بازدید 3695

طرح همسان‌سازی درآمد و مهریه پیشنهاد ستاد دیه به مجلس بود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه طرح همسان‌سازی درآمد و مهریه پیشنهادی بوده که ازسوی ستاد دیه به مجلس ارائه‌شده تعیین مهریه‌های سنگین را حاصل بی‌توجهی دستگاه‌های فرهنگی دانست.
کد خبر: ۸۴۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 14 October 2018

سلمان خدادادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به انتشار خبری مبنی بر طرح جدید مجلس برای همسان‌سازی درآمد و مهریه، گفت: ما نشستی با رئیس ستاد دیه داشتیم که وی این ایده را در جهت کاهش تعداد زندانیان مهریه مطرح کرد و قرار شد طرح خود را به صورت جامع تدوین کرده و در کمیسیون ارائه دهد.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نبود توان مالی برای پرداخت مهریه آسیب‌های اجتماعی متعددی را به دنبال داشته و جامعه را درگیر این موضوع کرده و از عرف معمول خود خارج کرده است که در این شرایط حاکمیت باید در این رابطه تدبیری بیندیشد.

مجلس میزان مهریه را به‌روز کرده است

وی خاطرنشان کرد: مهریه هدیه تعیین‌شده از سوی مرد برای زن است که متناسب با بودجه خود باید پیشنهاد دهد، ضمن اینکه مجلس نیز در گذشته میزان 110 سکه را برای آن به‌روز کرده و عدم پرداخت آن را کیفری کرد و بیشتر از آن را حقوقی دانست.

خدادادی تصریح کرد: البته نحوه تعیین مهریه باید ساماندهی شود و نباید این گونه باشد که در جامعه فرهنگ غلطی حاکم شود و نتیجه آن حاکمیت را نیز با مشکلاتی مواجه کند، کما اینکه امروز تعداد زیادی از زندانیان به دلیل تصمیم نابجای افراد در ابتدای زندگی محکوم به حبس شده‌اند که در پی آن خانواده آنها نیز با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی متعددی مواجه می‌شوند.

هزینه سنگین آسیب‌های اجتماعی ناشی از تعیین مهریه‌های سنگین را حاکمیت می‌پردازد

وی یادآورشد: تبعات منفی تعیین مجازات حبس به دلیل نبود توانایی مالی در افراد برای پرداخت مهریه در جامعه اثرگذار بوده که حاکمیت باید هزینه سنگین آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن را پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: هم‌اکنون مجلس باید به این موضوع ورود پیدا کند و نحوه پرداخت مهریه را قانونمند و هدفمند سازد و آن را با عرف جامعه هماهنگ کند و درآمدهای افراد را بسنجد، ضمن اینکه فرهنگسازی باید به عنوان مکمل این اقدام به طور هم زمان انجام شود.

سکوت دستگاه‌های فرهنگی در ازای تعیین مهریه‌های سنگین گریبان آحاد جامعه را گرفت

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌های فرهنگی نسبت به اشاعه این فرهنگ اشتباه در کشور تاکید کرد: تاکنون نهادهای فرهنگی در این رابطه قصور داشته‌اند که نتیجه آن تعیین مهریه بر مبنای سال میلادی و شمسی تولد فرد بوده است و در مقابل این بدعت‌گذاری اشتباه پیوسته دستگاه‌های فرهنگی سکوت کرده‌اند و حتی رسانه ملی با این سطح از کارمند و بخش‌های مختلف گامی در جهت فرهنگسازی برای ممانعت از ترویج این فرهنگ برنداشته است، همچنین افراد صاحب تریبون نیز در این مورد روشنگری نکردند، تاجاییکه در شرایط کنونی خانواده‌های مذهبی هم با این مشکل مواجه شده‌اند، بنابراین اشاعه این فرهنگ اشتباه در جامعه محصول بی‌توجهی دستگاه‌های فرهنگی بوده که گریبان جامعه را گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر