بازدید 2857

پرواز هواپیماهای داخلی با ۵۰ درصد صندلی خالی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی به علت عدم استقبال مردم، در بسیاری از پروازهای داخلی، ۵۰ درصد ظرفیت هواپیماها نیز پر و تکمیل نمی شود.
کد خبر: ۸۴۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 14 October 2018

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کاهش 25 درصد میزان و جمعیت مسافران پروازهای هوایی در شهریور ماه سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: قطعا علت اصلی کاهش حجم مسافران در سال جاری را می توان افزایش قیمت بلیط پروازهای هوایی دانست و این مسئله کاملا مشهود بود که با افزایش چشمگیر نرخ بلیط، جمیعت مسافران در ترمینال فرودگاه ها کاهش محسوسی داشت.

افزایش یکباره 50 درصدی نرخ بلیط پروازهای هوایی در سال جاری

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه متأسفانه نرخ بلیط پروازهای هوایی در سال جاری به یکباره حدود 50 درصد افزایش یافت، ادامه داد: آمارهای اعلامی نشان می دهد که به علت افزایش قیمت بلیط، مسافران با قشر متوسط و ضعیف دیگر امکان استفاده از هواپیما را نداشته اند، البته با کاهش نرخ ارز، قیمت بلیط نیز پایین آمده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی به علت عدم استقبال مردم، در بسیاری از پروازهای داخلی، 50 درصد ظرفیت هواپیماها نیز پر و تکمیل نمی شود.

مسافران به جای هواپیما از خودروهای شخصی استفاده می کنند

بدری تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت بلیط هواپیما، تشدید نرخ ارز و افزایش قیمت تجهیزات هواپیماها است و ایرلاین ها با این استدلال قیمتها را بالا بردند، حال مردم در این شرایط به جای استفاده از هواپیما، از خودروهای شخصی و حمل و نقل جاده ای استفاده می کنند.

دولت به شرکت های هواپیمایی ارز دولتی اختصاص دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: سازمان هواپیمایی کشور ضمن کاهش قیمت بلیط‌ها و کاهش هزینه های جاری و اصلاح هزینه های تمام شده، باید بخش های دیگر ایرلاین ها را فعال کنند، از طرف دیگر دولت هم حمایت های لازم را در قالب پرداخت ارز حمایتی و دولتی برای هزینه های جاری ایرلاین ها و هزینه های نگهداری صورت دهد.

ایرلاین ها در دراز مدت دچار ورشکستگی می شوند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه شرایط کنونی ایر لاین ها در دراز مدت موجب ورشکستگی آن ها می شود، گفت: قطعا شرکت های هواپیمایی را نمی توان به حال خود رها کرد و باید سیاست های حمایتی برای توسعه این بخش اعمال شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر