بازدید 3467

کاهش ۴ هزار تومانی قیمت ارز ظرف ۲۴ ساعت

تجمع شدیدی در بازار ارز شکل گرفته و بسیاری افراد در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند و دارندگان ارز برای فروش ارز خود متناسب با نرخ‌های قبلی تلاش می‌کنند اما مردم از نرخ‌های پیشنهادی دلالان استقبال نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۳۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 02 October 2018

تجمع شدیدی در بازار ارز شکل گرفته و بسیاری افراد در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند و دارندگان ارز برای فروش ارز خود متناسب با نرخ‌های قبلی تلاش می‌کنند اما مردم از نرخ‌های پیشنهادی دلالان استقبال نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، با آغاز روند کاهشی قیمت‌ ارز در بازار، همانند روزهای صعود نرخ‌ها، میدان فردوسی و پیاده‌روهای خیابان فردوسی جمعیت زیادی را به خود دید. تراکم جمعیت به حدی بود که به سختی امکان تردد در بعضی نقاط بود.

در میدان فردوسی دلالان قیمت‌ خرید را 12 هزار تومان و فروش را 14 هزار تومان اعلام می‌کردند اما اغلب حاضران در بازار نظاره‌گر بودند و بیشتر آنها فقط تغییرات قیمت را پیگیری می‌کردند. 

تفاوت قیمت خرید ارز بسیار بیشتر از شرایط معمول بود. از 10 هزار تومان تا 12 هزار و 500 تومان برای خرید ارز ارائه می‌شد. قیمت فروش هم از 13 هزار تا 14 هزار تومان بود. البته صرافی‌های عرضه کننده ارز برای نیازهای خدماتی قیمت خرید ارز را 12 هزار و 900 تومان و قیمت فروش را 13 هزار و 100 تومان درج کرده بودند.

صرافی‌ بانک ملی قیمت فروش و خرید ارز را زیر قیمت بازار اعلام کرد. قیمت خرید و فروش یورو را به ترتیب 11900  و 12 هزار و 990 تومان و قیمت خرید و فروش دلار را به ترتیب 10500 تومان و 11200 تومان تعیین کرده بود. البته صرافی بانک ملی و سایر بانک‌ها فقط به نیازهای خدماتی و مسافرتی ارز می‌فروشند.

به گزارش فارس، آغاز افت قیمت ارز که با ورود بانک مرکزی به بازار و مداخله در عرضه و تقاضا آغاز شد، هجوم دارندگان ارز به بازار را در پی داشت و موجب شد قیمت دلار به سرعت و در مدت کوتاهی از حدود 17500 تومان به کمتر از 13 هزار تومان کاهش یابد. به نظر می‌رسد برای ادامه این روند و رسیدن به نرخ واقعی ارز باید این دخالت در بازار ادامه یابد و همچنین برای حفظ نرخ و شکل نگرفتن موج هیجانی دیگر لازم است این حضور در بازار تداوم یابد.

* مدیریت بازار ارز تداوم داشته باشد

در همین باره محمد قلی یوسفی عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی به خبرنگار فارس گفت: البته مداخله بانک مرکزی اقدام دیرهنگامی بود که باید پیش از این از سوی بانک مرکزی انجام می‌شد و این بانک وارد مدیریت بازار ارز می‌شد اما به هر حال با تأخیر وارد شد و ما این را به فال نیک می‌گیریم. 

وی تاکید کرد: اراده بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باید تداوم داشته باشد چرا که در غیر این صورت جز هدر دادن منابع نتیجه دیگری نخواهد داشت.

* دولت می‌تواند نرخ ارز را کنترل کند

همچنین مهدی تقوی با بیان اینکه این موضوع نشان می‌دهد، دولت اگر بخواهد، می‌تواند نرخ ارز را کنترل کند، به ما گفت: به نظر من کنترل نرخ ارز برای کنترل تورم بوده است و امیدوارم بانک مرکزی سیاست‌های کنترلی خود را افزایش دهد، تا قیمت ارز روند کاهشی خود را داشته باشد، زیرا این موضوع منجر به افزایش ارزش پول ملی خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اقتصاددان‌های خوبی در بانک مرکزی حضور دارند و رئیس کل باید از نظر این افراد استفاده کند تا روند کاهشی نرخ ارز حفظ شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر