بازدید 4963

دستگیری چهار صراف غیرمجاز در کرمانشاه

کد خبر: ۸۳۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 02 October 2018

دادستان کرمانشاه گفت: حسب دستورات صادر شده توسط مراجع قضایی پیرامون جلب عاملان بی نظمی در بازار، تعدادی از صرافان غیرمجاز و کلان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادستانی کل کشور، محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه اظهار کرد: به دنبال اهتمام دستگاه قضایی بر شناسایی و دستگیری اخلالگران اقتصادی در بازار ارز و طلا، حسب دستورات صادر شده توسط مراجع قضایی پیرامون جلب عاملان بی نظمی در بازار، تعدادی از صرافان غیرمجاز و کلان شناسایی و دستگیر شدند.

صادقی تصریح کرد: طی انجام یک کار اطلاعاتی سه نفر از صرافان آزاد و غیرمجاز شناسایی، حین تعقیب و گریز دستگیر شدند.

وی افزود: بنا به تحقیقات صورت گرفته تراکنش‌های موجود در حساب بانکی این افراد و محتوای دفاتر کشف شده از آنان حاکی از انجام بیش از سه مورد قاچاق ارز توسط این افراد است.

این مقام قضایی همچنین از شناسایی و دستگیری فردی دیگر در همین زمینه خبر داد و گفت: در طی رصد موضوعات مربوط به اخلال‌گران نظم اقتصادی بازار، ضابطین دستگاه قضایی به وضعیت خرید و فروش در یکی از مغازه‌های زرگری حسب هماهنگی با مراجع قضایی جهت بررسی به محل مذکور مراجعه کردند که طی بازرسی از این مغازه، دلار و مقادیری ارز متعلق به کشور‌های دیگر کشف و ضبط کردند.

مدعی العموم استان کرمانشاه تصریح کرد: بنا به گفته صاحب این مغازه طی چند ماه اخیر به دلیل رکود در خرید و فروش طلا در اکثر مغازه‌های طلا فروشی صرفا خرید و فروش ارز و دلار صورت گرفته که با این وصف وجه نقد مکشوفه مربوط به خرید و فروش ارز توسط این فرد بوده است که براساس بند (خ) ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مصادیق قاچاق ارز است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: به علاوه محتوای دفاتر ثبت خرید و فروش متهم حاکی از این است که وی بیش از سه مورد به خرید و فروش غیرقانونی ارز مبادرت کرده است.

وی در پایان گفت: معامله‌کنندگان ارز و دلار مطلع باشند که به طور کامل شناسایی شده و رصد اطلاعاتی می‌شوند، لذا با فروشندگان ارز قاچاق به صورت جدی و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر