقف شده است. با توجه به ذوب شدن برف های موجود برگزارکنندگان بازیها ، مجبور به انتقال برف از نقاط دیگر، به پیست های اسکی شده اند.

این درحالیستکه سایر شهرهای کانادا، شاهد زمستان سرد و پربرفی هستند.

در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه:

- گروه ده نفره پلیس سلطنتی کانادا که پرچم این کشور را با خود به داخل سالن حمل می کردند، به صورت ناهماهنگ رژه می رفتند و جهت حرکت دست های افراد دو طرف پرچم؛ برعکس بود!

- یک دختر نوجوان به نام "نیکی یانوفسکی"، بخشی از سرود ملی کانادا را به انگلیسی و بخشی را نیز به فرانسه اجرا کرد.

- در پی کشته شدن یک ورزشکار گرجی در تمرینات مقدماتی، اعضای تیم آن کشور، شالگردن و بازوبند مشکی به تن داشتند و حاضرین در مراسم به آنان ادای احترام کردند.

- 80 درصد کشورهای شرکت کننده در این المپیک، تاکنون هیچگاه نتوانسته اند در دوره های قبلی، مدالی کسب کنند.

- بیشترین تعداد ورزشکار از آمریکا با 216 نفر و بدنبال آن کانادا با 206 نفر است.

- کمیته المپیک ایران ، تعداد ورزشکاران شرکت کننده را 4 نفر و سایت رسمی المپیک، 6 نفر اعلام کرده ، اما تلویزیون کانادا هنگام رژه تیم ایران ، آنان را هفت نفر اعلام کرد!

- مرجان کلهر، شرکت کننده مسابقات اسکی آلپاین، پرچم کشورمان را حمل می کرد.

- هند باوجود اینکه پرجمعیت ترین کشور جهان بعد از چین است، تنها با سه ورزشکار در المپیک زمستانی حضور یافته است. كاروان برخي تيم‌هاي شركت كننده از جمله پرتغال، مكزيك، تونس و ... با حضور تنها 2 ورزشكار و برخي كشورهاي مطرح در ورزش‌هاي زمستاني از جمله نروژ، آلمان، ايتاليا، آمريكا، انگليس، سوئد، ژاپن، كره‌جنوبي و كشور ميزبان با خيل عظيم ورزشكاران خود در مراسم افتتاحيه جلب توجه مي‌كرد.

- مردم ونکوور بخاطر نباریدن برف و گرمی نسبی هوا در این شهر، لطیفه های متعددی در مورد عدم تناسب وضعیت آب و هوا با برگزاری المپیک زمستانی ابداع کرده اند ، از جمله برف سبز یا بازیهای زمستانی روی چمن!

- هزینه برگزاری مراسم افتتاحیه، بین 30 تا 40 میلیون دلار برآورد شده است. اما دولت از بیم مخالفت های ناشی از بحران اقتصادی موجود، از مدتها قبل گفته است ، هیچگاه هزینه تمام شده برگزاری المپیک را اعلام نخواهد کرد.

- علي سعيدلو، رئيس سازمان تربيت‌بدني همراه با بهرام افشارزاده، دبير كميته ملي المپيك با حضور در ورزشگاه مراسم افتتاحيه را از نزديك تماشا كردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر