بازدید 3391

شمخانی: آمریکا زندگی مردم را نشانه رفته است

کد خبر: ۸۳۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 26 September 2018

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز در کنار توسعه، تهدیدات ناشی از تروریسم تکفیری و تروریسم اقتصادی از سوی آمریکا مواجه هستیم که زندگی و معیشت مردم و اقتدار دولت ها را نشانه رفته است.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، « علی شمخانی» روز چهارشنبه در دیدار با «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند راهکارهای گسترش همکاری های امنیتی میان دو کشور قرار دادند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با تاکید بر مشترکات متعدد میان دو کشور و زمینه های گسترده همکاری میان تهران و دهلی نو بر فعال سازی بیش از پیش ظرفیت های همکاری به ویژه در حوزه های سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و تجاری تاکید کرد.

وی افزود: در کنار توسعه تهدیدات ناشی از تروریسم تکفیری امروزه با تروریسم اقتصادی از سوی آمریکا مواجه هستیم که زندگی و معیشت مردم و اقتدار دولت ها را نشانه رفته است.

امیر دریابان شمخانی تحریم های یکجانبه آمریکا را ظالمانه، فاقد پشتوانه حقوقی و زورگویانه توصیف کرد و اصرار بر آن را نشانه بی اعتباری منطق دیپلماسی در ادبیات سیاسی این کشور دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: حمله ترامپ در سخنرانی روز گذشته به همه کشورهای موثر و نهادهای قانونی بین المللی نشان از تفوق آشفتگی عمیق در دیپلماسی آمریکا و سلطه عناصر افراطی بر هیئت حاکمه این کشور دارد.

شمخانی با اشاره به نقش موثری که نهادهای امنیت ملی دو کشور می توانند در توسعه مناسبات فی مابین داشته باشند، تداوم ارتباط ساخت یافته به صورت دو جانبه را مورد تاکید قرار دارد.

مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند نیز که برای شرکت در نشست «گفت وگوی امنیتی منطقه ای» به دعوت دبیر شورای عالی امنیت ملی به تهران سفر کرده است، با قدردانی از میزبانی ایران در برگزاری این نشست و پرداختن به مسئله مهم تامین امنیت و مقابله با تهدیدات ناشی از تروریسم، بر استمرار گفتگوها و پیگیری توافقات صورت گرفته تاکید کرد.

«آجیت دوال» افزود: همکاری های هند با ایران به ویژه در حوزه اقتصادی ادامه خواهد داشت و دهلی علاقمند به گسترش سرمایه گذاری در ایران و گسترش تعاملات در همه زمینه هاست.
نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با عنوان گفت و گوی امنیتی منطقه ای با حضور نمایندگان امنیتی از کشورهای ایران، روسیه، چین، هندوستان و افغانستان تحت عنوان گفتگوی امنیتی منطقه ای از صبح امروز در تهران آغاز شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان