بازدید 2797

حذف کنکور با وجود تنوع مدارس غیرممکن است

عضو کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس تنوع مدارس را مانعی برای حذف کنکور دانست و گفت: از آنجایی که زیرساخت‌ها و شرایط حذف کنکور و تاثیر قطعی معدل در آزمون سراسری محقق نشده اجرای آن منطقی نیست.
کد خبر: ۸۳۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 05 October 2018

محمود صادقی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصمیم شورای سنجش و پذیرش در رابطه با تاثیر قطعی 20 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۸، گفت: براساس قانون زیرساخت‌ها بایستی تا به امروز آماده می‌شد تا کنکور به تدریج حذف یا تاثیر قطعی معدل در کنکور محقق می‌شد درحالی که اقدامات لازم در این زمینه انجام نشده؛ از آنجایی که زیرساخت‌ها و شرایط حذف کنکور و تاثیر قطعی معدل در آزمون سراسری محقق نشده اجرای آن منطقی نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: به زعم برخی نمایندگان امتحانات نهایی بایستی در تمامی پایه‌های مقطع متوسطه برگزار شود سپس نتایج امتحانات را به صورت قطعی در کنکور اعمال کرد.

علت عدم حذف کنکور و اجرایی نشدن قانون‌های مختلف در این زمینه چیست؟

وی در پاسخ به اینکه علت عدم حذف کنکور و اجرایی نشدن قانون‌های مختلف در این زمینه چیست، بیان کرد: عوامل مختلفی در این زمینه اثرگذار است؛ از آنجایی که برای ارائه طرح های موجود در این زمینه کار کارشناسی انجام نشده است در نتیجه هیچ یک به نتیجه نمی‌رسد. طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش که در حال حاضر در نوبت بررسی است نیز طرحی شتاب زده و در واکنش به فضایی که در اثر تصمیم شورای سنجش و پذیرش مبنی بر تاثیر قطعی 20 درصدی معدل در کنکور، مطرح است.

در شرایط فعلی حذف کنکور بعید به نظر می رسد

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: در شرایط فعلی و با توجه به سیستم آموزشی موجود حذف کنکور بعید به نظر می رسد چراکه مدارس متنوعی در کشور وجود دارد که باعث ایجاد تبعیض، اختلاف و تفاوت در نظام آموزشی می شود این تنوع زمینه اجرای قوانین مربوط به حذف کنکور را از بین می‌برد.

طرح‌هایی که برای حذف کنکور ارائه می‌شود باید منطبق بر واقعیت‌های جامعه باشد

صادقی با بیان اینکه دانش‌آموزان به دلیل تنوع مدارس و در نتیجه تبعیض کنکور را تنها راه برای موفقیت در آینده خود می‌دانند، خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که برای حذف کنکور ارائه می‌شود باید منطبق بر واقعیت‌های جامعه باشد در غیر این صورت اجرایی نخواهد بود.

تفویض اختیار به دانشگاه‌ها برای جذب دانشجو و حذف کنکور راه مناسبی برای حذف کنکور است؟

وی در پاسخ به اینکه تفویض اختیار به دانشگاه‌ها برای جذب دانشجو و حذف کنکور راه مناسبی برای حذف کنکور است، توضیح داد: باید دید آیا احترام به حقوق افراد در جامعه و دانشگاه‌ها نهادینه شده است. اگرچه افزایش اختیار دانشگاه ها برای جذب دانشجو ایده خوبی است اما چه مقدار اعتماد به سیستم وجود دارد.

در صورتی که جذب دانشجو به دانشگاه واگذار شود نباید اعمال سلیقه ای رخ دهد

عضو کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: در صورتی که جذب دانشجو به دانشگاه واگذار شود نباید اعمال سلیقه‌ای رخ دهد باید با کارهای کارشناسی مشخص شود آیا دانشگاه ها با رعایت عدالت می توانند دانشجو جذب کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر