بازدید 2082
برای کاهش التهاب در بازار ارز؛

کارشناسان از ارایه تحلیل‌های غیرمنطقی پرهیز کنند

مدیر مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید ضمن تشریح وضعیت روز بازار ارز گفت: در فضای هیجانی هر حرفی که خارج از چارچوب و غیرمنطقی‌تر باشد به التهاب دامن می‌زند.
کد خبر: ۸۳۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 05 October 2018

مدیر مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید ضمن تشریح وضعیت روز بازار ارز گفت: در فضای هیجانی هر حرفی که خارج از چارچوب و غیرمنطقی‌تر باشد به التهاب دامن می‌زند.

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛ محمدرضا یوسفی تصریح کرد: سودجویانی که به دنبال کسب منافع خود هستند از این گونه اظهارنظرهای غیرکارشناسی استقبال می کنند تا بهره بیشتری از این فضا ببرند. بنابراین از طرفی بانک مرکزی و سایر نهادهای مرتبط باید با اطلاع رسانی موثر و از طرف دیگر کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی با تحلیل های درست و پرهیز از اظهار نظرهای غیر واقعی به بازگشت آرامش کمک کنند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بخش عمده التهابات ارزی ناشی از فضای روانی جامعه است که منشا اقتصادی ندارد، افزود: بانک مرکزی باید در خصوص تشریح سیاست های ارزی، بیان حجم معاملات روزانه در سامانه نیما، پیش بینی تورم مورد انتظار و... موثرتر عمل کند تا بتواند انتظارات جامعه را مدیریت و کنترل کند. لذا با فروکش کردن التهابات روانی، نرخ ارز در بازار آزاد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی بازار ثانویه ارز به عنوان محلی برای عرضه و تقاضای ارز اقدامی رو به جلو بوده است ولی در حال حاضر این بازار هنوز به قدر کافی عمیق نیست و برای تعمیق آن که حدود ٩٧ درصد از حجم کل معاملات را به خود اختصاص داده باید بیشتر تلاش شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل