بازدید 3334
نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد:

یورو به عنوان ارز ایتالیا غیرقابل مذاکره است

نخست‌وزیر ایتالیا، گفت: رم به استفاده از یورو ادامه خواهد داد و هرگونه گزینه دیگری در مورد ارز اتحادیه اروپا، جایی در سیاست‌گذاری‌های دولت او ندارد.
کد خبر: ۸۳۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵ 04 October 2018

نخست‌وزیر ایتالیا، گفت: رم به استفاده از یورو ادامه خواهد داد و هرگونه گزینه دیگری در مورد ارز اتحادیه اروپا، جایی در سیاست‌گذاری‌های دولت او ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، ژوزفه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا در اظهاراتی گفت: رم به استفاده از یورو ادامه خواهد داد و هر گونه گزینه دیگری در مورد ارز اتحادیه اروپا، جایی در سیاست‌گذاری‌های دولت او ندارد. کونته همچنین گفت که ایتالیا آماده است با موسسات و نهادهای مربوطه اتحادیه اروپا، در مورد مشکلات بودجه گفتگو کند.

این اظهارات کونته در حالی مطرح می‌شود که بحث‌ها در مورد بودجه ایتالیا بالا گرفته و مقامات اتحادیه اروپا هشدار می‌دهند که پیش‌نویس بودجه ایتالیا، با قوانین اصلی اتحادیه اروپا در مورد کاهش بدهی در تناقض است و باید تغییر کند.

نخست‌وزیر ایتالیا در فیس‌بوک خود نوشت: یورو ارز ایتالیا است و از نظر ما این غیرقابل مذاکره است. هر آن‌ چه که بر خلاف این اعلام شود را باید به عنوان اظهار نظرهایی آزادانه و مستقل در نظر گرفت که ارتباطی به سیاست‌گذاری‌های دولت این کشور ندارد.

کلودیو بورگی، رئیس کمیته بودجه پارلمان ایتالیا، که به علت مواضع ضد اتحادیه اروپایی خود معروف است، در اظهار نظر ماه اکتبر خود در مورد مشکلات یورو، گفته است: این ارز عملکرد درستی ندارد و به اقتصاد بلوک اروپا آسیب زده است. هرچند او احتمال خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا، به علت اتخاذ بودجه پایین را رد کرد و آن را بی اساس دانست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر