بازدید 4767

کاهش قیمت طلا در پی افزایش دلار

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا به دنبال رشد ارزش دلار پس از تصمیم هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا برای ادامه تحکیم سیاست پولی، کاهش پیدا کرد.
کد خبر: ۸۳۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 01 October 2018

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا به دنبال رشد ارزش دلار پس از تصمیم هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا برای ادامه تحکیم سیاست پولی، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۱۸۸.۴۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه تا مرز ۱۱۸۰.۳۴ دلار عقب‌نشینی کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ۱۷ اوت بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۱۹۲.۳۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته ۰.۴ درصد و برای سپتامبر ۰.۹ درصد کاهش نشان داد که ششمین کاهش ماهانه متوالی بود. قیمت طلا در سه ماهه سوم ۴.۶ درصد ریزش داشت.

بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته نرخ‌های بهره را افزایش داد و اعلام کرد با رشد اقتصادی مستمر و بازار اشتغال قوی، برای چهار دور دیگر افزایش نرخ‌ها تا پایان سال ۲۰۱۹ و یک دور در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کرده است.

دلار قوی‌تر معاملات طلا که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود را برای سرمایه‌گذاران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند. از سوی دیگر افزایش نرخ‌های بهره نیز سرمایه‌گذاران را از خرید طلا که یک دارایی بدون بازدهی است باز می‌دارد.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور درباره روند بازار گفت: قیمت طلا در مقطع کنونی تحت تاثیر قیمت دلار مانده است. اقتصاد آمریکا عملکرد بهتر از حد انتظاری داشته و اقدامات دولت ترامپ برای کاهش کسری تجاری از نقطه‌نظر اقتصادی برای دلار مثبت بوده است. قیمت‌های طلا با تعطیلی‌ یک هفته‌ای بازارهای چین به مناسبت جشن هفته طلایی، نوسان کمتری خواهد داشت.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ۰.۱ درصد رشد کرد و نزدیک به بالاترین رکورد سه هفته اخیر که در معاملات روز جمعه به آن صعود کرده بود، ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا در بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری و دورنمای بالاتر رفتن نرخ‌های بهره آمریکا، از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، حدود ۱۳ درصد سقوط کرده است. با وجود این‌که طلا عموما یک دارایی مطمئن به شمار می‌رود اما ماه‌ها جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، باعث شده سرمایه‌گذاران با این اعتقاد که آمریکا در این جنگ زیان کمتری خواهد دید، دلار خریداری کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۰۶۵.۴۱ دلار رسید، در حالی که روز جمعه تا مرز ۱۰۹۴.۶۰ دلار که بالاترین قیمت در هشت ماه گذشته بود، صعود کرده بود. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۵۵ دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، ۰.۴ درصد کاهش یافت و ۸۰۸.۶۰ دلار معامله شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان